Październik 23, 2018, 02:05:51 pm

Autor Wątek: Transmutacja + Sojusz Bractwo  (Przeczytany 1309 razy)

Czesiu

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Transmutacja + Sojusz Bractwo
« dnia: Marzec 27, 2015, 09:43:50 am »

Mamy taką sytuację.
Na stole mam Mortyfikatora i sojusz Bractwa. Po drugiej stronie stoi Biogigant.
Biogigant atakuje Mortyfikatora za pomocą pięści. Ten zagrywa Transmutację na Biogiganta (korzystając z sojuszu bractwa) i ustawia mu parametry na 0 Walki wręcz, 62 Strzelania, 0 pancerza. Mortyfikator rani Biogignta. W tym miejscu mam 2 pytania.
1. Czy drugą ranę od Transmutacji dostanie Biogigant, czy Mortyfikator?
2. Jeśli Biogigant, to czy Mortyfikator zdobędzie normalnie punkty zwycięstwa za zabicie Biogiganta?

Użyte karty:
Sojusz: Bractwo
Wszyscy twoi wojownicy Bractwa mogą korzystać ze wszystkich kart Sztuki, wszystkie OSOBISTE CZARY BOJOWE są traktowane jak CZARY BOJOWE.

Transmutacja:
SZTUKA PRZEMIAN. OSOBISTY CZAR BOJOWY. Możesz zmienić wedle swego uznania WW, S i P wojownika, który rzucił to zaklęcie, pod warunkiem, że ich suma nie przekroczy jego nie modyfikowanego WW + S + P. Żadna z tych liczb nie może spaść poniżej 0. Po walce czarodziej otrzymuję dodatkową ranę, niezależnie od wyniku potyczki. Wojownicy, którzy zginęli w ten sposób, nie zdobywają punktów.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2015, 02:35:39 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Transmutacja + Sojusz: Bractwo
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2015, 10:35:23 am »

Zgodnie z tym co zostało ustalone tu: http://www.doomtrooper.pl/smf/index.php?topic=519.0 mort nie może zagrać transmutacji na Bioga ponieważ Bractwo nie może wspierać Legionu. Wg mnie w ogóle nie powinien moc zagrać tego czaru bo na karcie wyraźnie napisano "caster" ale widzę że ustaliliśmy inaczej ;)

Natomiast co do rany to chyba tutaj nie ma wątpliwości że otrzymuje ją "caster" czyli mort.
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Transmutacja + Sojusz: Bractwo
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2015, 11:57:01 am »

Ustaliliśmy inaczej z jasnego i wyjaśnionego powodu. Inaczej zapis o zmianie osobistych czarów na czary bojowe nie ma sensu. Tutaj Mortyfikator nie rzuci czaru na legionistę z tego właśnie powodu, że nie może 'wspierać' legionu. Może to wykonać już na przykład Splugawiony Mortyfikator. ;) Pomysł więc zasadniczo do wykorzystania.
Ranę otrzyma 'caster' więc może to równie dobrze być Znawca Sztuki nie biorący udziału w walce.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Czesiu

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Odp: Transmutacja + Sojusz Bractwo
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2015, 04:11:30 pm »

Podejrzewałem, że mort dostanie ranę. Pamiętam jak kiedyś przez inną interpretację tej karty przegrałem półfinał zielonogórskiego turnieju DT. :-)
Za to fakt, że mort nie może użyć Transmutacji na Biogigancie mnie zdziwiło.
Dziękuję za odpowiedź. :-)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Transmutacja + Sojusz Bractwo
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2015, 06:25:22 pm »

Zielonogórski to zakładam, że lata 90-te? :) W tamtych czasach nie byliśmy specjalnie zorganizowani, a spora część nawet nie grała w DT. Ale z tego co wiem to różne dziwne kwiatki można było obserwować - na przykład podobne do tych jakie były w FAQ z MiMów ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Czesiu

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Odp: Transmutacja + Sojusz Bractwo
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2015, 07:53:28 pm »

Dokładnie.
To był zdaje się rok 97, czy 98. :-)
Nie było wtedy powszechnego internetu. Był tylko MiM i Inferno, tak więc nie dziwię się, że sędzia przyjął inną interpretację. :-)
Zapisane