Październik 21, 2018, 11:23:19 pm

Autor Wątek: Klein Helitek "Ważka"  (Przeczytany 4531 razy)

madrav

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 605
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 13, 2014, 02:31:51 pm »

Jeśli mam ważkę w szwadronie - a przeciwnik placówkę:

1 czy mogę przenieść ważkę na placówkę? (pustą ważkę)
2 czy mogę wystawić ważkę od razu na przedłużeniu szwadronu w placówce?
Zapisane
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5303
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 13, 2014, 02:56:38 pm »

NIE i NIE. Nie ma zasad mówiących o przenoszeniu samego pojazdu i nie ma możliwości wystawiania na placówce kart, które dodajesz do szwadronu/kohorty.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 14, 2016, 05:50:51 pm »

Wojownik w Ważce i z dołączoną Tylną Strażą NIE zostanie ranny po walce, zgadza się?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5303
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 15, 2016, 09:13:04 pm »

No wygląda na to, że nie.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 05, 2018, 12:21:25 pm »

Wczoraj podczas gry pojawiła się różnica w interpretacji działania ważki z paroma kartami, więc postanowiłem odkurzyć ten wątek. Ja akurat skłaniam się do działania przedstawionego powyżej, które wynika przede wszystkim z różnic w zapisach ekwipunków takich jak: "attach", "use" i "equip", ale wczoraj niestety zostałem przegłosowany, więc może jak w jednym poście przedstawie to jak ja rozumiem działanie ważki z paroma kartami i koledzy zmienia swoje heretyckie poglądy 8) Do rzeczy.

KLEIN HELITEK DRAGONFLY
ADD TO YOUR SQUAD AS ONE ACTION. AIRSHIP and VEHICLE. +5 to A. Holds up to three Bauhaus warriors (enter or exit the Dragonfly as one action each). Warriors in the Dragonfly may not use other Equipment cards, and can only be wounded by opponents using SHOOT WEAPONS or VEHICLES. If Dragonfly is discarded all warriors in the Dragonfly are killed (points are earned as normal).

Moim zdaniem z ważki jasno wynika, że jest ona dołączona bezpośrednio do szwadronu i wojownik, który wsiadł do niej w żadnym momencie nie staje się jej posiadaczem (bo nie ma mowy o żadnym "equip", "hold", "given", czy innym "attach"), a jest tylko użytkownikiem - korzysta z efektów tego ekwipunku, przez co dotyczą go również jego ograniczenia (brak możliwości korzystania z innych kart ekwipunku i umiera wraz z zestrzeloną ważką). Można to trochę rozumieć, że to wojownicy są podłączeni pod ważkę, a nie odwrotnie.

A tu problemy jakie wczoraj się pojawiły i rozwiązanie, które ja przedstawiałem:
1. Ważka z wojownikiem + Sojusz Bauhaus + Gniew Algerotha/Brak paliwa/Wiek katastrof/itp.
Ważka spada, bo sojusz broni tylko ekwipunki dołączone do wojowników. Analogicznie będzie z Grabieżcą i wyznawcą Algerotha + Gniew Algerotha = Grabieżca spada.
[BAUHAUS. Equipment cards attached to your Bauhaus warriors may never be discarded unless possessing warrior is also discarded.]

2. Ważka z wojownikiem + Uszkodzenie/Sabotaż
Nie można w ogóle zagrać uszkodzenia, bo ważka nie jest ekwipunkiem wojownika. Sabotaż na Bauhaus też nie odrzuci ważki.
[Malfunction! PLAY ON ANY WARRIOR AT ANY TIME. One of the affected warrior's weapons or equipment cards, chosen by you, is discarded.]
[Sabotage! PLAY AT ANY TIME. Choose one of the five corporations, the Brotherhood, or the Dark Legion. All the members of that organization in play must discard all of their equipment cards.]

3. Ważka + wojownik, który nie może posiadać ekwipunku (ma zapis typu "may never be equiped", czy "may not be given equipment")
Może normalnie wsiąść do ważki. Nie pozwoliłby na to tylko zapis typu "may never use equipment cards".
Analogicznie Triangulator + Zhurgon (przykład z wczorajszej gry), Zhurgon normalnie dostaje bonus z Triangulatora albo Grabieżca + Biogigant, gdzie wielki mięśniak wsiada do malutkiego pojazdu.

4. Ważka z wojownikiem + placówka
Wojownik za akcję musi wysiąść i za kolejną przejść na placówkę, bo jest ona dołączona do szwadronu i nie ma zasady pozwalającej ją przenieść na placówkę. Dodatkowo efekt ważki nie przechodzi do placówki, bo wojownik musi się znajdować w tym samym obszarze, aby móc z niej korzystać.

To chyba było na tyle, może jakiś inny przykład pojawi się jeszcze w trakcie dyskusji ;)
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5303
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 05, 2018, 11:26:30 pm »

Dokładnie, ze wszystkim zgadzam się w 100%, chociaż z tą placówką jest drobny problem. Niby pierwszą akcją musi być przejście na placówkę i niektórzy upierają się, że można przejść nie wychodząc. :) Ja jednak w 100% popieram powyższe rozwiązania. Ważka nie jest kartą ekwipunku należącą do któregokolwiek z wojowników znajdujących się w środku.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marcino

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 09, 2018, 08:50:04 pm »


2. Ważka z wojownikiem + Uszkodzenie/Sabotaż
Nie można w ogóle zagrać uszkodzenia, bo ważka nie jest ekwipunkiem wojownika. Sabotaż na Bauhaus też nie odrzuci ważki.
[Malfunction! PLAY ON ANY WARRIOR AT ANY TIME. One of the affected warrior's weapons or equipment cards, chosen by you, is discarded.]
[Sabotage! PLAY AT ANY TIME. Choose one of the five corporations, the Brotherhood, or the Dark Legion. All the members of that organization in play must discard all of their equipment cards.]


Tu jedynie widzę pewien zgrzyt....

Mam wątpliwość co do Uszkodzenia. Tu jest mowa o "affected equipment cards" co dla mnie nie jest równoznaczne z  "attached equipment cards". Należy tu rozumieć jako ekwipunek wywierający wpływ na wojownika, a nie dołączony.


Zdaje sobie sprawę, że to by stawiało Uszkodzenie na trochę lepszej pozycji niż Sabotaż :) ale to moje skromne zdanie
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5303
    • Zobacz profil
Odp: Klein Helitek "Ważka"
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 09, 2018, 09:37:56 pm »

Ważka jest zawsze dołączona do szwadronu. Nie jest dołączona do wojownika, ani nie jest kartą ekwipunku wojownika. Nie można interpretować tego tak jak mówisz, czyli jako ekwipunek wywierający wpływ na wojownika, bo tak samo można by wtedy odrzucić Triangulator i podobne karty, a nie można tego zrobić. Jeśli z karty wynika, że ekwipunek należy do wojownika to należy to rozumieć jako ekwipunek do niego dołączony. Co się stanie jeśli w Ważce będzie trzech wojowników? Czyj ekwipunek to będzie? Niczyj - karta nadal jest po prostu w Szwadronie.

Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.