Sierpień 15, 2018, 03:23:14 pm

Autor Wątek: Rzucanie czarów sztuki przez legion i przenoszenie zdolności po zdobyciu przynależności do legi  (Przeczytany 2255 razy)

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil

Co się dzieje jak np Golgotha Pani Harmonii rzuci przyzwanie żołnierza? Może przyzwać żołnierza legionu ciemności? --> taka zasada jest w Enginie
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2012, 11:28:21 am wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil

Taka zasada była i w standardowym 1st ed DT, ale się ludzie zbuntowali i nie chcieli aby tak było :(
Myślę, że można to przyjąc jako zasadę opcjonalą - znaczy przenoszenie pewnych zapisów z ŻZ na LC  :arrow: te zapisy, ktore odnoszą się do ŻZ (tylko te, które nie działają na legionistów z prostego powodu, którym jest zasada, że ŻZ nie może wspomóc LC) przenoszą się na LC w momencie kiedy korzysta z nich LC.
Pewnie i tak niewiele osób rozumie, o które zapisy chodzi, ale po krótce wyjaśnię:
-Przywołanie Żołnierza (ŻZ nie może przywołać ŻZ bo to niezgodne z zasadami, ale w rękach LC jest to legalne)
-Doktor Diana (leczy dowolnych ŻZ, jak stanie się LC to leczy LC)
-Uleczenie obrażeń (leczy dowolnego ŻZ, chyba, że rzuci je LC to leczą LC)
I podobne...
Wszystko zgodnie z zasadami Winterowskimi.
Nie przenoszą się natomiast:
-Przywidzenie (ŻZ nie może rzucić tego na innego ŻZ więc i LC nie może rzucić na innego ŻZ)
-Zasady sierżantów (Sierżanci działają tylko w obrębie jednej korporacji, po przejściu na stronę LC nie wspomagają więc LC)
I podobne...
Już na forum gdzieś to było, ale w ramach wyjaśnień napisałem ponownie.
Ustalilismy, że na naszych turniejach nie będziemy się bawić w przenoszenie więc nie będziemy tego robić, ale jako zasada opcjonalna jest chyba ok :)

PS. Jedyny przykład, który w tym przenoszeniu mi się średnio podoba to Eva Valmonte - ale nie jest to aż takie złe :) Ja tam wciąż popieram przenoszenie się zdolnośći!
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil

Ale Valpurgius i Golgotha mogą tymi Czarami przywoływać LC jak i ŻZ, tak?
Zapisane

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil

Poruszonych zostało kilka kwesti wiec odniose sie do nich po kolei:
1. Zgadzam sie z Diablerem w sprawie Valpurgiusa. Osobiste czary bojowe moze rzucac tylko wojownik bezposrednio zaangazowany w walke. Natomiast rzeczywscie wlaczac z odpornym wojownikiem rzucajacy pacyfizm sam schodzi a przeciwnk nie zdobywa pkt. Taki pies ogrodnika ;D.
2. Z Pretorem zgadzam sie juz tylko w 50% ;) Jesli chodzi o sztuke zawsze uwazałem ze nie po to dano mozliwosc rzucania zaklec wojownikom LC zeby nie mogli z nich w pełni korzystac. Dlatego popieram pomysł z uleczeniem obrazen itp.. Czym innym natomiast jest przenoszenie zdolnosci konkretnych wojowników. To np. ze Diana moze leczyc ŻZ wcale nie musi oznaczac ze po odwiedzeniu jej przez ciemnosc moze leczyc LC. Odwiedziny nie zmieniaja umiejetnosci!
3. Po przeczytaniu Golgothy wcale nie jestem pewien czy moze ona wogole użyć jakiegokolwiek przywołania. Wyraznie napisane jest "may cast any spell on any WARRIOR" co oznaczało by ze tylko na wojowników moze te czary rzucac.   
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil

Dżizas, Muleq, już tyle razy było pisane do czego odnosi się tekst o "any warrior" - Valpurgius też go ma, nie tylko Golgotha.

Heh, odświeżyłem ten temat po dwóch latach z konkretnym pytaniem i żaden z was się do niego nie odniósł...
Zapisane

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil

Jakbys uwanie czytał to bys zauwazył ze sie odniosłem do Twojego pytania. "Jesli chodzi o sztuke zawsze uwazałem ze nie po to dano mozliwosc rzucania zaklec wojownikom LC zeby nie mogli z nich w pełni korzystac. Dlatego popieram pomysł z uleczeniem obrazen itp." Chyba jasno z tego wynika ze skoro moze uzyc uleczenia obrazen na LC to tak samo moze przywołac LC  ;). Co do Golgothy to pamietam ze kiedys ktos mi cos o tym wspominał ale tak naprawde wciaz nie wiem dlaczego niby ma byc inaczej niz jest napisane na karcie. No chyba ze jakas oficjalna errata wyszła o której nic nie wiem ;).
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil

Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś zauważył, że nie pytam się czy mogą przywołać LC (bo to jest oczywiste jeśli gramy na przenoszenie zdolności), ale czy nadal mogą tymi czarami przywoływać ŻZ?
Zapisane

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil

Ok. Przyznaje ze nie dostrzegłem drugiego dna Twojego pytania ;) Co wiecej sam mam z tym problem. Z jednej strony mozna by uznac ze jednych i drugich poniewaz Legionowi tak naprawde wolno wszytsko. Ale z drugiej strony i tak juz idziemy mocno na reke Legionowi pozwalajac mu przyzywac LC. Na ta chwile ja bym obstawał jednak ze tylko LC ale upierac sie nie bede i chetnie posłucham innych argumentów. 
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil

Co do Przywoływania - Valp i Golgotha mogą, a np Apostat już nie może ŻZ przywołać. Winter wyjasniał co znaczy on any warrior - było coś o Valpurgiusie i o tym, że nie są znane jego plany i wszystko co robi i tak na korzyść legionu podobno przekręci ;)

Co do zdolności - z Dianą też Winter pisał. Jak się nie zgadzasz ze mną Muleq to i z nim. To nie jest mój wymysł. A skoro już się zmieniają zapisy na kartach sztuki to czemu nie na wojownikach?
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil

Czym innym jest zmiana zapisu na karcie czaru a czym innym jest zmiana umiejetnosci. Czary formalnie sa zarezerwowane dla Bractwa ale jako ze istenieja wojownicy LC którzy moga sie posługiwac sztuka naturalnym jest ze ta sztuke beda wykorzystywac dla swoich celów a nie celów ŻZ. Umiejetnosci natomiast sa pewnymi specyficznymi dla kazdego wojownika cechami na ktore zmiana przynaleznosci wg mnie nie powinna wpływac. Inaczej chyba wyglada lecznie ŻZ niz LC ;). Ale skoro Winter tak napisał - mimo tego jak czesto wykazywałem jak Winter sam sie zapetlał w tym co pisał - to raczej nie ma senu zebym Was do tego przekonywał ;)
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

madrav

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 602
    • Zobacz profil

Jak to dokładnie działa?

1. Diana splugawiona leczy LC - to jasne.
2. Wątek  ze sztuką przywoływania - czyli Valpurgius i Golghota mogą przywołać wojownika LC (sądzę, że na tym stanęło). Co jednak z Odszczepieńcem i Michaelisem albo splugawionym Znawcą Sztuki? Czy on może przywołać wojownika LC?
3. Teleportacją Valpurgius może przenosić ekwipunek z jednego wojownika LC do drugiego?
4. Przywidzeniem Valp może odrzućić ZŻ będących w ukryciu?
5. Czy koszty na Złudzeniu pozostają takie same, gdy rzuca je LC, czy zostają "odbite w lustrze"?

Zapisane
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil

Generalnie działa to tak, że w rękach legionu sztuka działa na korzyść legionu i podobnie zdolności, które działają na żołnierzy zagłady po zmianie strony działają już na lc. Splugawiona Diana może leczyć wszystkich. Diana po odwiedzinach ciemności tlyko legion. Zdolności odnoszące się do bardziej sprecyzowanych grup nie przenoszą się - np Sierżant po odwiedzinach nie może zostać przypisany do LC, chociaż mógłby, gdyby działał na wszystkich ŻZ. Ale ponieważ działa tylko na wybraną korporację nie może zmienić swojej zdolności.
Pytanie 2: Legionista przywołuje Legionistów, ŻZ przywołuje ŻZ. Odszczepienie może chyba każdego :] Podobnie jak Splugawiony Znawca.
3. Tak, a nawet z ŻZ do ŻZ - Valpurgius może wspomagać ŻZ sztuką.
4. Powiedziałbym, że nie - nadal na LC
5. Powiedziałbym, że pozostają.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.