Kwiecień 20, 2018, 10:19:29 pm

Autor Wątek: Wenusjańska Dżungla  (Przeczytany 5808 razy)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5270
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 15, 2013, 09:15:31 pm »
To, że ich używają jest więcej niż oczywiste akurat ;) Nie są w nie wyposażeni.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2140
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 15, 2013, 09:34:00 pm »
No i dyskutuj tu z Tobą ;). Od lat zgodnie z tym co ustalilismy na Forum gramy że wojownicy nie używają Ważki, a Ty nagle piszesz że jest to więcej niż oczywiste że używają. Gdyby używali to nie byłoby pytania o Dżungle od czego zaczęła się cała dyskusja. Cały problem sprowadza się własnie do słowa USE.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5270
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 15, 2013, 09:56:13 pm »
Bo po polsku mamy używać, być wyposażonym, zagrywać i każde słowo znaczy co innego. Po angielsku zasadniczo use, equip, play są stosowane wymiennie zależnie od humoru - stąd są problemy. Ważka i Grabieżca to specyficzne karty i stąd są kolejne problemy. Wojownik może być w pojeździe lub na zewnątrz tak samo jak z innymi pojazdami, ale nigdy w Ważkę nie jest wyposażony bo Ważka dołączana jest do Szwadronu. Nie zmienia to faktu, że karty używa, bo jeśli jej nie używa to nie dostaje żadnych bonusów  tej karty. Używa, ale nie jest w nią wyposażony. Trochę jak Triangulator. I będąc w Ważce jest w pojeździe i wszystkie akrty działające na wojowników w pojazdach działają więc pytanie czemu dżungla ma być jakimś wyjątkiem? Dlatego ja jestem za naciągnięciem ważki do działających zasad, a nie naciąganiem zasad do ważki bo wtedy wszystko się sypnie. I jeszcze raz powtórzę - nie da się zrobić tego tak, żeby wszystko się kupy trzmało, bo w oryginale się kupy nie trzyma. Prosta sprawa.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2140
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 16, 2013, 10:02:28 am »
Czy wojownik używa np Klub Arkadin żeby zyskać jego efekt? Nie. Czemu nie założyć że jest identycznie w przypadku Ważki? Ustalilismy że żeby wojownik używał pojazdu musi być w niego wyposażony. Ważka jest dokładana do Szwadronu więc nie ma mozliwosci żeby wojownik jej używał w tym sensie jaki ustalilismy.

Poza tym wciąż nie wiem jak chcecie rozwiązać problemy jakie sie pojawią gdy uznamy że jednak Ważka jest używana przez wojownika mimo że nie jest w nią wyposażony? Jak dla mnie powoduje to znacznie więcej zamieszania niż uznanie że jednak jej nie używwa za czym ja optuję.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline Calesto

  • *
  • Wiadomości: 23
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 16, 2013, 10:32:40 am »
nie znam waszych wczesniejszych ustalen, ale my od samego poczatku gry w DT uznawalismy KHW i LTG za pojazdy takie jak inne, tyle ze dolaczane jak triangulator. siedzac w pojezdzie, kozystajac z jego zdolnosci - uzywasz go, czyli wszelkie uszkodzenia mile widziane ;)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5270
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 16, 2013, 11:38:45 am »
Uszkodzenie nie zadziała, bo Uszkodzenie jest zagrywane na kartę Ekwipunku należącą do wojownika. Ważka nigdy do konkretnego wojownika nie należy. Jak napisałem - zawsze będzie źle. Z tym Klubem to bez sensu przykład, bo umocnień z definicji nie używasz (USE) tylko czerpiesz korzyści (TAKE BENEFITS), a jeśli chodzi o ekwipunek to jednak USE. Zawsze coś będzie nie tak. Róbcie jak uważacie, głosujcie czy cokolwiek, nie mam teraz czasu na studiowanie kart i wszystkich zapisów instrukcji żeby znaleźć jakieś rozwiązanie z minimalną liczbą błędów.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Calesto

  • *
  • Wiadomości: 23
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 16, 2013, 12:33:00 pm »
luz. wtedy gralem jeszcze na 5 wiecznych przeklenstwach ;)

Offline madrav

  • ****
  • Wiadomości: 598
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 16, 2013, 12:39:30 pm »
Może spróbujmy dojść do jakiegoś rozsądnego rozwiązania...

Na podstawie tego, co tu zostało powiedziane, ja skłaniam się do takiego działania:

Ważki się nie używa [use]. Roboczo można to nazwać tak, że się w niej siedzi, ale nie używa się. W związku z tym co wynika z różnych kombinacji:
- wenusjańska dżungla - można używać ważki i się bronić w tej strefie (nie podoba mi się to, ale wydaje mi się bardziej logiczne)
- heist - nie można tego przejąć, bo konieczne byłoby dodanie jej do wojownika, nie związane z tematem
- sojusz bauhaus - nie chroni ważki przed odrzuceniem, nawet jeśli siedzi w niej wojownik bauhausu (sojusz chroni karty dołączone do wojowników, a to wojownik jest dołączony do ważki)
- sojusz cybertronic - nie pozwala na korzystanie z ważki przez wojowników cybertronic
- uszkodzenie - nie odrzuci ważki - bo nie jest ona dołączona do wojownika
- jake kramer - nie może wskoczyć do ważki
- chris jackson - nie daje możliwości lwom wchodzenia do ważki
- przywołanie przedmiotu - nie pozwala na przywołanie ważki
- grabież - nie pozwala na wystawienie ważki
- technomanta - nieścisłość w polskiej wersji, wg angielskiej "może być wyposażony" - więc nie może korzystać z ważki
- niewinna sztuczka - NIE MAM POJĘCIA - wg mnie nie powinna wpływać na ważkę, bo działa tylko na karty dołączone do wojownika, ale siedząc w ważce nie można używać innego ekwipunku... widziałbym to tak, że jednak wojownik dalej siedzi w ważce, z dołączoną sztuczką... jednak sądzę, że nie można mu dołączyć sztuczki... ale jak wspomniałem wcześniej, nie mam koncepcji na to...

EDIT:
- umocnienia - sądzę, że nie mogą korzystać z umocnień wojownicy siedzący w ważce
- walka w mieście - nie umożliwia korzystania z umocnień wojownikom w ważce

rzecz jasna to wszystko tyczy się też grabieżcy

mam trochę mętlik  w głowie, co o tym sądzicie?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2013, 12:51:31 pm wysłana przez madrav »
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1980
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 16, 2013, 12:47:52 pm »
Z niewiną było ustalone że działa mimo wszystko.

 
nie znam waszych wczesniejszych ustalen, ale my od samego poczatku gry w DT uznawalismy KHW i LTG za pojazdy takie jak inne, tyle ze dolaczane jak triangulator. siedzac w pojezdzie, kozystajac z jego zdolnosci - uzywasz go, czyli wszelkie uszkodzenia mile widziane ;)
Niesety działa to zupełnie inaczej. Proponuje postudiować wątek od A-Z to Ci się wszystko wyjaśni. ;)

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2140
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 16, 2013, 12:54:59 pm »
Bardzo dobra robota Madrav. Sam zrobiłem podobny przegląd ale pod kątem tego że wojownik jednak Use Ważkę tak jak postuluje Skoq i Pretor. I wyszło mi że w sumie aż tak wielu różnic nie będzie. Jedyna rzecz jaka mi się narzuciła to ta że sojusz Cyberu, zdolnosć Jacksona itp pozwoli jednak używać Ważki.

Biogigant wciąż będzie mógł wsiąsć do Grabiezcy. Uszkodzenie, Sabotaż, Owoce wojny, sojusz Bauhasu nie zadziałają tak jak do tej pory.

Jestem skłonny poprzeć wersję że mimo że wojownicy nie posiadają ekwipunku to z niego korzystają. Wtedy rzeczywiscie w Dżungli Ważka by nie działała.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2013, 12:57:29 pm wysłana przez Muleq »
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline madrav

  • ****
  • Wiadomości: 598
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 16, 2013, 01:12:36 pm »
Jak dla mnie to może być i tak, zaakceptuję wolę większości.
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2628
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 16, 2013, 02:20:41 pm »
Ostatni post Mulqa wydaje się być sensowny w kwestii Ważki / Grabieżcy - Sojusz Cyberu, Chris - nie wiem czemu miałyby te zdolności nie działać na Ważkę - można się czepnąć, że te zdolności dotyczą tylko zagrywania ekwipunku bez względu na przynależność - ale skoro naginamy Ważkę do zasad to chyba do tych też powinniśmy i Sojusz itp powinny działać... :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2013, 02:22:39 pm wysłana przez Skoq »
Berta Builder v 8.7 :D

Offline wybraniec22

  • ***
  • Wiadomości: 371
  • Znawca Sztuk - Zabijania
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 17, 2013, 02:36:01 pm »
Bardzo dobra robota Madrav. Sam zrobiłem podobny przegląd ale pod kątem tego że wojownik jednak Use Ważkę tak jak postuluje Skoq i Pretor. I wyszło mi że w sumie aż tak wielu różnic nie będzie. Jedyna rzecz jaka mi się narzuciła to ta że sojusz Cyberu, zdolnosć Jacksona itp pozwoli jednak używać Ważki.

Biogigant wciąż będzie mógł wsiąsć do Grabiezcy. Uszkodzenie, Sabotaż, Owoce wojny, sojusz Bauhasu nie zadziałają tak jak do tej pory.

Jestem skłonny poprzeć wersję że mimo że wojownicy nie posiadają ekwipunku to z niego korzystają. Wtedy rzeczywiscie w Dżungli Ważka by nie działała.

Jeżeli nie bedzie dużo różnic to też zmieniam zdanie. Ale tylko wtedy, gdy:

ale skoro naginamy Ważkę do zasad to chyba do tych też powinniśmy i Sojusz itp powinny działać... :)

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2140
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 17, 2013, 02:57:06 pm »
Rozumiem że mówimy o sojuszu Cybertonic a nie Bauhaus?

Zmiany bedą wszedzie tam gdzie na karcie użyto słowa"use" co wbrew pozorom wcale nie jest takie częste. Winter uwielbiał stosować różne okreslenia dla tego samego typu sytuacji np attached, have, equipped itp. a my musimy teraz domyslać się co autor miał na mysli ;).
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2628
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 17, 2013, 03:02:26 pm »
Tak, miałem na myśli Cybertronic ;)
Berta Builder v 8.7 :D