Czerwiec 23, 2018, 05:46:02 pm

Autor Wątek: Zasady alternatywne  (Przeczytany 11873 razy)

Pako

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Legionista
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 19, 2009, 07:31:48 pm »

Też mamy ze znajomymi plan pograć wojownikami do W5, ale miało to nastąpić w dalszej perspektywie... po doszlifowaniu podstawowych talii.

Pomysł wydaje się ciekawy... może kiedyś ktoś zrobi turniej z taką zasadą ;)
Zapisane
Zasady warszawskie

Cytat: Paul Beakley
Beg, borrow or steal every Manifest Destiny you can find (...)

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1980
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 19, 2009, 07:36:53 pm »

Prawie na każdym turnieju mamy takie rozgrywki a nazywa się to Draft.
Zapisane

Pako

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Legionista
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 19, 2009, 07:52:03 pm »

A czy draft nie polega na robieniu talii z nieotwieranych wcześniej zestawów kart?
Nie wiedziałem, że gra się tylko takie wojami.
Zapisane
Zasady warszawskie

Cytat: Paul Beakley
Beg, borrow or steal every Manifest Destiny you can find (...)

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1980
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2009, 07:55:58 pm »

Masz rację gra się nieotwieranymi dodatkami. W większości na stole rządzą tacy słabiacy ale od czasu do czasu ktoś trafi alka. Może to nie to samo co zaproponowałeś ale coś bardzo bliskiego ;)
Zapisane

Born_stubborN

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 101
  • Hindenburg sQuadron
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 19, 2009, 11:34:08 pm »

Bardzo fajne kombinacje wychodzą przy ograniczeniu W do 6 i tak sobie często w Zabrzu grywamy. A najszęstsza zasada alternatywna - PLACÓWKA OUT!
Zapisane
Es ist nicht Deine Schuld, dass die Welt ist, wie sie ist. Es wär nur Deine Schuld, wenn Sie so bleibt!

Roboraczek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 19, 2009, 11:40:13 pm »

...nie bardzo rozumiem dlaczego macie alergie na PLACÓWKę...

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 20, 2009, 12:03:29 am »

To jest w ogóle dla mnie nie pojęte, wszyscy tylko psioczą na placówkę. Co ona wam zrobiła? Jak dla mnie to ciekawe rozwinięcie karcianki - szkoda że tylko jeden dodatek taki wyszedł (pomijam zasady których nie ma w całej karciance pt Doomtrooper :P )
Zapisane

Born_stubborN

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 101
  • Hindenburg sQuadron
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 20, 2009, 07:39:51 am »

Pomijając już nie do końca wciąż pojęte zasady placówki, zbanowanie jej sprawia, że gra idzie szybciej. Jeżeli gra się wojami o W do 5 czy 6, gra do 40 PZ zajmuje trochę czasu. Gra z placówką ten czas podwaja - a niepotrzebnie.

Poza tym fajnie jest czasami pograć tylko na korporacje, czyli ze zbanowaniem Legionu i Bractwa.
Zapisane
Es ist nicht Deine Schuld, dass die Welt ist, wie sie ist. Es wär nur Deine Schuld, wenn Sie so bleibt!

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 20, 2009, 09:27:36 am »

Problem placówki polega na tym, że zamiast zrobić z niej obszar na zasadach Szwadronu/Kohorty zrobiono jakąś bzdurę. Grywaliśmy kiedyś tak, że każda planeta działała na zasadach placówki - z każdej na każdą trzeba było się transferować i każda miała obszar do ŻZ, LC i Tribali.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

prezes

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 12, 2010, 05:59:34 pm »

Skoro już tu jestem to wrzucę propozycję:

Kiedyś daaaawno temu. Jak Katowice jeszcze były stolicą Doom Troopera wymyśliliśmy kilka alternatywnych sposobów na miłe spędzenie czasu z tą karcianką...   (kręcenie deckiem jest dobre na turniej ale gra taliami turniejowymi mało ma wspólnego z przyjemnością jak się chce posiedzieć przy piwku)

1.
Full commonn

Wersja najciekawiej wychodziła gdy umawialiśmy się na ograniczenie do 1 wzoru karty na talię 

2.
1r/2u/7c

ze względu na siłę kart proponowałbym tu zastrzeżenie :
U1;U2 = R
U3=U
C1;C2;C3=C

To już wyzwanie... oczywiście talie 60 kartowe
dodatkowe ograniczenia którymi modyfikowaliśmy talie w zależności od umowy to:
- karty restricted do 1 na zasadach ogólnych w tym formacie były zakazane
- wszystkie karty restricted do 1 wzoru na talię
- brak limitu ilościowego na 1 wzór wojownika (zwarta formacja wtedy rządziła  )
- talie corporacyjne


Chętnie odświerzyłbym sobie takie spotkanka przy piwku (dla zainteresowanych jestem z okolic Katowic i czekam na kontakt)
co prawda talii nie mam ale myślę sobie że przy takiej ilości graczy z kolekcjami coś będę w stanie szybko zmontować.

Post przeniosłem z innego działu jak się okazało że jest już tu taki wątek
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2010, 11:58:22 am wysłana przez prezes »
Zapisane

hutnik

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 725
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 17, 2011, 08:45:17 am »

Witam wszystkich.

Chcę zagrać ze znajomymi rekreacyjnie w DT na określonych zasadach:
- zasady turniejowe (STR only)
- talie zbliżone do turniejowych (mają mniej więcej wszystko co trzeba, grabieże, zakłócenia, fale itd.)
- bez Paradaise Lost i stref walki

Problem w tym, że są 3 osoby a chcemy grać wszyscy razem jednocześnie w tym samym czasie. I zastanawiam się, jak najlepiej ustalić zasady. Boje się, że zwykły „free for all” skończy się szybką młócką i wyścigiem „kto szybciej w puche nabije mnóstwo PZ” co byłoby nudne.

Zastanawiam się nad takimi opcjonalnymi zasadami. Jako, że gra jest rekreacyjna wpadłem na pomysł taki:
- każdy gracz ma od początku gry 40 PZ
- jeśli inny gracz nabija punkty na graczu (czy to przez wjazd w puche czy zabicie woja) to oddaje on określoną ilość PZ temu graczowi
- gracz który ma 0 PZ odpada z gry

Myślę, że taka rozgrywka mogłaby być interesująca, ale jest parę wad:
- nadmierne przedłużenie rozgrywki (PZ wędrują „w kółko” po graczach)
- co z kartami typu „Born withe the silver spoon”, skąd takie PZ-y mają iść
- wyeliminowany gracz patrzy jak pozostali dwaj się okładają i się nudzi

Inna możliwość to Legion przeciw dwóm graczom (bractwo i korpo albo dwie korpo). Tylko nie wiem jakie bonusy dać Legionowi żeby z jednej strony miał szansę a z drugiej żeby nie był przypakowany.

Co o tym myślicie? Jestem otwarty na wszelkie propozycje  :). Jesteście doświadczeni, znacie się dobrze na tej grze więc może będziecie mieli inne ciekawe pomysły. Generalnie jedyne warunki to jednoczesna gra 3 osób.

Pozdrawiam.
Zapisane
SPRZEDAŻ KART DOOM TROOPER - ponad 10 tysięcy polskich kart, wiele unikatów - hutnik2@gmail.com
MOJA OFERTA NA ALLEGRO - https://goo.gl/KSKAXP
CAŁA MOJA OFERTA - https://goo.gl/AYgi3l

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Zasady alternatywne
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 17, 2011, 09:26:44 am »

2 vs 1 - nie wiem czy jakoś szerzej testowane to było ale na mój gust bez ingerencji w talie i karty typu Zakłócenia itp. to gra będzie mało wyrównana. Warto pomyśleć nad zasadą, że dopóki w grze jest jakikolwiek wojownik do zaatakowania to nie można atakować gracza. Ataki w gracza będą miały miejsce więc tylko wtedy kiedy tylko jeden z graczy będzie miał wojownika w grze. Albo w ogóle wprowadzić zasadę, że za ataki w gracza dostajemy tylko PA, lub grać z Ograniczonymi Zasobami. Gra szybko się nie skończy (można dodatkowo podnieść ilość PZ potrzebną do zwycięstwa do 100) i nikt nie będzie się nudził.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.