Nie do końca jestem przekonany, że to dobry dział, ale spróbujmy - gdzieś kiedyś czytałem, o jakiejś grze (ccg oczywiście), że jest to jedyna gra, w której da się stworzyć sensowną talię na samych commonach. Ciekawi mnie, czy w DT będzie to możliwe. Aha - jaka to gra, to nie pamiętam, to było wieki temu, mógł to być artykuł w Magii i Mieczu na ten przykład. Mniejsza o to.
Oczywiście na turniej to się nie nada, ale przypuśćmy - umawiamy się z przyjacielem, że robimy talie "commonowe" - no i kto będzie miał lepszy pomysł (ewentualnie, umawiamy się w kilka osób, i niech każdy coś wymyśli
). Multiplayer a samych commonach - to też może być intresujące.
W sumie nie mam nic konkretnego (żadnego pomysłu) aktualnie na myśli, ale "rusztowanie" talii mogę zaproponować:
5x Inicjatywa
5x Inspiracja
5x Żądza Krwi (te trzy to typowe "must have" - no i od czegoś trzeba zacząć)
5x Ukryte Siły (to chyba jest common co nie? - miałem tego w bród, sprzedałem połowę, i dalej mam w bród
)
5x obóz szkoleniowy (to chyba też, choć nie jestem pewien, miałem to chyba w ilości 13 szt., ale prawie każde umocnienie z AP mam "naście sztuk", nie żebym się chwalił
)
W ogóle przy tej okazji - jak traktować Golgothę i Apokalipsę?. Dodatki po 80 kart, czyli kupując 4-5 boosterów zbierało się 80% seta. Np.: Maxwellów mam z 15, czyli tyle (mniej więcej, biorę z pamięci) co Młodych Strażników, a spróbujcie wystawić do walki cokolwiek common z TP przeciw niemu (albo A. Drouganowi, który oprócz statów ma jeszcze autokilla). Takie Skradzione Papiery - mam 10 Sztuk, a np. Najemnik Bauhausu 7 (słownie siedmiu). Liczyć to jako common (cennik Inferno - chyba z 10 zł, najdroższa karta Golgothy w ogóle; allegro - różnie, ale niżej 5 nie trafisz, a za 5 idzie wytargać np. Katedrę, czyli typowe U1)?
15x Pretor. Behemot to też nie problem, a staty typu 13/7/9 są biegunowo odległe od mojego rozumienia słowa "common"
Wracając do tematu - na razie pominę te dwa "śmieszne dodatki", składające się w zasadzie z kart częstych i super częstych.
5x Mortyfikator (coby móc atakować wszystkich, bo z tym może być problem - pytanie czym ich wesprzeć? Same z siebie nie pograją, a Dowódców typu Sierżant, na choćby dopakowanie statów Bractwo nie ma).
5x Podział Obowiązków (bez Szczęść i Grabieży, misji i takich tam, może być ciężko o PA, a te - nawet zakładając, że mamy w talii tanich wojów - będą potrzebne jak powietrze).
5x Fabryka (jw.)
Jakieś Sztuki? - mamy Telekinezę i Oddziaływania - czyli Pioruny i Słabą Hipnozę.
5x Uszkodzenie (może aż tyle jest nie potrzebnych?)
INNE
5x Radość Zwycięstwa? (tu mam mieszane uczucia, ale przy commonach ciężko o autokilla, i taka karta może być potrzebna)
(1-2)x Zwarta Formacja - przy braku Zakłóceń to co wystawimy, zostanie, więc nasze "skomasowane" Morty mogą sobie wisieć na stole całkiem sporo, i stawiać odpór wrażym siłom.
Przepaść - Gęsta Mgła: nie wiem, czy one cokolwiek zmienią przy naszych założeniach. Chociaż blok ataku przeciwnika - zawsze ma jedną akcję mniej, a (zwykle) oznacza to też koniec jego tury, i kontratakujemy.
5x Szaleństwo Bitewne - Morciak z tym ma (potencjalnie) 9 WW, więc powinno się obejść bez Sztuki i wydawania cennych PA (a Pole Minowe/Po Namysle itp nam nie grożą).
Szkoda że Mortyfikacja odpada, ale za dwie akcje - i tak za droga.
Uwagi.
nie ma dostępu do side bara (no chyba, że Saper za 3 akcje się okopie, mając wówczas staty 1/2/4/3, no k... szał
)
Nie mamy bloku specjali, czyli co wejdzie to wejdzie.
Ze sprzętu odpadają Miny i granaty - musimy "zamęczyć" przeciwnika ręcznie (w zasadzie DT nie ma common broni strzeleckiej, zostaje AC-40, no i miecze, ale ile uzyskamy na Mieczu Śmierci?).
Aha - Nietoperze. W co drugim War Zonie był jakiś, więc (nutka ironii) - to common jak się patrzy, a talie na Nietoperzach grają normalnie, młócąc przeciwnika, więc pytanie czy tego nie zakazać (żeby wszyscy nie grali dokładnie tym samym).
Strefy Walki: Tu nie poszalejemy, Święty Posterunek jest rzadki, zostaje Shinrikyo i Rdzawa Pustynia. Ta ostania może wyjść nam bokiem, bo przeciwnik może czesać naszych Mortów równo z glebą.
nie ma opcji na odwrócenie talii - ani Sposobność, ani te Mortowskie karty nie podchodzą (choć tych ostatnich nie jestem pewien) - czyli co spadnie to jak po anihilacji (nawet Dar Losu odpada przy tych założeniach).
To na razie tyle- nic więcej mi nie przychodzi do gowy.