Grudzień 13, 2018, 01:26:03 am

Autor Wątek: Odporność na Mroczną Harmonie  (Przeczytany 2726 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5317
    • Zobacz profil
Odporność na Mroczną Harmonie
« dnia: Lipiec 24, 2007, 06:49:51 pm »

PO raz kolejny wracam do Odporności.
Sytuacja:
Niszczyciel z Piekielną Mocą i Przeklętym Okiem walczy z Bratem Sternem. Niszczyciel ma dodatkowo odporność psychiczną, którą dostał od gracza kontrolującego Sterna. Co się dzieje? Niszczyciel nie dostaje bonusów od Mocy, ale co z okiem? Stern nie może odpowiedzieć na atak, bo nie jest odporny na MH. Mimo tego, że Niszczyciel jest odporny, to nadal MH może używać. Co o tym sądzicie? Ostatnio mnie to spotkało i znowu musiałem walczyć z poglądem, że Odporność Niszczyciela przenosi się na Sterna :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

KrzysztofLech

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2007, 03:29:51 am »

Wiele osób może się z moim zdaniem nie zgadzać ale i tak się wypowiem.

PO Pierwsze :
Wydawało mi się, że odporność psychiczna jest kartą, którą można zagrać w dowolnym momencie ALE na swojego wojownika. Wtedy ty decydujesz co działa a co nie.

Po Drugie :
Karta ta daje odporność na MH. Biorąc pod uwagę fakt, że karty MH dołączane są do wojowników LC na stałe a UNHOLY EYE nie jest wyjątkiem od tej reguły. Niszczyciel może oczywiście posiadać i używać UNHOLY EYE , ALE dopuki jest odporny na MH ta karta na niego nie działa.

Na temat problemu z przenoszącą się odpornością.
Na Karcie UNHOLY EYE jest napisane, że "Heretyk zdobywa FIRST STRIKE a jego przeciwnik jest oślepiony i nie może odpowiedzieć". Celem UNHOLY EYE jest Heretyk nie jego przeciwnik. Odporność działa. Dlatego Stern może odpowiedzieć na atak.

Celem np. EVIL EYE jest przeciwnik Heretyka. Odporność Heretyka nie ma znaczenia. Dlatego przy tej karcie Stern nie może odpowiedzieć na atak.

Wszystko w tym przypadku zależy od gracza, który zagrał odporność psychiczną ponieważ to on decyduje na jakie czary Sztuki i MH wojownik jest odporny a jakie na niego działają.

PS

Mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłem.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5317
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2007, 09:00:08 am »

Generalnie to ja swoje zdanie mam zawsze wypracowane ;) Pytam, żeby się zapoznać z opiniami innych.

Odporność Psychiczną zagrywa się w dowolnym momencie na dowolnego wojownika i kontroluje ją gracz zagrywający.
Nie widzę różnicy pomiędzy Evil Eye i Unholy Eye. Na każdej z nich pisze wyraźnie: Opponents are blinded [...] may not retaliate.
Za każdym razem ten efekt odnosi się do przeciwnika, nigdy natomiast do Heretyka ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2677
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 30, 2008, 04:02:10 pm »

Osobiście zgadzam się z tym, że Niszczyciel nie dostaje bonusu od Piekielnej Mocy, a Stern nie może odpowiedzieć na atak bo nie jest odporny na MH (gdyby był to ani Oko ani Piekielna by nie działały).
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2015, 11:19:06 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 149
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2015, 08:44:57 pm »

Czy wojownik odporny na efekty MH (np. Unicestwienie mocy, Odporność psychiczna), może normalnie otrzymywać karty MH i z nich korzystać?

Ja uważam, ze tak, ale ostatnio pojawiły się pewne wątpliwości podczas rozgrywki, więc wole to na spokojnie wyjaśnić, przed piątkową grą :] więc czekam na Wasze opinie.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2015, 10:57:24 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1992
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2015, 03:24:25 pm »

1. Moze otrzymywać
2. Nie może z nich korzystać
Zapisane

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 149
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2015, 04:39:34 pm »

A z czego wynika, że nie może korzystać z posiadanego daru?

Uważam, że część darów nie będzie działać, np. Zniekształcenie przestrzeni, ponieważ efekt działa na posiadacza daru, który w tym momencie jest odporny, ale takie Zniekształcenie myślę, że powinno działać, bo efektem jest odrzucenie ekwipunku u innego woja. Analogicznie do rzucania sztuki przez wojownika odpornego na sztukę.
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1992
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2015, 11:25:51 pm »

W tym konkretnym przypadku uważam że wojownik nie może użyć zniekształcenia. Aby użyć zniekształcenia wojownik musi wydać 10PA poprzez działanie karty MH a nie może tego zrobić bo jest na ich efekty odporny.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5317
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2015, 09:07:44 pm »

Używanie MH jest w pewnym sensie czynnością wykonywaną przez Wojownika, a ponieważ MH nie może mieć żadnego wpływu na odpornego to i takiej czynności wojownik wykonać nie może. Dopóki jest więc odporny to zasadniczo MH 'jest a jakoby nie było'. :D
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 149
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2015, 12:38:26 pm »

Co ma koszt użycia MH do odporności? Tak samo z sztuką, na większości zaklęć jest koszt użycia, a nigdy nikt nie miał żadnego zastrzeżenia, co do tego, że odporny wojownik może rzucić sztuką. Analogicznie z MH, ponoszę koszt, używam daru wedle uznania ale możliwe, że efektu nie będzie, bo wojownik ma odporność (np. przy darze działającym globalnie).

Jeżeli istnieje zasada mówiąca, że wojownik który jest odporny na efekty MH nie może jej używać, to proszę o podanie skąd wynika taka zasada.

PO raz kolejny wracam do Odporności.
Sytuacja:
Niszczyciel z Piekielną Mocą i Przeklętym Okiem walczy z Bratem Sternem. Niszczyciel ma dodatkowo odporność psychiczną, którą dostał od gracza kontrolującego Sterna. Co się dzieje? Niszczyciel nie dostaje bonusów od Mocy, ale co z okiem? Stern nie może odpowiedzieć na atak, bo nie jest odporny na MH. Mimo tego, że Niszczyciel jest odporny, to nadal MH może używać. Co o tym sądzicie? Ostatnio mnie to spotkało i znowu musiałem walczyć z poglądem, że Odporność Niszczyciela przenosi się na Sterna :)
Używanie MH jest w pewnym sensie czynnością wykonywaną przez Wojownika, a ponieważ MH nie może mieć żadnego wpływu na odpornego to i takiej czynności wojownik wykonać nie może. Dopóki jest więc odporny to zasadniczo MH 'jest a jakoby nie było'. :D
Skąd zmiana stanowiska dotycząca używania MH przez woja odpornego na efekty MH?

I dodatkowo cytaty z wątku o Odporności psychicznej i Strumieniu kwasu:
Kontroluje ją Gracz, który zagrał, ale MH i Sztuki wciąż może używać. Jednak nie ma ona wpływu na niego samego. Czyli nawet może zagrać na siebie Samodoskonalenie, ale nie odczuje efektów. Atticus, masz odchyły z zasad gE  ;D
Valpurgius z Odpornością psychiczną używa Kwasu. Otrzyma ranę czy nie?
i odp. na ten cytat:
Nie otrzyma ran :)
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5317
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2015, 01:19:18 pm »

No więc właśnie... Miałem właśnie odpisywać, że na pewno już to wszystko gdzieś było. Skoro wykonałeś research i znalazłeś odpowiedzi to chyba wszystko jest jasne. :D Ja od pewnego czasu coraz rzadziej mam potrzebę wnikania w szczegóły więc i coraz więcej zapominam. Jeśli odpowiedź na forum jest i nie została zakwestionowana przez kogoś z użyciem argumentów rozsądnych to spokojnie można ją traktować jako zasadę obowiązującą i powołać się na to podczas turnieju.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marcino

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 190
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2015, 01:21:46 pm »

A to nie jest tak, że gracz zagrywający Odporność decyduje na co jest odporny wojownik?
Czy decyduje tylko w momencie zagrania tej karty? Jednorazowo, bez możliwości zmiany?

"The affected warrior is immune to the effects of Dark Symmetry or Art cards, unless you choose otherwise. You may deem that the warrior is affected by an Art or Dark Symmetry effect on a case-by case."
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5317
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2015, 01:38:38 pm »

Cytuj
A to nie jest tak, że gracz zagrywający Odporność decyduje na co jest odporny wojownik?
Czy decyduje tylko w momencie zagrania tej karty? Jednorazowo, bez możliwości zmiany?

"The affected warrior is immune to the effects of Dark Symmetry or Art cards, unless you choose otherwise. You may deem that the warrior is affected by an Art or Dark Symmetry effect on a case-by case."

Tak, decyduje właściciel karty i może zmieniać decyzję w każdym momencie, aczkolwiek w każdym momencie musi być jasne czy wojownik jest czy nie jest odporny na sztukę/mh. Nie można zmienić zdania jako kontra na kartę chyba, że dzieje się to podczas walki. Można włączyć odporność żeby skontrować powiedzmy Błyskawicę podczas fazy modyfikacji, ale nie można skontrować w ten sposób Eliminacji czy Pacyfizmu (chociaż ten zagrywany jest również podczas walki, ale automatycznie ją przerywa).

I dodatkowo mam pewne wątpliwości co do używania np. Strumienia kwasu przez odpornego wojownika.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 24, 2016, 12:51:41 am »

Może trzeba oddzielić odporność na karty MH i odporność na efekty MH? Odporny na karty nie mógłby np. bluzgać kwasem i nie otrzymałby obrażeń, gdyby zrobił to ktoś inny. Odporny na efekty mógłby bluznąć i nie otrzymałby obrażeń, gdyby dostał.
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Mroczną Harmonie
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 24, 2016, 09:27:23 am »

Albo przyjąć zasadę z gE: Warriors who are immune to cards MAY STILL HAVE AND USE those cards. They are just not affected by those card effects. So a warrior who has ART IMMUNITY cay cast Art spells (even ones that target the caster), but none affect the caster. A warrior who has COMPLETE SYMMETRY IMMUNITY may still be bestowed with Gifts (even ones that would affect the warrior) but they do not affect the warrior.
Wtedy nawet odporny na karty mógłby pryskać kwasem, wywoływać  ból, usypiać itd.
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2016, 09:29:41 am wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane