Październik 23, 2018, 10:18:06 pm

Autor Wątek: Odporność na Sztukę  (Przeczytany 24138 razy)

tmerlin

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 15, 2007, 07:58:11 am »

Ale czy odpornosc nie jest tym samym co "niemożność rzucania sztuki" ??
Chodzi mi o to, że np wojownicy Cyber'a nie mogą rzucać sztuki (tak jest napisane na karcie każdego wojownika) i nic nie zmusi ich do tego by posiadali taka zdolność (temat przeze mnie już poruszany).
Tak samo chyba powinno być w przypadku wojowników odpornych na sztuke. Skoro na jego karcie jest napisane, że jest odporny na sztuke, to chyba nic nie powinno tego zmieniac. W tym wypadku Durand powinien negowac dzialanie kart ktore daja odpornosc na sztuke (np Odpornosc psychiczna, Tarcza spaczenia).


ps. A czy np karta "Unicestwienie mocy" nie przeczy sama sobie? Karta mrocznej harmonii ktora uodparnia na dzialanie kart mrocznej harmonii ;)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 15, 2007, 10:33:37 pm »

Niemożność rzucania zaklęć to coś zupełnie innego niz odporność. Tylko na GE mają momentami coś wspólnego. W reguły odporni mogą rzucać zaklęcia sztuki, ale efekty zaklęć nie mają na nich wpływu. Durand neguje każdą odporność, niezależnie od tego czy wynika ona z kart dołączanych czy zdolności wojownika.

Co do Unicestwienia mocy - teoretyznie tak, ale jak się nad tym zastanowić, to niekoniecznie :) Jak karta przestaje działać wskutek odporności, to zaczyna działać od nowa :P
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

tmerlin

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 15, 2007, 10:56:01 pm »

Ja nie porownuje odpornosci z mozliwoscia rzucania zaklec. Tylko daje przyklad. Na kartach wojownikow Cybera pisze ze nie moga rzucac zaklec sztuki, i powiedzieliscie mi, ze nikt ani zadna karta ktora daja taka zdolnosc nie zezwoli im na uzywanie zaklec. Bo pisze ze TEN (konkretny) wojonik nie moze korzystac ze zaklec.
No to teraz na karcie wojownika (np legionu) pisze ze jest odporny na sztuke. Wiec nie dzialaja na niego karty sztuki. Czy mozna sprawic ze na TEGO (konkretnego) wojownika beda oddzialywac karty zaklec?.

Pozwole sobie zacytowac pretorianstalker'a:
[...]Zasady te wynikają z zapisu na kartach wojowników [...] i niezależnie od tego co byśmy robili na ich kartach pozostaje.[...]

Idzmy dalej, Durand neguje odpornosc na sztuke i zezwala WSZYSTKIM ŻZ na uzywanie sztuki. Wiec skoro neguje napis na karcie np: Alakhai'a Przebiegłego (odporny na sztukę) to także powinien zezwolic np Atylli na rzucanie sztuki. Gdzie się mylę?

ps. nie probuje wmówić, że Cyber może korzystać ze sztuki....
Zapisane

Jasieq

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 264
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 16, 2007, 12:38:29 am »

Mylisz się w tej prostej sprawie, że na angielskiej wersji Duranda pisze że wszyscy CZŁONKOWIE BRACTWA mogą rzucać wszystkie czary sztuki.
Zapisane
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 16, 2007, 01:48:13 pm »

Cytat: "tmerlin"
Czy mozna sprawic ze na TEGO (konkretnego) wojownika beda oddzialywac karty zaklec?.

Oczywiscie ze mozna. Wystarczy np. karta "Odwrócenie uwagi" badz poprostu Durand na stole. A jesli juz mowimy o Durandzie to tak jak pisał Jasieq daje on mozliwosc rzucania zaklec tylko wojownikom bractwa.
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 16, 2007, 04:43:18 pm »

Chodzi o zasady dokładnieszje od innych. Zasada, że konkretny wojownik nie może rzucać jest dokładniejsza niż taka, która mu na to pozwala (dokładniejsza czy może w sumie silniejsza). A co do negowania odporności Duranda to jest to już ewidentnie zasada dokładniejsza, bo odnosi się do tej właśnie konkretnej zdolności.

Przykład:
Alakhai ma zasadę, że jest odporny na sztukę. Durand ma zasadę odnoszącą się do zasady Alakhaia, czyli jest dokładniejszy. Gdyby pisało na Alakhaiu, że tej zdolności nie można negować to byłby dokładniejszy od Duranda, ale tak nie pisze :)

Co do Cybertronicu - normalnie ŻZ nie potrafią rzucać sztuki, a jak dodatkowo napiszemy na nich, że nie mogą jej rzucać, to nawet zasada powodująca, że mogą to zrobić nei ma na nich wpływu. Musiała by ta zasad brzmieć: wojonik od tej pory może rzucać zaklęcia sztuki, nawet jeżeli było na nim napisane, że nie może tego robić - czy coś w tym guście. Zakaz jest zawsze silniejszy od zezwolenia, tak samo jak NIGDY jest mocniejsze niż ZAWSZE.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Fungus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 191
  • Box'o maniak
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 16, 2007, 10:46:36 pm »

Jak dla mnie te oba słowa są sobie równe.

ZAWSZE - za każdym razem, nie ma wyjątków od pewnej reguły, np: 2+2=4 zawsze to działanie jest takie samo i nigdy się nie zmieni, to jest utarta reguła.

NIGDY - jest dokładnym przeciwieństwem słowa "zawsze", nigdy znaczy, że ani razu nie zdarzyła się jakaś sytuacja lub chociażby nigdy 2+2 nie jest 5

Te słowa współgrają ze sobą tak jak ying i yang, dobro i zło, ciepło i zimno. Zresztą po angielsku "zawsze" i "nigdy" są sobie podobne ever/never. Wystarczy zobaczyć na genezę słowa każdy stwierdzi, że są sobie równe.

A jak dalej nie chcecie tego zaakceptować to spytajcie się pierwszego lepszego polonisty o genezę słowotwórczą pojęcia "zawsze" i "nigdy". Każdy potwierdzi to co tutaj napisałęm.
Zapisane
Marzy mi się talia po Francusku. Już prawie to spełniłem.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 16, 2007, 11:31:30 pm »

Niezależnie od tego co od czego pochodzi, NIGDY jest mocniejsze niż ZAWSZE.
Cytuj
NEVER vs. ALWAYS

In a related concept, some cards may “always” do something. For example, SHADOW WALKERS “always” attack their opponents first in combat. But what happens if that opponent has an ability that says “its opponents may NEVER strike first”? Which takes precedence? The NEVER does. NEVER is more powerful than ALWAYS.


Zgadnij kto jest autorem ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Czysiaczek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 54
  • Umiesz liczyc, licz na siebie.
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 26, 2009, 10:36:35 pm »

Pytanie z mojej strony. Otóż co dzieje się w sytuacji:
wojownik z odpornością na sztukę zabija wojownika z samodoskonaleniem. Ile gracz dostaje punktów?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 26, 2009, 10:45:37 pm »

Proporcjonalną do pancerza jaki musiał przebić ;) Czyli normalną W.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Czysiaczek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 54
  • Umiesz liczyc, licz na siebie.
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 26, 2009, 10:55:26 pm »

no ale to mój zawodnik jest odporny nie ja jako gracz, a to właśnie ja dostaje punkty nie mój zawodnik. Moim zdaniem jako gracz dostaje 2xW...
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 26, 2009, 11:35:19 pm »

A moim zdaniem pkt zdobywa wojownik i zdobywa ich tyle ile ich widzi. Najlepszym dowodem na to, że pkt zdobywa wojownik są najemnicy - gdyby pkt zdobywał gracz to ich zasady nie miałyby zastosowania. A tak to wojownik zdobywa - i jeśli jest to odporny najemnik to zdobywa tylko podstawową W pomimo samodoskonalenia i to w PA, a nie PZ ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Czysiaczek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 54
  • Umiesz liczyc, licz na siebie.
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 26, 2009, 11:36:57 pm »

no dobra, przekonałeś mnie ;p
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 29, 2016, 02:03:08 pm »

Czy według zasad 2. edycji, w czasie walki z odpornym W OGÓLE nie można rzucać zaklęć??

A warrior who is immune to something is not affected by that thing if it can interact with the warrior in any way. No spells may be cast during combat if the opponent ihas ART IMMUNITY, and no Dark Symmetry abilities may be used if the opponent COMPLETE SYMMETRY IMMUNITY (but if the warrior only has MINOR SYMMETRY IMMUNITY, it is still affected by MAJOR GIFTS). No spells or special abilities may be directly used against immune warriors (this is all usually very obvious).
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Odporność na Sztukę
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 29, 2016, 02:43:01 pm »

Wg 2nd ed - tak.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D