Kwiecień 25, 2018, 10:16:22 am

Autor Wątek: Z MtG do Doom troopera  (Przeczytany 1410 razy)

Offline settokaiba

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Z MtG do Doom troopera
« dnia: Wrzesień 06, 2011, 12:33:56 pm »
Witajcie, od niedawna zacząłem grać w DT.  gra jest świetna, ale natknąłem się na parę szczegółów, które utrudniają mi rozgrywkę. Karty mam w języku polskim, instrukcję już opanowałem, ale nadal mam parę pytań, odnośnie działania konkretnych kart.
postaram się wrzucić zdj. do każdej z tych kart.
Tak na początek to chciałem dodać że jako nowy gracz - grający do tej pory tylko w MtG zmieniłem trochę nazewnictwo pkt akcji i pkt wartości:

PKT AKCJI (maź 3 akcje) - nazwałem DOZWOLONE RUCHY
PKT AKCJI(początkowe 5, znaczniki potrzebne do wartości) - nazwałem MANĄ

1. zacznę od karty Szczęście 
Otrzymuję 10A - ale jakich A? Manę, czy ruchy? czy to i to naraz?
(czy wówczas mam 13 ruchów i np. 15 many? )

2. i alter ego Pech

no tak, ale które pkt? Mana, ruchy, czy to i to?

3. Złe oko
"DAR MROCZNEJ HARMONII. MOGĄ GO OTRZYMAĆ JEDYNIE HERETYCY. Wrogowie Heretyka zostają na chwilę oślepieni. Jeżeli przeciwnik zapłaci 3 A, walka odbywa się normalnie. W przeciwnym razie starcie kończy się po ataku Heretyka - jego przeciwnik nie może się zrewanżować."
ale które 3 A? Manę ? czy po prostu ruchy?

4. Najemnik (bauhaus)
zdobywać pkt A? ale w jaki sposób, i tak ogółem o co chodzi?

5. Saper
chodzi o 3 ruchy tak?

6. Radość zwycięstwa
otrzymuję 5A, i jak zwykle - chodzi o ruchy czy manę, czy to i to?

7. Intruz z Callisto
uleczony za 6 A - no tutaj raczej chodzi o manę prawda ;)

8. Najemnik (cybertronic)
Podobna sprawa jak z najemnikiem bauhausu - jak najemnik zdobywa te pkt A i po co?
Może korzystać z kart cybertronicu za 3 A - mana, czy ruch ? ;)

9. Wymiana
ok, które pkt A wówczas dostanę?

10. Żołnierz Dżihad
ale  o co chodzi? jakich stworów? jak używać?

Z kart to byłoby na tyle, pozostało mi jednak takie pytanie odnośnie walki:
Czy P wojowników (ogółem) odradza się po skończeniu walki?
np.  Żołnierz Dżihad   P 7 , jak go uderzę np. WW 4 zostanie mu P 3 - wówczas nie jest zraniony prawda? no tak, ale czy później odrodzi mu się P z powrotem do początkowej liczby 7 ?

I jeszcze jedno, atakować można tylko raz na turę z tego co wiem, ale na jakiejś karcie postaci (nie pamiętam na której) znalazłem opis "nie może być celem ataku więcej niż jednego wojownika"
no więc jak to jest?

Bardzo proszę o jasną odpowiedź na moje pytania, gdyż trochę gubię się przez takie oto karty w trakcie rozgrywki...
Z góry thnx wielkie:)



Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5271
    • Zobacz profil
Odp: Z MtG do Doom troopera
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2011, 01:53:50 pm »
A/PA to punkty akcji czyli tak zwana 'mana' :) A akcje to zawsze akcje - patrz np Inspiracja.
A więc Szczęście - 10 punktów akcji.

Pech - zeruje pulę many

Złe oko - ponownie mana

Najemnik - po wygranej walce zdobywasz PZ za zabicie wojownika lub, jeśli tak zdecydujesz PA - możesz też podzielić zdobyte pkt pomiędzy PA i PZ - najemnicy mogą jendak zdobywać tylko i wyłacznie PA. WIęc wszystkie zdobyte w walce punkty są punktami akcji - czyli maną :)

Saper - tak... 3 ruchy - akcje pisane pelnymi słowami to ruchy.

Radość - 5 many

Intruz - A oznacza pkt.

CO do pancerza - tych punktów się nie traci. To współczynnik, który porównujesz ze współczynnikami walki innego wojownika - liczysz co jest większe i zadajesz ranę lub nie, ale pancerz zmianie nie ulega.

CO do stworów - są takie karty - tak jak jest ekwipunek, wojownicy, specjalne tak są i stwory.

Co do atakowania raz w turze - masz jedną akcję ataku, ale jeśli pozwolą ci na to karty możesz atakować więcej - patrz Inicjatywa lub Żądza krwi. Czasami karty pozwalają atakować też większą liczbą wojowników - np Posiłki, Razem go, Czarna Brama. Zapis o którym piszesz to chyba polskie Zasieki - zapis ten jest zmyślony przez tłumaczy i w rzeczywistości niczego takiego na tej karcie nie ma.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2628
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Z MtG do Doom troopera
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2011, 03:16:39 pm »
Witamy nowego - generalnie przyzwyczaj się do Akcji (ruchy, które wykonujesz - standardowo 3 w turze) i PA / A / punktów akcji = kasa, mana czy jak tam zwał. Dżihad nie moze uzywać stworów - to takie jasnozielone - z dodatku Paradise Lost  - nie było ich opisanych w podstawowej instrukcji gry (podobnie jak kart reliktów, stref walki, Mocy Ki, Sojuszy) - potrzebne info znajdziesz na forum lub portalu - tam zdaje się są "pe łniejsze zasady" ;)
Berta Builder v 8.7 :D