Październik 24, 2018, 01:06:31 am
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: Reactive Armor Plates  (Przeczytany 6341 razy)

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Reactive Armor Plates
« dnia: Grudzień 30, 2014, 04:51:46 am »

A przy okazji skoro udało mi się przejść etap logowania  >:(  chciałem się upewnić co do jednej rzeczy - jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii:

czy jeżeli dam tę kartę robotowi zabójcy, kawalerii powietrznej itp...

1 czy chroni przed falą prawości, eliminacją itp ?? (ja myślę że tak)
2 czy uchroni przed kartami w stylu po namyśle ,Hasty Getaway, (tu też myślę że tak , ale czy na pewno discard to to samo co powrót na rękę ??

3 a może uważacie że w ogóle karta nie zadziała na wojowników uznawanych za pojazdy (moim zdaniem powinna bo jest zapis "ATTACH TO ANY VEHICLE" a nie attach to any vehicle card ??
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2014, 04:41:32 pm »

Zdaje się, że gdzieś była na ten temat już dyskusja - trzeba by poszukać. Nie wiem czy nie doszliśmy do wniosku, że karta nie działa na wojowników uważanych za Pojazdy co miałoby ręce i nogi, bo wojownik w pojeździe nie może czerpać korzyści z umocnień, a RAP dołączony do pojazdu wojownika działa niejako tylko na ten pojazd. Dołączony do Robota zaczyna działać na samego wojownika bezpośrednio.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2014, 06:23:10 pm »

hmm zawsze dość pokornie zgadzam się z Waszymi rozwiązaniami ale tym razem wydaje się nie mieć to tak do końca sensu :)

cała teoria wydaje się troszeczkę cienka biorąc pod uwagę że w doom trooperze zawsze było rozgraniczenie pomiędzy np określeniami fortyfication a fortyfication cards, i są to zapiski z oficjalnych zasad nie żaden mój wymysł, (a na karcie RAP nie ma sformułowania Vehicle cards)

2 istnieje jeszcze karta urban tactics która pozwala pojazdom czerpać korzyści z umocnień :) (czyli wychodziłoby na to że jak ją wprowadze to już moge dać RAPA a jak jej nie ma to nie mogę ? troche to naciągane tak jakby :)

3 skoro mogę odrzucić ochroniarza albo portable force shield np niespodziewaną inwazją (a są one przecież także wojownikiem,ekwipunkiem  to niemożliwość przyczepienia RAPA do np gryzzli wydaje się niekonsekwencją w tym momencie  ??

i jak się ma do tego jeszcze chowanie wojowników w pojazdach za murem obronnym, to już nie jest benefit z umocnien wtedy ?

oczywiście nie upieram się że mam racje ale byłoby fajnie jakbyście trochę rozwinęli ten wątek :))
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2014, 06:46:57 pm »

Nie do końca naciągane. Dać możesz zawsze. Pytanie tylko jakie korzyści z tego płyną? Poza tym pojawia się sprzeczność podczas odrzucania wojownika. Nie może zostać odrzucony czy zostaje odrzucony razem z RAP? Bo z karty zasadniczo wynikają obydwie opcje. Poszukaj jeszcze na forum czy nie ma już tej dyskusji bo coś czuję, że już coś o tym było... :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2014, 07:09:15 pm »

no właśnie szukam i jakoś jest sporo podobnych rzeczy ale nie umiem znaleźć odpowiedzi konkretnie na to pytanie  :(

ale na mój gust zdanie "The Vehicle may not be discarded unless this card is discarded first" raczej jasno wskazuje że nie można odrzucić pojazdu przed odrzuceniem RAPA :)  ?
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2014, 07:57:12 pm »

Ale RAP spada w tym samym momencie kiedy spada wojownik. Nijak nie widzę możliwości, żeby RAP bronił przed Falą Prawości ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2014, 08:04:29 pm »

a ja właśnie widzę taką możliwość  :D przecież w tym przypadku wojownik i pojazd to jedna i ta sama karta a RAP chroni przed odrzuceniem tej właśnie karty


ehh przecież ten wojownik jest pojazdem a RAP chroni pojazd przed odrzuceniem :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2014, 08:06:32 pm wysłana przez niua »
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2014, 08:22:38 pm »

A ja będę się upierał, że RAP spada jeśli celem karty odrzucającej jest wojownik, bo jest to w zgodzie z zapisem na RAP. ;) Jeśli celem karty odrzucającej jest pojazd to RAP zasadniczo mógłby bronić.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2014, 09:00:30 pm »

no muszę przyznać że Twoja ostatnia wiadomość trochę mnie wreszcie przybliżyła do zrozumienia Twojej interpretacji jednakże nie na 100% ponieważ zauważ że odrzucenie np grizzly z RAP za pomocą fali prawości w dalszym ciągu przeczy zapisowi na RAP - ponieważ odrzucając grizzly odrzucamy również pojazd co sprawia że akcja ta kłóci się z zapisem na RAP -  zapis na RAP stwierdza że pojazd nie może być odrzucony do puki go posiada - a w zasadach jest przecież notka że zapis na karcie jest zawsze ważniejszy - a ponieważ pojazd i wojownik to ta sama karta nie mam możliwości żeby wojownik spadł szybciej niż pojazd :)
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2014, 09:27:36 pm »

No problem polega na tym, że jeśli Wojownik jest Pojazdem to mamy pewnego rodzaju sprzeczność w zapisie na jednej karcie. Dlatego rozważałbym osobno przypadki kiedy karta bierze na cel WOJOWNIKA, a osobno kiedy POJAZD. Ale poszukam jakichś konkretnych argumentów/analogii czy czegokolwiek co mogłoby to jakoś lepiej wyjaśnić.

Osobną kwestią pozostaje fakt czerpania korzyści z Umocnień przez wojowników będących pojazdami/w pojeździe. W przypadku dołączenia RAP do pojazdu dołączonego do wojownika nie ma problemu. Sytuacja analogiczna do Hellblastera. W przypadku wojownika-pojazdu pojawia się problem i uważam, że może to jakkolwiek działać tylko w przypadku Walki w mieście.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2014, 09:41:20 pm »

no właśnie a co do tej drugiej kwestii to mnie akurat analogia do hellblastera przybliża do wniosku że można swobodnie dać RAP np kawalerii powietrznej ponieważ jest to szczególny rodzaj karty tak samo jak hell...- zauważ że hellblastera też zazwyczaj dołączamy do czołgu na którym często jest napisane że wojownik go posiadający nie może korzystać z innych kart ekwipunku :)   

- po za tym sam napisałeś wcześniej:

Cytuj
Dać możesz zawsze. Pytanie tylko jakie korzyści z tego płyną?

;D

więc skoro RAP jest kartą specjalnie stworzoną dla pojazdów to chyba jednak można czerpać z niej korzyści :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2014, 09:44:17 pm wysłana przez niua »
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2014, 09:53:14 pm »

Ustaliliśmy, że Hellblaster nie jest żadnym wyjątkiem czy specjalną kartą tylko działa właśnie dlatego, że nie jest dołączony do wojownika tak samo jak na przykład działa Triangulator kiedy jesteś w pojeździe, w którym nie możesz korzystać z innych kart ekwipunku. Tak samo RAP dołączone do POJAZDU wojownika powoduje, że POJAZD nie może zostać odrzucony, podczas gdy sam wojownik w gruncie rzeczy nie otrzymuje żadnych korzyści.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2014, 10:10:08 pm »

no to cieszę się bardzo że tak ustaliliście  ::) ale jakoś wydaje mi się że jeżeli wojownik używa czołgu z hellblasterem to hellblastera także używa :) bo przecież jeżeli wojownik używa karabinu z celownikiem to chyba celownika też używa :) a może jest on jakimś osobnym bytem  ;D - no ale mniejsza o hellblastera :) może o tym kiedy indziej ...

- jakoś dziwne by chyba było gdyby RAP który jest kartą typową dołączaną do pojazdów nie dawał im możliwości korzystania z niego heh, - po za tym pisałem już wcześniej o tym że nie ma na RAP  zapisu że chodzi o vehicle cards tylko jest napisane Vehicle i w tym właśnie jest tak zwany pies pogrzebany

 ;D tak czy siak przenoszę już swoje moce dzisiaj w stronę wyrka, ewentualnie jakiejś potyczki w disciples 2 jeśli nie zasnę ,i na koniec chciałem Wam Wszystkim życzyć wszystkim Dosiego Roku dużo zdrowia, słodkich kobiet, kasy,   i wielu wygranych dt meczy w 2015 , pozdro
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2014, 10:21:39 pm wysłana przez niua »
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2014, 10:17:13 pm »

Z Hellblasterem chodzi o dołączanie kart do kart już dołączonych co doskonale tłumaczy RAP, które samo w sobie nie ma wpływu na wojownika, a tylko i wyłącznie na pojazd.

I widzę, że jeszcze jedną rzecz trzeba sprostować. Nie ma czegoś takiego jak VEHICLE CARD. Może być Fortification card, equipment card, ale nie Vehicle card - chodzi o znaczek w lewym górnym rogu. Więc jeśli próbujesz cokolwiek zbudować na fakcie, że nie ma zapisu Vehicle card to słabo to widzę. ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2014, 10:25:44 pm »

no niestety ale jest coś takiego jak Vehicle cards w pewnym sensie ponieważ gdyby nie było to nie byłoby żadnej różnicy pomiędzy grizzlym a T 32 wilczy pazur a jest różnica

a po za tym mniejsza o słówka :)  i tak w dalszym ciągu kluczowy jest dla mnie post z godziny 09:00:30 i nawet gdyby nie było czegoś takiego jak vehicle cards to wciąż nie zmienia że odrzucenie pojazdu kłóci się z zapisem na RAP 

a to że grizzly jest wojownikiem nie sprawia że przestanie być pojazdem
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2014, 10:31:31 pm wysłana przez niua »
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry