Luty 23, 2018, 09:27:13 am

Autor Wątek: Pojmany!  (Przeczytany 1429 razy)

Offline Jasieq

  • **
  • Wiadomości: 259
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Pojmany!
« dnia: Październik 28, 2015, 08:32:00 pm »
Legionista ciemności zostaje pojmany na placówce, następnie wystawiam do szwadronu wojownika bractwa. Brat może/musi przejść na placówkę? A jeśli tak, to co dzieje się w momencie kiedy pojmany spadnie? Z zapisu na karcie wynika, że pojmany wojownik jest w grze, ergo wydaje mi się, iż brat nie może przejśc na placówkę, ale może ktoś wie dokładnie jak to jest?
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2015, 11:21:43 am wysłana przez Nekro »
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 28, 2015, 09:40:35 pm »
Może i nawet musi. Wojownik jest w grze, ale nie ma na nią wpływu. Ma to chyba tylko znaczenie w przypadku reliktów i bohaterów - tutaj wystarczy, że jeden jest w grze i drugi do gry wejść nie może. Natomiast Pojmany, Zaginiony w akcji i tego typu karty powodują, że wojownik mimo iż jest w grze, nie spełnia żadnych wymagań takich jak posiadanie wojownika na placówce. Jeśli Pojmany spadnie to trzeba z placówki możliwie szybko kogoś usunąć, żeby nie było sytuacji sprzecznej z zasadami. Tak przynajmniej graliśmy od zawsze. :)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Izzi

  • **
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2015, 12:40:08 pm »
Czy karty o działaniu globalnym działają na pojmanego? np. eat this, ropiejące, gniew algertotha
I jeżeli pojmany wojownik nie tworzy już placówki, to gdzie się się wtedy znajduje? W związku z tym czy działają na niego karty grane na obszar (placówka, szwadron, kohorta)?
Sic vis pacem, para bellum

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2015, 01:52:22 pm »
Tak - działają takie karty. Do tego działają również niekoniecznie te globalne - nadal można go zdjąć Falą prawości czy tam Skrytobójcą czy Płomieniem oczyszczenia. Jest on również nadal na placówce. Jeśli poleci na przykład Precz z tej planety to wróci do Szwadronu/Kohorty.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Qba

  • **
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2015, 04:28:45 pm »
A czy na pojmanego ktory ma wywolanie bolu mozna zagrac jokera wlasnie na ta MH? Mnie sie wydaje ze nie bo na pojmanym jest napisane ze nie wywiera wplywu na gre.

Co wiecej pisaliscie ze jezeli jest pojmany na placowce to tak jakby go nie bylo i trzeba wchodzic innym wojem. Jak to sie zatem ma do dzialania kart o ktorych piszesz Pret skoro dla istnienia placowki pojmanego nie ma ale dla kart jest. Idac dalej czy jest jezeli ktos uzywa czaszek na placowce? Moim zdaniem konsekwntnie go nie ma ale jezeli jest to dlaczego musze wprowadzac innego woja. Prosze jakos lopatologicznie mi to wytlumaczyc.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2015, 04:39:54 pm wysłana przez Qba »
"JASZCZOMP" BRACTWA:D

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2015, 08:57:26 pm »
Karty na niego działają bo jest w grze. Fala może odrzucić dowolnego wojownika z gry - a więc jest w grze i wszystko jest ok. Jeśli będzie w grze, ale zapis na Pojmanym będzie równoznaczny z tym jakby go nie było to i Pojmanego zasadniczo nie dałoby się zdjąć bo będzie on kartą dołączoną do wojownika, którego zasadniczo nie ma. Do tej pory zawsze graliśmy tak, że wojownik jest w grze, a więc wszystko co działa na wojowników w grze działa również na niego, ale on na inne karty/grę działa tylko jeśli jest Bohaterem lub ma Relikt - wtedy te karty też są w grze i nie mogą wchodzić kolejne takie same karty.

Co do Wywołania bólu - ja bym powiedział, że spokojnie można zagrać Jokera bo Wywołanie w grze jest, a Joker tylko tego wymaga - karty nie są potem jakoś szczególnie połączone.

Co do czaszek - wojownik jest w grze :D A więc wszystkie efekty mające wpływ na wojowników w grze mają i wpływ na niego. To on nie może mieć wpływu na inne karty itp.

Generalnie zawsze rozwiązywaliśmy problemy z takimi efektami właśnie w taki sposób - wojownik jest w grze, więc gra na niego działa, ale on nie może nic robić, wykonywać akcji itp., używać zdolności... A zasada placówki jest jasna - musisz mieć tam wojownika zdolnego do walki. Apostoł też nie spełnia tych warunków. Pojmany nie będzie więc spełniał tego warunku tym bardziej, bo jest również 'NONCOMBATANTEM' jak Apostołowie czy Przywódcy korporacji. Nie może atakować i być atakowany.

Tak ja to widzę. :)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Qba

  • **
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2015, 09:02:55 pm »

Generalnie zawsze rozwiązywaliśmy problemy z takimi efektami właśnie w taki sposób - wojownik jest w grze, więc gra na niego działa, ale on nie może nic robić, wykonywać akcji itp., używać zdolności... A zasada placówki jest jasna - musisz mieć tam wojownika zdolnego do walki. Apostoł też nie spełnia tych warunków. Pojmany nie będzie więc spełniał tego warunku tym bardziej, bo jest również 'NONCOMBATANTEM' jak Apostołowie czy Przywódcy korporacji. Nie może atakować i być atakowany.

Tak ja to widzę. :)

Właśnie dzisiaj z Jasqiem przeczytaliśmy w oryginale (eng) wszystkie zasady placówki i nie doszukaliśmy się nigdzie, że musi być COMBATANT :-\

"JASZCZOMP" BRACTWA:D

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2015, 11:23:04 pm »
Na stronce też wszystko? Nie pamiętam już gdzie to było, czy w zasadach czy w FAQ jakimś. Jak znajdę to zacytuję.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Jasieq

  • **
  • Wiadomości: 259
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 06, 2015, 05:14:36 am »
Poszukaj Pret, bo właśnie na kartach i stronce znalazlem tylko zapis wojownik i się zdziwiłem.
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1975
  • Coś W Dowolnej?
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 06, 2015, 07:54:28 am »
"A player may be directly attacked if he has no warriors in play THAT ARE ABLE TO BE IN COMBAT. This means that APOSTLES, CORPORATE LEADERS and warriors on SHORE LEAVE may NOT prevent a player from being directly attacked if they are the only warriors in play for that player.

An important distinction here is that this only means warriors who may not be in combat AT ALL. It does NOT mean that the warriors in play simply cannot attack one another. For example, if the only warrior I have in play is a Brotherhood warrior, and you just have Imperial warriors, you cannot directly attack me because the Brotherhood warrior is in the way. He may not be attacked by the Imperial warriors, but he is allowed to BE IN combat, whereas APOSTLES and the rest are not allowed to be in combat at all."

Jeśli nie jest noncombatantem to znaczy, że broni przed wjazdem. O ile się nie mylę ustalaliśmy, że definicją noncombatanta jest to, że nie może atakować i być atakowany.

Offline Qba

  • **
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2015, 08:49:44 am »
"A player may be directly attacked if he has no warriors in play THAT ARE ABLE TO BE IN COMBAT. This means that APOSTLES, CORPORATE LEADERS and warriors on SHORE LEAVE may NOT prevent a player from being directly attacked if they are the only warriors in play for that player.

An important distinction here is that this only means warriors who may not be in combat AT ALL. It does NOT mean that the warriors in play simply cannot attack one another. For example, if the only warrior I have in play is a Brotherhood warrior, and you just have Imperial warriors, you cannot directly attack me because the Brotherhood warrior is in the way. He may not be attacked by the Imperial warriors, but he is allowed to BE IN combat, whereas APOSTLES and the rest are not allowed to be in combat at all."

Jeśli nie jest noncombatantem to znaczy, że broni przed wjazdem. O ile się nie mylę ustalaliśmy, że definicją noncombatanta jest to, że nie może atakować i być atakowany.

A zatem kolejna kwestia ktora mnie zastanawia a mianowicie pojmany wojownik w kazdej chwili moze wrocic do gry na skutek odrzucenia licznymi sposobami karty pojmany a zatem sytuacja podobna do Latania. W powyzszym wpisie uzyto zwrotu AT ALL. Pojmany nie spelnia tego statusu bo w kazdej chwili moze wrocic i bronic gracza przed atakami. Apostol i Szef korporacji sui generis nie moga brac udzialu w walce wiec AT ALL do nich pasuje. Co zatem stoi na przeszkodzie ze na placowce jest pojmany wojownim a w tym czasie powstaje szwadron lub kohorta. Przeciez sa wojownicy ktorzy primo bronia gracza przed atakiem secundo moga brac udzial w walce?
"JASZCZOMP" BRACTWA:D

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5266
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2015, 09:19:19 am »
Trochę się pogubiłem.

1. Co do placówki - ta zasada obowiązywała od zawsze i na pewno gdzieś była. Możliwe, że na forum oficjalnym, którego już nie ma, a jeśli nawet nie to możliwe, że jest też na naszym, bo po prostu być musi. Jeśli na placówkę można wysłać Marszałka to placówka traci sens (znaczy wysłać go tam można, bo akcję przejścia na placówkę wykonać może, ale wiele to nie zmienia - tylko w kilku sytuacjach ma to jakiekolwiek znaczenie). Przeszukajcie też nasze forum, bo jeśli nigdzie indziej w necie tego nie ma to powinno być u nas.

2. Co do noncombatantów - 'somehow I fail to see' jakim cudem z Pojmnaego można wrócić? :) Wrócić można z Shore Leave ale nadal przez takiego wojownika można atakować. AT ALL = AT ALL czyli wojownik w danym momencie nie może atakować i być atakowany w żaden sposób. Zarówno Pojmany jak i Apostoł nie może być atakowany, ani atakować w żaden sposób, a więc i walczyć AT ALL. Weźmy np. takiego Trevora. On nie może walczyć wręcz co nie powoduje, że podczas Gęstej mgły można w gracza wjeżdżać - i tutaj braku AT ALL bym się dopatrywał raczej niż w przypadku Pojmanego. Jeśli zaczniemy przy tym kombinować to zaczną powstawać talie, oparte na wystawianiu wojowników i dołączaniu im Zagionionych w akcji, usypianiu własnych wojowników itd.

A tutaj o uwięzionych:
Cytuj
IMPRISONED WARRIORS

 Some cards allow you to IMPRISON opposing player’s warriors. When a warrior is IMPRISONED, it is considered “out of play”, but is still on the table. The prisoner may not attack, be attacked, perform actions, or receive card effects. It just sits there, unable to do anything. Also, it does not count as being “in” the Squad/Kohort, so cannot prevent warriors from attacking the player. For example, suppose you attack my Bauhaus warrior, and I in turn IMPRISON that warrior with my BAUHAUS COP. I take your IMPRISONED warrior and place it under my COP, who holds the card prisoner. The warrior just sits there, effectively out of play, until such a period where he returns to your Squad/Kohort (usually through card play, or in this case, by killing my BAUHAUS COP).
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2015, 09:35:09 am wysłana przez pretorianstalker »
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1975
  • Coś W Dowolnej?
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2015, 09:21:26 am »
Różnica międzu lataniem a pojmanym jest zasadnicza (odnośnie latania pret pisał że wojownik ciągle może atakować i dlatego chroni gracza). Wojownik z pojmanym nie może atakowac ani byc atakowanym i dlatego jest noncobatantem.

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2623
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2015, 11:21:00 am »
To wymuszenie przechodzenia na placówkę wojowników "walczących", to zasada istniejąca na naszym forum - w obecnie dostępnych oficjalnych źródłach nie występuje (stare oficjalne forum już nie istnieje). Dodatkowo - przyjęliśmy zasadę z 2nd ED - o "otwieraniu" placówki - czyli na placówkę można się przenieść dopiero jak ktoś po raz pierwszy w grze wystawi bezpośrednio w placówce wojownika. Od tej pory do końca gry można już dokonywać akcji przenoszenia.
Berta Builder v 8.7 :D

Offline Qba

  • **
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Odp: Pojmany!
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2015, 02:58:29 pm »
Czyli moze wreszcie pora umownie zlikwidowac przejscie na placowke jako jedna akcje i zrobic to jako dodatkowy obszar obok szwadronu i kohorty?!
"JASZCZOMP" BRACTWA:D