Kwietnia 27, 2024, 12:08:25 am

Autor Wątek: Bilokacja  (Przeczytany 7776 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 03, 2012, 12:41:50 pm »

Edytowałem wcześniej post - nie wiem czy widziałeś. Jest komplikacja z procedurą walki. Bo wojownicy muszą ginąć po kolei itp.

Do tego dziwna sprawa ze strefami walki - bo też mogą się sumować :P A skoro już można atakować wojownika i na Marsie i na Wenus jednocześnie to i pewnie na Ziemi również. Tutaj z pkt widzenia mechaniki niby da radę, ale wygląda to totalnie bezsensownie od strony jakijkolwiek logiki.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 03, 2012, 01:06:25 pm »

Jest komplikacja z procedurą walki. Bo wojownicy muszą ginąć po kolei itp.
W przypadku CZASZEK, WICHRÓW OBŁĘDU, STRUMIENIA KWASU itd. wojownicy również giną lub otrzymują rany po kolei.

Do tego dziwna sprawa ze strefami walki - bo też mogą się sumować :P
Jasne że mogą - zarówno jeden jak i drugi wojownik może się bronić na tej samej strefie (każdy oddzielnie będzie modyfikował cechy), ale mogą też się bronić na różnych.

A skoro już można atakować wojownika i na Marsie i na Wenus jednocześnie to i pewnie na Ziemi również. Tutaj z pkt widzenia mechaniki niby da radę, ale wygląda to totalnie bezsensownie od strony jakijkolwiek logiki.
Z punktu logiki też wygląda bezsensownie to, że na Ziemię trzeba przechodzić, a na inne planety nie (dlatego nie lubię przechodzenia). Poza tym - zobacz sobie, co oznacza słowo bilokacja.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 03, 2012, 01:16:58 pm »

Nie muszę sobie 'zobaczać' - nazwa mówi sama za siebie. Wichry i inne czaszki odbywają się poza walką. W walce są kolejne fazy - określenie statusu, kontra, wynik, pkt - czy te fazy się będą przeplatać kontra/kontra, wynik/wynik - czy po kolei dla każdego walczącego cały ciąg? Wcześniej niczego takiego nie było bo walczący albo ginęli pojedyczno albo byli uznawani za jednego wojownika na czas walki.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 03, 2012, 01:35:15 pm »

Nieważne, czy jest to faza walki czy jakikolwiek inny moment gry - zdarza się, że wojownicy giną jednocześnie, a wówczas kontry, zmiany statusów czy obliczanie przyznawanych punktów odbywa się oddzielnie.

Zresztą w walce też zdarza się, że zarówno wrogi wojownik jak nasz własny giną jednocześnie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 03, 2012, 04:57:17 pm »

Cytuj
Zresztą w walce też zdarza się, że zarówno wrogi wojownik jak nasz własny giną jednocześnie.

Nie zdarza się.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 03, 2012, 05:52:13 pm »

No dobra - wiadomo, że najpierw określa się ranę zadawaną przez agresora, a dopiero później ranę zadawaną agresorowi, choć tak naprawdę wojownicy ranią się jednocześnie. Przy czym ciągle nie widzę problemu w tym, aby agresor mógł zadawać dwie rany dwóm różnym wojownikom.
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2012, 05:54:29 pm wysłana przez Marqwitch »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 03, 2012, 06:22:44 pm »

No bo jest dwóch obrońców i ma zasadnicze znaczenie, który broni się pierwszy, a który drugi :) Dużo większe niż w przypadku Wichrów czy czaszek.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 04, 2012, 10:49:04 am »

Podaj przykład!
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 04, 2012, 11:48:13 am »

No prosty - jest sto kart kontrujących rany w walce zagrywanych w różnych momentach i można bronić nie tylko swojego wojownika, ale najpierw np ktoś woli wiedzieć czy jego wojownik przeżyl zanim wspomoże drugiego i tak dalej.

PS. Takie krótkie posty z wykrzyknikami wyglądają debilnie.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 04, 2012, 12:29:13 pm »

Gracz, który wkorzystał BILOKACJĘ, będzie w takim wypadku decydował, które z jego uderzeń jest pierwsiejsze.

A zdania z wykrzyknikiem może wyglądają debilnie, ale są poprawne interpunkcyjnie.
Zapisane

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 741
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 04, 2012, 01:42:47 pm »

spory, które toczycie uważam za bardzo ważne. nie może tak być, że dopuścimy kartę, które powoduje jakieś błędy. niemniej jeżeli chodzi o sam zamysł karty to bardzo mi się on podoba (co nie może dziwić ze względu na to, że stworzyłem podobną). z początku uważałem, że o wiele fajniejsza jest ta zdolność u wojownika a nie jako dar mrocznej harmonii, ale w świetle uwag o strefach walki tak jest chyba nawet lepiej.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 05, 2012, 11:56:15 am »

Są jeszcze dziwne akcje ze zmianami agresora i obrońcy. Nie wiem jeszcze dokładnie jak to będzie ze wszystkimi kartami - trzebaby się zastanowić. Bo jeśli będzie opcja na zmianę jednego z obrońców na własnego wojownika to karta będzie przegięta. Jeśli natomiast da się zmienić agresora po ustaleniu agresora i obrońcy to będzie error.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

hutnik

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 725
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 07, 2012, 11:47:21 am »

Ilustracja taka jakas bardziej „komputerowa” niż rysunkowa, nie pasuje mi do innych kart DT (moja SUBIEKTYWNA opinia).
Zapisane
SPRZEDAŻ KART DOOM TROOPER - ponad 10 tysięcy polskich kart, wiele unikatów - hutnik2@gmail.com
MOJA OFERTA NA ALLEGRO - https://tiny.pl/t4v9f
CAŁA MOJA OFERTA - https://tiny.pl/t4v9d

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 07, 2012, 04:52:52 pm »

Nie nazwałbym tego ilustracją komputerową - to bardziej digart (ilustracja retuszowana komputerowo, ale nie komputerowo wykonana w 3D).

Są jeszcze dziwne akcje ze zmianami agresora i obrońcy. Nie wiem jeszcze dokładnie jak to będzie ze wszystkimi kartami - trzebaby się zastanowić. Bo jeśli będzie opcja na zmianę jednego z obrońców na własnego wojownika to karta będzie przegięta. Jeśli natomiast da się zmienić agresora po ustaleniu agresora i obrońcy to będzie error.

Zmiana agresora i obrońcy wygląda identycznie jak w przypadku PANZERKNACKERA:

-Jeśli karta zmienia jedynie agresora (ZAPOMNIANE ROZKAZY), musi zmienić na takiego, który jest legalny (czyli który może również wybrać tych samych dwóch wojowników).

-Jeśli karta zmienia obrońcę (SŁABA HIPNOZA/HIPNOZA), zmienia tylko jednego z dwóch obrońców.

-Jeśli karta ustala na nowo agresora i obrońcę (TELEPATIA), myślę, że używający jej gracz nie może użyć karty, której nie kontroluje (BILOKACJA nie jest obowiązkowa, a zmuszanie wojownika do użycia jakiejś broni byłoby bez sensu z uwagi na EKSPLOZJĘ BRONI).

PANZERKNACKER czy DZIAŁKO AUTOMATYCZNE MYŚLIWY rozwiązują też problem ustalania kolejności uderzania przy BILOKACJI - obie bronie pozwalają w jednym ataku wykonać dwa ataki; są one jednoczesne, ale rozstrzygane oddzielnie w wybranej przez agresora kolejności (w przypadku BILOKACJI ogranicza się to jedynie do Fazy Zadawania Ran i jej konsekwencji).
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Bilokacja
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 07, 2012, 05:02:12 pm »

Pytanie brzmi czy jest opcja zmiany agresora w samej walce bez przerywania - z obrońcą się tak da. Telepatia się nie liczy, bo telepatia ustala dwóch nowych. Ale jeśli można zmienić agresora bez zmiany obrońcy to mamy error. Jeśli można zmienić jednego z obrońców na swojego wojownika to też mamy error bo zawsze pkt będzie koleś z bilokacją dawał swojemu kontrolerowi.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.