Grudzień 05, 2022, 04:42:26 pm
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: Urządzenie naprowadzające  (Przeczytany 15795 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5470
    • Zobacz profil
Urządzenie naprowadzające
« dnia: Czerwiec 14, 2006, 01:14:51 pm »

Cytuj
bulielmo:
Ja mam ogólne pytanie dotyczące efektu działania kart których nie ma już w grze. Np. czy wojownik nadal jest naznaczony przez urządzenie naprowadzające gdy zostało już ono odrzucone?? Przykład drugi. Czy wojownik dalej jest pod wpływek trucizny gdy tej nie ma już w grze???

pretorianstalker:
Podobny problem może być z Evą Valmonte - czy jej modyfikator nadal działa po jej zabiciu? Generalnie czmu nie - nie pisze, że efekt działą dopóki karta jest w grze, wojownik od urządzenia dostaje znacznik, który działa cały czas - nie widzę związku z odrzuceniem kart Urządzenie naprowadzające, a trwaniem znacznika - podobnie trucizna, granat bakteryjny etc, etc...

Nekromagus:
Oj ale granat bakteryjny działa po jego użyciu, natomiast evka i urządzenie po ich usunięciu z gry chyba już nic nie mogą. No bo jak gdy czegoś nie ma to jak to coś może cokolwiek zdziałać ? Czy nie powinien tu zadziałać rozsądek ?  

pretorianstalker:
Rozsądek jest w kolejności drugi zaraz po zasadach. Akcje poświęcone przez Evę dają modyfikatory do cech do końca kolejnej tury. Nigdzie nie pisze, że to Eva dodaje +2 do cech. Jeżeli idzie o rozsądej to akurat tutaj tez nakazuje, żeby modyfikatory działały po odrzuceniu karty Evy - zdobyła informacje i te informacje trafiły do wojk gracza ja kontrolującego - są aktualne do początku tury. Jakie ma znaczenie czy Eva dożyje do tego czasu? Czemu więc granat działa a urzadzenie nie? Czemu samodoskoanlenie działa przez pełną ture skoro spada zaraz po użyciu? Bo tak na nim pisze - no ale skoro go nie ma no to nie ma znaczenia co na nim pisze, czyż nie? Gdzie tu więc miejsce na rozsądek. Co do urządzenia, nie wiem czemu łączyć istnienie znaczników z samym urządzeniem. Ono tylko "rozdaje" znaczniki, które mają określone działanie. Jeżeli postarzony wowjonik pozbedzie się z gry wojownika, który go postarzył, nie odzyska młodości - znaczy znaczniki nie spadną i nadal działają tak jak pisze na postarzeniu. To samo dotyczy Urządzenia.

koszal:
Oczywiście. Totalny chaos wprowadziłoby poleganie w DT na rozsądku  . Weźmy (mój ulubiony przykład) Grizzlego w pancerzu legendarnego zabójcy.

pretorianstalker:
Nie jest to takie głupie  Relikty - jako przedmioty obdarzone magiczną mocą, działają już poprzes samą swoją obecność - Pancerz wkładamy do czołgu i cała załoga dostaje odpowiednie bonusy  

koszal:
Nie. Czołg wsadzamy do pancerza i upychamy... upychamy...

Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5470
    • Zobacz profil
Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:28:30 pm »

Zakładam ten wątek, bo niektórzy jak się okazuje nie wiedzą jak działa ta karta.
Wg mnie i wg zapisu na karcie, każdy namierzony wojownik (zwany targetem) ginie automatycznie po tym gdy zostanie zraniony przez ŻZ ze szwadronu urządzenia, oraz dodatkowo Target nie może w żadnym momencie korzystać z kart, które leczą/kontrują etc. Na karcie są to ewidentnie dwa oddzielne zdania, które nie są połączone w jedną zdolność. Czekam na komentarze.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

qki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 02, 2008, 01:02:50 pm »

przyznaję, śliska sprawa z tym użądzeniem, ale nie beznadziejna.

Problem rozwiązuje zastosowanie rodzajnika "the" w "the wound".
Zgodnie z zasadami angielskiej gramatyki, "the" może zostac użyte do:
- określenia jedynego istniejącego "egzemplaża" danej rzeczy (The Sun, The moon, The New York Yankees).
- określenia "rzeczy" (osoby itd.) zidentyfikowanej wcześniej przez któregokolwiek z rozmówców, bądź w uniwersalny sposób rozpoznawalnego dla słuchacza.

NIE MOŻNA natomiast użyc "the" mówiąc, bądź opisując "sytuację ogólną", bądź rzecz nieznaną rozmówcy w stopniu uniemożliwiającym jej bezbłędne rozróżnienie spośród innych.


W przypadku urządzenia naprowadzającego więc, "the wound" odnosi się do rany zadanej przez żołnieża zagłady i powodujacej zgon, nie całego przebiegu rozgrywki.
Czyli ranny wcześniej "cel" może się uleczyc, ale jeśli zostanie zraniony, to już nie.


Tłumaczenie karty na polski jest w zasadzie dosłowne i bez przekłamań, tylko pierwszą rzeczą, jakiej uczą na warsztatach tłumaczeniowych jest to, ze celem przekładu z języka A na język B jest wywołanie "takiej samej reakcji" u czytelnika w języku docelowym.


Stąd na przykład "a bull in a china shop" = "SŁOŃ w składzie porcelany".
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 01:26:03 pm wysłana przez qki »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5470
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 02, 2008, 01:22:27 pm »

1. Sugerowałbym aby darować sonie definicje i wrzucanie reguł gramatyki - wystarczyłoby zwrócić uwagę, na THE - jak ktoś bedzie zainteresowany i nie będzie odróżniał to weźmie sobie książkę, albo poszuka w internecie i zapewne znajdzie zasady i definicje.

2. Sugerowałbym nie robić odstępów pomiedzy zdaniami większych niż 1-2 linijki, bo te 5 linijkowe przerwy rozwlekają post nie wiadomo po co.

3. Co z sytuacjami, w których target nie może używać kart zapobiegających automatycznemu zabiciu? Kiedy wg Ciebie ma to zastosowanie?
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

qki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 02, 2008, 01:45:33 pm »

podałem pełny przebieg mojego procesu myślowego, raczej ze względu na dokładnośc.
Może przesadziłem z odstępami, ale zbity tekst też niewygodnie się czyta, stąd przerwy co jakiś czas.

Jako częśc tego samego zdania (dot. leczenia sie z otrzymanej rany), zakaz używania kart zapobiegajacych automatycznemu zabiciu również dotyczy właśnie odniesionej rany.

Najprościej by było, gdyby Winter użył zwykłego and - wtedy poprawne tłumaczenie byłoby jedynie kwestią przekładu, a nie dodatkowo analizy tekstu - tutaj przyznaję, że musiałem się nieco dłużej zastanowic, bo na bardzo upartego możnaby stwierdzic, że jest to ogólny zakaz. Ja oparłem się na tym, że to dodatkowe zdanie, właśnie przez to "the", dotyczy sytuacji, w której cel zostaje zraniony i nie wykracza poza nią. Ale to już "literatura piękna". Suchy przekład, jaki ja osobiście umieścił wyglądałby tak:

"...cel nie może użyc kart leczących tą ranę bądź jej zapobiegających, ani kart zapobiegających automatycznemu zabiciu."
I na tej podstawie możnaby wysunąc taką interpretację, że zapis ten dotyczy tylko zranienia przez ŻZ, kiedy to działa urządzenie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5470
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2008, 01:52:42 pm »

Z tym pytaniem nr3 to jest pewien problem, bo jeśli nie sprecyzuje się dokładnie kiedy ma to zastosowanie, to zrobi się poważny error. Jak się sprecyzuje zresztą też bedzie error. Np taki Dopalacz... i nie wiadomo co zrobić, bo wojownik go używa i dopiero jak dostanie ranę to wchodzą w życie te zapisy, ale nie dostanie rany bo ma dopalacz... A dopalacz to karta uniemożliwająca automatyczne zabicie i teoretycznie nie można go użyć, ale jak się okazuje nie można go użyć dopiero po otrzymaniu rany, ale takiej nigdy nie będzie. Podobnie np z Nietykalnością. Gdyby to była ogólna zasada to by było jasne, że nie można użyć i koniec - gdyby to THE odnosiło się do rany, którą dostaje TARGET, aczkolwiek niekoniecznie od ŻZ.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

qki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:12:17 pm »

akurat wymóg, żeby to był ŻZ jest zdanie wcześniej, kiedy to opisano co dzieje się, gdy cel zostanie zraniony przez ŻZ

A z dopalaczem nie widzę problemu - dopalacza używa się odrzucajac go, co daje +2 do WW i S, oraz zapobiega zranieniu bądź zabiciu (automatyzcnemu bądź nie). Zapis na obydwy wersjach (PL i Ang) jest równoznaczny. W wypadku takiej nietykalności, która moze...


ok, scratch that, już widzę twój problem. Chodzi ci o to, że wojownik będący celem urządzenia moze byc juz pod wpływem takiej karty, która przez urządzenie jest blokowana. W tym przypadku patrz odpornośc na sztukę, która zakazuje używania sztuki w walce z odpornym, lub WYŁĄCZA jej efekty gdy do takiej walki dochodzi - vide alakhai atakujący "samoudoskonalonego" wojownika, którego cechy wracają do normy. Po prostu jeśli wojownik będący celem urządzenia ma taką kartę, bądź jest pod jej wpływem, to nie zapobiegnie ona automatycznemu zabiciu przez efekt urządzenia naprowadzającego.
Zapisane

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:15:26 pm »

Namierzony wojownik nie może kontrować wyłącznie tych ran, które zadaje mu ŻZ z tego samego Szwadronu, co URZĄDZENIE - przykład:

Gracz A - posiada ranne DZIECKO ILIAN i kilka UCIECZEK (NARROW ESCAPE) na ręce.
Gracz B - posiada URZĄDZENIE NAPROWADZAJĄCE i MISTYKA.
Gracz C - posiada ZENKA.

Gracz B może namierzyć DZIECKO, aby je po pewnym czasie dobić... Gracz C nie może jednak według mnie skorzystać z dobrodziejstwa URZĄDZENIA!
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5470
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:21:18 pm »

Ale w tym momencie trzeba uznać, że urządzenie działa w jakimś momencie - np podczas walki... Nie można nawet na siłę uznać, że działa w momencie zadania rany bo dopóki nie działa rany nie będzie. Więc część zapisu jest nieco bzdurna bo działa tylko na Try and stop me i Adamantium Will. Chodzi o takie dziwne zapętlenie, którego nie ma w momencie kiedy uznamy, że Urzadzenie działa na TARGETA, a nie TARGETA, któremu zadaje ranę ŻZ. Jak chcemy tak to przyjąć, to owszem można ale wbrew wszelakiej logice. A zasada o nie rzucaniu sztuki podczas walki z Odpornym to zasada z drugiej edycji ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:26:38 pm »

Ale przecież wtedy właśnie działa! Namierzony ginie automatycznie w momencie otrzymania rany od ŻZ z tego samego Szwadronu - i nigdy w żadnym innym, jeśli nie jest RAKIETĄ! To samo dotyczy kontrowania - namierzony nie może kontrować, leczyć ani chronić się przed ranami, które zadaje mu wojownik z namierzającego Szwadronu.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5470
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:28:48 pm »

Nie mam siły. Nie może korzystać z kart, które zapobiegają automatycznemu zabiciu lub zapobiegają zranieniu - kiedy nie może? Zastanów się - nie może w momencie kiedy dostanie ranę, ale jej nigdy nie dostanie bo dostać nie może - ot i cały problem.

Po przeczytaniu urządzenia dochodzę do wniosku, że Urzadzenie nie przebije dopalacz i nietykalności. Nie ma tam słowa, o kartach, które powodują, że zraniony zostać nie może.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 02:31:32 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

qki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:31:12 pm »

nawet gdyby gracz z urządzeniam miał urządzenie i ŻZ, oraz legionistę z auto zabijaniem (np. mistrz mordu), to przed atakiem legionisty można się obronic silną wolą/dopalaczem, a przed atakiem ŻZ już nie. To akurat bym podpiął pod "nie używanie przez ŻZ kart na "korzyśc" legionistów ". Zresztą na urządzeniu wyraźnie napisano, że działa, kiedy raniącym jest jeden z twoich ŻZ.


Albo trzebaby dokonac rewizji mojego tłumaczenia, przy którym nie wziąłem pod uwage (przyznaję bez bicia) paradoksu, że jak zapobiegniemy ranie, to użądzenie nie zadziała. Więc:

...Cel nie może użyc kart które uleczyłyby, bądź zapobiegły tej ranie, ani tych, które zapobiegłyby automatycznemu zabiciu.

Albo zajrzec tu:
http://www.thewinternet.com/doomtrooper/rules/mother_break.html

punkt 37 i dalej i przyjąc, że rana ma miejsce w 37 (uruchamiając zakazy z urzadzenia), zaś samo leczenie/efekty "ratujące" w 38 lub 40.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5470
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:32:53 pm »

Co nie zmienia faktu, że Dopalacz i Nietykalność przebijają Urządzenie ;) (patrz - edit w poprzednim poście)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:33:15 pm »

Nie on nie może jej nie dostać ;) I tyle - nie widzę tu wielkiej filozofii... URZĄDZENIE wpływa na swój Szwadron a nie na grę w sposób globalny! Wojownicy z tego samego Szwadronu automatycznie zabijają wskazanych przez URZĄDZENIE wojowników, których tylko zranią - ci z kolei, nie mogą przed tymi ranami się ochronić.
Zapisane

qki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Urządzenie naprowadzające
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 02, 2008, 02:36:01 pm »

a na urządzeniu jest zapis "counter or heal the wound", a "nie może byc zraniony" to właśnie "counter the wound" ze względu na efekt, który mówi, że rana nie zostaje otrzymana (bo nie może).
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry