Sierpień 15, 2018, 03:20:56 pm

Autor Wątek: Barking Spyder  (Przeczytany 6651 razy)

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 01, 2012, 10:35:56 pm »

Szkoda że nikt z autorów nie chciał pokombinować połączenia Pająków z Pustynnymi Skorpionami. Nie wiem czemu ale mnie sie jakos to samo narzuca na mysl.
Bardzo dobrze, że żaden z autorów o tym nie pomyślał, bo to zupełnie inne jednostki. To, że ich nazwy pochodzą od pajęczaków nic nie znaczy. :P

Jeśli chodzi o najważniejszą rzecz, czyli zdolności, to najbardziej z 'konkurencji' przypadła mi do gustu karta Lecha - zdolność prosta, unikalna (choć pewnie podobne znajdą się w 2ndE) i z zastosowaniem... daje ona możliwości rozwijania tej jednostki o bohaterów itd. Później karta Preta - nie jest skomplikowana, daje spore możliwości i rozwija Capitol taktycznie. Karta Nekro jest trochę chaotyczna i wypada najmniej ciekawie.

Jeśli chodzi o współczynniki to karta Nekro ma je zawyżone względem poziomu W, karta Preta to właściwie kopia SIERŻANTA (gdyby SIERŻANT nie należał do Capitolu, byłoby spoko, a tak zamieniłbym po prostu S z P, co osłabiłoby ten złowieszczy modyfikator w obronie), a karta Lecha to osłabiony SIERŻANT.

Jeśli chodzi o ilustracje to zarówno karta Nekro, Preta i Lecha nie przedstawiają PAJĄKÓW (bo PAJĄKI dostały tylko czarno-biały rysunek), ale niejakich RANGERÓW - a tych RANGERÓW też trzeba będzie kiedyś zrobić. W dodatku nie lubię ilustracji w tym stylu - wolę Bonnera i innych podobnych mu (mniej komiksowych) rysowników (jak Michael Komarck).

Jeśli chodzi o najmniej istotną rzecz czyli wykonanie, to Pret odwalił kawał genialnej roboty... natomiast Nekto i Lechu się nie popisali.

Co do mojej karty to strasznie podoba mi się grafika - mimo że nie jest to idealne odwzorowanie PAJĄKA, to jest mu w miarę bliskie... do tego Komarck to artysta na poziomie Paula Bonnera. Cechy są unikalne i pasują do jednostki Capitolu. Zdolność natomiast wymyśliłem na szybko w oparciu o opis jednostki (PAJĄKI korzystają z granatów z trującym gazem i są wyposażeni w maski przeciwgazowe) - może nie jest ona porywająca ani rewolucyjna, ale nie powiedziałbym, żeby była pozbawiona zastosowania (super potężna też nie powinna być, bo WARCZĄCY PAJĄK to w końcu zwyczajna jednostka).

Ilustracja średnio mi się podoba (nie pasuję mi do klimatu MC)
Czyli ilustracje Paula Bonnera też nie pasują?

wartość trochę niska (nie wiem czy 5 nie byłoby lepsze, odnoszę wrażenie, że niektórzy na siłę robią wojowników do 4W żeby można było z Obozu wystawiać).
Uwierz mi, że nie chodziło mi o OBÓZ, ale o to, żeby karta miała unikalne współczynniki.

Karta Nekro – bardzo nie podobają mi się karty, w których jest rzut monetą. Jest jedna taka karta w BASE i uważam, że jest to nieporozumienie, kojarzy mi się to z Magiciem. Poza tym element losowy powinien być wg. mnie jak najbardziej ograniczony.
W DT są chyba tylko 2 karty, przy których rzuca się monetą... PURPUROWY REKIN i ZRZĄDZENIE LOSU z podstawki. Nie wiem, dlaczego niby kojarzy Ci się to z Magiciem (oczywiście zdarzały się tam karty z monetami, ale stosunkowo było ich mniej/więcej tyle samo procentowo, co w DT). A element losowy jest nieodłączną częścią każdej gry karcianej, choć niekoniecznie musi on być zawsze oparty na monecie czy kostkach.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2012, 10:49:55 pm wysłana przez Marqwitch »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 02, 2012, 12:13:38 am »

To tak... Grafika Komarck'a dla mnie bomba - sam nie wpadłem, bo o niej zapomniałem, ale w sumie jest najbliższa temu co widać na grafice. Tak - na tej czarno-białej grafice :) Dla mnie git. Inne grafiki to różnie - moja to zwykły żołnierz piechoty z dodanym motywem sieci pajęczej. Lechu ma to samo tylko inne kadrowanie, a Nekro coś podobnego, ale nie jestem pewny co to za jednostka.

Co do zdolności - zdolność karty Lecha to bym widział raczej u np bohatera pająków :) Zdolność Marqwitcha mnie nie przekonuje. Ze zdolności od Nekro zabieranie ekwipunku. Cechy - tutaj nie wiem, to na koniec możnaby dobrać żeby postać zbalansować po dobraniu zdolności.

Dla mnie to wyglądałoby to tak - grafika od Marqwitcha, zdolność moja + od Nekro może te ekwipunki, cechy do tego dobrać, a bohaterowi dać zdolność Lecha. Bohaterowi lubi jakiemuś tam sierżantowi czy coś.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 02, 2012, 02:23:00 am »

Dla mnie to wyglądałoby to tak - grafika od Marqwitcha, zdolność moja + od Nekro może te ekwipunki, cechy do tego dobrać, a bohaterowi dać zdolność Lecha. Bohaterowi lubi jakiemuś tam sierżantowi czy coś.
Ja uważam tak:

-Grafika moja

-Współczynniki moje (chyba że ktoś zaproponuje inne, równie unikalne i zbalansowane)

-Zdolność Lecha
________________

Natomiast zdolność Preta dałbym bohaterowi PAJĄKÓW, który mobilizowałby ich i dowodziłby nimi w obronie (zdolności podstawowych jednostek powinny być krótsze i mniej skomplikowane od zdolności, którymi dodatkowo dysponują bohaterowie z ich oddziałów)... albo karcie specjalnej przeznaczonej wyłącznie dla PAJĄKÓW (gdyby była jednorazowa, nie możnaby było mówić, że jest za silna) - STRATEGIA SIECI czy coś takiego (przy czym trzebaby ją tak sformułować, aby nie gryzła się ze zdolnością zaproponowaną przez Lecha).

Zdolności Nekro też można dać jakiemuś bohaterowi (kto powiedział, że PAJĄKI mogą mieć tylko jednego bohatera)... moneta mi nie przeszkadza, a kradzież ekwipunku też jest w porządku, choć wolałbym ją widzieć w Cybertronic, zamiast w Capitolu.
Zapisane

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 743
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 02, 2012, 07:46:30 am »

Moje zdanie jest takie:

karta Nekro - po pierwsze za dużo zdolności, po drugie za silny, po trzecie zdolności, moim zdaniem, nieciekawe. nie lubię rzucania monetą w DT, a zabieranie ekwipunku, w takiej formie, niegrywalne. ciekawe byłoby zabieranie ekwipunku za akcję ataku (możnaby wtedy zabierać np. miny) - ale to już zupełnie inny pomysł od pomysłu Nekro (swoją drogą pewnie wykorzystam go na jakiejś karcie)

karta Marqwitcha - obrazek fajny, zdolności ok (pasują do nazwy). nie ma się do czego przyczepić, ale ogólnie wojownik bardzo słaby.

karta Preta - obrazek świetnie zrobiony, ale zdolność jest, moim zdaniem, nieciekawa - wojownik jest po prostu bardzo silny.

ja, jeśli miałby składać wojownika z tych czterech, to zrobiłbym: cechy Marqwitcha+rysunek Preta lub Marqwitcha+zdolności mojego. Bohatera bym dał takiego, który by podbijał cechy innym Spyderom - może na zasadzie dołączania do walki (jak w przypadku karty Preta) ale niekoniecznie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 02, 2012, 11:02:24 am »

Bohater ze zdolnością Lecha, a sierżant podnoszący cechy czy jakoś tak ;) Zdolność Lecha pasuje mi dla bohatera bo zasadniczo trudno powiązać ją z jakąkolwiek jednostką - trudno wyciągnąć wniosek, że ktoś może działać w ten sposób na podstawie opisu jednostki. Natomiast jako bonus od Bohatera - zaczyna wyglądać ok. Chociaż ciągle zastanawiam się czy nie będzie z tą zdolnością za mocnych kombosów jeśli dodamy do tego np sztukę.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 02, 2012, 11:46:04 am »

Bohater ze zdolnością Lecha, a sierżant podnoszący cechy czy jakoś tak ;) Zdolność Lecha pasuje mi dla bohatera bo zasadniczo trudno powiązać ją z jakąkolwiek jednostką - trudno wyciągnąć wniosek, że ktoś może działać w ten sposób na podstawie opisu jednostki.
Właśnie nie - bohater w takim wypadku zmieniałby taktykę gry PAJĄKAMI (nawet gdyby tylko on miałby taką zdolność), a tak musimy się nastawić na grę bez specjali w walce. Chodzi o to, żeby bohater był przydatny, a nie był wyłącznie alternatywą.

Chociaż ciągle zastanawiam się czy nie będzie z tą zdolnością za mocnych kombosów jeśli dodamy do tego np sztukę.
Tutaj się jak najbardziej zgodzę - nawet myślałem, czy zdolność blokująca specjale nie pasowałaby właśnie lepiej dla B(u)ractwa.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 02, 2012, 11:54:44 am »

Taaak - ciekawe, czy do czegoś dojdziemy  - przy tych mieszankach... ;)

Co do grafiki - może i Marqwitchowa jest ładna, ale do DT mi nie pasuje (a już do Capitolu zupełnie)- i to nie jest jednoznaczne z tym, że nie lubię świetnych rysunków PB.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 02, 2012, 12:20:56 pm »

Cytuj
Właśnie nie - bohater w takim wypadku zmieniałby taktykę gry PAJĄKAMI (nawet gdyby tylko on miałby taką zdolność), a tak musimy się nastawić na grę bez specjali w walce.

Nie skumałem. Nie zmieniałby taktyki tylko dodawał jakąkolwiek :) Bo zdolność Lecha zasadniczo taktyki nie stanowi... A jeśli już to coś w stylu 'przywalić z miny' :) Atak Spyderem i w trakcie walki mina z lancelota i jazda. Więc moim zdaniem lepsza byłaby jakaś standardowa taktyka dla jednostki + bonusy różnego rodzaju od szefów.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 02, 2012, 12:54:16 pm »

Problem w tym że wszytskie Wasze pająki są wg mnie dużo za silne. Nie po to chyba robimy karty żeby nie grać innymi ale po to żeby móc wykorzystać w ciekawszy sposób te już istniejące.
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 02, 2012, 01:34:06 pm »

Moim zdaniem, chodzi o to, żeby zrobić to czego brakuje - czyli np. bohaterów typu Heretyk Marcus i podobnych. No i wiadomo - za silne nie mogą być więc dyskutujemy... Pomysł Lecha dla mnie jest typowo dla bohatera, bo można mocne kombinacje bardzo robić, a więc 5 wojowników, którzy to potrafią na stole to o 4 za dużo ;) Poisony zdecydowanie za mocne nie są - raczej w drugą stronę, chyba, żeby poisony rozbudować - ale też nie tędy droga. No i oczywiście dodanie bohaterów do Huzarów itp. żeby ich 'ugrywalnić' też jest ok...
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 02, 2012, 03:50:35 pm »

Zgoda że trzeba zrobić brakujących bohaterów, oddziały, ekwipunek itp. tylko tworząc te karty nie można spowodować żeby istniejące dotychczas przestały być używane bo bedą zbyt słabe w porównaniu ze zrobionymi przez nas.
Dla mnie optymalnym rozwiązaniem jest karta która wprowadza brakująca jednostkę itp ale działa w połączaniu z istniejącymi już kartami dzięki czemu zwiększa ich grywalnosć. Tworząc Pająki każdy z Was stworzył kolejną jednostkę działającą całkowicie odrębnie od jakiejkolwiek karty Capitolu.
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 02, 2012, 04:21:15 pm »

Osobiście uważam, że trudno byłoby połączyć Spydery ze Skorpionami, do czego ciągle pijesz... Albo mi się tylko tak wydaję. To jest osobna jednostka, więc tak ją robiono :) Nikt oczywiście nie zabrania zrobić bohatera dla Skorpionów czy cokolwiek - może nawet coś się znajdzie w dodatkach zagranicznych, nie pamiętam już.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

hutnik

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 726
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 02, 2012, 04:38:51 pm »

Muleq ma tu trochę racji. Dlatego też zdolność Marqwitcha wydaje mi się być ciekawa, ponieważ „ugrywalnia” trochę bardziej poisony. Tworzymy nową kartę, która w jakiś sposób „ugrywalnia” te już istniejące, którymi mało kto gra.

@Marqwitcha
Ilustracja jest ładna, ale wg. mnie nie pasuje do klimatu MC. To jest moja subiektywna opinia. Pistolet współczesny, maska jakiegoś przebierańca karnawałowego. Nijak to nie wygląda na regularny oddział wojskowy, jakim są zdaje się Barking Spidery.

Grafika z karty preta jest obiektywnie rzecz biorąc brzydka, ale bardziej pasuje wg. mnie do DT, bo jest podobna do niektórych ilustracji Studia Parente (albo jest w ogóle ilustracją SP).

Co do współczynników, to że karta ma unikatowe współczynniki nie jest dla mnie jakąś jej wielką zaletą. Myślę, że ważniejsze jest takie dobranie współczynników, aby były wyważone i pasowały do wartości/umiejętności a nie to, żeby były niepowtarzalne.
Zapisane
SPRZEDAŻ KART DOOM TROOPER - ponad 10 tysięcy polskich kart, wiele unikatów - hutnik2@gmail.com
MOJA OFERTA NA ALLEGRO - https://goo.gl/KSKAXP
CAŁA MOJA OFERTA - https://goo.gl/AYgi3l

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 02, 2012, 06:07:31 pm »

Niepowtarzalności za cenę tego, żeby były wzięte z kosmosu też nie rozumiem :) A widziałem już nie raz...
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1983
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Barking Spyder
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 02, 2012, 08:32:01 pm »

Dla mnie to wyglądałoby to tak - grafika od Marqwitcha, zdolność moja + od Nekro może te ekwipunki, cechy do tego dobrać, a bohaterowi dać zdolność Lecha. Bohaterowi lubi jakiemuś tam sierżantowi czy coś.

Zgadzam się ale bez tego first strajka bo będzie przegięty. Ma ktoś pomysły na staty? Może 2 6 4 5?
Zapisane