Sierpień 18, 2018, 03:21:06 am

Autor Wątek: Odporność na Sztukę  (Przeczytany 23877 razy)

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« dnia: Lipiec 24, 2006, 01:56:41 pm »

Czy Sztukę typu Telepatia lub Hipnoza można efektywnie użyć w walce przeciw Wojownikom odpornym na Sztukę bądź Nietoperzom?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5296
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2006, 05:10:25 pm »

Sztuka nie może mieć żadnego wpływu na wojownika odpornego. Wojownik odporny nie może zostać zmieniony na innego agresora, a i jego obrońca nie ucieknie użuwając sztuki - chyba, że będzie to Przeiwdzenie ataku
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2006, 01:02:14 pm »

To co, takim Pacyfizmem też nie mogę się sam odrzucić podczas walki?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5296
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2006, 09:05:19 pm »

Raczej można rzucać czary w walce z odpornym.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2006, 04:58:59 am »

Co do odporności wszelkiej maści - na odpornych wojowników karty, z danego typu nie mogą mieć żadnego wpływu!
Pamiętajmy także o tym, iż odporni wojownicy przenoszą swoje odporności na dołączone do siebie karty, na swojego przeciwnika i dołączone do niego karty! Zastanawiam się, czy odporności powinny przechodzić na znajdujące się w grze karty, które wywierają wpływ na odpornych wojowników, ale nie są do nich dołączone (uważam, że te karty nie uzyskują odporności... )!

(Odporności i związane z nimi zasady są pozbawione sensu i tyle!)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5296
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2006, 11:07:19 am »

Jak to przenoszą odporność na przeciwnika? :) Bynajmniej nie przenoszą i mogę to udowodnić jeżeli będzie konieczne ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2006, 12:52:02 pm »

To udowodnij - czekam!

Według mnie samodoskonalący się Dominik nie podwaja się w walce z Alakhaiem!
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5296
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2006, 01:08:49 pm »

?? Jasne, że się podwaja :) Tylko, ze Alakhai tego nie liczy i tyle.

Zniekształcenie - odporny na MH wojownik, korzysta z daru podczas walki i niszczy sprzęt przeciwnika? Rozumiem, że nie może tego zrobić, bo przeciwnik zyskał nagle odporność? Niby skąd? :)

No i choćby Twoja ulubiona presja podczas walki kiedy jeden wojownik jest odporny. I co? Drugi nie zostanie ranny bo zyskuje odporność?

PS. Zaprzestań używania wykrzykników po każdym zdaniu. Jak chcesz się wykrzyczeć to poza forum ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2006, 02:32:15 pm »

Cytuj
Zniekształcenie - odporny na MH wojownik, korzysta z daru podczas walki i niszczy sprzęt przeciwnika? Rozumiem, że nie może tego zrobić, bo przeciwnik zyskał nagle odporność? Niby skąd?

Nie może zniekształcić Ekwipunku podczas walki - ponieważ wpłynęłoby to na jej przebieg!
Cytuj
No i choćby Twoja ulubiona presja podczas walki kiedy jeden wojownik jest odporny. I co? Drugi nie zostanie ranny bo zyskuje odporność?

Wyobraź sobie taką sytuację: Alakhai w Nekroczołgu z Darem Zniekształcenia Przestrzeni atakuje Grindera... Stojący obok Wyspiarza Znawca Sztuki próbuje uratować kolegę zaklęciem Presji, które teoretycznie walkę powinno przerwać - zasadniczo nie może tego zrobić! Przerwanie walki byłoby dla Alakhaia małosatysfakcjonujące (on zapewne pragnąłby rozedrzeć ciało Grindera na strzępy a z jego głowy zrobić piłeczkę do gry w piekielnego golfa!) - jedyny sposób, aby przerwać taką walkę za pomocą Sztuki to rzucić Przewidzenie Ataku lub Anihilację (przed tymi zaklęciami nie chronią odporności)!

PS - Wykrzytniki są bardziej wyraziste niż kropki - wolę używać "!"'ów a nie emotów! (nie zapominajmy o tym, iż jestem Wrzeszczącym Legionistą!)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5296
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 01, 2006, 02:45:35 pm »

Nie masz racji :) Wojownicy walczący z wojownikami odpornymi nie są odporni i tyle. Nie mam zielonego pojęcia skąd to wziąłeś. Walka może zostać przerwana np Pacyfizmem, bo jak nie bedzie przeciwnika, to mało kogo obchodzi co o tym myśli Alakhai. Idąc Twoim tropem, można powiedzieć, że nie można rzucić podczas walki z Alakhaiem Equilibrium, żeby zdjąć np dołączone do Ciebie watchful eye - bo załóżmy nie masz PA. Wtedy będziesz już mógł rzucić specjala i wynik walki z pewnością się zmieni. Dążysz do tego, że było jak na GE - podczas walki z odpornym nie można rzucać sztuki. Dopiero co z ym walczyłeś, a teraz jesteś za - dziwna sprawa :roll:

No i rozumie, że Repudiate też nie działa podczas walki z Alakhaiem ;) Przecież może mieć wpływ na walkę. Tak szerokie przenoszenie odporności nie ma sensu. Ostatecznie można dojść do wniosku, że wszystko co wpływa na grę, ma wpływ na odpornego i tym samym nie można wykorzystać sztuki dopóki np Alakhai jest w grze. BO niby co można sztuką zrobić? Nie można zdjąć eliminacją Valpurgiusa, bo to nei po myśli Alakhai - to jego kumpel i Alakhai byłby zły z tego powodu, bo Valpurgius miał mu w przyszłości pomóc. Bzdura lekka ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 01, 2006, 03:37:05 pm »

Cytuj
Walka może zostać przerwana np Pacyfizmem, bo jak nie bedzie przeciwnika, to mało kogo obchodzi co o tym myśli Alakhai.

Nie no - właśnie do tego zmierzam, że nie może ponieważ w ten sposób Sztuka wpłynęłaby na odpornego wojownika (zastanów się nad tym)... to, że dookoła wesołego i niewinnego Grindera kręciłyby się pacyfki, wróżki i kwiatuszki przywołane za pomocą Sztuki nie znaczy wcale, że Alakhai zakończyłby swoją walkę (myślę, że w takiej sytuacji dodałby gazu i z pianą na "ustach" rozjechałby bezbronnego Wyspiarza). (kropka!!!)
Zapisane

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2006, 03:58:12 pm »

Cytat: "Marqwitch"
to, że dookoła wesołego i niewinnego Grindera kręciłyby się pacyfki, wróżki i kwiatuszki przywołane za pomocą Sztuki nie znaczy wcale, że Alakhai zakończyłby swoją walkę (myślę, że w takiej sytuacji dodałby gazu i z pianą na "ustach" rozjechałby bezbronnego Wyspiarza). (kropka!!!)


Całkowicie popieram ten punkt widzenia  :mrgreen:  Wreszcie ktoś kto patrzy na tą sprawe z tego samego co ja puktu widzenia  .
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5296
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2006, 05:06:42 pm »

Tak, zabiłby go zwłaszcza po tym, gdy tamten już zmarł ;) Odporność Alakhaia nie przechodzi na innych. Po prostu Alakhai'owi nic sztuką zrobić nie moża i nie można też nic zrobić kartom do niego dołączonym. Na tym kończy się odporność. Jak napisałem wcześniej - gdyby każdy efekt sztuki mający jakikolwiek wpływ na Alakhaia miał zostać zanegowany, to każdy odporny na sztuką, np Alakhai, wypaczałby sztukę tak jak niektórzy to robili z Valpurgiusem. Cięzko jest udowodnić, że coś nie ma i nie będzie miało wpływu na odpornego, w końcu wszystkie działania gracza A są skierowane przeciwko graczowi B i tak też jest ze sztuką, która pośrednio uderza we wszystkich wojowników tegoż gracza w tym i tych odpornych. Nie można więc rzucać Repudiate na karty specjalne zagrywane na odpornych, nie można zdejmować kart specjalnych dołączonych do gry przy pomocy Equilibrium (np Trening), nie można rzucić odeganania na nieodpornego Legionistę czerwonej gwardii, jeżeli odporność ma ożywiony legionista - zmniejszyłoby to jego cechy, itd - to już absurd, a działa tak samo jak obrona przed pacyfizmem ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2006, 12:43:55 am »

O rany, znowu trzeba przypominać że gramy w 1st Edition a nie w GE-edition :) . Panowie  - czy zapis podobny do tego z zasad GE - o niemozności uzywania sztuki w ogóle w walce z odpornym jest w instrukcji do 1st edition - NIE, NIE MA NIC TAKIEGO w instrukcji do 1st edition  jest tam tak - cytuję:
"Na wielu kartach znajduje się informacja, że wojownik jest ODPORNY na Mroczną Harmonię i/lub Sztukę. Oznacza to, że te zdolności nie mają na niego absolutnie żadnego wpływu. Ważne jest, że podczas walki karty sztuki lub Mrocznej Harmonii nie wpływaja w ogóle na osobę, która jest na nie odporna, nawet gdy zdolność, którą reprezentują nie dotyczy jej bezpośrednio" - dalej jest przykład z Alakhaiem i ścianą żywiołów - no i gdzie jest zapis że nie można użyć np equilibrium czy nawet pacyfizmu na samym sobie? Otóż nigdzie - więc mozna użyć sztuki na samym sobie, nawet powodując własne odrzucenie - to nie ma żadnego wpływu na przeciwnika odpornego na sztukę - bzdurą jest twierdzenie że "nie mogę sobie ze strachu w walce strzelić w łeb, bo mój przeciwnik jest kuloodporny" :/ Zauważmy taką rzecz jeszcze - w instrukcji jest przykład o rzuceniu ścieny żywiołów w walce Alakhaiem - ściana to czar który można rzucić w trakcie walki tylko - ktoś go użył ale on przeciwko Alowi nie zadziałał - nie ma tam nic o tym, że czar nie mógł w ogóle być rzucony, tylko o tym że na Ala nie zadziałał. Zwróćmy uwagę że Nipa zmieniając te zasady na Enginie zmienił przykład na samodoskonalenie vs Alakhai - dlatego że gdyby został przy przykładzie z 1st edition zaprzeczyłby samemu sobie! BTW - Marqwitch, samodoskonalenia działa nieprzerwanie na woja który je rzucił - w walce z odpornym po prostu nie bierzemy tego podwojenia pod uwagę i tyle - zauważ że gdyby udało się wbić w środek walki jakims sposobem - zgodnie z opisem Wintera - "breaking into attacks" z thewinternet.com  - i ta "wciśnięta" walka toczyłaby sie pomiędzy gościem z samodoskonaleniem a kimś nieodpornym na sztuke - to podwojenie cech działa normalnie i tyle. Uff znowu długie wyjasnienie - ale może trafne, co Panowie? :>
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 02, 2006, 04:11:16 pm »

Pretorianstalker, widzę, że jako zaprzysięgły wróg MtG pragniesz przekształcić DT w MtG (ciekawy paradoks)... Otóż to w MtG zdolności typu PROTECTION uodporniają posiadające je karty na odpowiednie czynniki, które wpływają na nie w sposób bezpośredni (kolory, rodzaje itd.) - jednak w DT jest inaczej, gdyż odporności z tej gry wpływają również na karty działające w sposób pośredni.

Czyli w MtG, Niv Mizzet, The Firemind (Stwór czerwono - niebieski) z dołączonym do siebie Unholy Strenght (Urok czarny) otrzymuje modyfikatory +2/+1, podczas walki z Aniołem, który posiada Protekcję na kolor czarny.

Natomiast w DT, Znawca Sztuki nie podwaja się za pomocą Samodoskonalenia, w czasie walki z Neferytą Ilian.

Z tego co czytam, ludzie (z wyjątkiem Atticusa) chyba nie czytają tego, co pisałem lecz sugerują się wypowiedziami Pretorianstalkera.
Nigdzie nie pisałem o Ekwilibrum, a z moich wypowiedzi wynika, że zadziałałoby ono normalnie (chyba, że miałoby wpłynąć na karty Specjalne dołączone do odpornego wojownika lub jego przeciwnika)... Nigdzie nie przytaczałem zasad z 2nd Edition GE - to raczej Preto kieruje się ślepo objawieniami Nipy, którego uważam za powiedzmy niemądrego człowieka.

Idąc "genialnym" tokiem myślenia Pretorianstalkera, wojownicy wyposażeni w Noktowizor kończyliby walkę z przeciwnikiem, gdyby tylko ktoś rzucił kartę Gęstej Mgły.
Zapisane