Listopad 27, 2020, 06:29:39 pm

Autor Wątek: niewinna sztuczka i pojazd  (Przeczytany 406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marioalive

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
niewinna sztuczka i pojazd
« dnia: Marzec 21, 2020, 11:03:06 am »

Wojownik posiada pojazd na którym jest napisane że nie może korzystać/używać innych kart ekwipunku. Czy jeśli mu dam niewinną sztuczkę to czy ten pojazd spada ? Jeśli tak to dlaczego?
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 610
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 21, 2020, 01:38:43 pm »

Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 437
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 21, 2020, 09:46:53 pm »

Według mojej logiki nie można dać wojakowi z Pojazdem Niewinnej (jak ma wyłączone inne ekwipunki), na tej zasadzie
na jakiej nie można jej dać np. Grizzliemu (tudzież komukolwiek innemu z ograniczeniem na sprzęt). I zdaje się, że to pokrywa się mniej więcej z ustaleniami w temacie zapodanym przez Snake'a.

Gdyby natomiast można byłoby ją dać, to pojazd by spadał, bo tak stoi na Niewinnej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2020, 09:50:04 pm wysłana przez Kapitan Shinobi »
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

marioalive

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2020, 08:51:00 am »

Właśnie chodzi o to że można ją dać, bo na pojeździe jest napisane że nie może korzystać a nie że nie może otrzymywać.
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 437
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2020, 10:27:39 pm »

Była już o tym dyskusja i na tym forum. Twórcy DT dość swobodnie podchodzili do słów posiadać/używać/korzystać/otrzymać, swoje dołożyli tłumacze, i tak naprawdę nigdy nie zostało to usystematyzowane.
Podtrzymuję moje stanowisko co do Niewinnej, gdyby była możliwość jej dawania, to POJAZD by spadał, bo jako karta ekwipunku jest dołączany do wojownika. Wyjątkiem są chyba tylko Grabieżca i Ważka, bo niejako u nich jest sytuacja odwrotna. Pojazd jest na obszarze, a do niego dołącza się wojaków (że niby są w środku).
Skoro masz wątpliwości, to może niech wypowiedzą się gracze z doświadczeniem turniejowym.
Ja zawsze grałem w ten sposób, że w sytuacji gdy ktoś ma np pojazd, który wyklucza inne ekwipunki (bądź coś o podobnym działaniu, np. Pancerną Skorupę), to nie można mu dołożyć Niewinnej.
A Inwigilator? Zdaje się że ma podobny opis co niewinna. Można dołożyć czy nie można, a jak można to czy będzie działał z wojakiem w Pojeździe?
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5492
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2020, 10:28:34 am »

Należałoby prześledzić właśnie różne zapisy - dać, posiadać, zagrać, używać i sprawdzić jak to się ma do Niewinnej. Jak mi się uda znaleźć chwilę czasu to spróbuję na podstawie innych kart ogłosić jakieś nieoficjalne moje stanowisko w tej sprawie.  8)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 437
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2020, 10:39:16 pm »

Zaraz zaraz, przecież chyba już jakieś stanowisko powinniście mieć po tylu turniejach\latach?.

Jeżeli dozwolone będzie dodanie Niewinnej wojakowi z Pojazdem (czy tam czymkolwiek innym, wykluczającym ekwipunek, np. Pancerna Skorupa), to Pojazd/to drugie musi spaść, ponieważ Niewinna działa w ten sposób, że odrzuca inne dołączenia. A Pojazdy z nielicznymi wyjątkami są dołączane do wojowników, tak samo jak inne karty ekwipunku. 

Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5492
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 29, 2020, 03:36:13 pm »

Było, ale nie pamiętam jakie... ;) Ostatnio grywamy dość rzadko. Poza tym, od czasu do czasu wypływają jakieś sensowne argumenty w postaci analogii, które wyjaśniają pewnie problemy inaczej niż do tej pory robiliśmy.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

marioalive

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 29, 2020, 10:44:27 pm »

Ja na razie gram tak że niewinną dołożyć do woja można ale tak jakby z niej nie korzysta póki wojownik jest w pojeździe, jeśli by wyszedł albo ktoś go odrzucił wtedy zadziała niewinna i wszystkie kart out. Ale czekam na wasze oficjalne stanowisko w tej sprawie.
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 610
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: niewinna sztuczka i pojazd
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2020, 07:22:00 pm »

Brzmi sensownie, też bym tak grał.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2020, 09:53:42 pm wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane