Maj 25, 2018, 11:04:21 am

Autor Wątek: Skradzione papiery  (Przeczytany 4101 razy)

Offline bulielmo

  • **
  • Wiadomości: 179
    • Zobacz profil
Skradzione papiery
« dnia: Sierpień 14, 2006, 11:57:13 pm »
1) czy na kartę która ma zastosowanie "natychmiast po..." zagrać można Podaj dalej np. Podaj dalej na Skradzione Papiery przykład: gracz A szczęście, gracz B Skradzione, gracz A Podaj dalej ale na Skradzione i Szczęście znów jego???  
2) czy na Podaj dalej można zagrać Skradzione dokumenty??
3) czy Skradzione można zagrać na Zmienny los w grze dwóch graczy??
4) czy Skradzione dokumenty można zagrać na jakąkolwiek kartę zagrywaną natychmiast po??
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2009, 01:53:08 pm wysłana przez Nekro »
Papierowa peleryna w rolce = Pancerz Legendarnego Zabójcy :-)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2006, 12:21:24 pm »
1.Raczej nie - karty takie zagrywane są wtedy po Podaj dalej, jeżeli można je wtedy zagrać to ok.
Co do przykładu: Podaj dalej można conajwyżej zagrać na Skradzione szczęscie i obydwaj mają po 10 PA.

2.Nie

3.Tak - można go potem spalić, chyba, że ktos ma dokładnie regulujące reguły palenie kart, ale takich chyba nie wymyślono. Chwilo jest to dozowolne i dopóki nie ma nadużyć nie będę tego osobiscie zmieniał - jak po turnieju okaże się, że ktoś ma wredny deck na palenie kart, albo jakieś przegięcia są to się pomyśli. Do tej pory nie był to raczej większy problem i pali się karty raczej sporadycznie.

4.Nic mi do głowy nie przychodzi :) Chyba nie da rady.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Diablerist

  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2006, 12:49:28 pm »
Ad.3. Nie rozumiem jak można go w tej sytuacji spalić? I tak trzeba go zagrać z efektem, więc pule i tak się zamienią. Spalić to można w tej sytuacji Skradzione.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2006, 04:19:13 pm »
Zmienny los daje Ci możliwość zmiany pul punktów, nie nakazuje jej natomiast ;) Palenie najbardziej chamskie z mozliwych ;)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Czysiaczek

  • *
  • Wiadomości: 54
  • Umiesz liczyc, licz na siebie.
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 07, 2009, 04:20:18 pm »
To jak to w końcu jest, powiedzcie. Można zagrywac kartę inspiracji, aby uzyskac akcje niezbędne do "skradzenia" karty specjalnej, która tych akcji wymaga do użycia?? (niezbyt to po polskiemu chyba, ale myślę, że rozumiecie co mam na myśli  :P)

Offline Lapson

  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 07, 2009, 05:15:21 pm »
Nie da rady. Gdy Kradniesz kartę musisz ją od razu zagrać. Gdy zagrywasz inspirację wykonujesz z niej 3 akcje które nie mogę być przerwane przez inne (chyba że drugą inspirację) - dlatego wtedy przeciwnik nie może zagrać żadnej karty typu Grabież lub Boskie natchnienie.

Reasumując nie da się skraść kart wymagających akcji przy pomocy inspiracji. Co innego gdy ktoś zagrał inspirację i Grabież w twojej turze wtedy chyba da się skraść o ile mnie pamięć nie myli.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2009, 06:34:32 pm »
Tak - ta druga opcja przejdzie. Ktoś rzuca inspirację w twojej turze - i wykorzystuje swoje 3 akcje na jedną kartę, albo ostatnią akcję na dowolną kartę specjalną wymagającą akcji - i wtedy możesz natychmiast zagrać taką kartę ze Skradzionych.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Muleq

  • *****
  • Wiadomości: 2141
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2009, 07:02:33 pm »
Gdyby dobrze pokombinować to nawet ta pierwsza opcja jest do zrobienia. Załóżmy że w turze przeciwnika zagrywam Inspirację po której przeciwnik zagrywa swoja Inspiracje i np Grabież. W tym momencie zagrywam Skradzione, przeciwnikowi kończa sie akcje z jego Inspiracji i wchodza moje 3 akcje z mojej Inspiracji które wykorzystuje na użycie Grabieży. Chyba powinno sie udać ;).   
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2009, 07:52:08 pm »
Tak, ale to bardzo mocno hipotetyczna sytuacja :P
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Czysiaczek

  • *
  • Wiadomości: 54
  • Umiesz liczyc, licz na siebie.
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 08, 2009, 08:51:43 pm »
Nie rozumiem czemu w drugim przypadku miałoby to zadziałać. Przecież jeśli kradnę komuś kartę to jest tak, że on jej nie zagrywa tylko ja. Z tego wniosek, że przeciwnik nie traci akcji. Idąc dalej tym tropem, skoro nie traci akcji, to nadal te swoje akcje ma, a ja nie mogę zagrać skradzionej karty, bo tych akcji "jeszcze" nie mam.

Moim zdaniem, jeśli pierwszy przypadek nie działa, drugi też nie ma prawa bytu... ale może się mylę. Przetłumaczcie mi po chłopsku  :P

P.S. Przypominam sobie erratę do kart z Waszego portalu i tam jest napisane czarno na białym, że pierwsza sytuacja jest możliwa. Co w takim razie skłoniło Was do zmiany swojego zdania?

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 08, 2009, 09:48:13 pm »
Jak pytasz o konkretne zapisy to cytuj. A dwa - jak zagrasz kartę i z jakiegoś powodu nie wyjdzie - Zakłócenia, Skradzione itp to akcje i pkt akcji się tracą.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline niua

  • **
  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2014, 11:12:01 am »
a można zagrać skradzione na przykrą niespodziankę ?
... A WTEDY NADEJDĄ WIELKIE GADY I SPUSTOSZĄ ZIEMIĘ OGNIEM I FURIĄ !!!

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 15, 2014, 12:37:39 pm »
Nie :-)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Izzi

  • **
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2015, 11:14:12 pm »
Kiedy zagrywam skradzione papiery muszę być w stanie zagrać kartę, czyli ponieść ewentualny koszt "skradzionej karty".
Przy kartach zagrywanych za akcje, nie ma większego problemu, bo skradzione można zagrać tylko w sprzyjającej sytuacji. Podobnie z kartami zagrywanymi w dowolnym momencie, które nie mają kosztu (np. szczęście), ale mam pytanie jak jest przy zagraniu skradzionych na taką falę prawości?

Uważam, że kosztem rzucenia fali prawości jest wydanie przynajmniej 10PA, dlatego gracz który "skradł" falę prawości musi za nią zapłacić, a PA wydane przez gracza, który pierwotnie zagrał fale, przepadają.
Przykładowo rzucam fale za 10PA, lecą skradzione papiery i gracz który je zagrał może, czy też właściwie musi zapłacić "od nowa" za fale ile tylko chce, ale przynajmniej 10PA.
Sic vis pacem, para bellum

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5278
    • Zobacz profil
Odp: Skradzione papiery
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 12, 2015, 12:24:55 am »
Tak. Pierwszym efektem Skradzionych jest efekt identyczny z Zakłóceniami. Koszt przepada, a kartę zagrywasz od nowa ponosząc koszt karty. Dla Fali jest to minimum 10 PA.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.