Grudzień 13, 2019, 08:40:48 am

Autor Wątek: Zespół Inżynieryjny (specjalka)  (Przeczytany 305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 394
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« dnia: Listopad 28, 2019, 11:36:58 pm »

ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY

k. specjalna  Ogólna

Możesz przydzielić tę kartę DOWÓDCY ŻŻ w randze minimum KAPITANA, poświęcając jedną akcję. Pozostaje w grze. Gdy kontrolujesz ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY, możesz zablokować każdą kartę specjalną, użytą w walce przeciw twojemu ŻZ (nawet taką o globalnym działaniu). Musisz w tym celu uiścić opłatę 5P (każdorazowo). W talii możesz mieć najwyżej dwa egzemplarze tej karty.

Panowie, krótkie pytanie. Czy tak sformułowana karta pozwoli się rzeczonemu dowódcy obronić przed wrogą specjalką czy nie?
Widzę tu analogię do Urządzenia Przechwytującego, a wojak z tym sam siebie nie obroni, stąd moje wątpliwości.
Od razu dodam, że intencją tej karty była także ochrona posiadacza, no i powstaje pytanie, czy trzeba to jakoś zawrzeć w tekście karty, czy wystarczy tak jak jest?
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5478
    • Zobacz profil
Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2019, 12:12:37 pm »

Problem jest taki, że użyto zwrotu "przeciw". Troche nieostre pojęcie - bo teoretycznie nie wpływałoby na karty globalne, ale dodano taki zapis. Ja bym uprościł i napisał, że możesz anulować efekt każdej karty specjalnej w walce, w której bierze udział twój ŻZ. Byłoby prościej, karta nieco mocniejsza, ale i tak bez przesady.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 394
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2019, 11:15:40 pm »

Cenna uwaga, dzięki. Sugerowałem się nieco naszym Szóstym Zmysłem Kanji, w szczególności jego polskim zapisem. Zresztą, zwykle jak drugi gracz zagrywa kartę w walce, to w ten czy inny sposób jest ona przeciw mojemu wojakowi ;)
Postaram się to zmiecić, opracuję to na nowo według Twoich uwag.

Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5478
    • Zobacz profil
Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2019, 10:15:03 am »

Czy taka np. Inspiracja jest "przeciw"? Akcje pewnie zostaną wykorzystane przeciw, aczkolwiek sama Inspiracja daje tylko 3 akcje przeciwnikowi i nijak nie jest przeciwko komuś. Dlatego byłoby potem sporo dyskusji.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 394
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 03, 2019, 11:03:23 pm »

Możesz przydzielić tę kartę DOWÓDCY ŻŻ w randze minimum KAPITANA, poświęcając jedną akcję. Pozostaje w grze. Gdy kontrolujesz ZESPÓŁ INŻYNIERYJNY, możesz zablokować każdą kartę zdarzeń, użytą w walce z twoim ŻZ (nawet taką o globalnym działaniu). Musisz w tym celu uiścić opłatę 5P (każdorazowo). W talii możesz mieć najwyżej dwa egzemplarze tej karty.

Wersja 2.0, poprawiona  :)

Co do rzeczonej Inspiracji, sama z siebie nie jest przeciw wojownikowi, więc ja osobiście zezwoliłbym na jej zagrywanie w pierwszej wersji Zespołu, natomiast oczywiście nie sposób tego "uargumentować" - oponent pewnie trwałby na stanowisku, że może ją bloknąć i nie byłoby sposobu by go przekonać. 
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5478
    • Zobacz profil
Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2019, 11:12:02 am »

Dużo niestandardowych określeń używasz - potem wymagają dodatkowych zapisów lub wyjaśnień.
Mogłoby być tak:

Dołącz do KAPITANA (na razie nie ma wyższych stopni, więc wystarczy) poświęcając jedną akcję. Ten wojownik pozwala ci anulować dowolną kartę specjalną zagraną podczas Walki, w której bierze udział twój ŻZ jeśli zapłacisz 5 PA natychmiast po jej zagraniu.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 394
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2019, 11:17:28 pm »

Cytuj
Dołącz do KAPITANA (na razie nie ma wyższych stopni, więc wystarczy) poświęcając jedną akcję
Przepraszam, to z rozpędu, u mnie są ;)
Zresztą, nie zastanawialiście się jaki stopień wojskowy mają np. Pułkownik Maxwell czy Generał Michael Kell? Keitoku Asano też wygląda na trochę wyżej niż Kapitan.

U siebie mam 4 poziomy (dotyczy tylko sił korpo i braciszków, w Plemionach zostałem przy 1 poziomie - dowódca i tyle): sierżant - kapitan - pułkownik - generał. Dawniej chciałem jeszcze majora (bo fajnie brzmi) ale koniec końców uznałem, że to zbędna komplikacja.
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5478
    • Zobacz profil
Odp: Zespół Inżynieryjny (specjalka)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2019, 11:39:37 pm »

Ta Ranga w świetle zasad najmniej istotna akurat. Istotne natomiast są:
-przydziel - przydziel to nie dołącz, a więc musi być zapis o tym, że karta pozostaje w grze i nie spada po Niewinnej sztuczce bo nie jest dołączona.
-zablokować
-karta zdarzeń
Uiszczanie opłaty jest jasne, ale też niestandardowe. :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.