Październik 23, 2018, 10:05:27 pm

Autor Wątek: Wystawianie w ukryciu - ERROR  (Przeczytany 9375 razy)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 26, 2009, 09:19:02 pm »

Zastanawiałem się bo zagranie takie miałoby pare zastosowań :) Nie ma zasady, która tego zakazuje - jeśli natomiast mielibyśmy stworzyć taką zasadę w oparciu o zasadę, że ostatni wojownik powinien być odkryty, to równie dobrze można stworzyć zasadę, że nie można wystawiać jedynego wojownika w szwadronie cyz kohorcie jeśli przeciwnik ma tylko wojownika na placówce - podobny mechanizm.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 29, 2009, 02:12:16 pm »

Możemy przyjąć, że efekt rozpatrujemy właśnie zgodnie z kolejnością graczy - tak chyba będzie najlepiej. Po prsotu ten co siedzi po lewej od rzucającego Wichry ma lepszą sytuację :P
No i takie rozwiązanie uważam również za najsensowniejsze...

Wpier gracz, którego tura się właśnie toczy (przykładowo, może to być gracz, który uruchomił WICHRY OBŁĘDU czy STRUMIEŃ KWASU, odkrywa swoich wojowników, sprawdza czy może ich opłacić a następnie (jeśli pozostaną w grze) porównuje ich poziom P lub odporności z ilością zadanych obrażeń czy innymi efektami. Następnie pozostali gracze wykonują te same działania - w kolejniości zgodnej z przebiegiem pełnej tury (zgodnie z ruchem wskazówek zegara... lub odwrotnie, jeśli została rzucona karta ZMIANA KIERUNKU). Kiedy wszyscy wojownicy, pozostałe karty, gracze etc. zostaną sprawdzeni, przystępujemy do przeciwdziałania efektom (w przypadku WICHRÓW OBŁĘDU są to rany).

rozpatrywanie musi być i tak  wpewnej kolejności, bo zranieni wojownicy nie mogą ginąć jednocześnie - każdy musi mieć możliwości ratowania się ucieczką)
Zgadzam się w pełni.

a tak rozwiązał to Winter:
"ADD WARRIOR IN COVER

How do you handle if someone brings a personality into play in cover, and the next player brings the same personality into play in the open?
In this instance, if you add a personality in cover, and the opponent does not know what it is, and then that opponent puts the same personality into play, then you must announce that you already have the personality in play, and show the card (and pay the D cost). Your personality is still in cover, your opponent’s personality is PUT BACK INTO HIS OR HER HAND, and all D spent to Add the warrior is returned to the player. Treat the situation as if the Add Warrior action never took place, and the opponent gets the action back as well. In the instance when the same personality is added IN COVER by two or more players, the first one to show it’s face is the “real” one, and the other personalities are put back in their owner’s hands (since no D was spent, none is given back, but the players do lose the actions they spent adding the warrior).
Hmmmm... ja bym to rozwiązał zupełnie inaczej niż Winter...

1. Otóż gracz, który zagrywa bohatera w jawny sposób, jest w tym przypadku tym, który jako pierwszy ujawnia wojownika, więc to jego bohater powinien pozostać w grze.

2. Gracz, który ukrywa bohatera, nie powinien go ujawniać, gdy kopia wojownika pojawi się w grze otwarcie... to akurat jest moja propozycja, o którą walczył zaciekle nie będę i która może nie do końca jest logiczna, ale ułatwia grę.

3. Gdy zostanie ujawniony bohater, którego kopia znajduje się w grze, należy go odrzucić, zamiast wrócić na rękę... jeśli nie może być wystawiony, spada na Stos kart odrzuconych - tak jak w przypadku, gdy gracza nie stać na opłacenie wystawionego wojownika.

czy można wystawić wojownika w ukryciu jako jedynego wojownika u danego gracza? :) Niby nie ma zasady, która by tego zabraniała - po prostu będzie chyba musiał wyjść w pierwszej dostępnej akcji... Co wy na to?
Nie można... ostatni/jedyny wojownik nie może dobrowolnie ukryć się - a wojownicy, którzy nie mogą się ukrywać (wydaje mi się, że chodzi również o tych, którzy nie mogą ukrywać się dobrowolnie - a nie tylko o tych, którzy nie mogą ukryć się nigdy) nie mogą być wystawieni w ukryciu.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 29, 2009, 03:38:14 pm »

Cytuj
Nie można... ostatni/jedyny wojownik nie może dobrowolnie ukryć się - a wojownicy, którzy nie mogą się ukrywać (wydaje mi się, że chodzi również o tych, którzy nie mogą ukrywać się dobrowolnie - a nie tylko o tych, którzy nie mogą ukryć się nigdy) nie mogą być wystawieni w ukryciu.

Ta zasada nie ma tutaj zastosowania, bo Ukrywanie i Wystawianie w ukryciu to dwie różne rzeczy. Nie ma znaczenia co wojownik może zrobić dobrowolnie bo wystawiasz go w ukryciu, a dopóki nie zostanie wystawiony to cała sytuacja w grze nia ma na niego żadnego wpływu. Chodzi właśnie o to, że JEDYNA zasada jaka reguluję tą sprawę to zasada, mówiąca o tym, że ostatni wojownik w pierwszej akcji musi wyjść z ukrycia.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 11, 2012, 11:51:36 am »

Mogę opłacić wojownika, którego wystawiam w ukryciu, prawda?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 11, 2012, 12:58:33 pm »

W sumie nie wiem. Dopiero jak się zdradzi z jakiegoś powodu. Inaczej chyba nie można. Podczas wystawiania w ukryciu nie płacisz, więc zasadniczo ktoś może wtedy zagrać ci Pech - bo ma inicjatywę po zagraniu twojego wojownika i potem zagrać coś na wojownika :) Generalnie - nie wystawiaj w ukryciu ;) Bo o bez sensu jest ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 11, 2012, 02:22:07 pm »

Nie jestem zwolennikiem WwU, ale wczoraj byłem zmuszony, żeby nie pozwolić na wjazd w klatę.
A co do płacenia, to chyba decyzja należy do gracza. Cytat z instrukcji: You do not have to pay the Destiny Point cost for adding a warrior in cover when you first put it in play, as this might give your opponent a hint, too. No więc nie MUSISZ, bo byłaby to wskazówka dla przeciwnika.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 11, 2012, 03:35:48 pm »

Jak chcesz płacić to taniej będzie wystawic za jedną, zapłacić i schować ;) Dwie akcje tylko. Chyba, że są Piargi w grze.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 13, 2012, 11:44:12 pm »

Sytuacja z życia. Przeciwnik chce rzucić Trening na mojego wystawionego w ukryciu. Obstawia, że ukryty to ŻZ i rzuca Trening na szwadron,
a potem chce wjechać w puchę. A ja na to: nie ma puchy, bo broni mnie legionista! Odsłaniam, żeby udowodnić, płacę i... atak się kończy?
Czy taka sytuacja nie może mieć miejsca, bo tożsamość ukrytego należy zdradzić po deklaracji ataku?

I jeszcze jedno: gdzie wystawiam ukrytych plemiennych? Od razu na placówce czy gdzieś pomiędzy i zdradzam, że to plemienny,
gdy przeciwnik, który ma wojowników, chce wykonać jakąś akcję?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 14, 2012, 02:46:34 am »

Rzucasz na obszar - nie pytasz o nic itp. Rzucasz i już. Atak na gracza to normalny atak i przebiega jak walka. Nie deklarujesz ataku na gracza, tylko deklraujesz atak. Potem wybierasz agresora i obrońcę. A więc jeśli atakuje po tym treningu to deklaruje atak i potem ustalacie obrońcę. Jeśli jedyny obrońca to ten ukryty to pokazujesz tego wojownika, płacisz i przeciwnik nie ma wyjścia - atakuje tego właśnie wojownika. Więc atak się nie kończy ;)

Co do plemiennych - chyba na placówce :) To raczej widać.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Calesto

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 17, 2013, 12:32:57 am »

pytanie, czy moge soebie w tej samej turze wyjsc z ukrycia i zaatakowac, nie dogrywajac do tego niczego (dai-shao, szarza, etc.) ??
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 17, 2013, 01:14:19 am »

Nie. Wojownik nie może zaatakować w tej samej turze, w której wyszedł z ukrycia.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

madrav

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 605
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 16, 2015, 05:17:34 pm »

Gdy wystawię wojownika przykładowo Bauhausu w ukryciu i przeciwnik chce mi go zaatakować innym wojownikiem Bauhausu:

Czy wtedy muszę pokazać swojego woja i go od razu opłacić, czy może mógłbym powiedzieć, że nie może mi go zaatakować i dalej siedzieć w tajemniczym ukryciu, nie płacąc przy tym za niego, a przeciwnikowi pozostają jedynie domysły czy to bractwo czy inny czort?
Zapisane
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 16, 2015, 05:21:26 pm »

Musisz od razu wojownika pokazać.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

madrav

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 605
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 16, 2015, 05:24:02 pm »

Ale pozostaję dalej "w ukryciu"?
Zapisane
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Wystawianie w ukryciu - ERROR
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 16, 2015, 05:25:03 pm »

Tak. Pokazujesz, opłacasz i wojownik pozostaje w takim stanie w jakim był przed atakiem.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.