Luty 26, 2018, 04:30:21 am

Autor Wątek: Całkowite Zaćmienie  (Przeczytany 10580 razy)

Offline bulielmo

  • **
  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
Całkowite Zaćmienie
« dnia: Czerwiec 03, 2006, 01:35:12 am »
Mam kilka pytań odnośnie tej karty - żeby było łatwiej podam od razu przykładw praktyczne:

1. Jest wojownik bractwa z Urządzeniem Przechwytującym i Zaginionym w Akcji. Po rzuceniu całkowitego karty osłaniam w kolejności: 1. wojownik, 2. urządzenie. Czy teraz mogę urządzeniem zdjąć jeszcze nie odkrytą przez gracza kartę Zaginionego w akcji lub Equlibrium?? Czy w momencie gdy gracz kontrolującego kartę Zaginionego w Akcji odkrywa ją to czy te kartę traktuje się jak właśnie zagraną i można ją np. Zakłócić??

2. Czy gdy odkrywam np Wielki Wygarniacz Bauhausu to można mi rzucić Złe zaopatrzenie??
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2009, 08:23:05 pm wysłana przez Nekro »
Papierowa peleryna w rolce = Pancerz Legendarnego Zabójcy :-)

Offline Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Całkowite Zaćmienie again
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2006, 07:52:56 am »
1. Możesz ją przechwycić Urządzeniem lub użyć Equilibrium, bo karta znajduje się w grze. Nie można jej Zakłócić po odkryciu, bo karta nie jest zagrywana, a tylko odkrywana.

2. Nie można. Złe Zaopatrzenie można użyć tylko, gdy ktoś "zagrywa" (ang. "plays") Ekwipunek.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Całkowite zaćmienie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2006, 12:37:19 pm »
Cytuj
bulielmo:
Gdy zostało rzucone "całkowite zaćmienie" mogę np. w turze kolejnego gracza rzucić sobie inspiracje i wyjść z ukrycia wojownikiem a w swojej kolejce zaatakować gdyż już w ukryciu nie jestem?? Czy to wszystko może mieć miejsce w trakcie trwania jednej tury tzn. pomiędzy pierwszymi krokami gracza który rozpoczyna tzn "obejście stołu".

reloaded:
Musisz poświecić akcje na odwrócenie każdej karty którą odwróciłeś pod wpływem Zaćmienia. Czyli możesz rzucić Inspiracje i odwrócić do trzech kart.

pretorianstalker:
Jeżeli chodzi o tury w których nie można atakować - żadne źródło dokładnie tego nie podaje, ja sam uznaje, że nie można atakować w tej turze, w której się wyszło z ukrycia, mając na myśli turę od kroku 1 do kroku 3 - czyli własną turę - nie można zaatakować w turze jeżeli z ukrycia wyszło się po kroku 1. Po kroku 3 można już atakować.

bulielmo:
A jeżeli Całkowite zaćmienie zostanie rzucone w trakcie walki to czy przerywa ono walkę, a jeśli nie to czy nie wyłącza z gry np. karty ekwipunku posiadanych przez wojowników bądź dołączonych do nich kart specjalnych - nie korzystają oni z płynących z ich strony modyfikacji?

pretorianstalker:
Całkowite zaćmienie nie przerywa walki, ale można je zagrać w momencie kiedy gracz zadeklaruje atak - wtedy wszyscy wojownicy się chowają i żaden zaatakować nie może. Jeżeli natomiast zostanie zagrane po tym jak konkretny wojownik zaatakuje, wojownicy się ukryją, lecz walka będzie kontynuowana - ukryty wojownik nie może atakować, lecz tutaj zaatakował on kiedy jeszcze mógł to zrobić. Wszystkie karty odwrócone koszulkami do góry (poza wojownikami, których traktuje się jako ukrytych) nie wpływają w żaden sposób na grę.

bogus:
Po co jest ten tekst że karty odwrócone nie mają żadnego innego wpływu na grę?

pretorianstalker:
Po to żeby nikt nie korzystał z Triangulatora dołączonego do okopu np. To że nie mają innego wpływu na grę, nie oznacza, ze na nie nie ma nic wpływu.

bulielmo:
Czy po rzuceniu całkowitego zaćmienia odwraca się karty wojowników którzy nie mogą się ukrywać np. apostołów?

pretorianstalker:
Nie - tacy wojownicy pozostają w stanie w jakim się znajdowali przed zagraniem karty - np. Toshiro.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2009, 09:16:36 pm wysłana przez Nekro »
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Atticus

  • **
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil
Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2006, 08:26:47 pm »
Hmmmm coś mi się kołacze po mózgownicy ,że całkowite zaćmienie nie działa na pojazdy. Chciałem się poradzić , czy działa to na pojazd i wojownika w nim przebywającego?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2009, 11:04:21 pm wysłana przez Nekro »

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2006, 08:37:24 pm »
Sprawa jasna, pojazd odwraca się w tym samym czasie co wojownik, jako karta dołączona, więc ani pojazd ani wojownik wewnątrz na Całkowite odporni nie są.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2009, 11:05:05 pm wysłana przez Nekro »
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2008, 09:40:32 am »
1. Czy po Całkowitym zaćmieniu na ekwpinuek wciaz działaja karty Sabotaz lub Uszkodzenie?
2. Czy odkrywajac karte specjalna po zaćmieniu mozna ja usunac Zakłoceniem czy wykryciem agentów?
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2624
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2008, 09:51:26 am »
1. Uszkodzenie i Sabotaż działają - ekwipunki są nadal w grze mimo, że nie mają na nią wpływu,
2. Wykryciem Agentów tak, Zakłóceniem Łączności nie - karty zostały już wczesniej zagrane i są w grze - tylko ich działanie jest "zablokowane" przez Zaćmienie.
Berta Builder v 8.7 :D

Offline Born_stubborN

  • **
  • Wiadomości: 101
  • Hindenburg sQuadron
    • Zobacz profil
Problemy z Całkowitym Zaćmieniem.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 07, 2009, 10:33:52 pm »
Sytuacja przykładowa nr 1:

Gracz A ma 3 wojowników, z czego 2 pod Shore Leave.
Gracz B zagrywa Zaćmienie.

Czy wojownicy pod Shore także są przykrywani. A jeśli tak, to jak ich odkryć, skoro na karcie pisze "it may do nothing".


Sytuacja przykładowa nr 2:
Gracz A ma 2 wojowników na placówce, z czego na jednym jest karta Pojmany
Gracz B zagrywa Zaćmienie.

Pytanie analogiczne do powyższego.

Czy w takich sytuacjach Zaćmienie działa?
Es ist nicht Deine Schuld, dass die Welt ist, wie sie ist. Es wär nur Deine Schuld, wenn Sie so bleibt!

Offline Lapson

  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Problemy z Całkowitym Zaćmieniem.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2009, 10:47:11 pm »
Jak najbardziej są przykrywani - ponieważ są w grze. Odkryć ich możesz od razu - w końcu urlop nie działa ;) lub ewentualnie bawić się z odpowiednim momentem na odkrycia urlopu, to już twój wybór.

Dopóki gracz który rzucił Pojmany! nie odkryje tej karty ofiara wraca do gry i jest traktowana jak by nie była więźniem :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2009, 01:16:44 pm »
A jak to będzie wyglądało z Całkowitym Zaćmieniem i Grabieżcą/Ważką? Wojownicy którzy są w środku... yyy... Nadal będą w środku po odwróceniu?
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1979
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 12, 2009, 03:32:39 pm »
Raczej można zastosować tu analogiczną sytuację z archiwami. Po odsłonięciu archiwów karty pod nimi dalej są na swoim miejscu.

Offline Snake PL_issken

  • ****
  • Wiadomości: 504
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2013, 12:16:10 pm »
pojazd odwraca się w tym samym czasie co wojownik, jako karta dołączona, więc ani pojazd ani wojownik wewnątrz na Całkowite odporni nie są.

A co z tą zasadą?
2) Wojownik w pojeździe nie może się ukrywać i nie można tego wojownika zmusić do ukrycia.


I jeszcze coś: dlaczego "zaćmione" karty zagrane na mojego wojownika przez przeciwnika odwraca on, a nie ja?
Do wczoraj wiedziałem, że tak jest i już, ale gdy w trakcie gry kolega zapytał, jaka zasada ma tu zastosowanie,
to nie potrafiłem mu odpowiedzieć.

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1979
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2013, 04:00:10 pm »
Odpowiedź na pytanie pierwsze.
Sprawa jasna, pojazd odwraca się w tym samym czasie co wojownik, jako karta dołączona, więc ani pojazd ani wojownik wewnątrz na Całkowite odporni nie są.
Odpowiedź na pytanie drugie.
Włłaściciel zaćmionych kart sam sobie je odwraca.

Offline Snake PL_issken

  • ****
  • Wiadomości: 504
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 16, 2013, 05:01:01 pm »
Świetna odpowiedź: właściciel zaćmionych kart sam je sobie odwraca, bo sam je sobie odwraca.
Skąd to wiadomo?

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2624
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Całkowite Zaćmienie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 16, 2013, 05:51:41 pm »
Bo z reguły nie gra się kartami przeciwnika ;) Tak na serio - tylko właściciel karty może nią grać =  odwrócić po zaćmieniu - przeciwnicy nie (chyba że jakaś karta na to pozwoli - np przejęcie kontroli nad wojownikiem za pomocą Przeprogramowania).
Berta Builder v 8.7 :D