Października 10, 2024, 10:22:39 am

Autor Wątek: Skróty nazw w opisah kart  (Przeczytany 2617 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Skróty nazw w opisah kart
« dnia: Marca 13, 2019, 10:54:15 pm »

Taki temat mi się nasunął:
Często problem z wymyślaniem karty rozbija się o "za mało miejsca w text boxie". Chyba nawet gdzieś (tu na forum), w jakimś temacie czytałem (nie pamiętam o jaką kartę chodziło, ale o jakąś "problemogenną"), że (jakoby) B. Winter się tłumaczył, że chcieli jakąś zasadę zawrzeć w opisie, ale się nie zmieściła - stąd problemy.

Po tym, jak zawsze przydługim wstępie, krótka piłka. ;)

Postuluję wprowadzenie skrótów nazw (na początek) rodzajów wojowników:
ŻZ - Żołnierze Zagłady;
WP - wojownicy Plemienni;
LC - Legioniści Ciemności.

Przykład użycia.

"Kat" Relikt Imperialu (topór trzymany przez Headhuntera z WZ Ofiary Wojny - jak ktoś chce, mogę zapodać nr strony) ;)

BROŃ BEZPOŚREDNIA. TOPÓR. Może go używać dowolny ŻZ Imperialu, o bazowej Walce Wręcz minimum 6. +7 do WW. Zranieni tą Bronią LC są automatycznie zabijani i usuwani z gry. Posiadacz KATA może poświęcić trzy akcje na atak wręcz, skierowany przeciw LC. Cel ataku zostaje natychmiast zraniony, lecz jeśli nadal żyje - walkę kontynuuje się normalnie. W przypadku śmierci LC - otrzymujesz punkty, a walkę uważa się za zakończoną.

Światło Dla Ziemi k. specjalna BR

Możesz zagrać tę kartę poświęcając na to jedną akcję, pozostaje w grze. Wszyscy twoi ŻZ oraz WP, znajdujący się na Placówce, zwiększają swe WW, S i P o +3 w czasie walk z LC. Za każdego zabitego przez nich LC zarabiasz 3 punkty więcej. ŚWIATŁO DLA ZIEMI jest kartą unikatową, ograniczoną do dwóch kopii na talię.

PS.
Nie ma się co czepiać kart ;), wymyślałem na prędce, z głowy czyli z Nietzsche'go ;)
Głównie chodzi mi o sens użycia skrótów, jak byście to widzieli "w realu" - na samych kartach.

Można też wprowadzić skrótowce nazw konkretnych organizacji. BR, M, CA, I, BA, CY, LC, HP, LT, SR, T, choć tu widzę pewną pułapkę => LC raz oznaczające Legion jako przynależność, raz konkretny typ wojowników. Pytanie, czy czasem nie istnieją karty, których opis byłby wówczas nie jednoznaczny.


Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Skróty nazw w opisah kart
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 14, 2019, 02:16:44 am »

Nie wiem ile textbox może zmieścić, ale jak się nieco czcionkę zmniejszy to sporo. Język angielski daje też krótsze zdania najczęściej. :) W drugiej edycji część zdolności zastąpiono skrótami - np. ASSASSIN oznaczało, że może atakować każdego bez względu na przynależność. Z drugiej strony nie ma co szaleć, bo karty powinny być dość zwięzłe i jak się nie mieści już w textboxie to może oznaczać, że trzeba odjąć jakąś zdolność. ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2071
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Skróty nazw w opisah kart
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 03, 2019, 12:13:21 pm »

Raczej jak ktoś gra w tę grę to wie o chodzi ale skrótów używał bym jedynie do najbardziej znanych słów jedynie.
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Skróty nazw w opisah kart
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 03, 2019, 11:25:52 pm »

Osobiście w swoim Doom Trooperze stosuję tylko te trzy pierwsze skróty, wymienione w pierwszym poście:
ŻŻ/LC/WP (są bardzo intuicyjne, więc zrozumiałe). Zgadzam się, że karta powinna być zwięzła i (choć nie zawsze mi wychodzi) staram się by taka była.

Najtrudniej mam z bohaterami, ponieważ wychodzę z założenia, że takowy powinien:
- mieć zdolności takie jak jednostka z której się wywodzi (z racji odebranego wyszkolenia)
- mieć zdolność "dawania" czegoś swoim (pompka statów + coś tam; autokill; first strike + coś tam itp)
- mieć zdolność unikalną, przy czym nie koniecznie unikalną na skalę gry (przy kilkudziesięciu boh. dla każdej przynależności niewykonalne), ale taką, której nie mają zwykli szeregowi żołnierze danej formacji.

Nie zawsze mi się udaje, czasem wymaga to niezłej "ekwilibrystyki", czasem jest nie wykonalne (jak bazowy wojak "za dużo umie" ;)), a czasem po prostu nie mam pomysłu. Jednakowoż się staram.
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.