Grudnia 06, 2024, 01:21:16 am

Autor Wątek: Talie turniejowe - Lublin 2011 (Falkon)  (Przeczytany 2624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1965
    • Zobacz profil
Talie turniejowe - Lublin 2011 (Falkon)
« dnia: Listopada 21, 2011, 12:16:51 pm »

Za chwile zapomnę swojej talii i całego turnieju dlatego pozwoliłem sobie na utworzenie wątku i jej zamieszczenie.

Miejsce 3 : Underpressure - czyli Śmiertelne granaty ręczne.

Wojownicy:
Znawca sztuki x4
Mortyfikator x2
Nicolai x1
Mortyfikator Crenshow x1
Kardynał Dominik x1
Kardynał Durand x1

Sztuka:
Przywołanie zaklęcia x5
Repudiate x5
Presja x3
Telepatia x2
Uleczenie obrażeń x2
Sposobnosc Nataniela x2
Equlibrum x1
Anihilacja x1

Umocnienia:
Kompleks przemysłowy x2
Bank kardynała x1
Archiwa Bractwa x1
Obóz szkoleniowy x1

Ekwipunek:
Granat przeciwpiechotny x5
Przenosna mina x1

Karty Specjalne:
Zakłócenie łącznosci x5
Śmiertelna rana x5
Ukryte siły x5
Inspiracja x3
Skradzione papiery x3
Na czarną godzinę x3
Ujawnienie przeznaczenia x3
Zmówienie x1
Dar losu x1
Boskie natchnienie x1
Przykra niespodzianka x1
Druga szansa x1
Podaj dalej x1
Eat this x1
Booby trap x1
Joker x1
Ciężkie czasy x1
Przeniesienie x1
Fala prawosci x1
Oszustwo x1
Czwarty zakon x1

Side bar:
Crenshow the Redeemer x1
Kardynał Dominik x1
Kardynał Durnad x1
Moc Bractwa x2
Moc jasnosci x2
Esencja mocy x2
Siła czystosci x2
Skrucha x1
Niespodziewana inwazja x1
Wykrycie agentów x1
Odpornosć psychiczna x1
Szpieg w szeregach x1
Zrównanie z ziemią x1
Listen up x1
Sabotaż x1
Przeklęta haubica x1
Niewinna sztuczka x1
Potężny wpływ x1
Eliminacja x1
Samodoskonalenie x1
Liber hereticus x1 

Celem talii było zastosowanie zasad Falkonu dopuszczających Śmiertelną ranę x5. Tak rzadko jest to możliwe, że błędem byłoby nie wykorzystanie nadarzającej się okazji ;). Zasada działania talii jest prosta. Unikanie bezposredniej walki, odpalanie Granatów ( przynaleznosć nie ma znaczenia ) i dobijanie Śmiertelną. Jeszcze fajniejsze było zagranie Telepatii lub Potężnego Wpływu na wojowników przeciwnika, a następnie zagranie Presji i dopiero wtedy Śmiertelna lub Granat ;).  Mimo że Granaty i Śmiertelne były usuwane po zagraniu chyba nigdy nie doszło do sytuacji żeby mi ich zabrakło przed wygraniem pojedynku.

Pierwszy pojedynek zagrałem ze Snakiem i mimo że udało mu się ubić mojego Dominika ostatecznie zakończyłem zwycięsko. Na kolejną grę nie musialem specjalnie przerabiać talii gdyż Troubler podobnie jak Snake grał Mishimą. I w tym wypadku talia zadziałała bez zarzutów choć zmuszony zostałem do zagrania Anihilacji co zwykle jest oznaką desperacji ;). Problem z talią Troblerea polegał na tym że zarzucił mnie wojownikami o wartosci 3-4 i bałem sie że może nie wystarczyć punktów do zwycięstwa. Kolejny pojedynek i znowu Mishima tym razem Pukiego, z którym miałem osobiste porachunki za ostatni Mulqon. Pojedynek z Pukim był zdecydowanie najciekawszym i najtrudniejszym dla mnie z całego turnieju. Kilka razy cudem udało mi się uratować ( raz gdy Pukiemu brakło 1 akcji i raz gdy brakło mu 2 pkt Akcji do zakłócenia czaru - pieprzona Aura ;) ) Ostatecznie przy stanie po 36 Dominik zaatakował w puste i zakończył pojedynek. Boję się pomysleć co się bedzie działo jak znowu spotkam sie z Pukim na turnieju ;). Niestety po 3 zwycięstwach musiały równiez przyjsć porażki. Ze Skoqiem grało się przyjemnie bo talie mielismy bardzo podobne. Raz on mi sprzątnął Znawce raz ja jemu i nic nie zapowiadało szybkiego końca, aż nagle wyszedł Mercenary i i zdobył 30 pkt. ;). Z Tienem naprawde ciekawe były dwie pierwsze tury. Sytuacja przypominała troche szachy gdy pojedynek toczy sie nie o Króla ale o zwykłego pionka. Tym razem pionkiem był Mortyfikator Crenshow ;). Miałem naprawde dobre dojscie i wydawało mi się że przetrzymam Tiena. Niestety po usunięciu Crenshowa i wyzerowaniu PA reszta gry była juz tylko powolną agonią z mojej strony. Nawet Obóz szkoleniowy i Kompleks nic nie pomogły bo Tien włożył do talii Bombardowanie planetarne ;). Kolejną grę miałem z Katim i mimo że trwała ona dosyć długo ( głównie z powodu dyskusji z Katim kiedy kilkukrotnie był święcie przekonany że można lub nie można zagrać jakies karty po czym sie okazywało że Kati wcale taki świety nie jest ;) ) raczej cały czas miałem ją pod kontrolą. Problem z talią Katiego polegał na tym że ani Granatami ani Telepatią nie mogłem rzucać bez schodzenia na Placówkę. Ostatecznie gra się skończyła gdy Katiemu skończyły się karty w decku a na ręce miał juz tylko 2 karty.  Z pojedynku z Cthulhu utkwił mi w pamięci jego samobójczy atak dzięki któremu zdobył 20 pkt tracąc jedynie 4, które jednak wystarczały mi do zwycięstwa ;).  No i na koniec zagrałem z Bucherem, który grał moją druga talią. Obawiałem sie tego pojedynku i jak sie okazało słusznie. Talia Buchera była pomyslana jako przeciwieństwo mojej pierwszej talii. O ile pierwsza talia miała wykorzystywać Śmiertelną x5 to druga talia miała chronić przed tego typu taktyką. Stąd w talii znalazł się Transportowiec "Czarna Wołga" ;) ( "Grabieżca" to imperialistyczna podróba ;) ) oraz odporni na sztukę nefaryci Muhawijhe plus Herold i oczywiscie Alek. Problem z tą talią polega na tym że jak sie nie jest przygotowanym na usuwanie ekwipunków dokładanych do kohorty czy szwadronu to nie wiele można zrobić. Oczywiscie w talii brakowało kilku kluczowych kart ( Ukryte siły, Na czarną godzine itp ) ale mimo to w ciężkich bólach po zagraniu Anihilacji udało mi się wygrać.
Turniej zakończyłem ostatecznie na 3 miejscu przegrywając z Pukim małymi pkt. ( mimo zwycięstwa w bezposrednim pojedynku, co uważam że powinno byc rozpatrywane w pierwszej kolejnosci i co bede postulował przy organizacji kolejnych turniejów )
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2011, 07:20:48 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

Tien77

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Talie turniejowe - Lublin 2011 (Falkon)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 21, 2011, 08:17:57 pm »

To ja też umieszczę już swoją talię mimo, że jeszcze nie ma oficjalnych wyników :)

Miejsce 1 w turnieju.

TALIA (75 kart):
Wojownicy:
5x Mortificator
1x Crenshaw The Motificator
1x Mercenary

Ekwipunek:
1x Niewinna Sztuczka
1x Przenośna Mina

Relikty:
1x PANCERZ LEGENDARNEGO ZABÓJCY
1x JĄDRO ŚWIATŁOŚCI

Specjalne:
1x Boskie Natchnienie
1x Dar Losu
5x Inspiracja
1x Oszustwo!
5x Szczęście
3x Ujawnienie Przeznaczenia
5x Zakłócenia Łączności
1x Zamówienie
1x CZWARTY ZAKON
1x GRABIEŻ
1x PRZENIESIENIE
5x UKRYTE SIŁY
5x Skradzione Papiery
1x Ostateczne Natarcie
1x Przykra Niespodzianka
5x Pech
1x Joker!
1x Fala Prawości
1x Druga Szansa
1x Po Namyśle
1x HASTY GETAWAY
1x Podaj Dalej
1x Złoto Dla Naiwnych
2x Falling Market
3x Niespodziewana Inwazja
2x Bombardowanie Planetarne

Sztuka:
1x Sposobność Nataniela
2x Equlibrium
5x Repudiate


SIDEBAR (25 kart):
Promo:
1x Idealne Trafienie

Wojownicy:
1x Biogigant
1x Czołg Bojowy "Grizzli"
1x Mercenary
1x Luteranski Wierny

Relikty:
1x JĄDRO ŚWIATŁOŚCI

Sztuka:
1x Sposobność Nataniela
1x Anihilacja

Specjalne:
1x Zrównanie Z Ziemią
1x PRZEJĘCIE
1x Sabotaż
1x Zaginiony W Akcji
1x Pojmany
1x Płomień Oczyszczenia
1x Skrytobójca
1x Przeciwczołgowe Pole Minowe
1x Skrucha
1x Desperackie Środki
1x Powołanie
1x Reflection
1x Wstyd
1x Zawodna Harmonia
1x Terrorist Attack
1x Falling Market

Umocnienia:
1x BANK KARDYNAŁA


Od paru miesięcy mam dopiero komplet Pechów i misji Infiltracja i nigdy tymi kartami nie grałem więc koniecznie chciałem je w końcu zastosować, ale bazowa talia którą złożyłem miała ok. 100 kart więc zrezygnowałem z misji Infiltracja i kart do niej potrzebnych, a skupiłem sie tyko na Pechu co ostatecznie jak widać wyszło mi na dobre.

Ta talia miała przedewszystkim za zadanie pozbawić przeciwnika punktów akcji, uniemożliwić medytację, poodrzucać wszystkie umocnienia przeciwnika (w szczególności Bank Kardynała, Kompleksy i budynki ułatwiające wystawianie wojowników) oraz szybko pozbyć sie wojowników wroga jak by sie jacyś jednak pojawili. Gry toczyłem raczej powoli bo sam nie miałem też zbyt dużo PA, ale jak coś uzbierałem to najczęściej pojawiał się Mercenary (zazwyczaj wystawiany za ok. 17-21 PA), czasami Grizzli lub Biogigant i w kilka tur dobijali przeciwnika :)

Talia sprawdziła się jednak dużo lepiej niż sądziłem bo zazwyczaj w tego typu talich jest np. Zużycie itp., a na turnieju było ono zakazane. W związku z tym że gram raz do roku i nie maiłem jak tej talii przetestować w pierwszych grach nie miałem zbytnio koncepcji jak nią grać i w dwóch rozgrywkach straciłem po 9 PZ, ale jak się w nią wczułem oraz rozeznałem  jakie karty mi się nie przydają a co można z sidebarem wymienić to już raczej bezproblemowo się grało. Raz jeszcze straciłem 4 PZ a potem już wszystko do zera wygrałem.
Na 8 rozgrywek najbardziej zapamiętałem 4 w których początki były troszkę trudne. Początki rozgrywek z Cthulhu i Katim przy których się uczyłem jak tym grać szły nie zabardzo po mojej myśli i oni przeważali, ale po paru turach już nic nie mogli zrobić. Tak jak pisałem w innym temacie najbardziej w grze ze mną rozbudował isię Puki i miał dużo umocnień i wojowników oraz użył Ciężkie Czasy, ale ostatecznie tylko 4 PZ zdobył. Ciężko też było na początku w pojedynku z Muleq bo od razu wystawił Crenshowa przedemną i miał kilka umocnień, a ja nie miałem nic na stole, ale ostatecznie przeważyłem i mimo wszystko nie zdobył żadnych PZ. W pozostałych pojedynkach gra raczej od początku szła w miarę po mojej myśli i nie było wiekszych niespodzianek   ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2011, 08:20:56 pm wysłana przez Tien77 »
Zapisane

Puki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
Odp: Talie turniejowe - Lublin 2011 (Falkon)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 21, 2011, 08:30:00 pm »

Miejsce 2 czyli tradycyjna, czysta Mishima na mocach ki:

Wojownicy:
3x Toshiro
2x Łowca demonów
1x Władca cieni
1x Keitoku Asano

Moce Ki:
3x Aura mistycznej odporności
2x Przeszywajace spojrzenie kruka
1x Skóra kameleona
1x Przyspieszenie nomury
1x Szósty zmysł kanji

Umocnienia:
1x Sala obrad
1x Archiwa bractwa
1x Kompleks przemysłowy

Karty specjalne:
5x Zakłócenia łączności
5x Szczęście
5x Inspiracja
5x Ukryte siły
4x Skradzione papiery
2x Ujawnienie przeznaczenia
2x Na czarną godzine
2x Play it again
2x Wykrycie agentów
1x Dar losu
1x Zamowienie
1x Fala prawosci
1x Druga szana
1x Podaj dalej
1x Przykra niespodzianka
1x Boskie natchnienie
1x Joker
1x Hasty getaway
1x Atak terrorystyczny
1x Pech
1x Zmienny los
1x Ciężkie czasy
1x Fillem up
1x Gniew algerotha
1x Wiek katastrof
1x Po namyśle
1x Czwarty zakon
1x Ostateczne natarcie
1x Całkowite zaćmienie
1x Dont call again
1x Nietykalny

Sidebar:
1x skóra kameleona
1x przebiegły unik mangusty
1x dai-sho starozytnych imperatorów
1x ceremonialny miecz mishimy
1x lord nozaki
1x zaginiony w akcji
1x skrytobójca
1x sojusz mishima
1x płomien oczyszczenia
1x zawodna harmonia
1x idealne trafienie
1x economic breakdown
1x niewinna sztuczka
1x urządzenie przechwytujące
1x przenosna mina
1x życie na krawędzi
1x smiertelna rana
1x przegrupowanie
1x niespodziewana inwazja
1x samobójcza misja
1x chytra zagrywka
1x zrównanie z ziemią
1x umocnienie strefy walki
1x bank kardynała
1x przeniesienie


Talie złożyłem  rano w dzień turnieju. Głównie opierała się ona na kroczących wśród cieni plus moce ki bez jakiegokolwiek ekwipunku. Niby nic ciekawego a udało mi się zając drugie miejsce. Skład tali zmieniał się dosyć znacznie w zależności od przeciwnika. Aury mistycznej odporności (3 sztuki), nietykalny itp wchodziły gdy przeciwnik grał bractwem, bank kardynała jak pechy latały, wiek katastrof i gniew algerotcha jeśli talia przeciwnika opierała się na ekwipunku, economic breakdown i życie na krawędzi jak przeciwnik grał szybka 60 na przetasowania itp. itd. Przegrałem dwie gry: z Tienem (mimo iż był moment że miałem dwa kompleksy i bank kardynała na stole) oraz z Mulqiem (super ciekawy pojedynek , szkoda że ktoś tego nie nagrał i na youtuba nie puścił ;) ). Dla takich gier warto jeździć na turnieje. Pozostałe pojedynki były tez dosyć ciekawe - ogólnie dużo czystej walki z porównywaniem parametrów. Niepotrzebnie wsadziłem "umocnienie strefy walki" do tali, chyba byłem rano zbyt zaspany i nie zrozumiałem jak ta karta działa :D
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2011, 10:16:43 pm wysłana przez Puki »
Zapisane