Sierpień 14, 2018, 06:16:21 pm

Autor Wątek: Przeklęte Oko vs Alarm! Alarm!  (Przeczytany 1333 razy)

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Przeklęte Oko vs Alarm! Alarm!
« dnia: Grudzień 07, 2014, 01:41:24 pm »

ok wrzucam ten wątek na forum ponieważ pytałem już kilka osób i nie ma 100% zgodności  ;D
dla ułatwienia przytaczam od razu oryginalne zapisy na kartach:

UNHOLY EYE
DARK SYMMETRY GIFT. MAY ONLY BE BESTOWED ON HERETICS. Opponents of the Heretic are blinded and may not retaliate in combat. The Heretic always strikes first in combat, and the combat ends immediately afterward.

PERIMETER ALARM
ATTACH TO ANY SQUAD OR KOHORT. When warriors in the same Squad/Kohort are attacked, NO warriors may "strike first" AT ALL. Ignore ALL "strike first" abilities of ALL combatants. This takes precedence over all other "strike first" abilities (even those utilizing the words "always" or "never").
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2014, 09:15:45 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: PERIMETER ALARM vs UNHOLY EYE
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2014, 01:57:04 pm »

Powiedziałbym, że dar działa normalnie, gdyż jego istotą nie jest 'first strike' tylko fakt, że przeciwnik heretyka nie odpowiada w walce. Stąd też wynika ten first strike zapisany na darze. Czyli - dar ma jak gdyby podwójny zapis mówiący zasadniczo o tym samym i nawet jeśli zignorujemy firs strike to i tak siłą rzeczy dar będzie działał w ten sam sposób, bo przeciwnik nadal nie będzie odpowiadał.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

madrav

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 602
    • Zobacz profil
Odp: PERIMETER ALARM vs UNHOLY EYE
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2014, 05:18:39 pm »

hmm tylko likwidując first strike, kiedy to heretyk jest atakowany, atak przeciwnika przechodzi? (no bo jest pierwszy)
Zapisane
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: PERIMETER ALARM vs UNHOLY EYE
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2014, 05:47:54 pm »

dla mnie kluczowe jest tu pytanie czy Waszym zdaniem oślepienie jest wywołane przez first strike czy też jest ono drugim całkowicie osobnym punktem na tej karcie ?? sam nie jestem w stanie tego na 100% określić.  Jeżeli dobrze zrozumiałem Pretorianstalker zakłada tę drugą wersje.

@madrav
nie do końca zrozumiałem pytanie ponieważ perimeter alarm działa przecież tylko podczas obrony więc nie zadziała kiedy to heretyk będzie atakowany ?
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: PERIMETER ALARM vs UNHOLY EYE
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2014, 07:51:03 pm »

Agresor nie atakuje pierwszy z założenia - ataki zazwyczaj są równoczesne. Rozstrzygasz po prostu w takiej kolejności, ale zasadniczo obydwa ataki uważane są za równoczesne.

Co do Unholy Eye - podstawowym efektem karty moim zdaniem jest to, że przeciwnik nie odpowiada w walce. I dopiero z tego wynika First Strike.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: PERIMETER ALARM vs UNHOLY EYE
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2014, 08:08:19 pm »

Cytuj
Co do Unholy Eye - podstawowym efektem karty moim zdaniem jest to, że przeciwnik nie odpowiada w walce. I dopiero z tego wynika First Strike.

ok w sumie wszystko wydaje się być jasne, jednakże pojawia się pytanie : skoro przeciwnik heretyka tak czy inaczej nie odpowiada w walce to po co w ogóle na tej karcie wzmianka o first strike - przecież skoro przeciwnik nigdy nie odpowie heretykowi to first strike jest tu całkowicie zbędny - wystarczyłoby napisać że przeciwnik jest oślepiony i nie kontruje ?? czy to nie jest trochę bez sensu ?  :)

2. po co w ogóle jest zapis o "first strike" na karcie unholy eye skoro na bardzo podobnej karcie evil eye nie ma takiego zapisu ?

3. co się stanie jeżeli spotka się dwóch heretyków wyposażonych w unholy eye ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2014, 08:42:46 pm wysłana przez niua »
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: PERIMETER ALARM vs UNHOLY EYE
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2014, 09:01:35 pm »

Co do sensu tego zapisu - do końca nie wiem... Nie wszystko ma sens w DT niestety ;) Ale dla mnie zapis o first strike jasno wynika z zapisu o nie odpowiadaniu w walce. Usunięcie zapisu o first strike nie zmienia zasadniczo nic, natomiast usunięcie zapisu nie odpowiadaniu w walce wynika zasadniczo sporo ;)

Co do innych kart - wiele razy pojawiała się sytuacja, że na podobnych kartach były podobne zapisy ale np. wzbogacone o jakiś szczegół. Niestety nie zawsze wiadomo kiedy różnica jest celowa, a kiedy przypadkowa i kiedy miała coś zmieniać, a kiedy nie.

I co do pkt 3. - nic się nie stanie. Żaden wojownik nie zaatakuje. Gdyby unholy eye dawało tylko FS to atakowaliby obydwaj równocześnie.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.