Luty 18, 2019, 05:19:39 pm

Autor Wątek: Zmiana celu  (Przeczytany 3418 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5382
    • Zobacz profil
Zmiana celu
« dnia: Czerwiec 14, 2006, 12:53:03 pm »

Cytuj
bulielmo:
Na jaki karty sztuki można rzucić Zmianę Celu?? Czy na Equlibrium bądź Eliminację można??

pretorianstalker:
Zmiana celu to baaaardzo dziwna i dość ograniczona karta  W założeniu miało to działać jak Skradzione papiery tylko, że na sztukę, ale pamiętać musimy, że aby czar sztuki mógł zostać użyty to musi ktoś go móc rzucić. Po zagraniu Zmiany celu, rzucającym jest wciąż ten sam osobnik - a nowy cel musi być legalny, czyli na dobrą sprawę, możemy tutaj wczuć się w rolę gracza rzucającego czar i podać własny cel, ale cel musi być celem, który mógłby wybrać ten gracz. Czyli: Equilibrium - tutaj wszystko jasne, zagrywający Zmianę celu wybiera sam karty specjalne, które mają opuścić grę, ale to wciąż gracz rzucający płaci - jeżeli gracz zapłaci powiedzmy 4PA to możmy odrzucić do dwóch dowolnych kart specjalnych z gry. Eliminacja - dowolny wojownik Ale już np. Powiew wątpliwości - mamy problem. Wersja polska: za każdy 1A możesz odrzucić 1 arte z ręki dowolnego innego gracza Wersja angieslka: za każdy 1A możesz odrzucić kartę z reki dowolnego gracza...
Róznica polega na tym, że po "polsku" nie można zmusić gracza do odrzucania własnych kart, a po "angielsku" można  Jeżeli celem jest dowolny gracz to można skierować przeciwko niemu zaklęcie, jeżeli nie - wtedy Zmiana celu jest nieprzydatna w grach na dwóch graczy  Jeżeli chodzi o rzucanie zmiany celu na karty typu: Samodoskonalenie, Nietykalność etc. - czar dotyczy tylko rzucającego - Zmiana celu nei ma wpływu na takie czary - tylko rzucający może skorzystać z ich efektów. Czary bojowe vs osobiste bojowe Można zmienić cel czarów bojowych, o ile nowy cel jest legalny - np.: Wojownik bractwa walczący z wojownikiem Capitolu rzuca Powiększenie (czar bojowy). Zmianą celu możemy spowodować, że czar zostanie wykorzystany na korzysć wojownika Capitolu, nie moglibyśmy tego zrobić, gdyby przeciwnikiem był wojownik legionu - bractwo nie może rzucać zaklęć sztuki na korztyść legionu  Osobiste czary bojowe genralnie są odporne na Zamianę celu, chyba, że w grze mamy Znawcę sztuki - wtedy na nasze czary osobiste bojowe mozna zagrywać Zmianę celu.
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2009, 12:12:47 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

bulielmo

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
Zmiana celu (Redirect)
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2006, 12:24:17 pm »

Czy ktoś jest w stanie wypisać te karty sztuki na które działa ten czar??? Proszę o Wasze propozycje abyśmy ustalili jakąś wspólną listę gdyż karta ta stwarza sporo nieporozumień i prowadzi czasem niemal do kłótni nawet na forum rodziny. :-)
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2009, 02:12:48 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
Papierowa peleryna w rolce = Pancerz Legendarnego Zabójcy :-)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5382
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 25, 2006, 01:28:12 pm »

Właśnie przeczytałem angielską wersję i zauważyłem coś ciekawego :)

Redirect
PLay immediately after any Art spell is cast. The spell does not affect its intended target. Instead, you may redirect that spell towards any player, even yourself. Once there the spell MUST then affect a legal target, chosen by you.

Powtórze się po raz kolejny, w założeniach karta ta miała działać jak Skradzione papiery tylko, że na sztukę :) Jednak zgodnie z mechaniką nie jest to możliwe, bo rzucający nie zostaje zmieniony. Karta pozwala wybrać każdy inny legalny cel, czyli jeżeli rzucający miał jakikolwiek wybór przy użyciu zaklęcia, to mozemy wybrać inny cel niż wybrał rzucający. W tym przypadku jako gracza rozumiemy prawdopodobnie wszystko co nie nasze :) Bo na dobrą sprawę każda karta ma właściciela i jeżeli robimy coś przeciwko takiej karcie to robimy coś przeciwko jej właścicielowi. Możemy skierować więc czar przeciwko innemu graczowi, czyli dowolnej jego karcie lub jemu samemu. Każdy czar może więc zostać przekierowany o ile tylko w grze jest inny legalny cel. Jeżeli jest to samodoskonalenie - jedyney cel to rzucający, jeżeli jest to np Piorun - w tym momencie zalezy kto rzuca czar i czy ewentualnie miłąby mozliwość rzucenia go na przeciwnika - np Znawca sztuki może rzucić go na przeciwnika, aby ten z niego skorzystał, ale nie może tego zrobić jezeli przeciwnik jest legioistą, bo to nie jest legalny cel. Zawsze trzeba po prostu rozpatrzyć czy rzucający mógłby wybrać inaczej i wybrać jedną z opcji.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Qba

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2006, 11:35:20 pm »

A zatem jak rzucam EQUILIBRIUM i płacę za karty które chcę odrzucić a one należą do 3 różnych graczy to ten kto rzuca REDIRECT powinien wykorzystać wszystkie wydane przezemnie punkty na jednego innego gracza lub na siebie! Skoro to ma działać jak skradzione to musi być pełna możliwość wykorzystania czaru! Przecież np. na REPUDIATE to wogóle nie powinno działać bo jak??????? :P
Zapisane
"JASZCZOMP" BRACTWA:D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5382
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2006, 11:42:03 pm »

To miało działać jak skradzione ale nie jest to możliwe ;)
Jak rzucisz Equilibrium i zapłacisz, po czym wybierzez cel - 3 karty, to ten kto rzucił Zmianę celu, wybiera 3 jego zdaniem bardziej odpowednie karty specjalne w grze :) Mogą to być dowolne karty, poza tymi dołączonymi do odpornych na sztukę, chyba, że mamy w grze Duranda ;)

Repudiate - nie ma innego celu jak tylko ta karta zagrana przed momentem, więc Zmiana celu na to nie działa.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Jasieq

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2006, 11:48:15 pm »

a co w wypadku kiedy gram z buractwem,mam 6 kart na ręce,buractwo ma 2,nagle leci powiew za 6A,ja rzucam redirect i co?musze oprócz 1 karty przeciwnika odrzucić sam sobie?:/coś to bez sensu by było
Zapisane
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5382
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2006, 11:51:24 pm »

Musisz wybrać nowy legalny cel - nie możesz zrobić czegoś w stylu zapisu na Reflection. Zmiana celu nie może zadziałać jak Nieudany czar. Jeżeli celem było 6 kart, to wybierz 6 kart, które będą celem czaru. Jeżeli grasz 1 vs 1 i przeciwnik nie ma wystarczająco kart, lecą Twoje :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Jasieq

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 26, 2006, 12:02:39 am »

a jak sie to ma do wielkiej wróżby?z tego co wiem to płaci się za to dopiero w czasie przeglądania talii,więc jak stwierdzić ile kart moge komuś uwalić rzucając na rzeczoną wróżbę redirect?
Zapisane
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

Qba

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2006, 11:30:09 pm »

Przy wielkiej wróżbie to redirect chyba powinien działać tak, że ten kto go rzuca może jedynie za 6A przejrzeć talię np. rzucającego czar i tyle bo z karty wynika, że za kolejne odrzucane już z talii płaci się na bierząco a redirect musi być rzucony natychmiast po rzuceniu czaru a w momencie rzucenia WW należy zapłacić tylko 6 PA. Przynajmniej tak mi się wydaje ale czekamy na merytoryczną dyskusję.  :idea:
Zapisane
"JASZCZOMP" BRACTWA:D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5382
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 28, 2006, 12:29:31 am »

Moim zdaniem tak jak wszędzie koszt całkowity płaci się na początku :) Nie ma nic o tym, że po przejrzeniu można dopłacać czy coś. Pisze, że za 6 oglądamy, a za każde kolejne 6 wyrzucamy jedną.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Jasieq

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2006, 02:54:12 pm »

Czyli nie można najpierw zacząć przeglądać czyjejś talii a potem dopiero zależnie co się w niej znajdzie odrzucać?To byłoby dobre,bo buractwo jest przegięte.Czyli najpierw trza zadeklarować ilość kart,które chcemy odrzucić,i zapłacić z góry?
Zapisane
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Redirect
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2006, 02:58:48 pm »

Tak, przy każdym czarze płaci się najpierw cały koszt, a dopiero potem następuje jego efekt. Chyba, że stoi tekst w stylu "możesz dopłacać przez cały czas trwania walki" albo coś podobnego.
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 175
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zmiana celu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 19, 2019, 01:04:16 am »

Mam taką wątpliwość co do interpretacji słów "legal target".
W polskiej wersji jest legalny cel (tłumacze się spisali ;)).

Jak dla mnie to można interpretować to jako coś w tym stylu:
czar działa na wojownika - legalnym celem będzie dowolny inny wojownik
czar działa na talię/rekę/discard - legalny cel to odpowiednio talia/ręka/discard innego gracza.

Oczywiście nadal są czary odporne na Zmianę Celu (np Repudiate, albo czary typu Presja, które działają na obu walczących jednakowo) ale szersza interpretacja słów "legal target" zwiększa "użyteczność" karty.

Osobną kwestią są Summony, no i tu mam errora.
Może tak - celem czaru typu summon, jest wyłożenie określonej karty z określonego stosu.
I ja tak to widzę:
Powiedzmy że przeciwnik rzucił Summon Relict. Na swoją talię (zapłacił te xPA).
Ja zmieniam cel na Relikt z mojej talii - i daję go swojemu wojakowi. Pytanie co wtedy, gdy nie mam komu go dać
- nie mogę go wyłożyć, więc albo relikt spada, albo pozostaje w talii (a se ją tylko radośnie przetasuję po obejrzeniu). Pytanie 2: co jak nie mam już w talii Reliktu? - Wypada że czar nie działa (chyba).

Padło gdzieś hasło że autorem niniejszej karty jest "Nipa". Czy może on coś wyjaśnił (gdzieś, kiedyś, kiedykolwiek, gdziekolwiek), na zasadzie: "co miałem na myśli pisząc tą kartę?" albo podał jakieś przykłady użycia?

 



Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5382
    • Zobacz profil
Odp: Zmiana celu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2019, 03:11:02 pm »

Ciężko mi się zmusić żeby wejść w dyskusję na temat poprawiania kart. :) Jak najbardziej, ale w osobnej grze - pracowałem jakiś czas temu nad kolejną edycją, będącą pomieszaniem Doom Troopera, Dark Edenu, Kultu, Monty Python CCG, Warzone i kilku innych... :) Jak kiedyś znajdę czas żeby wrócić do tego projektu to będzie karcianka bez zbędnych i niegrywalnych kart, a już na pewno bez kart typu Prawo Kartelu :D
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.