Maj 21, 2018, 08:52:41 pm

Autor Wątek: Skradzione Papiery a Dziecko Szczęścia  (Przeczytany 5390 razy)

Offline Diablerist

  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a Dziecko Szczęścia
« dnia: Czerwiec 17, 2006, 02:53:22 pm »
Zacząłem się nad tym zastanawiać wczoraj po takim zagraniu pstalkera na gEngine.
Otóż wystawiłem sobie jakiegoś barszcza z Mishimy i rzuciłem Dziecko Szczęścia, a pstalker zapodał na nie Skradzione Papiery i rzucił sobie moje Dziecko. A teraz mi się wydaje, że nie mógł, bo musi to zrobić natychmiast, a nie było natychmiast skoro najpierw rzucił Papiery :?

Może sam oskarżony się wypowie :>
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2009, 05:38:12 pm wysłana przez Nekro »

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a "natychmiast"
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2006, 05:55:08 pm »
W sumie - niby się zgadza, ale z tego co ostanio czytałem to z tymi Skradzionymi to już nie takie pewne.
Pokazę wam Winterowaską interpretacje papierów i sobie zobaczycie :D

Cytuj
STOLEN PAPERWORK
PLAY IMMEDIATELY AFTER A SPECIAL CARD HAS BEEN PLAYED BY AN OPPONENT. THEN REMOVE THIS CARD FROM GAME. The opponent may not use the card but YOU are free to use the card as you wish. You must be able to use the card, and it must be played immediately.

1) Hot Stolen on Stolen action. Let's time it out.

a) Player A plays a Special (let's say Hidden Cache)
b) Player B plays Stolen #1
c) Player A plays Stolen #2 - it affects Stolen #1
d) Player A takes Stolen #1 - Stolen #2 has done its job and is discarded.
e) Player A plays Stolen #1 on Hidden Cache - he takes control of the card (the fact that he already controls it is relevant). Stolen #1 is discarded.
f) Player A plays Hidden Cache.

End result - Stolen on Stolen is the same as Miscommunication. Wasn't this already determined?

2) Stolen on Miscommunication

a) Player A plays Hidden Cache
b) Player B plays Miscomm
c) Player A plays Stolen on Miscomm
d) Player A takes Miscommunication and must play it. Stolen has done it's job and is discarded.
e) Player A plays Miscommunication on the "just played" card, which is Hidden Cache - it is discarded.

End result - Stolen has no lasting effect on Miscommunication. But it DOES have an effect so you may play it and it is not considered "burning."

3) No - one of the paramenters of playing Stolen is that you must be able to play the card you steal.

Hope that helps!

Bryan Winter
Creator of CCGs including Doomtrooper, Kult, Dark Eden, James Bond, Crow and a ton of expansions.


Oto fragment legendarnego forum Wintera :) Winter uczy jak zagrywać Papiery :P
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Diablerist

  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a "natychmiast"
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2006, 11:45:35 pm »
Winter chyba sam swoich kart nie czytał, bo w pkt.2 zagrywa Zakłócenia na własne Ukryte Siły, a Zakłócenia można zagrać tylko na kartę przeciwnika 8)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a "natychmiast"
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2006, 07:28:51 pm »
A ja powiem, że na angielskich zakłóceniach nie pisze nic o karcie przeciwnika:
PLAY IMMEDIATELY AFTERA A PLAYER PLAYS A SPECIAL CARD :P
Winter nie czyta polskich kart, a zasada o stosowaniu zasad z kart przed innymi zasadami dotyczy tego, która z zasad jest dokładniejsza, a nie momentów gdzie coś jest niejasne lub problemem jest polskie tłumaczenie.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Diablerist

  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a "natychmiast"
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2006, 07:35:01 pm »
Cytat: "pretorianstalker"
A ja powiem, że na angielskich zakłóceniach nie pisze nic o karcie przeciwnika: PLAY IMMEDIATELY AFTERA A PLAYER PLAYS A SPECIAL CARD :P


No to diametralnie zmienia postać rzeczy. A Skradzione można na własną w ang. wersji?

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a "natychmiast"
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2006, 07:40:07 pm »
SKRADZIONE PAPIERY
PLAY IMMEDIATELY AFTER A SPECIAL CARD HAS BEEN PLAYED BY AN OPPONENT. THEN REMOVE THIS CARD FROM THE GAME.
The opponent may not use the card but YOU are free to use the card as you wish. You must be able to use the card, and it must be played immediately.

Skończmy dyskutowac czy kartę trzeba zagrywac, bo ewidentnie trzeba ją zagrać po tym jak ją ukradniemy.
1.You are free to use it as you wish - jak dla mnie znaczy to tyle co "możesz ją wykorzystać w dowolny sposób", nie pisze tam if you wish tylko as.
2.[...] and it must be played immediately - czy to coś wyjasnia? Tutaj wielkiego wyboru nie mamy...
a oto cytat z forum:
Cytuj

3. Not playing the Stolen card. Is it possible?
[...]
3) No - one of the paramenters of playing Stolen is that you must be able to play the card you steal.

Hope that helps!

Bryan Winter
Creator of CCGs including Doomtrooper, Kult, Dark Eden, James Bond, Crow and a ton of expansions.


Jeszcze jakieś wątpliwości?
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Diablerist

  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a "natychmiast"
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2006, 07:43:17 pm »
Najwięcej wyjaśnia tekst: "You must be able to use the card". Najlepszy argument dla tych co mieli jeszcze jakieś wątpliwości co do "nowego" sposobu zagrywania Skradzionych.
Zgadzam się w pełni z intrpretacją pstalkera. Zresztą niewiele tu do interpretacji. Stoi czarno na białym 8)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Skradzione Papiery a "natychmiast"
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 18, 2006, 08:01:09 pm »
W sumie jest jedna nieścisłość w tym co napisał Winter - według tych zasad nie można zagrać SP na SP bo po skradzeniu SP zagrywamy SP ale po własnej karcie czyli w niedozwolonym momencie ;) Niczego to nie zmienia, gdyż można zagrać SP na właśnie skradzioną i wykorzystaną kartę - tutaj efekt i tak zawsze jest taki sam.

Innym problemem jest zagrywanie SP na Podaj dalej.

1.SP na Podaj dalej
Gracz1. Szczęscie
Gracz2. Podaj dalej
Gracz1. SP :arrow: kradnie Podaj dalej i zagrywa je na... i tu jest problem.
Według Wintera zagrałby je na Szczęscie - czyli w efekcie Gracz1 zagrywa 2x Szczęście.
Ale kartą bezpośrednio poprzedzajacą Podaj dalej były SP... Podaj dalej działać może więc na SP, i pozwala im zadziałać, ale potem musimy je zagrać ponownie... tylko na co? Na podaj dalej :P
Myślę, że tutaj lepiej przyjąć kolejność Wintera - kradniemy Podaj dalej i zagrywamy je na Szczęscie.

2.Podaj dalej na SP
Gracz1. Szczęscie
Gracz2. SP
Gracz1. Podaj dalej na SP
Po tym zagraniu SP działa normalnie (według zapisu z Podaj dalej), czyli pozwala graczowi2. rzucić Szczęscie i wtedy Gracz1. rzuca Skradzione z Podaj dalej - przejmuje to szczęscie i sam go używa :)
Chyba tak to działa, ale pewny nie jestem :P
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Snake PL_issken

  • ****
  • Wiadomości: 506
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione Papiery a Dziecko Szczęścia
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 10, 2012, 12:10:30 pm »
To jak z tym kradzeniem dziecka? Można je skraść i zdobyć 3 PZ czy nie? Według mnie nie.

Offline Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1980
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione Papiery a Dziecko Szczęścia
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 10, 2012, 01:19:52 pm »
Dziecko szczęścia można zagrać jedynie po tym jak ktoś wystawi ŻZ (nie wliczjąc bractwa). Po samym dziecku szczęścia mija moment immediately więc skraść nie można a co jedynie zakłócić. Po zakłóceniu też już nie można zagrać kolejnego dziecka szczęścia.