Lipiec 19, 2019, 05:30:17 am

Autor Wątek: Karty bez efektu a ich anihilowanie  (Przeczytany 3428 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Karty bez efektu a ich anihilowanie
« dnia: Czerwiec 25, 2006, 01:01:53 am »

Czy karty Zakłócone/Skradzione/Repudiate'owane/zLutowane są anihilowane mimo, że nie weszły w życie jeśli są one anihilowane po nieskontrowanym zagraniu? Np. Wymiana, Ukryte Siły itd.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2006, 04:41:21 pm »

Tak - karta taka nie trafia nnigdy na stos kart odrzuconych, chyba, że trafi tam z ręki podczas kroku3, lub zostanie z ręki odrzucona. Jeżeli natomiast mamy próbę jej zagrania, to jest anihilowana.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:09:53 am »

Witam,

czytałem ENG Zakłócenia i jest tam "It is discarded".
To jest tekst z REPUDIATE: "That card has no effecton play and is discarded."
Podobnie jest z Nieudanym czarem.
Natomiast na Luterańskim Wiernym coś takiego nie jest ujęte (ale czytałem tylko po Polsku).

Więc jeżeli nie ma jakiś oficjalnych zasad to sądzę że z Zakłócenia, Repudiate, i Nieudanego czaru (może jeszcze jakieś ale narazie nie przychodzą mi żadne do głowy) się odrzuca karty a z reszty stosuje się zasady zależnie od zagrywanej karty odrzuca/anihiluje.

Oczywiście nie znam zasad tak jak niektórzy na forum więc mogę się mylić :)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:24:16 am »

Chodzi tu o to, że karta, która z natury jest anihilowana jest anihilowana nawet jeśli zostanie Zakłócona itp. Np zagrywasz Boskie Natchnienie i ktoś zakłóca. Boskie nie wchodzi do gry, tylko automatycznie zostaje zanihilowane mimo, że nie zadziałało. Generalnie jednak, karty takie będą po prostu odrzucane - zagrywasz Inspirację, ktoś zakłóca i Inspiracja trafia do discardu.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 17, 2008, 01:42:28 pm »

Czyli mam rozumieć że zapis na kartach jak Zakłócenia Łączności jest zbędny?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 17, 2008, 02:57:49 pm »

W gruncie rzeczy tak :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2008, 03:15:32 pm »

Cytat z Wintera jakby ktoś nie był przekonany:
If you MISCOMMUNICATE a "remove from game after it is played" card, does it go to the discard pile rather than being removed from the game?
No, it is still removed from the game, since it was still "played" - the effects just didn't work.
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2009, 11:23:45 pm »

Jeżeli zakłócam kartę, której zagranie wymagało jej usunięcia, to oczywiście Zakłócenia nie ochronią jej przed stosem kart usuniętych. Z tym się zgadzam. Zagrywam kartę, poświęcam akcję/akcje i usuwam, bo tego wymaga zagranie. A co dzieje się potem? Następuje efekt karty specjalnej, o ile nikt go nie zablokuje.
W przypadku Anihilacji sprawa nie jest dla mnie tak oczywista. Rzucenie czaru wymaga trzech akcji - spoko: rzucam, tracę akcje. Ale karta leci na stos kart anihilowanych tylko razem z innymi ze stołu, które muszą się tam znaleźć z powodu DZIAŁANIA Anihilacji. Dlaczego sama Anihilacja miałaby zostać usunięta?
W efekcie działania czego?

A co się dzieje, jeżeli ten czar się nie uda? Zostaje odrzucony, bo taki jest EFEKT zagrania Nieudanego czaru. Co oczywiście nie zapobiega utracie trzech akcji.
Tak jak Zakłócenia nie zapobiegają utracie akcji potrzebnych na zagranie karty specjalnej.
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2009, 11:27:48 pm wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2009, 11:49:18 pm »

Anihilacja w drugeiej edycji mimo identycznego zapisu na karcie była opatrzona znakiem "X" po lewej stronie obrazka. Niezależnie od tego gdzie znajduje się zapis o tym czy karta jest anihilowana po użyciu, to karta zawsze jest w ten sposób traktowana. Karta albo jest anihilowana po użyciu, albo nie. Nie ma kart, które są anihilowane po użyciu tylko wtedy gdy zadziałają, a nie wtedy gdy zostaną zakłócone. Prosta sprawa.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2009, 12:04:36 am »

Prosta, odkąd w drugiej edycji pojawił się krzyżyk (o czym nie wiedziałem). Wcześniej wcale taka nie była.
Ale skoro w 2. ed. dodano krzyżyk, to temat uważam za wyjaśniony. Uszanowanie.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2009, 12:06:08 am wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Karty bez efektu a ich anihilowanie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2009, 10:23:31 am »

No dla mnie akurat ten X z drugiej edycji specjalnie mocnym argumentem nie jest. Bardziej przemawia do mnie to, że nie ma żadnej karty, która jest anihilowana tylko wtedy kiedy zadziała. Zgodnie z zasadami jakie pojawiły się w Apocalypse, każda karta należy do jednej z grup - albo odrzucana, albo dołączana, albo anihilowana. Nie ma opcji odrzucana chyba, że zadziała. Każda karta po zagraniu musi trafić w odpowiednie miejsce i tyle.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.