Grudzień 11, 2018, 02:05:56 am

Autor Wątek: Złudzenie  (Przeczytany 4379 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Qba

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Złudzenie
« dnia: Sierpień 25, 2006, 10:39:12 am »

Czy gdy rzucam złudzenie to biorę sobie tylko numerki wojownika,czy też także jego zdolności?
Zapisane
"JASZCZOMP" BRACTWA:D

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Złudzenie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2006, 10:58:20 am »

Wszystko wskazuje na to, że korzystasz jedynie ze Statystyk udawanego Wojownika. Zdolności zachowujesz swoje.
Zapisane

Qba

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 208
  • po namyśle:D
    • Zobacz profil
Złudzenie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 25, 2006, 11:20:25 am »

Tylko że z pierwszej części karty wynika, tu cytuję: "wydaje się być dowolnym znajdującym się  w grze.......", a na końcu jako rozszerzenie meritum karty jest dodane, że korzysta z cech wojownika. Przynajmniej ja to tak rozumiem. W innym przypadku byłoby chyba na karcie tylko odniesienie się do cech bez powyżej cytowanego zwrotu. W każdym razie złudzenie działające po mojej myśli byłoby bardzo ciekawe na głupiego TOSHIRO nieprawdaż? :D
Zapisane
"JASZCZOMP" BRACTWA:D

Jasieq

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 264
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Złudzenie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2006, 11:23:39 am »

moim zdaniem wojownik używa tylko ww,s,p i w,ponieważ takie jest ostatnie zdanie na karcie.A Toshiro wymiata.Mój brat uparł się że tym zaklęciem może sobie skopiować zdolności Toshiro,wg.mnie to bzdura.
Zapisane
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Złudzenie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2006, 11:24:01 am »

Hehe, byłoby. Ale wygląda na to, że pierwsze zdanie jest tylko fluff textem w stylu "szpiedzy wykryli cele przeciwnika...". Jedynie koszty mają znaczenie dla mechaniki gry. A dopiero drugie zdanie jest opisem tego co dokładnie się dzieje.

EDIT: Używa też zmodyfikowanych współczynników, bo nie ma wzmianki o bazowych. Nie wiem natomiast czy sam może się również modyfikować dodatkowo przykładowym AC-41...
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2008, 12:13:30 pm »

Proponuję odnieść się do wersji angielskiej:
Phantasm
Art
Brotherhood
U
ART OF KINETICS. PERSONAL COMBAT SPELL. The caster appears like any
Brotherhood member in play (for 4 D), any Doomtrooper in play (for 6 D),
or any Dark Legion warrior in play (for 10 D). The caster uses the
F, S, A and V of the original.

Zdanie nr1 - podaje koszt udawania innego wojownika.
Zdanie nr2 - podaje na czym udawanie polega
Nie ma miejsca na zdolności. Wyglądanie jak Toshiro nie gwarantuje jego szybkości

Temat Złudzenia niestety chyba nie został wyczerpany... Osobiście uważam, że Złudzenie powinno kopiować tylko i wyłącznie cechy bazowe, mimo, że nic na ten temat nie pisze, ale...
Jesli kopiuje niebazowe - co wtedy? Kopiuję powiedzmy Klaudiusza z Czyścicielem i mam wtedy S=12, ale nie zabijam od razu bo skopiowałem tylko współczynniki, a nie zasady dodatkowe kart dołączonych. Żeby zabijać automatycznie muszę dodać sobie Czyściciel i wtedy mam S=17? Korzystam z dwóch takich samych ekwipunków mając tylko jeden? Żeby uniknąć nieporozumień i dalszych pytań proponuję kopiowanie tylko bazowych cech, które potem są modyfikowane przez nasz ekwipunek i inne takie. Co więcej - co się dzieje, jeśli podczas fazy modyfikacji rzucę złudzenie na np 19stego radnego?  :o
Walka już być przerwana nie może, ale nie mam cech :) Co wtedy? Nikt mi nic zrobić nie może, bo nikt nie znam mojego P :P

Powraca też problem fazy modyfikacji podczas walki z graczem. Tutaj chciałbym tylko przypomnieć, że fazy tej być po prostu nie może, bo jak mówią zasady, jeśli walka nie zostanie przerwana kończy się automatycznym sukcesem - to tak na wypadek gdyby ktoś chciał wsiąść w t32 i wjechać ze złudzeniem (np na Spirit of Nathaniel) i samodoskonaleniem na gracza -> 60 PZ :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2009, 03:37:48 pm »

Czy złudzenie kopiuje w końcu kreski?

np
Atakują mojego Znawcę sztuki i rzucam złudzenie na Ducha? Przerywam walkę?(bo nie mogę w niej uczestniczyć ze względu na kreski - choć niekoniecznie). Walka toczy się dalej ale mój znawca ma staty 3;3;5;30? Może jeszcze jakaś inna dziwna sytuacja?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 01, 2009, 07:53:19 pm »

Wychodzi na to, że kopiujesz kreski :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 01, 2009, 08:09:01 pm »

Ale czy to wpływa jakoś na walkę ? Nie mogę w niej uczestniczyć? (w sumie do tego jest zwykle specjalny zapis na karcie). Czy po prostu walka trwa ale jak nie pójdzie np mina, presja lub tym podobne to nic się nie dzieje?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 01, 2009, 08:43:39 pm »

Złudzenie raczej rezucasz w fazie modyfikacji, a więc już nie przerwiesz walki. Jak nie masz pancerza to nic się nie stanie, bo z porównania dowolnej wielkości z "-" nic nie wynika. Innymi słowy - jeśli weźmiesz cechy Apostoła to po prostu walka zakończy się nierozstrzygnieta.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 05, 2009, 03:48:58 pm »

Sprawa jest dośc oczywista ale wole zapytac:
Rzucając Złudzenie wojownik dostaje podmienione parametry jako swoje bazowe na czas walki? Więc jeżeli Znawca sztuki skopiuje Duranda i rzuci samodoskonalenie to ma 22;22;22;28 (a jak jest w T-32 to 44;44;44;56 :P )
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 05, 2009, 03:49:33 pm »

Tak
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

madrav

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 607
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 11, 2014, 10:53:08 am »

Czy można zagrać złudzenie kiedy przeciwnik deklaruje atak? (jeśli jest sojusz bractwa w grze)
Czy można rzucić złudzenie na apostoła i wjechać tak w puchę? (skoro nie ma fazy modyfikacji, to czy można w ogóle ten czar zagrać? a jak tak, to czy zdobywa się PZ za wjazd z kreskami w miejscach parametrów bojowych)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2014, 10:55:13 am wysłana przez madrav »
Zapisane
Wyznawca Ilian.
Ci mizernej postury słudzy mają pokręcone, zdeformowane ciała i bezustannie bełkocą.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1986
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 11, 2014, 02:35:16 pm »

Zamieniasz wojownika w noncombatanta a jak wiemy tacy wojownicy nie mogą brać udziału w walce. Jeśli zrobił byś taki myk to powiedział bym że walka natychmiast sie kończy.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Złudzenie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 11, 2014, 02:41:05 pm »

Rzucasz w fazie modyfikacji. Aczkolwiek nie wiem co się stanie jeśli rzucisz podczas tej fazy i weźmiesz staty apostoła... Kreska oznacza, że wojownik zasadniczo nie ma danej cechy więc nie może brać udziału w danej walce. Ponieważ trzeba to jakoś rozwiązać, to sensowne wydaje mi się założenie, że skoro apostoł/szef korporacji nie ma danej cechy to jej nie przejmujesz. Przejmujesz tylko wartość.

Nekro napisał podczas gdy ja pisałem - walka nie może się skończyć po fazie przerywania walki o ile nie używasz Iluzji lub jednej z dwóch mocy Ki - te karty są dokładniejsze niż zasady instrukcji. Inne sposoby na przerywania działają tylko do fazy przerywania.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.