Październik 16, 2019, 11:38:32 am

Autor Wątek: Złoto dla naiwnych i Chwała Cesarzowi  (Przeczytany 1071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Złoto dla naiwnych i Chwała Cesarzowi
« dnia: Czerwiec 14, 2006, 12:13:12 pm »

Cytuj
bulielmo:
Sytuacja wygląda następująco. gracz ma wyłożoną misję Chwała Cesarzowi. Wystawia wojownika mishimy, płaci i ktoś zagrywa Złoto dla naiwnych. Nie jest w stanie jeszcze raz zapłacić i odrzuca woja. Czy dostaje punkt zwycięstwa????

pretorianstalker:
Raczej tak. Punkty są przyznawane. Wojownik został odrzucony, ale był wprowadzony do gry.

Dyzus:
Cytuj
Raczej tak. Punkty są przyznawane. Wojownik został odrzucony, ale był wprowadzony do gry.

Błąd. Punkty nie są przyznawane, bowiem Wojownik jest traktowany jakby wszedł do gry dopiero PO zapłaceniu jego kosztu. W tym jednak wypadku poprzez zagranie karty "Złoto dla naiwnych" wydane punkty A są "fałszywe"- co traktuje się tak, jakby nie były wydane i żeby Wojownik wszedł do gry, należy za niego jeszcze raz zapłacić. Dopiero wtedy otrzymuje się punkty za misję "Chwała cesarzowi".

pretorianstalker:
Błąd. Punkty za Chwałę cesarzowi są przyznawane kiedy wojownik jest wystawiany przez dowolnego gracza.
HONOR THE EMPEROR ASSIGN TO ANY PLAYER. While this mission is in play tha assigned player gains 1 PP for each mishima warrior IS PUT into play by any player. This mission is never fulfilled.

FOOL'S GOLD PLAY IMMEDIATELY AFTER A WARRIOR HAS BEEN PAID FOR. The D spent was counterfeit and must be repaid. If not paid, the warrior is discarded.

Co to oznacza? Karta Złoto dla naiwnych działa tak: Zagraj po wystawieniu wojownika. Gracz który go wystawił musi zapłacić ponownie lub wojownik zostanie odrzucony. Teksty typu "punkty zostały sfałszowane" nie mają nic wspólnego z zasadami. Karta ta nie działa jak karty typu:
-Ucieczka - wojownik zginłą -> zagrywamy kartę -> wojownik nie zginął
-Oszustwo - gracz zdobywa punkty -> zagrywamy kartę -> gracz nie zyskuje punktów
czy karty typu:
-Zakłócenia łączności, Złe zaopatrzenie, Nieudany czar - te karty powodują, że zagrane przed nimi karty nie maja wpływu na grę.
Złoto dla naiwnych nie pasuje do żadnego z tych schematów - nie pisze, że wojownik nie został wystawiony gdy nie zapłacimy ponownie, ani, że nie ma żadnego wpływu na grę i jest odrzucony. Wojownik po wystawieniu jest odrzucany jezeli nie dopłacimy punktów.

Przykład: W pierwszej turze gracz A nie wystawił wojownika, wystawia go natomiast w drugiej turze. Wtyedy gracz B zagrywa Złoto dla naiwnych. Gracz A nie odpada z gry nawet jezeli nie ma z czego zapłacić za wojownika aby ten nie został odrzucony. Wojownik ten wszedł do gry ale zostaje natychmiast odrzucony - nie pisze nigdzie, że nie ma żdanego wpływu na grę, ani, że nie został wystawiony. Znowu dopowiadasz więcej niż można gdziekolwiek znaleźć i interpretujesz hasła, które dla gry nie mają żadnego znaczenia. Np.: na oszustwie pisze, że szpiedzy wykryli cele gracza i przejeli nagrodę czy coś takiego - jakie to ma znaczenie dla gry? Żadne, no chyba,że można szpiegów załątwić falą prawości  

Dyzus:
Jakoś mnie nie przekonujesz  Zasady mówią:
Cytuj
"Żeby wystawić żołnierza, trzeba wydać tyle PA ile wynosi jego W. Następnie należy położyć kartę wojownika na stole (...) Jeśli nie masz wystarczającej liczby PA NIE MOŻESZ GO WYSTAWIĆ

Zatem skoro punkty akcji okazały sie sfałszowane, to tak, jakby nie zostały wydane (bo trzeba zapłacić od nowa), a to oznacza, iż nie doszło do wejścia wojownika do gry. No chyba nie sposób się nie zgodzic z taką dedukcją, nieprawdaż?

koszal:
Kij wie. Z jednej strony wojownik nie wszedł do gry, bo jeśli nie ma punktów aby za niego zapłacić- to nie można go wystawić. z drugiej strony takie złoto dla naiwnych można zagrać tylko na wojownika, który się w grze znalazł, zatem w niej był. Problem polega na tym, że z technicznego punktu widzenia w grze nie istnieje pojęcie czasu tzn, nie mozna stwierdzić, że karta działa przez "chwilę". Zatem nie liczy się, jak szybko wojownik został odrzucony, tylko czy znalazł się w grze, czy też nie.

pretorianstalker:
Czytaj moje posty i naucz się jednego: teksty typu "sfałszowane", czy "szpiedzy wroga" NIE MAJĄ ŻADNEGO ZNACZENIA!!! To tylko dla klimatu gry. Nie trzeba płacić więc od nowa, a dopłacić niejako karę za kartę specjalną -Złoto dla naiwnych. Punkty zostały wydane i jeżeli nie zapłacimy ponownie to wojownik zostanie odrzucony, a nie nie może wejść do gry.
2.No właśnie niesposób sie zgodzić - interpretujesz teksty bez znaczenia. Przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni post i przeczytaj karty typu Ucieczka, Oszustwo, Zakłócenia łączności, Nieudany czar, Złe zaopatrzenie - jak nie zauważysz róznicy pomiędzy nimi i złotem dla naiwnych to czytaj do skutku - miłego wieczoru.

Troublestarter:
popieram wersje Pretoriana

Nekromagus:
Ja sądzę że akcje wydane 1 raz i za złoto 2 raz były płacone, bo nawet jak się płaci lewą walutą to się płaci. A co do zdobywania p.z. za ww. misję to chyba jednak to lekki przekręt. Ale mogę się mylić.

« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2009, 11:35:28 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.