Grudzień 11, 2018, 12:42:26 am

Autor Wątek: Pytania z Inferna Nr 1  (Przeczytany 31 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kapitan Shinobi

  • *
  • Online Online
  • Wiadomości: 17
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Pytania z Inferna Nr 1
« dnia: Grudzień 02, 2018, 11:32:35 pm »

Witam wszystkich - jestem tu nowy.
W temacie o Infernach Pretorian napisał coś w stylu "nie czytajcie odpowiedzi na pytania, piszą głupoty".
Stąd moje wątpliwości co konkretnie miał na myśli:

Pyt 1 Rozpalacz Bólu: daję go LC z W=4 a potem mu wzrasta (obojetnie w jaki sposób, choćby broni się w Strefie W.)
Rozpalacz spada czy zostaje (pisali że spada) - jeśli zostaje to dlaczego i czy wówczas woj. może z niego "strzelać"?

Pyt 2 Cz B Grizzli: czy można go wystawić za 20 PA omijając konieczność posiadania dwóch Dragonów?
Napisali że nie, chyba że z Grabieży lub Przyw Żołnierza. Czy wobec tego nie wolno wystawić Grizzli z Grabieży, czy też
z czaru Sztuki? A może wolno go po prostu wystawić za 20 PA, olewając zapis o Dragonach

Pyt 3 Czaszki Kodowe (Paradise Lost) - czy są Reliktami (napisali że tak) i czy trzeba mieć Zbieracza by użyć (napisali że nie i to są "powszechnie akceptowane zasady turniejowe"). Wobec tego czy są Reliktami (jeśli nie to czym są, skoro mają ten sam znak rodzaju karty co wszystkie inne Relikty z Inq, z Ap, a nawet te z "homemade'ów")
A jeśli są Reliktami to czy gracie na Zbieracza Reliktów by z nich korzytać? Analogiczne pyt dot Stref Walki - czy gracie na Wielkiego Taktyka żeby wykładać Saperów z Linii McCraiga lub Graveton żeby C. Jackson miał dodatkowe +4?

Pyt 4 Ucieczka: Mam woja i zostaje zabity w walce - zagrywam Ucieczkę (ta z Mortem na obrazku). W jakim stanie się znajduje (napisali że w takim, w jakim był przed walką). Wobec tego co z nim - jest zraniony jak był zdrowy, a jak był zraniony to spada? Jeśli tak to dlaczego i czy ta karta nie jest wówczas niegrywalna?
Napisali też że są dwie ucieczki - ta z Mortem i ta z (chyba) Hatamotem Lesa Edwardsa - pisana z wykrzyknikiem. Ta druga służy do ominięcia walki, ale przeciwnik zdobywa połowę Z. Czy ona też działa jakoś inaczej?

Pyt 5 M. Hunter/ Wyspiarz M. Hunter: czy mogą być w grze jednocześnie (pisali że nie bo to ten sam bohater)
Wobec tego czy gracie że mogą być w grze i traktujecie ich jako dwóch różnych bohaterów? Jeśli tak to dlaczego i czy ta sama zasada dotyczy innych "rozwinięć" już istniejących postaci - Valpurgius/Mistrz Valpurgius (swoją drogą kumpel z którym kiedyś grałem zarzekał się że ten drugi to "Mistrz VALPIGRIUS, i to są (według niego) dwie odrębne postacie); Golgotha Unliszed/ Golgotha od Harmonii; no i Crenshaw który ma 3 wersje co jest rekordem (jeśli odliczyć promo Mitcha Badassa)?
Moja logika podpowiada, że jednak lepiej było by grać, że na stole może być jeden M. Hunter, jeden Crenshaw itd, z tym, że ja jestem bardziej kolekcjonerem niż graczem, nigdy nie grałem na żadnym turnieju, więc moje zdanie w tej kwestii nie ma żadnego znaczenia  ;)

Pyt 6 Luna: czy mogą być 2 na raz w grze (napisali, że tak, ale to promo zakazane na turniejach). W związku z tym:
czy Luna to karta promo (jeśli nie, to dlaczego nie występuje w oficjalnej liście kart z podstawki, a strona karcianki.pl wlicza ją do kart promocyjnych wszystkich edycji językowych)? I czy nie mogą być dwie w grze? Jeśli nie, to dlaczego?
Osobiście uważam że to powinien być unikat (tak jak inne miasta, choć Luna nim nie jest - nie ma napisu MIASTO, a powinna nim być), ale to tylko moje zdanie. Opis tej karty wskazuje, że to tyle samo co zwykły OKOP, a chyba mogę mieć dwóch "okopanych" Dragonów w grze?

Za odpowiedzi z góry dziękuje i mniemam, że ubogacą one moją wiedzę na temat DT.

PS. Jeśli głupotą była odpowiedź, że "zasady turniejowe zabraniają wkładania do talii kart promocyjnych", to czy mogę (gdybym się jenakowoż wybrał na jakiś turniej) wywalić talię na 5 x Wodna Bestia, 5 x Uduszenie, 5 x (Nicholai z Idealnym Trafieniem)? I czy nie zostanę wyśmiany/zbanowany z takową talią "na dzień dobry"?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Pytania z Inferna Nr 1
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2018, 11:02:05 pm »

Co do inferna - nie wszystko było tam głupie. Po prostu zaliczyli kilka wpadek stojących w sprzeczności z instrukcją czy bardziej oficjalną wykładnią. Część była ok, ale generalnie popełniali błędy. Do pytań odniosę się w przyszłości - w wolnej chwili.

Co do turniejów - każdy turniej ma określone karty, którymi można grać. Zawsze jest to jasno ustalone co najmniej na tydzień przed turniejem. Wyśmiany jeszcze nikt nie został bo nie o to tutaj chodzi. Raz mieliśmy sytuację, że jeden uczestnik miał talię na zakazaną kartę i niestety musiał grać bez niej żeby liczyć się w rankingu. Nie poszalał bo była to kluczowa karta.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
Odp: Pytania z Inferna Nr 1
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2018, 12:20:46 pm »

Cześć,
miło, że ktoś nowy się odezwał na forum.
Akurat mam chwilę to postaram się odpowiedzieć na powyższe pytania, ale najlepiej w kwestii szczegółów poszukać wątków na forum, gdzie naprawdę sporo jest wyjaśnione.
Warto też poszukać kart w oryginale, bo wiele wątpliwości, co do działania kart można tak łatwo wyjaśnić.

1. Rozpalacz możesz dać LC o W<=5. Zasada dotyczy ekwipowania wojownika, więc jak mu póxniej wzrośnie wartość, to dalej może korzystać z ekwipunku.
2. Nie można wystawić Grizzli płacąc tylko 20PA, musisz mieć dragonów. Inne karty dopiero pozwalają go wystawić w sposób alternatrywny.
3. Czaszki są normalnymi reliktami. Zasada o Zbieraczu reliktów i Wielkim taktyku umarła gdzieś dawno temu i przestała być stosowana jeszcze chyba za czasów oficjalnych turnijów. Nie pamiętam teraz, czy byłaś w tej kwestii jakaś errata, ale gramy już bez tych zasad.
4. Zagrywasz pod koniec faz walki, w czasie na kontrowanie rany/śmierci wojonika. Po zagraniu wojownik wraca do stanu sprzed walki - jak był zdrowy jest zdrowy, jak był ranny jest ranny.
Druga Ucieczka, ta z wykrzyknikiem na końcu działa tak jak napisałeś. Kończy walkę, a przeciwnik zdobywa PZ o wartości połowy V twojego wojownika (zaokrąglone w górę).
5. Bohaterów z różnych edycji, ale odnoszących się do jednej postaci z gry traktujemy jako tego samego wojownika, wiec na stole może być jeden Mitch, Golgotha, Valp, Crenshow, itp.
Wyjątkiem byłoby zmiana tej zasady na konkretny turniej, co się już czasem zdażało.
6. Jak jest dopuszczone akurat do gry, to może być ich nawet 5, brak zasady, która by temu przeczyła, ale wojownik może korzystać i tak tylko z jednej takiej samej karty umocnień jednocześnie. Lepsze jest jednak to, że nawet jak Luna spadnie to jej efekt już zostaje w grze do końca gry - pewnie dlatego jest to Promo.

PS. Jak karty Promo na turnieju są dopuszczone, to można je dać do talii w ilości sprecyzowanej zsadami danego turnieju, więc Twoja przykładowa talia, przy odpowiednich zasadach byłaby możliwa.
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum