Marzec 23, 2019, 09:46:41 am

Autor Wątek: Luna  (Przeczytany 104 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kapitan Shinobi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 224
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Luna
« dnia: Luty 12, 2019, 11:10:06 pm »

Podobno ta karta działa nawet jak spadnie.
Moje wątpliwości budzi wyłożenie kolejnej Luny.
Czy efekt jest kumulatywny?
Jeśli tak, to gdy akurat ta karta będzie dopuszczona, w ilości normal (5 szt.), to można mieć permanent +5 do P.
Przy założeniu że będę wykładał je, a przeciwnik szybko "utylizował".
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 541
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2019, 12:44:28 am »

Na Lunie musiałby być zapis o kumulowaniu się efektów, jak. np. na Triangulatorze, ale takiego zapisu nie ma. I być nie może, bo nie można mieć w grze dwóch takich samych kart umocnień.
"For the remainder of the game" = "Przez resztę gry", więc Luna powinna działać nawet po jej odrzuceniu, ale to by było dziwne. A co z jej efektem po zagraniu Całkowitego zaćmienia? Odwrócone karty nie mają żadnego wpływu na grę, ale przecież miała działać do końca gry, więc jak? Niefortunne jest to pierwsze zdanie. Nie wiem, czy poza Luną i kartami z podstawki jeszcze gdzieś się pojawiło. "While in play" nie pozostawia wątpliwości, i tak bym grał Luną.
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 224
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2019, 11:37:56 pm »

Czyli według Ciebie jeśli odrzucą mi LUNĘ, a ja wystawię następną, to i tak moi woje mają jednokrotny mod.
Co do Zaćmienia to wg mnie jest prosto:
odwrócona Luna ma "wyłączony" modyfikator, po odwróceniu karty sytuacja wraca do normy.

W kwestii zapisu na karcie Luny - zgadzam się, że jest niefortunny. W ogóle zlikwidowałbym takie kwiatki, że karta działa nawet po odrzuceniu.
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5397
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2019, 11:50:40 pm »

Umocnień można mieć akurat ile się chce takich samych, chyba, że karta umocnienia stanowi inaczej - miasta. ;)

Co do Luny to grałbym, że działa tylko jak karta jest w grze. Zapis dość niefortunny, ale zasadniczo karty działają tylko kiedy są w grze. Są oczywiście pewne wyjątki - Jak np. Luna Memorial Hospital, który ma działanie kiedy jest w discardzie. Ewentualnie karty pozostawiające znaczniki jak Postarzenie czy Urządzenie naprowadzające - znaczniki nadal mają swoje działanie niezależnie od obecności kart w grze. Ale tutaj nie szedłbym w kierunku permanentnego działania.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 541
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2019, 01:19:11 am »

Umocnień można mieć akurat ile się chce takich samych, chyba, że karta umocnienia stanowi inaczej - miasta. ;)

Racja! Ostatnio częściej gram według zasad z 2. edycji.
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 541
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2019, 01:46:30 am »

Co do Zaćmienia to wg mnie jest prosto:
odwrócona Luna ma "wyłączony" modyfikator, po odwróceniu karty sytuacja wraca do normy.
Ale jeśli mielibyśmy grać, że efekt trwa do końca gry, nawet po odrzuceniu Luny, to zaćmiona też powinna działać.
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 224
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2019, 10:28:51 pm »

Mój pierwszy post na tym forum dotyczył pytań z Inferna. Jedno z nich dotyczyło Luny.
Odpowiedział mi IZZY, który napisał, że ona działa nawet jak spadnie.
Stąd myślałem, że takie są ustalenia dotyczące tej karty (i stąd moje dalsze wątpliwości).


6. Jak jest dopuszczone akurat do gry, to może być ich nawet 5, brak zasady, która by temu przeczyła, ale wojownik może korzystać i tak tylko z jednej takiej samej karty umocnień jednocześnie. Lepsze jest jednak to, że nawet jak Luna spadnie to jej efekt już zostaje w grze do końca gry - pewnie dlatego jest to Promo.

PS. Jak karty Promo na turnieju są dopuszczone, to można je dać do talii w ilości sprecyzowanej zsadami danego turnieju, więc Twoja przykładowa talia, przy odpowiednich zasadach byłaby możliwa.

Ja też skłaniałbym się ku wersji, że po tym jak spadnie, działanie się kończy (jest to logiczne i nie powoduje errorów).
Na karcie (przynajmniej polskiej) napisano "do końca gry" jak dobrze pamiętam, ale mimo to wydaje się, że chodziło im o "dopóki karta pozostaje w grze".

Efekt zaćmienia na Lunę jest wg mnie analogiczny, jak zaćmienie SW: Merkury, gdy mam akurat Merkuriańską Ohydę.
Strefa nie ma żadnego wpływu, ale pozwala utrzymać w grze Ohydę, co uzasadniał Pretor. Nie pamiętam już jaki to był wątek, ale była taka dyskusja (chyba karty - Całkowite Zaćmienie). Ja byłem po stronie, że Ohyda powinna spaść, ale Pretor miał sensowne i logiczne argumenty (czyli w skrócie lepsze), co mnie zmusiło do zmiany stanowiska.
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5397
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2019, 10:41:12 pm »

Promo nie są przedyskutowane bo średnio można tego używać. :) Można się spierać... Ale podobny zapis jest np. na Ujawnieniu przeznaczenia. :) I jak spadnie to jednak nie działa.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 224
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Luna
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2019, 11:13:41 pm »

Też tak zawsze grałem (Ujawnionko, gdyby działało po spadnięciu, było by DUŻO za mocne).
Jeśli chodzi o Promki, to często widać (w tematach turniejowych), że te "nie gamebrejkery" są dopuszczane (taki np. Nicholai i Luna na przykład).
Może należałoby je przedyskutować.
Moje stanowisko jest na tę chwilę takie: Luna spada, Luna nie działa.
No i jak mam 5 Lun, to i tak mod. jest jednokrotny. Ewentualnie dodać to, co jest dodane na innych Miastach - jedno w grze na raz - problem byłby odgórnie rozwiązany.
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.