Grudzień 10, 2018, 06:04:05 pm

Autor Wątek: Reactive Armor Plates  (Przeczytany 6515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2015, 11:10:54 am »

Ehh... Mam problemy w prowadzeniu dyskusji jeśli ktoś tak wybiórczo cytuje, wybiórczo czyta karty i wybiórczo stosuje zasady. Po prostu nie da się wtedy sensownie rozmawiać bo co bym nie powiedział to celowo zostanie ominięte w odpowiedzi.

Niua - od początku tłumaczę kwestię typu kart, a Ty ciągle powtarzasz swoje i stąd niezrozumienie Zrównania z ziemią. Karta odrzuca wszystkie karty poza kartami wojowników. Czyli Karty umocnień, ekwipunku, specjalne idt, ale POJAZDY to nie oddzielny typ karty. NIE MA KART POJAZDÓW. Tak samo jak TRUCIZNY, BROŃ, PANCERZ i tak dalej. Tłumaczyłem - to odnosi się do ikonki w lewym górnym rogu - tylko takie typy kart mamy. Tutaj kłania się instrukcja bo w ten sposób dyskutować się nie da. Do tego już wracał nie będę bo to bez sensu.

Dodatkowo - nie wiem o co chodzi z wysokimi tonami. Bzdura to bzdura. Gdybym wstawił emotkę byłoby lepiej? Furtki do różnych interpretacji są, ale te interpretacje, które wynikają ze złej interpretacji podstawowych zasad mają małe szanse na to aby zostać poparte.

Dalej...

Teraz największa nieścisłość w Waszej teorii.
Dwa cytaty:
Cytuj
nie widzę problemu - na karcie RAP nigdzie nie jest napisane że chroni przed zabiciem - moim zdaniem pomysł powyżej jest nadinterpretacją przepisów (w przypadku śmierci obie karty normalnie spadają - to też jest moim zdaniem jasne)

Cytuj
żeby uściślić - ja właśnie uważam cały pomysł ze zrównaniem+ grizzly za błędny i właśnie dlatego go podałem, moim zdaniem nie ma sensu czepiać się na siłę źródła które wywołuje discard np gryzzli - cała kwestia dla mnie opiera się o fakt że discard pozostaje discardem bez względu na to z czego on wynika,

Przeczytaj to dwa razy :)

Zabicie to nie jest jakiś specyficzny rodzaj discardu. RAP nie broni przed zabiciem, ale zabicie powoduje dwie rzeczy - przyznanie punktów, a potem discard. Czemu więc nagle tutaj zaczynacie rozróżniać źródło discardu? Dla Was to oczywiste, a dla mnie to kompletne bzdura :) Sami sobie przeczycie. Nie wiem - może to też kwestia niedoczytania instrukcji (nie staram się być złośliwy tylko próbuję dotrzeć do źródła problemu). ZABICIE POWODUJE DOKŁADNIE TAKI SAM DISCARD JAK FALA PRAWOŚCI. Więc albo rozróżniajcie źródło discardu albo nie.


I jeszcze to:
Cytuj
Ja po prostu nie widzę możliwosci zastosowania zapisu "If the warrior in the Vehicle is killed or discarded" wobec wojownika, który jest jedoczesnie pojazdem i wojownikiem, a nie wojownikiem w pojeździe.

Niewiele mnie obchodzi co widzisz, a co nie, bo widzisz bardzo wybiórczo jak wyżej pokazano, ale nic nie poradzisz na to, że wojownik uważany za pojazd w świetle mechaniki gry to jest dokładnie tym samym co wojownik w pojeździe.

To jeszcze cytat z instrukcji:
"[...] if wounded warrior is wounded again, it is killed and discarded."

A więc jeśli ma RAP jest 'killed' ale nie discarded i może zostać potem ponownie zabity. Jeśli ktoś uważa, że te dwa są nierozłączne to proszę rzucić okiem na karty Cmentarz i Opętanie. Zabicie i przyznanie punktów nie musi iść w parze z odrzuceniem wojownika.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2015, 11:28:18 am wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2015, 11:29:22 am »

owszem nie ma czegoś takiego jak karty pojazdów ale to nie jest równoznaczne z tym że nie ma czegoś takiego jak pojazdy :) a chyba nie można zaprzeczyć że coś takiego jak pojazdy, artyleria itp także w doom trooperze istnieje - a tak jak już pisałem karta RAP nie odnosi się do żadnego typu kart np kart mrocznej harmonii tylko odnosi się do pojazdów
 eh

a w kwestii discardu mylisz się niestety, albo czegoś nie załapałeś ? - zabicie powoduje zdobycie punktów zwycięstwa i jest to zupełnie inna parafia niż "discardy" wywołane np eliminacją itd polegające po prostu na zwykłym odrzuceniu,   - to prawda że śmierć również w konsekwencji powoduje discard ale w tym akurat przypadku jest to nieistotne. Z resztą na RAP jest odrębnie potraktowana kwestia zabicia i odrzucenia i wydaje mi się że nie przypadkowo :)


Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2145
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2015, 01:37:08 pm »

W swietle mechaniki gry czy możesz odrzucić pojazd dołączony do wojownika bez odrzucania wojownika? - Tak. Czy możesz odrzucić pojazd wojownika uważanego za pojazd nie odrzucając wojownika? - Nie.

Ten prosty przykład pokazuje że definicja którą podał Madrav niestety jest fałszywa i nie można budować na niej kolejnych teorii. Dlatego również zapis na RAP nie można stosować do wojowników uważanych za pojazd.

Kwestie odrzucenie wojownika i jego zabicia wyjasnił Niua. Aż mi się wierzyć nie chce że nie ma dla Ciebie różnicy między odrzuceniem wojownika przy pomocy Fali czy innej tego typu karty, a jego zabiciem i odrzuceniem w wyniku smierci. W swietle mechaniki gry są to sytuacje nieporównywalne ;).
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2015, 03:02:43 pm »

Proszę o pokazanie różnic pomiędzy discard po zabiciu i discard z Fali. Czekam z niecierpliwością.

EDIT: tak dla ułatwienia powiem tylko, że discard oznacza ni mniej ni więcej niż tylko to, że karta trafia na stos kart odrzuconych. Nie tylko w DT ;) Tak po prostu jest. A jak chcecie dokładać do tego jakąś głębszą ideologię to proszę bardzo, ale nie sądzę żeby ktokolwiek uznał, że ma to sens. Discard zawsze jest używany w tym samym, niezmiennym znaczeniu i nic na to nie poradzicie. Po zabiciu wojownika mamy discard, ale discard nie oznacza zabicia. Można zabić bez przyznawania punktów lub bez discardowania, więc zabicie to kompletnie inna para kaloszy.

EDIT2: a tobie Muleq polecam jeszcze doczytać co oznacza UWAŻANY ZA i przemyśleć sprawę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2015, 03:15:43 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 03, 2015, 03:38:06 pm »

przecież sami Twórcy gry dali wyraźnie do zrozumienia poprzez tekst na karcie RAP że karta inaczej reaguje na discard wywołany śmiercią i inaczej na discard który nie jest tą śmiercią wywołany i trzeba bardzo nie chcieć żeby tego nie zauważyć  ;D

cała sprawa jest tak naprawdę dziecinnie prosta i wystarczy oprzeć ją o matematykę która zawsze pozostaje obiektywna :) jeżeli jakiś element jest częścią zbioru to już zawsze pozostanie częścią tego zbioru bez względu na to do ilu jeszcze innych zbiorów go przypisać  -a zatem jeżeli czołg bojowy grizzly jest pojazdem, to fakt że jest on również kartą wojownika a nie na przykład kartą ekwipunku nie sprawi że przestanie on być pojazdem, akurat matematyka tym się różni od humanistycznych dywagacji że nie da się jej przeskoczyć -   :D
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 03, 2015, 04:03:44 pm »

Problem polega na tym, że Ty i Muleq jesteście humanistami, a ja raczej ścisły ;)  Nie ma słowa o różnicy pomiędzy discardem i śmiercią na RAP.
RAP opisuje co się dzieje kiedy celem jest POJAZD i kiedy celem jest WOJOWNIK. Nie ma słowa o tym, że discard po zabiciu to coś innego niż zwykły discard. Napisałem wcześniej, że można zginąć i nie zostać zdiscardowanym i jeśli już RAP o czymś mówi to właśnie o takiej sytuacji. Nie ma różnych rodzajów discardu, są tylko różne sytuacje kiedy discard jest dozwolony bądź nie - tylko o tym mówi RAP.

W takich sytuacjach ceniłem sobie zawsze zdanie Lecha - mam nadzieję, że może kiedyś wpadnie i skomentuje :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2015, 04:05:59 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 03, 2015, 04:12:47 pm »

Cytuj
Problem polega na tym, że Ty i Muleq jesteście humanistami

hehe i napisałeś coś takiego akurat pod moim postem w którym posłużyłem się matematyką aby
wyjaśnić kwestie RAP - hehehe eehh uhuhu  ;D  ::) dawno się tak nie uśmiałem -  jasno wskazuje to że w ogóle nie czytasz tego co piszą inni - może gdybyś spróbował to jednak byłaby szansa na jakąś dyskusje a tak to kiepsko to widzę hehehe - ale dzięki -masaż brzucha mi się przyda

cytat z Preta:
Cytuj
Nie ma różnych rodzajów discardu, są tylko różne sytuacje kiedy discard jest dozwolony bądź nie - tylko o tym mówi RAP.   
  i kolejna mega zabawna rzecz -może nie zauważyłeś ale to co napisałeś w żaden sposób nie koliduje z moją i Mulqa interpretacją tekstu na RAP
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2015, 04:46:56 pm wysłana przez niua »
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 03, 2015, 04:47:58 pm »

Napisałem to specjalnie właśnie dlatego, że posłużyłeś się matematyką w tak samo naciągany sposób jak tłumaczysz różnice pomiędzy discardem, a discardem poprzedzając to tekstem, że nie powinno się discardów rozróżniać. Dosyć dziwne to wszystko i kompletnie się kupy nie trzyma. Po prostu wydało mi się zabawne, że próbujesz mnie naprostować z wykorzystaniem matematyki skoro to bardziej moja dziedzina niż innych biorących do tej pory udział w dyskusji :P A więc od razu spieszę zaznaczyć, że matematyka, logika i te sprawy nie są mi obce i uważam, że moje wytłumaczenie jest spójne i nie zawiera żadnych błędów.

To jeszcze raz po kolei. Ustalmy, że trzymamy się tego co podaje instrukcja i karty i interpretujemy w oparciu o to, nie wchodząc w jakieś nieistniejące definicje, które niektórym są znane, a innym nie, więc ci drudzy nie mogą się do nich odnieść z oczywistych względów. Chciałem usłyszeć różnice pomiędzy discardami - podobno jest oczywista, więc nie powinno być problemu z jej opisaniem, ale nie udało mi się jej dostać więc będę sobie radził bez niej.

1. Discard - sytuacja kiedy karta trafia na stos kart odrzuconych z dowolnego powodu. Czy jest odrzucana na koniec tury z ręki, spada z gry, zostaje wyrzuona z ręki Wybiegiem czy cokolwiek innego. To jest Discard.

2. Wojonik uważany za Pojazd - karta WOJOWNIKA, na którą działają karty, które można zagrać na pojazdy, ale tak samo działają karty, które zagrywa się na wojowników. Wojownik taki jest uważany za siedzącego w pojeździe i nigdy go nie może opuścić. Można go odrzucić zarówno DPATem i Falą.

3. RAP - karta, która nie pozwala odrzucić pojazdu (a więc i tym samym wojownika uważanego za pojazd) pod żadnym pozorem, Z WYŁĄCZENIEM sytuacji gdy to wojownik używający pojazdu ma zostać odrzucony lub zostaje zabity.

4. Zabicie wojownika - następuje w wyniku zadania drugiej rany i jego następstwem są
a) discard
b) przyznanie punktów
W pewnych wypadkach mimo zabicia wojownika nie ma następstwa w postaci discardu (Cmentarz, Opętanie) lub w postaci punktów - zabicie poprzez użycie Esencji i tak dalej.

Teraz - zagrywając Falę prawości na wojownika będącego pojazdem powodujemy, że taki wojownik jest odrzucany, a razem z nim spada RAP bo karta ta dopuszcza taką sytuację. Zagrywając Brak paliwa również powodujemy że ten sam wojownik powinien spaść ponieważ jest pojazdem, ale tutaj RAP go chroni zgodnie z zapisem na karcie. Jeśli RAP broni przed Falą prawości mimo zapisu na RAP, że RAP spadnie jeśli to wojownik zostanie celem karty i zginie LUB zostanie odrzucony (podkreślam - to dwie zupełnie różne rzeczy) to tak samo nie może zostać odrzucony po tym kiedy zostanie zabity w walce. Jeśli może zginąć w walce i zostać odrzucony to również może zostać odrzucony Falą Prawości. Discard to discard. Jeśli może być on celem ataku dla wojownika to tak samo jako wojownik może być celem Fali prawości. A teraz, proszę o wskazanie błędu w tym co powyżej napisano i jeśli taki jest, to prosiłbym o wyjaśnienie, a w szczególności o wskazanie różnić pomiędzy discardem i discardem bo ta wiedza tajemna jest dla mnie niedostępna i może tylko ja tak mam, ale jakoś nie są dla mnie te różnice oczywiste. ;)

EDIT: A przy okazji. Jeśli ranny robot z RAP dostanie ze śmiertelnej rany to co?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2015, 05:01:22 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 03, 2015, 08:09:58 pm »

Przede wszystkim matematyka to ścisła dziedzina wiedzy i stwierdzenie że
posłużyłem się nią w naciągany sposób to niezły żart :) przykład
który podałem jest banalnie prosty nawet dla dzieci z wczesnych klas
podstawówki i nie ma w nim nic z naciągania. (może powinieneś przeczytać go
jeszcze raz ?) Przy okazji sory, po prostu
nie zdawałem sobie sprawy że masz wyłączność na matematykę i że
cała reszta świata nie może korzystać z jej reguł, od teraz będę
miał to na uwadze. Eh nie potrzebnie piszesz rzeczy w stylu - czym jest
discard ? Przecież dla kwestii comba RAP + Pojazd/Wojownik definicja
discardu jest bez znaczenia. RAP określa kiedy discard
jest możliwy a kiedy nie jest bez względu na jego definicje.
Wnioskuje że przyczepiłeś się drugorzędnych kwestii ponieważ brakuje
Ci rzeczowych argumentów na poparcie swojej teorii i starasz się oddalać
dyskusje od jej meritum. Proponuje Ci wkleić tutaj całą instrukcję albo
chociaż wszystkie informacje na temat umocnień, specjałków, wojowników i zasady dotyczące
pojazdów. - to na pewno uczyni wątek bardziej jasnym

a teraz bardzo bym prosił od tej pory pisać na temat, przestać uciekać
od sedna sprawy i wyjaśnić mi nareszcie to czego nie mogę doprosić się
od samego początku czyli w jaki sposób możemy odrzucić
wojownika uważanego za pojazd jednocześnie nie odrzucając pojazdu którym jest ?
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2015, 12:45:07 am »

Co do odrzucania pojazdu - nie musimy się martwić od odrzucanie pojazdu bo RAP w przypadku kiedy celem 'odrzucenia' jest wojownik po prostu nie działa, więc pytanie jak odrzucić wojownika nie odrzucając pojazdu nie ma sensu.

Nie odpowiedzieliście do tej pory co się stanie jak ranny robot z RAP dostanie ze Śmiertelnej rany.

Cały problem polega na tym, że wymyśliliście jakąś zasadę, które ja jakoś wymyślić nie mogę i z jakiegoś powodu podczas walki 'wojownik jest uważany za wojownika w pojeździe i może zostać odrzucony', a poza walką 'wojownik nie jest uważany za wojownika w pojeździe i nie można go odrzucić'. Ja nie mam pojęcia skąd się to wzięło, dla Was to jest oczywiste więc pytam skąd taki pomysł? Pytam już od kilku postów i nic... Ciągle tylko słyszę, że to oczywiste ale brak odpowiedzi.

A co do matematyki - proszę bardzo, ja jestem za bo w matematyce 2+2 zawsze równa się 4, a u Was czasem 4 czasem 5 - zależnie od humoru. I dlatego pisanie o jakichś tam zbiorach, żeby udowodnić swoją rację, w wyniku którego dochodzimy do wniosku że Grizzly to Pojazd jest dla mnie dziwne. Co z tego wynika? Napisałem to sam ze dwadzieścia razy i każdy to wie. Trik tylko polega na tym, że tak samo jak pojazdem jest wojownikiem i jeśli ma zostać odrzucony lub ginie jako wojownik to RAP nie działa co wynika wprost z zapisu na karcie. Z jakiegoś powodu u Was ten zapis działa w walce, ale nie działa poza walką? Czekam więc na odpowiedzi, które jak podkreślacie są oczywiste.

Podsumowując, prosiłbym o nie pomijanie tych pytań:
1. Jak wygląda sprawa ze śmiertelną raną
2. Czemu w walce zdanie z RAP o zabijaniu/odrzucaniu wojownika ma zastosowanie, a poza walką nie.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 04, 2015, 08:39:04 am »

Cytuj
Co do odrzucania pojazdu - nie musimy się martwić od odrzucanie pojazdu bo RAP w przypadku kiedy celem 'odrzucenia' jest wojownik po prostu nie działa, więc pytanie jak odrzucić wojownika nie odrzucając pojazdu nie ma sensu.

Przede wszystkim stwierdzenie że RAP nie zadziała w przypadku kiedy celem odrzucenia jest wojownik jest tylko i wyłącznie Twoim założeniem na którego z resztą poparcie nie masz żadnych podstaw.  Opierasz się tylko i wyłącznie na Swoim zdaniu w tym momencie. Natomiast Muleq i ja nie opieramy naszej wersji na jakiś naszych opiniach tylko na faktach i tekście zawartym na kartach - jeżeli karta jest zarówno wojownikiem jak
i pojazdem to nie można odrzucić jednego bez odrzucania drugiego i żadne nawet najbardziej złożone wywody tego nie zmienią :)

 
Cytuj
Cały problem polega na tym, że wymyśliliście jakąś zasadę, które ja jakoś wymyślić nie mogę i z jakiegoś powodu podczas walki 'wojownik jest uważany za wojownika w pojeździe i może zostać odrzucony', a poza walką 'wojownik nie jest uważany za wojownika w pojeździe i nie można go odrzucić'.

 coś kompletnie pokręciłeś :) ani ja ani Muleq nie pisaliśmy że wojownik poza walką czy też w jej trakcie nie jest uważany za wojownika w pojeździe bądź też jest uważany za wojownika w pojeździe - mamy tu do czynienia z przypadkiem kiedy wojownik oraz pojazd to ta sama karta :) -czyli całkowicie inny przypadek niż opisany przez Ciebie :) -  także nie w pojeździe a uważany za pojazd -

 Jeśli zaś chodzi o śmiertelną ranę to nie wiem w ogóle po co o to pytasz skoro już wcześniej zostało powiedziane że wojownik może zginąć co z resztą jest oczywiste.

Odpowiedzi na pytanie drugie udzieliłem już wcześniej - przejrzyj dobrze ten wątek !! - nie mam nic przeciwko prowadzeniu dyskusji ale przestaje mieć to sens kiedy pytasz cztery razy o to samo, a sam nie jesteś w stanie odpowiedzieć na jedno pytanie nawet, popierając odpowiedzi czymś więcej niż tylko Swoimi wewnętrznymi przeczuciami.
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2145
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 04, 2015, 08:46:17 am »

Wg Twojej teorii smierć wojownika = discard a skoro RAP chroni przed discardem to również chroni przed zabiciem. Ja się z tym nie zgadzam. To że konsekwencją smierci wojownika jest jego odrzucenie jest oczywiste i nie bardzo rozumiem co innego mogłoby się z nim stać po tym jak zostanie zabity. Najlepszym dowodem na to że nawet dla twórców gry smierć i odrzucenie to dwie różne rzeczy jest tekst na RAP "warrior is killed OR discarded". Myslisz że napisali tak bo płacili im od ilosci słów na karcie?

I drugie pytanie. Oczywiscie po zagraniu Smiertelnej rany Gryzli spada bo smierć wg mnie nie jest równoznaczna z discardem.

Natomiast Twoja odpowiedź na pytanie Niua jest nielogiczna. Jeżeli zakładamy że Gryzli to wojownik i pojazd jednoczesnie to skoro nie można odrzucić pojazdu to również nie można odrzucić wojownika. Z jakiegos powodu raz uważasz że wojownik i pojazd to ta sama karta a innym razem uważasz że są rozdzielne i można odrzucić wojownika osobno a pojazd osobno. Tu jest Twoja niekonsekwencja. Odrzucić wojownika można osobno tylko wtedy gdy wojownik i pojazd to dwie osobne karty.

EDIT
Podałes swoją definicję discardu a tu jest ta z instrukcji: "Sometimes a card forces another card to be discarded. (...) When a warrior card is forced to be discarded is NOT considered wounded or killed. No points are awarded to a player for forcing the discard".  Czy teraz już jasno widzisz różnicę między discardem a zabiciem w wyniku rany?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2015, 10:00:32 am wysłana przez Muleq »
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 04, 2015, 12:13:31 pm »

Przede wszystkim stwierdzenie że RAP nie zadziała w przypadku kiedy celem odrzucenia jest wojownik jest tylko i wyłącznie Twoim założeniem na którego z resztą poparcie nie masz żadnych podstaw.  Opierasz się tylko i wyłącznie na Swoim zdaniu w tym momencie. Natomiast Muleq i ja nie opieramy naszej wersji na jakiś naszych opiniach tylko na faktach i tekście zawartym na kartach - jeżeli karta jest zarówno wojownikiem jak
i pojazdem to nie można odrzucić jednego bez odrzucania drugiego i żadne nawet najbardziej złożone wywody tego nie zmienią :)

 coś kompletnie pokręciłeś :) ani ja ani Muleq nie pisaliśmy że wojownik poza walką czy też w jej trakcie nie jest uważany za wojownika w pojeździe bądź też jest uważany za wojownika w pojeździe - mamy tu do czynienia z przypadkiem kiedy wojownik oraz pojazd to ta sama karta :) -czyli całkowicie inny przypadek niż opisany przez Ciebie :) -  także nie w pojeździe a uważany za pojazd -

 Jeśli zaś chodzi o śmiertelną ranę to nie wiem w ogóle po co o to pytasz skoro już wcześniej zostało powiedziane że wojownik może zginąć co z resztą jest oczywiste.

Odpowiedzi na pytanie drugie udzieliłem już wcześniej - przejrzyj dobrze ten wątek !! - nie mam nic przeciwko prowadzeniu dyskusji ale przestaje mieć to sens kiedy pytasz cztery razy o to samo, a sam nie jesteś w stanie odpowiedzieć na jedno pytanie nawet, popierając odpowiedzi czymś więcej niż tylko Swoimi wewnętrznymi przeczuciami.

Ok, ja się wypisuje z tej parodii - róbcie co chcecie. Ostatni raz odniosę się tylko do tych bzdur (no niestety nie można inaczej tego nazwać z powodu zbytu dużej ilości wewnętrznych sprzeczności).

1. Opieram się na zapisie z RAP - tam jest jeszcze drugie zdanie poza tym, które mówi o tym, że wojownik nie może zostać odrzucony i na nim się opieram tak samo jak zrobił to Madrav. Wy to zdanie ignorujecie nie wiadomo na jakiej podstawie.

2. Znowu brak odpowiedzi na temat śmiertelnej - wojownik ginie i co? ZOstaje w grze bo nie może zostać odrzucony. Jeśli natomiast może zostać odrzucony to tylko i wyłącznie właśnie w oparciu o to drugie zdanie o którym pisałem. A to właśnie drugie zdanie zawiera dwie opcje - wojownik ginie LUB zostaje odrzucony. Więc Wy ginie przyjmujecie do wiadomości, a zostaje odrzucony już nie. Czyli Śmiertelna zadziała, a Fala prawości nie - czysta logika i matematyka.

3. Niestety nigdzie nie wyjaśniliście jaka jest różnica, poza tym, że napisano, że jest oczywista, więc nie widzę sensu kontynuowania tej dyskusji, skoro najprostsze pytanie jest poza Waszą zdolnością jego wyjaśnienia.

A co do odpowiedzi Mulqa - tak się właśnie z nim dyskutuje. Muleq at its best! :) Przekręć wszystko i napisz parę linijek idiotyzmów i będzie git. Co najmniej w czterech postach wyjaśniałem czym się różni ZABICIE i DOSCARD i kilka razy napisałem, że to dwie różne rzeczy, a Muleq i tak korzystając ze swojej humanistycznej matematyki wstawił śmierć = discard i na tym oparł swoją odpowiedź. Zamiast pisać takie głupoty zacytuj bo to co napisałeś jest żenujące. ANI RAZU NIE NAPISAŁEM ŻE RAP CHRONI PRZED DISCARDEM A WIĘC CHRONI PRZED ZABICIEM. Nie zgadzam się z tym bo to kompletny idiotyzm urojony w Twojej głowie. Co do tego co mogłoby się stać z wojownikiem kiedy zostanie zabity - może dziać się sporo rzeczy i też o tym pisałem, ale oczywiście odpowiadasz bez czytania.
I szok na koniec - nagle zauważyłeś słowo OR na RAP? To ciekawe czemu je non stop ignorujesz. Bardzo ciekawy post muszę powiedzieć :D

Co do Twojej odpowiedzi na pytanie o Śmiertelną - bardzo ciekawe, zwłaszcza, że przed chwilą sam cytowałeś tekst z RAP i słynne OR :) Czyli nagle pół zdania z karty ma sens, a pół nie?

A Twój cytat z instrukcji oczywiście dobrany perfekcyjnie jak zawsze. Oczywistym jest co to discard. Masz kilka opcji. Wojownik może zostać ZABITY I ODRZUCONY, ZABITY I NIE ODRZUCONY, ODRZUCONY I NIE ZABITY. Zabicie w wyniku rany pociąga za sobą coś co nazywa się discardem - idąc za instrukcją, więc ciekaw jestem na jakiej podstawie mówisz, że jest inaczej.

Ok panowie - pas... Opieracie się na kartach i instrukcji i przedstawiacie zgodną i spójną całość :) Dyskusja nie ma sensu skoro pół zdania na karcie jest ok, a drugie pół już nie i tak dalej i tak dalej... Ja się wyłączam do czasu aż ktoś trzeźwo na to spojrzy i napisze coś co się kupy trzyma.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kruk

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 120
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 04, 2015, 12:39:56 pm »

@ Niua i Muleq - Panowie, jak widzieliście w poprzednim poście, Pretor napisał "pas". Czy moglibyście zrobić przysługę mnie i innym użytkownikom forum i już nie kontynuować wątku, a jeśli już to postami nie dłuższymi niż 40 znaków i nie częstszymi niż 1 raz dziennie?
Nie chodzi mi o to, że dyskusje na temat kart/zasad są zUUe i nie należy ich prowadzić, ale znów poszło to w kierunku "ale_ty_napisałeś_źle_a_ja_lepiej" :o a takich (jak wiemy) mieliśmy już kilka i (jak wiemy) nie wiele z nich wynikło.
Zapisane

niua

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Reactive Armor Plates
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 04, 2015, 01:10:23 pm »

Cytuj
Opieram się na zapisie z RAP - tam jest jeszcze drugie zdanie poza tym, które mówi o tym, że wojownik nie może zostać odrzucony i na nim się opieram tak samo jak zrobił to Madrav. Wy to zdanie ignorujecie nie wiadomo na jakiej podstawie.

Po pierwsze Muleq użył to drugie zdanie chociażby jako argument w poście powyżej więc bezpodstawnie napisałeś że je ignorujemy.  - Twórcy gry dali wyraźnie do zrozumienia poprzez tekst na karcie RAP że karta inaczej reaguje na discard wywołany śmiercią i inaczej na discard który nie jest tą śmiercią wywołany.

Cytuj
Znowu brak odpowiedzi na temat śmiertelnej - wojownik ginie i co? Zostaje w grze bo nie może zostać
odrzucony. Jeśli natomiast może zostać odrzucony to tylko i wyłącznie właśnie w oparciu o to drugie zdanie o
którym pisałem. A to właśnie drugie zdanie zawiera dwie opcje - wojownik ginie LUB zostaje odrzucony. Więc Wy ginie przyjmujecie do wiadomości, a zostaje odrzucony już nie. Czyli Śmiertelna zadziała, a Fala prawości nie -czysta logika i matematyka

Odpowiedź na temat śmiertelnej rany padła i to zarówno ode mnie jak i od Mulqa więc nie wiem czemu starasz się wmówić że jej nie było- ale spoko mogę to napisać jeszcze raz -śmiertelna rana zadziała ponieważ powoduje śmierć :) a jak napisałem wyżej RAP inaczej odnosi się do discardu wywołanego śmiercią a inaczej do discardu który nie jest śmiercią wywołany.

Jeżeli uważasz że obrażanie Mulqa będzie w jakikolwiek sposób argumentem na poparcie dla Twojej interpretacji ... no cóż w tej kwestii -bez komentarza

@ Kruk - zauważ że przez całą rozmowę nikt nie napisał jednego posta pod drugim a każdy post zawiera
argumenty na temat comba RAP + POJAZD/WOJOWNIK - wszystko jest związane z tematem, poza tym nikt przecież nie broni nikomu pisania w innych wątkach (z mojej strony postaram się żeby posty były krótkie i rzeczowe) - pozdrawiam serdecznie ;)
Zapisane
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!