Grudzień 10, 2018, 09:39:37 pm

Autor Wątek: Wenusjańska Dżungla  (Przeczytany 6578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mareczek

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 03, 2017, 11:59:10 am »

Chciałbym się was dopytać jak gracie gdy atakujący jest w pojeździe a drugi wojownik broni się w dżungli.

- rozumiem, że jak atakuje mnie wojownik uznawany za pojazd (np robot zabójca) a ja sie chronię w dżungli to walka się kończy
- co jesli atakuje mnie inny wojownik w pojeździe, walka tez sie automatycznie kończy bez rezultatu czy walka jest kontynuowana bez pojazdu? W mojej opinii również walka powinna być przerywana, bo niby dlaczego ktos miałby nagle dostać darmową akcję na wyjście z pojazdu. ale jeśli jest kontynuowna to czy wojownik po walce w dżungli jest dalej w pojeździe, czy poza nim?
Zapisane

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1986
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 03, 2017, 02:10:52 pm »

Gdybyś przeczytał wątek od początku na pewno znalazł byś odpowiedź. I nie jestem złośliwy tylko chcę by zanim ktokolwiek zada pytanie przeczytał dany wątek od początku.
Zapisane

Mareczek

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 06, 2017, 03:32:45 pm »

Przestudiowałem cały wątek. Rozumiem, że gracie tak iż pojazd wtedy nie działa ale możecie powiedzieć dlaczego?

Wejście i wyjście z pojazdu kosztuje akcje. W mojej opinii będąc w pojeździe nie da go się nie używać. Nie da się "wyłączyć czarnej wdowy".  Nie znam wszystkich zasad na pamięć, ale takie coś wydawałoby mi się strasznie dziwne. w takim wypadku jak ktoś ściągnąłby mi gościa w nekroczołgu to mógłbym powiedzieć nie używam go nie masz +5 do W

Jeśli bronicy jest w pojeździe to nigdy nie może skorzystać z tej strefy. A atakujący jeśli jest w pojeździe to do tej strefy wjechać nie będzie mógł i walka powinna być przerywana. chyba, że w momencie wyboru strefy walki ktoś użyje inspiracji na wyjście z pojazdu.

Co o tym sądzicie?

Zapisane

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1986
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 07, 2017, 07:06:48 am »

Wg mechaniki bitwy masz najpierw deklarację użycia strefy walki a dopiero później deklarację użycia pojazdu czyli jak się obrońca zadeklaruje bronić w dżungli to agresor nie może używać pojazdu z tego co pamiętam.
Zapisane

Mareczek

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 07, 2017, 10:01:30 pm »

No ale nie da sie nie używać pojazdu. Jeśli w nim jesteś, to go używasz. Żeby pojazdu nie używać, trzeba z niego wyjść czyli poświęcić akcję. Jeśli tej akcji nie masz to do wenusjańskiej wjechać/wlecieć/wpłynąc nie możesz bo w niej nie można używać pojazdów.

Czyli obrońca uzywający pojazdu w ogóle nie może zadeklarować, ze broni się w dżungli, a przed wojownikiem atakującym w pojeździe można skutecznie uciec do dżungli.
Zapisane

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1986
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 07, 2017, 11:23:36 pm »

Jeśli agresor siedzi wpojeździe to walka powinna być przerwana.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 09, 2017, 04:50:38 am »

Cytuj
No ale nie da sie nie używać pojazdu. Jeśli w nim jesteś, to go używasz.

No chyba, że jakaś karta mówi, że nie używasz. Wtedy sią da, bo zasady kart są zawsze dokładniejsze niż zasady ogólne. Oczywiście wtedy kiedy jasno dotyczą danej kwestii. Skoro Dżungla mówi, że nie używasz, to nie używasz mimo, że jesteś w pojeździe. Z deklarowaniem pojazdu bym uważał - była dyskusja na ten temat. Stanęło chyba na tym, że deklaruje się tylko BROŃ. Inny ekwipunek działa albo cały czas (np. Pancerze, Pojazdy) albo w momencie na nim wyszczególnionym (Przenośna mina - faza przerywania walki). Tak to pamiętam, ale musiałbym poszukać tej dyskusji.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Mareczek

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 14, 2017, 01:32:39 pm »

Chcesz powiedzieć, że jeśli mam niszczyciela w nekroczołgu a dodatkowo ma kartacza z bagnetem łańcuchowym. to jeśli ktoś się schowa przed nim do dżungli to mogę użyć wtedy kratacza i bagnet będąc w pojeździe, bo go nie używam? :P  Czy to było tylko takie stwierdzenie z boku nie dotyczącą tej określonej sytuacji?

ps. możesz podać jakiś inny przykład karty, która by sprawiała, że jesteś w pojeździe a z niego nie korzystasz?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 16, 2017, 09:45:26 pm »

Tak. Jeśli nie używasz pojazdu to możesz śmiało wykorzystać dowolną broń podczas walki - nie widzę przeciwwskazań.

W tej chwili nie przychodzi mi nic do głowy, ale nic w tym dziwnego. Sytuacje, które pojawiają się tylko w przypadku kombinacji dwóch konkretnych kart pojawiają się co jakiś czas. Po prostu zapis na karcie jest ważniejszy niż zasady z instrukcji.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Mareczek

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 20, 2017, 04:58:29 pm »

nie zgodzę się. z pojazdem jest tak jak z pancerzem albo się w nim jest i się go używa, albo trzeba z niego wyjśc by go nie uzywać. Jak pada tchórzostwo to wtedy przecież wyjmujemy gościa z pojazdu by go ukryć a nie ukrywamy go pozostawiając w pojeździe (bo zasady pojazdom nie pozwalają ich ukrywać). i tu jest podobna analogia.

jesli chcesz mnie przkonać to podaj przykład jakieś karty która sprawia, że nie używasz pojazdu bedąc w nim. Cos mi sie wydaje, że wtedy tez okaże się bardziej logiczne by ją interpretować, że wojownik ma wyjśc z pojazdu.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 20, 2017, 10:27:43 pm »

Nie zamierzam Cię przekonywać. Skoro karta mówi, że sytuacja jest taka, a nie inna to tak jest i już. To czy jest to logiczne z punktu widzenia tak zwanego "fluffu" jest sprawą kompletnie bez znaczenia. Robot zabójca w Pancerzu legendarnego zabójcy też wydaje się być totalną bzdurą, ale jaki ma to wpływ na mechanikę gry? Żaden.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kati

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 439
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 20, 2017, 10:29:13 pm »

Jak pada tchórzostwo to wtedy przecież wyjmujemy gościa z pojazdu by go ukryć a nie ukrywamy go pozostawiając w pojeździe (bo zasady pojazdom nie pozwalają ich ukrywać).


Na wojownika w pojeździe nie działa tchórzostwo, wojownicy w pojeździe nie mogą się ukrywać
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 20, 2017, 10:35:20 pm »

Cytuj
c) The warrior may not Seek Cover. A warrior in cover may not Enter the VEHICLE, and must Exit Cover before Entering the VEHICLE again. If the warrior in “forced” into cover through card play, the warrior is forced out of its Vehicle as well.

Tutaj sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kati

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 439
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 24, 2017, 09:32:07 am »

człowiek całe życie dowiaduje się czegoś nowego ;)
btw teraz to mi się wydaje pozbawione sensu i logiki  ;D
chociaż w sumie to doom trooper więc co ja się dziwię :)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Wenusjańska Dżungla
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 24, 2017, 06:44:20 pm »

W każdą stronę są problemy. Zdecydowaliśmy się wcześniej na zasadę, że wojownik w Pojeździe ukrywać się nie może. Ta zasada, że musi wyjść z pojazdu kiedy jest zmuszony do ukrycia się jest trochę bez sensu. Jak na placówce jeden z ŻZ stanie się nagle LC to nie opuszcza jej z automatu. Ten zapis jest trochę taki jak w przypadku Szczęścia wojownika - z niczego to w sumie nie wynika, ale niby tak powinno być.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.