Maj 25, 2018, 10:55:37 am

Autor Wątek: Kumulowanie się efektów kart  (Przeczytany 4176 razy)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Kumulowanie się efektów kart
« dnia: Czerwiec 14, 2006, 01:19:57 pm »
Cytuj
bulielmo:
Mam pytanko odnośnie zagrywania kilku takich samych kart specjalnych zostających bądź niezostających w grze.
1. Czy podczas walki mogę jednocześnie zagrać kilka zaskakujących manewrów - ich działanie kumujuje się.
2. Kilka razy zagrywam Równe prawa żeby np. trudniej było je odrzucić - rozumiem.
3. Czy może być wystawionych kilka Zużyć - czy ich działanie kumuluje się tzn. w grze są trzy to za każdą karte ekwipunku płacę po 3 pkt A
4. Jeśli wyłożę dwa razy podwojenie czasu to czy podczas odrzucania mogę odrzucić 4 karty??

pretorianstalker:
1.Nie - podstawowa zasada walki - podczas walki mozna skorzystać tylko z jednej takiej samej karty specjalnej!!
2.Tak - po prostu trudniej to zdjąć.
3.Nie - nie kumulują się - jeżeli na karcie specjalnej dołączonej do gry nie pisze, że jej efekt jest kumulatywny nie kumuluje się ona - karta, która pozostaje w grze to po prostu nowa tymczasowa zasada, czy dołączysz ich pięć, czy dziesięć, wciąż jest to jedna i ta sama dodatkowa zasada.
4.Nie - patrz wyżej.

Dyzus:
Trochę nieprecyzyjnie odpowiedziałeś. Nie, ponieważ nie można używać kilkukrotnie kart dublujących dany efekt, np. nie możesz wykonać 2 "zaskakujących manewrów", 2 "wycelowań", natomiast nic nie stoi na przeszkodzie używania kilku takich samych kart przerywających walkę, jeśli ich efekty nie wejdą do gry (czyli możesz zagrać np. trzeci raz "przepaść" jeśli Twoje dwie poprzednie karty "przepaść" z jakichś przyzczyn nie przerwały walki).

pretorianstalker:
Powiedziałem precyzyjnie  Jeżeli karta zostanie zakłócona powiedzmy jest raktowana jakby nigdy nie oztsała zagrana

Nekromagus:
Ale można zagrać kilka radości zwycięstwa.

pretorianstalker:
Bo tą kartę zagrywa się po walce.  

-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2011, 07:43:07 pm »
Cytuj
1.Nie - podstawowa zasada walki - podczas walki mozna skorzystać tylko z jednej takiej samej karty specjalnej!!

Zgodnie z zapisem z thewinternet.com można zagrywać więcej kopi tej samej karty podczas walki i ich efekt kumuluje się.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Lapson

  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2011, 10:47:47 am »
Z jakiego powodu można zagrać więcej Radości zwycięstwa po walce?

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 10, 2011, 02:27:00 pm »
Z takiego, że nie ma żadnej zasady na podstawie której możnaby tego zabronić. A jak taką znasz to podaj :)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Lapson

  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2011, 03:30:18 pm »
Czyli rozumiem że można ją zagrać nawet 5 tur później?

Bo chyba kierujecie się tym że na karcie nie ma zapisu natychmiast po walce? Ale tak jak większość przypadków tak i tutaj powinien być tylko jeden moment "po".

Chyba że jest jakaś specjalna faza do zagrywania tego typu kart "po walce" mimo iż wciąż obowiązują zasady walki MAOCB?

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2011, 04:33:24 pm »
Raczej to normalne, że jeśli coś jest po, a nie 'natychmiast po' to można zagrać dowolną ilość takich kart i może to zrobić każdy gracz. Co w tym dziwnego? Nie jarzę problemu.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Lapson

  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 10, 2011, 05:46:56 pm »
No tyle że po jakiejś walce to równie dobrze czas do końca gry. Czyli radość zwycięstwa mogę zagrać w dowolnym momencie jak już odbędzie się jedna walka w której mój wojownik jest agresorem?

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2141
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 10, 2011, 06:27:32 pm »
Popieram tok myslenia Lapsona ;).
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 10, 2011, 06:58:18 pm »
Nie dziwię się, że Muleq popierasz bo to typowe podejście polegające na szukaniu dziury w całym i tok rozumowania jest totalnie bezsensowny. Co więcej mogę powiedzieć? Po walce, po zagraniu karty zawsze najpierw lecą karty zagrywane natychmiast po, po czym lecą karty 'po'. Ustalane na forum setki razy. Co jeszcze dodać?

Czemu nie czepicie się kart zagrywanych przed krokiem pierwszym/trzecim itp? Taki sam idiotyzm...
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2141
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 11, 2011, 12:08:28 pm »
Czy Ty umiesz rozmawiać bez obrażania innych albo strzelania fochów?

Lapson zauważył że karta Radosc zwycięstwa powinna byc zagrywana natychmiast po walce mimo że nie ma takiego zapisu. Jest to logiczne i popieram ten tok myslenia. Nikt nie każe Ci sie z nim zgadzać, a oceny czy jest to bezsensowne, idiotyczne czy nie zostaw ocenie innych forumowiczów. Wyjdzie to z korzyścią dla przejrzystosci dyskusji.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 2630
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 11, 2011, 02:01:42 pm »
No właśnie określenie "natychmiast" zmieniałoby możliwość zagrania tej karty - a że go nie ma to można zagrać po walce 3x Radość i każda przejdzie  - "po walce" to po jednej konkretnej walce, a nie po następującym po niej np kroku3 lub po kolejnej walce która ma miejsce po tej pierwszej -wtedy jest już za późno. To jest kolejne czepianie się szczegółów... ehh coraz więcej tego na forum...
Berta Builder v 8.7 :D

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 11, 2011, 03:36:00 pm »
To jest ewidentne czepianie się czegoś co było ustalane setki razy, a nawet jakby nie było to i tak w tym Waszym rozumowaniu nie ma za grosz logiki. A skoro inni mogą ocenić czy jest idiotyczne czy nie to mogę i ja - a więc oceniam zgodnie z własnym zdaniem w tej kwestii. Totalna bzdura - jakbyśmy tego nie nazywali. Po zakończonej walce przychodzi czas na rzucanie kart zagrywanych natychmiast po walce. Jeśli żaden z gracyz nie chce już tego typu kart rzucać, rzucamy karty zagrywane po walce i te rzucane w dowolnym momencie zgodnie z kolejnością jaką mamy w danej turze. Jeśli żaden z graczy nie zamierza już rzucać kart rzucanych po walce idziemy dalej - kolejna akcja, kolejny krok or whatever i nie ma opcji już narzucanie kart rzucanych po walce. Sytuacja jest jasna, do tego równie jasno opisana przez Wintera, ale nagle od nowa musimy to roztrząsać z bliżej nieokreślonego powodu...
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2141
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2011, 06:13:46 pm »
Lapson zadał pytanie a ja poprałem jego tok rozumowania.

Irytacje Pretora osobiscie mnie tylko bawią ale ktos inny kilka razy sie zastanowi zanim cos napisze zeby potem nie usłyszeć ze mysli idiotycznie, bezsensu itp.

Jeżeli to jest sposób na ograniczenie aktywnosci wsród członków Forum to gratuluje.
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 11, 2011, 07:12:14 pm »
Nie będę ukrywał, że są dyskusje, których ograniczenie wyszłoby na zdrowie wszystkim. Np takie jak ta, gdzie standardowo podłącza się Muleq tylko po to żeby przepchnąć argument, którego sam autor uważa za żart jak zakładam. Nie sądzę żeby ktokolwiek na poważnie chciał grać Raość zwycięstwa w taki sposób jak opisuje Lapson. Jest to czepianie się słówek w zasadniczo dawno zamkniętej dyskusji. Nie wiem co ma to na celu - czy zamierzacie coś zmienić w zwiżaku z tym? Zasady dotyczące kart zagrywanych 'natychmiast po' i 'po'?
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Kruk

  • **
  • Wiadomości: 120
    • Zobacz profil
Odp: Kumulowanie się efektów kart
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 11, 2011, 09:31:02 pm »
Nie chciałbym się wtryniać w kolejny epicki (i bezcelowy) spór między oboma panami, ale na mojej „Radości zwycięstwa” jest napisane „Możesz jej użyć natychmiast po tym, gdy jeden z twoich wojowników uszedł z życiem z walki …” Na forum ustalono już erratę, że „Radość zwycięstwa” można zagrać jeśli nasz wojownik był agresorem w stoczonej walce, ale czy sformułowanie „natychmiast po tym” nie narzuca nam … no że ma być zagrana natychmiast?