A oto i talia zwycięska z Polconu. Miała dojść również do finału na Gobliconie (gdzie przegrałbym z Marqwitchem), ale po drodze trafiłem na cholernych Pretoriańskich (pożyczonych na dodatek)... Na ten turniej ulepszyłem nieco Sidebar, więc Odporność na Sztukę już tak nie doskwiera.
NIC SPECJALNEGO a.k.a.
Irresistible a.k.a.
Ars pro Arte ("Sztuka dla Sztuki" dla niewtajemniczonych w łacinę
)
Wojownicy:
1x Kardynał Durand
1x Kardynał Dominik
1x Crenshaw, Mortyfikator
5x Znawca Sztuki
5x Mortyfikator
2x Rewizor
Umocnienia:
1x Archiwa Bractwa
1x Bank Kardynała
5x Kompleks Przemysłowy
3x Obóz Szkoleniowy
1x Zbrojownia
1x Mur Obronny
Ekwipunek:
2x Foreseeing Talisman
4x Księga Praw
4x Przenośna Mina
1x Działko Automatyczne "Myśliwy"
Czary mary:
5x Repudiate
3x Telepatia
1x Przejęcie Kontroli
1x Equilibrium
2x Pacyfizm
1x Samodoskonalenie
1x Nietykalność
1x Droga Prawdy
SUMMONY (my favourite
):
5x Przywołanie Zaklęcia
2x Przywołanie Ochrony
1x Przywołanie Bohatera
1x Przywołanie Przedmiotu
Ynne:
2x Dowód Odwagi
2x Sojusz Bractwo
1x Jądro Światłości
1x Pancerz Legendarnego Zabójcy
Karty Specjalne, hehehe:
1x Przykra Niespodzianka
1x Prawie Ci Się Udało, Ale...
1x Joker!
Sidebar:
1x Spirit of Nathaniel
1x Kardynał Durand
1x Władca Cieni
1x Bauhaus Security Guard
1x Liber Hereticus
2x Platinium Dream
1x Censer Drops
1x Amulet Yomury
1x Niewinna Sztuczka
1x Urządzenie Naprowadzające
1x Reflection
1x Dowód Odwagi
1x Samobójcza Misja
1x Chytra Zagrywka
1x Sposobność Nataniela
1x Pacyfizm
1x Wielka Wróżba
1x Przewidzenie Ataku
1x Anihilacja
1x Teleportacja
1x Eliminacja
1x Uleczenie Obrażeń
1x Przywołanie Bohatera
1x Przywołanie Przedmiotu
Jest to chyba moje najdoskonalsze dziecko i wątpię czy kiedykolwiek wymyślę coś ciekawszego/lepszego. Do złożenia tej Talii zainspirowało mnie oglądanie gier na gE przeciw deckom opartym na karcie Cyberhacker Ace Logan (kto wie ten zrozumie
) Chciałem też złożyć coś co będzie działać jednocześnie działać tu i tam, tak więc zrezygnowałem z Zamówień, Darów Losu i ostatecznie z Kart Specjalnych, bo Luterańscy Wierni (i Young Guards) potrafią popsuć każdą Taktykę :?
Największą zaletą tej Talii jest właśnie brak Kart Specjalnych, którym można przeciwdziałać. Przeciwnicy tak długo kiszą te swoje Zakłócenia, że gdy już zagram Przykrą bądź Prawie... to zawsze na stół lecą Zakłócenia i dopiero potem ludzie się reflektują, że nie mogą :mrgreen: Jokera z reguły puszczam na Kompleks Przemysłowy, Minę, Księgę lub wystawiam jako Wojownika z Obozu Szkoleniowego. Czasami na Ujawnienie Przeznaczenia przeciwnika, ale to raczej w poważnych tarapatach. Tak więc przeciwnik ma około 1/6 własnej Talii bezużytecznej - 5x Zakłócenia, 3x Skradzione, Luterańscy, Wykrycia Agentów (Equilibrium, Przekleństwa Algerotha), często Pechy i Zmienne Losy. Działa to jednak z reguły tylko za pierwszym razem, dopóki przeciwnik się nie zorientuje
Nikt raczej nie jest na tyle szalony, żeby wywalić z talii wszystkie Zakłócenia. Nawet za drugim razem, hehe. Zakiszanie tych Zakłóceń powoduje, że gdy sPacyfikuję wszystkich jego Wojaków na stole to na kolejnych czeka tyle, że ja w tym czasie robię kilka wjazdów Duronem i jest po zabawie. Polecam Zakłócanie własnych Kart Specjalnych, żeby zejść szybko z ręki.
Kluczowym elementem Talii są Kompleksy Przemysłowe - jak ktoś mi je wyłączy to robi się nieciekawie, ale nie tragiczne. Kiedy uzbieram już ze 3, 4 to mam praktycznie jedne niezakłócalne Zakłócenia w turze (Foreseeing Talisman). Dlatego też na początku gry biorę PA zamiast PZ. PZ zbieram dokładnie 12, aby przy czystym polu zrobić wjazd Duronem za 28 (Samodoskonalenie + Księga Praw/Działko).
Jeśli przeciwnik ma Wojowników Odpornych na Sztukę to trzeba jak najszybciej przywołać Durona bądź próbować wykonać Minę + Dowód Odwagi Mortyfikatorem.
Do tego moje ulubione ostatnio combo 1xEquilibrium + 5xPrzywołanie Zaklęcia i praktycznie żadne karty specjalne pozostające w grze nie są w stanie mi zagrozić. Przerażające Znaki w ogóle mnie nie ruszają przy 4 Księgach Praw.
Zabawne jest również zaglądanie przeciwnikowi na rękę Przejęciem Kontroli i odrzucenie mu wszystkiego OPRÓCZ Zakłócaczy
Jest oczywiście kilka sposobów na tą Talię:
- Sen
, chyba, że wystawię od razu sporo Wojowników
- Wykluczenie mi wszystkich Wojów na stole - nie mam kim rzucić Sztuki i musi ktoś szybko przyjść,
- Aura Mistycznej Odporności i dużo PA - ależ się tego obawiałem :> Do tego jeszcze Silna Wola i mogę poddawać walkowera
- Talie na totalne niszczenie wszystkiego co na stole, choć musi to zrobić odpowiednio szybko.
- Talie na manipulowanie PA - polecam 3xBombardowanie Strategiczne + 5xPech i wygrana gwarantowana
- trudno oczywiście bywa z Odpornymi na Sztukę, wystarczy jednak z reguły wsadzić 2óch Duronów i 2xPrzywołanie Bohatera. Nie bez powodu obawiałem się pojedynku z Muleq'iem
- Pech zanim zagram pierwszego Wojownika i już jestem opóźniony o 2 tury. Czasami ratuje Obóz Szkoleniowy.