Forum ogólne > Talie/taktyki

Talie turniejowe - Warszawa 2015 (Avangarda)

(1/1)

Qlig:
Został mi jeszcze jeden mecz do zagrania, więc jest to talia z 1 lub 2 miejsca :)

Moja talia:

Wojownicy:
Kardynał Durand x3
Kardynał Dominik x1
Crenshaw Mortificator x1
Znawca Sztuki x5
Mortificator x5

Umocnienia:
Mur Obronny x2
Obóz Szkoleniowy x2
Archiwa Bractwa x1
Bank Kardynała x1

Relikty:
Pancerz Legendarnego Zabójcy x1

Sojusze:
Bractwo x1

Ekwipunek:
Przenośna Mina x1
Niewinna Sztuczka x1
Księga Praw x1
Cybermech TA6500 x1

Sztuka:
Przywołanie Zaklęcia x5
Pacyfizm x5
Samodoskonalenie x2
Equlibrium x2
Telepatia x1
Uleczenie Obrażeń x1
Eliminacja x1
Anihilacja x1
Latanie x1
Potężny Wpływ x1
Sposobność Nathaniela x1

Karty Specjalne:
Szczęście x5
Ukryte Siły x5
Ujawnienie Przeznaczenia x5
Na Czarną Godzinę x5
Skradzione papiery x5
Inspiracja x5
Zakłócenia Łączności x5
Ucieczka x4
Odporność Psychiczna x3
Secret x3
Chaos Na Polu Bitwy x2
Podział Obowiązków x2
Wykrycie Agentów x2
Niespodziewana Inwazja x2
Grabież x1
Oszustwo x1
Czwarty Zakon x1
Płomień Oczyszczenia x1
Przeniesienie (INQ) x1
Ostateczne Natarcie x1
Don't Call Again x1
Joker x1
Nieudany Czar x1
Po Namyśle x1
Terrorist Attack  x1
Uduszenie x1
Dar Losu x1
Druga Szansa x1
Play It Again x1
Podaj Dalej x1
Boskie Nienatchnienie x1
Zamówienie x1
Zwrot Podatku x1
Hasty Getaway x1
Skrytobójca x1
Fala Prawości x1
Przykra Niespodzianka x1
And Stay Dead x1

SIDEBAR:

Wojownicy:
Biogigant x1
Niszczyciel x1
Mistyk x1

Umocnienie:
Bank Kardynała x2

Relikty:
Liber Hereticus x1

Sztuka:
Sposobność Nathaniela x1

Karty Specjalne:
Nieudany Czar  x3
Zawodna Harmonia x2
Fałszerstwo x2
Odporność Psychiczna x1
Zmienny Los x1
Zwrot Podatku x1
Skrucha x1
Szpieg W Szeregach x1
Desperackie Środki x1
Przeciwczołgowe Pole Minowe x1
Niespodziewana Inwazja x1
Listen Up x1
Gniew Algerotha x1
Sabotaż x1


Zamysł był taki:
jak przeciwnik atakuje dostaje pacyfizm zza muru (od znawcy lub kogokolwiek z sojuszem), lub od kogokolwiek z odpornością psychiczną. Odporność przeciwnika zdejmuje schowany za murem Durand. Jak nie atakuje to jest telepatia i potężny wpływ i też pacyfizm :) Jak gracz wolny to Durnad wychodzi zza muru bije i wraca (chaos na polu bitwy) - to mi się nigdy nie udało :(

rolnik:
Talia z drugiego miejsca:

WOJOWNICY
- Saper x5
- Pułkownik Maxwell x3
- Eva x1
- Toshiro x1

EKWIPUNEK
- Przenośna Mina x1
- Tyran x1
- Niewinna Sztuczka x1

UMOCNIENIA
- Urządzenie Naprowadzające x2
- Sala Obrad x1
- Archiwa Bractwa x1

STREFY WALKI
- Linia Mcraiga x3
- Wiktoria x1

RELIKTY
- Sialala x1
- Pancerz Legendarnego x1

SPECJALNE
- Szczęście x5
- Zakłócenia Łączności x5
- Inspiracja x5
- Hidden Cache x5
- Skradzione Papiery x3
- Ujawnienie Przeznaczenia x3
- Łaska Paladinow x2
- Na czarną godzinę x2
- Play It Again x2
- Wykrycie Agentów x2
- Secret x1
- Fala Prawości x1
- Zamówienie x1
- Dar Losu x1
- Druga Szansa x1
- Przykra Niespodzianka x1
- Joker x1
- Po Namyśle x1
- Hasty Getaway x1
- Przeniesienie x1
- Czwarty Zakon x1
- Inicjatywa x2
- Booby Trap x1
- Śmiertelna Rana x1
- Boskie Natchnienie x1
- Przeprogramowanie x1

SIDEBAR
- Wyspiarz Crenshaw x1
- Marszałek x1
- Robot Zabójca x1
- Reflection x2
- Brak Wiary x1
- Odporność psychiczna x1
- Aura Mistycznej Odporności x1
- Szpieg w szeregach x1
- Bamboozle x1
- Suprise Invasion! x1
- Skrucha x1
- Pojmany x1
- Idealne Trafienie x1
- Ostateczne Natarcie x1
- Cleansing Flame x1
- Zawodna Harmonia x1
- Razem Go! x1
- Sabotaż x1
- Sceptycyzm x1
- Grabież x1
- Sialala x1
- Pancerz Legendarnego x1
- Tyran x1
- Granat Neuralny x1

Talia miała być w założeniu szczupła, szybka i bez kombinowania. Max z saperami cały czas na stole dzięki linii, plus wszystkie zalety imperialu – duża łapa z paladinów, tyran oraz sialala. Dwie inicjatywy okazały się niezwykle przydatne.

SKOQ - WIN
Szybka talia okazała się bardzo dobrą odpowiedzią na rozkręcającą się Bertę bauchausową. Miałem szczęście np. z przeprogramowaniem bo pierwszy mecz i nie wiedziałem z czym mam do czynienia.

MARCINO - WIN
Nikt tego dnia nie upilnował żeby woje z komory wracały na rękę zamiast do drawa. Chyba dopiero w połowie meczu zorientowaliśmy się, że coś jest nie tak. Na szczęście dla mnie, udało się bez większych problemów doprowadzić mecz do końca. Nie wiem czy taktyka polegała na wystawianiu najładniejszych kart, ale behemoty i ohydy na stole to piękny widok. To przez takie karty człowiek wkręcił się w DT.

JERRY - WIN
Jerry nie miał szczęścia do rozdania. Szybko trafił mi sie Toshiro i bez większych problemów pozbywałem się kojelnych szefów nejemników. Dodatkowo niewinna sztuczka zablokowała granat więc miałem czas żeby się rozstawić.

QLIG - LOSS
Udało mi się dobić szybko do 34 pkt. Niestety zbyt duża chciwość i brak doświadczenia dały o sobie znać. Qlig spokojnie stwierdził że tyle mi wystarczy i już nic nie pozwolił mi ugrać. Wyrzuciłem na początku play it again żeby nadać prędkości, zabrakło kart na sztukę i skończyła się talia.

TROUBLER - WIN
Idealna ręka i fart. Przeniesienie w pierwszej turze a potem dwie inicjatywy z maxem w tyranie. Najszybsza gra jaką udało mi się kiedykolwiek zagrać.

MADRAV - WIN
Trochę mi głupio po tej partii. Wygrałem tylko i wyłącznie dlatego, że Madrav był wyrozumiały. Cofałem ruch chyba 500 razy bo czegoś nie doczytałem itp. Gdyby się uparł nie miałbym szans. Znów woje z komory poszły do drawa. W odpowiednim momencie weszła mi skrucha i udało się dwa razy zdjąć pałac stahlera. Dobrze, że miałem mocny sidebar pod heretyków.

HUTNIK - WIN
Może nie miałem wymarzonego rozdania, ale dostawałem wszystkie kluczowe karty w idealnym momencie. Cyryl nadział się na śmiertelną, Eva szybko spadła, a fala weszła jak tylko dostałem akcje z ciężkich czasów hutnika.

Skoq:
Talia z miejsca III - Bauhaus Elite Forces (In The Heat) v 2.0:

DECK:(120 KART)

Wojownik
5 x Dragon
1 x Max Steiner
1 x Valerie Duval
1 x Czołg Bojowy "Grizzli"
1 x Wenusjański Szeryf
2 x Eva Valmonte
1 x Bauhaus Security Guard
1 x Wolfe In The Heat

Ekwipunek
1 x Działko Automatyczne "Myśliwy"
1 x Przenośna Mina
1 x T-32 "Wilczy Pazur"
1 x Ag-17 "Panzerknacker"
2 x Autogyro
2 x Lifeguard Armor
1 x Urządzenie Przechwytujące
2 x Granat Przeciwpiechotny
1 x Niewinna Sztuczka

Relikt
1 x Okruch Czasu
2 x Pancerz Legendarnego Zabójcy

Strefa Walki
1 x Diamentowe Jaskinie

Sojusz
1 x Bauhaus

Umocnienie
2 x Kompleks Przemysłowy
1 x Bank Kardynała
1 x Zbrojownia
1 x Obóz Szkoleniowy
1 x Sala Obrad
1 x Urządzenie Naprowadzające
1 x Archiwa Bractwa

Specjalna
5 x Zakłócenia Łączności
5 x Szczęście
5 x Ujawnienie Przeznaczenia
5 x Inspiracja
4 x Tchórzostwo
1 x Pech
1 x Zamówienie
1 x Dar Losu
1 x Boskie Natchnienie
1 x Oszustwo!
2 x Wykrycie Agentów
1 x Zmienny Los
1 x Niespodziewana Inwazja!
1 x Inicjatywa
2 x Ucieczka
1 x Żądza Krwi
1 x Odporność Psychiczna
1 x Gniew Algerotha
1 x Przeniesienie
1 x Grabież
1 x Ciężkie Czasy
5 x Ukryte Siły
1 x Fala Prawości
1 x Czwarty Zakon
1 x Śmiertelna Rana
1 x Ostateczne Natarcie
1 x Złe Zaopatrzenie
1 x Hasty Getaway
1 x Eat This!
1 x Joker!
2 x Play It Again
1 x Booby Trap
1 x Don't Call Again!
1 x Shore Leave
1 x Amnesia
5 x Fill'em Up
1 x Master Of Disguise
1 x Całkowite Zaćmienie
1 x Po Namyśle
3 x Na Czarną Godzinę
2 x Ropiejące Rany
5 x Skradzione Papiery
1 x Druga Szansa
1 x Podaj Dalej
1 x Przykra Niespodzianka


SIDEBAR:(25 KART)
Wojownik
1 x Biogigant
1 x Aide-De-Camp
1 x Gliniarz Bauhausu
1 x Komendant
1 x Szef Sztabu Konstanty Romanow
1 x Bauhaus Security Guard
1 x Władca Cieni
1 x Luterański Wierny
Ekwipunek
1 x Przeklęta Hałbica
Misja
1 x Zabójstwo
1 x Samobójcza Misja
Relikt
1 x Kryształ Wizji
Specjalna
1 x Desperackie Środki
2 x Skrucha
1 x Szpieg W Szeregach
1 x Zawodna Harmonia
1 x Zrównanie Z Ziemią
3 x Reflection
1 x Trust In The Arms
1 x Totalna Wojna!
1 x Wstyd
1 x Idealne Trafienie

PhilDiamond:
Hej Skoq, też chciałbym złożyć talię tematyczną na Bauhausie, ale widzę, że talie na tej korpo nie często goszczą na podium. Czy mógłbyś wyjaśnik laikowi co w tej talii działa i dlaczego, co jest niezbędne bym mógł zacząć grać, a co jest dodatkiem i może poczekać, i będę mógł to dokupić później mając już trzon talii :)

Kapitan Shinobi:
Nie często na Podium? Zobacz ile Skoq wyciąga z tych swoich Bert. Gwoli wyjaśnienia. Skoq nie robi typowej talii doomtrooperowej, tylko tak zwaną Bertę. Berta różni się od normanej talii turniejowej tym, że liczy sobie o wiele więcej kart. Zwykle ok 100 (czasem i więcej). Jest dla mnie nie pojęte jak to działa, ale u niego działa (co oczywiście nie oznacza, że Skoq wygrywa wszystko i wszędzie ;)).

Co do rzadkości występowania Bauhausu na podium - rzadko kto, poza oczywiście Skoq'iem, gra tą korporacją. Więc zwykle, jeśli akurat Skoq'owi nie idzie, bądź nie uczestniczy w turnieju, to BA nie zdobywa medali ;).
A dlaczego rzadko kto gra BA - tu mam swoją teorię. BA ma chyba ze wszystkich korporacji najmniej (grywalnych) taktyk do dyspozycji. 3 bohaterów (Val, Max, Wolfe z Morta), jeden silny wojownik (Wenus. Szeryf), jeden nietypowy Boh - Evka (cechy 1/1/1 ale pompuje staty reszcie) i oczywiście czołgi w tym nieśmiertelny Grizzli. Do tego Dragoni, potrzebni do tego Grizzli'ego. I tyle. Niewielkie bądź zerowe pole manewru.
Gracz z takim dajmy na to np. Imperialem może złożyć co najmniej 3 zupełnie różne talie, o mniej więcej zbliżonym potencjale grywalności.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej