Sierpień 16, 2018, 12:52:19 am

Autor Wątek: Inspiracja  (Przeczytany 11112 razy)

Ris

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 45
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 23, 2009, 12:35:07 pm »

Dokładniej chodzi o to, że jedna osoba zagrywa podczas swojej inspiracji Niespodziewana inwazje, to drugi gracz nie może jej Skraść i zagrać?
Zapisane
~Młody  ; d

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5295
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 23, 2009, 02:34:01 pm »

Zależy :) Jeśli będzie to karta zagrywana jako trzecia akcja inspiracji zagranej podczas drugiej inspiracji to chyba się da ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Pako

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Legionista
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 23, 2009, 02:54:00 pm »

No to może inny przykład... Boskie natchnienie, bo akurat taką systuację miałem.
Zapisane
Zasady warszawskie

Cytat: Paul Beakley
Beg, borrow or steal every Manifest Destiny you can find (...)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5295
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 23, 2009, 02:57:12 pm »

No wygląda na to, że jeśli masz nadal 3 akcje z inspiracji, a ktoś wskoczy przed nie z własną inspiracją to można skraść.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 24, 2009, 12:36:01 pm »

Czyli jeżeli rzuciłem Inspirację i zanim zdążyłem wykonać akcję przeciwnik zagrał ostateczne natarcie mogą w trakcie walki wykonywać moje akcję?

Tak w ogóle czy z ostatecznie z Ostatecznego dostaje się tylko 1 atak czy 1 akcje ataku gdzie jak mam np Działko to mam 2 ataki?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5295
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 24, 2009, 02:06:35 pm »

Angielska karta mówi - akcję ataku. Więc działko to dwa ataki. A co do Ostatecznego - nie można wykonać tych akcji podczas walki, a dopiero po walce. Ostateczne z Inspiracją działa mniej więcej tak jak dwie Inspiracje - ostatnia karta zagrana jest rozstrzygana pierwsza.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 20, 2012, 11:24:28 am »

Czy w swojej turze, po właśnie wykorzystanych trzech akcjach, z których ostatnia była atakiem, mogę zagrać Inspirację?
Dla mnie odpowiedź jest oczywista. Pytanie to efekt sprzeczki, jaka miała miejsce w trakcie ostatniej gry.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 20, 2012, 11:29:50 am »

Możesz - np w kroku 3. zagrać Inspirację w takim przypadku i masz 3 akcje - tak samo jak możesz to zrobić w turze przeciwnika i mieć 3 akcje. Zapis o turze dotyczy zagrania przed/w trakcie wykonywania akcji - żeby w kroku wykonywania akcji atak był na końcu.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 04, 2016, 07:46:17 pm »

A czy dostanę akcje, jeśli zagram Inspirację w swojej turze w trakcie walki, po moim ataku?
Myślę, że tak, ale jest ktoś, kto twierdzi inaczej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2016, 08:33:52 pm wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5295
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 05, 2016, 07:48:48 am »

Dostaniesz. Super standardowa sytuacja. Nawet w instrukcji jest taki przykład.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 05, 2016, 10:37:15 am »

Wiem, że pytam o podstawy, ale ostatnio grywam z kimś, kogo muszę przekonywać do pewnych standardów.
Przykład z instrukcji to byłoby coś, później poszukam.
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 05, 2016, 03:41:12 pm »

Znalazłem coś tutaj http://www.oocities.org/area51/vault/4587/doomfaq.htm, ale fragmentu instrukcji nie mogę znaleźć, pomożesz?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5295
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 05, 2016, 11:02:44 pm »

Rzuciłem okiem, ale na razie nie znalazłem - pamięta ktoś gdzie to było może? Był dokładnie przykład o zagrywaniu Inspiracji podczas walki i dodawaniu ekwipunku.

No ale tak generalnie to w czym problem? Chodzi o to, że ostatnia akcja musi być akcją ataku i potem nie możesz wykonać już żadnych innych akcji tylko ataki? Jeśli o to chodzi, bo tak zakładam, to się zgadza, ale dotyczy to tylko standardowych akcji jakie masz w turze - 3 podstawowe plus ewentualnie dodatkowe z Zakonu i tak dalej. Zasady poszczególnych kart są ważniejsze niż zasady instrukcji. W momencie kiedy zagrywasz Inspirację masz możliwość wykonania 3 akcji nie będących akcjami ataku zgodnie z zapisem na karcie. Jeśli miałoby być inaczej to równie dobrze można powiedzieć, że wszystkie karty, które pozwalają obejść standardowe zasady (np. jeden atak w turze) w ogóle nie działają. Zapis karty zawsze jest ważniejszy niż zapis w instrukcji.
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2016, 11:17:41 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 07, 2016, 10:36:12 am »

Tak, o to toczy się spór. Chodzi o zapis na karcie i o wyjaśnienie Wintera.
Karta: If played during your turn, these are in addition to your normal actions. Po co to zdanie?
I Winter: If you play INSPIRED during your turn, you simply get three additional actions to add to the three you already have. Remember that you are still restricted to attacking last.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5295
    • Zobacz profil
Odp: Inspiracja
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 07, 2016, 11:42:49 am »

Do końca nie wiem po co ono jest, ale powiedzmy, że może chodzić o to, że możesz rzucać karty wymagające np. 3 akcji łącząc akcje standardowe i akcje z Inspiracji, ewentualnie łączyć różne inne kombinacje rzeczy wymagających 2-4 akcji (np. Dont call again - możesz odrzucić za 2 standardowe + 2 z Inspiracji, możesz wykonać jeszcze jedną akcję non-attack, a potem zaatakować na koniec ze standardowej akcji). Jeśli rzucisz Inspirację podczas wykonywania akcji to po prostu w kroku drugim będziesz miał więcej akcji. Nie możesz rzucać Inspiracji w momencie wykonywania konkretnej akcji takiej jak medytacja, wystawianie wojownika, wyposażanie go czy zsyłanie daru - te akcje 'trwają' na tyle krótko że nie można nic zrobić podczas ich trwania. Można zagrać coś przed lub po. Walka jest inna - podczas walki można normalnie zagrywać karty w każdym jej etapie i Inspiracja zagrana podczas walki daje 3 akcje w momencie zagrania - czyli podczas danej fazy walki.


http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cgPtaeTWCzYJ:faq.agarwaen.cz/faq-us.html+&cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Znalazłem jeszcze kopię czeskiej strony, na której znajduje się chyba oficjalny FAQ z drugiej edycji. Nie wyjaśnia to za wiele, ale w pytaniu o Inspirację podczas walki nie ma podanych żadnych dodatkowych ograniczeń. Jest tylko:
"Can I play Inspired in combat?
Yes of course. Inspired you can play ANY TIME."

« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2016, 11:52:25 am wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.