Październik 24, 2018, 01:08:55 am
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: Noncombat-ant/anci  (Przeczytany 14333 razy)

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
Noncombat-ant/anci
« dnia: Maj 10, 2006, 10:04:20 pm »

Zastanawiałem się nad tym, co właściwie daje wojownikowi niemożnośc brania udziału w walce wręcz i/lub sztrzeleckiej. Czy dają to te kreski zamiast określonej wartości WW i/lub US, czy może opis na karcie. Nie zastanawiałbym się nad tym, gdyby nie to że chciałbym użyć Plagiatu na Aniele Sprawiedliwości Algerotha. Po zastosowaniu takiej metody, jak nie robie błędu logicznego, mechanicznego używając tych kart, to Anioł ma dalej kreski zamiast WW, US i P, a jedynie posiada określoną Wartość, a po zastosowaniu Plagiatu ma teraz inne zdolności...

Co o tym sądzicie??
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2006, 11:04:41 pm »

Jeżeli na karcie nie ma dodatkowej wzmianki to niemożność uczestniczenia w walce dają właśnie te kreski (choć chyba zawsze pisze na karcie, że nie może brać udziału w walce).

Plagiat działa jednak tak: Ten komu dajesz Plagiat plagiatuje sobie zapis na karcie innego wojownika (nie-bohatera).

 Czyli np. dajesz Plagiat Kritanie i wybierasz za cel Plagiatu Anioł Sprawiedliwości Algerotha, i Kritana ma teraz oprócz tego co stoi na jej karcie dodatkowo to, co jest napisane na Aniele. Niestety ma teraz też wzmiankę o niemożności uczestniczenia w walce, więc patent nie przechodzi  :->
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2009, 12:53:23 am wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2006, 11:13:57 pm »

POnadto plagiat nie daje używającemu go wojownikowi cech walki kopiowanego wojownika, a tylko zdolności.
Kreska na karcie znaczy nie więcej nie mniej, jak tylko to, ze wojownik nie może w żaden sposób wziąć udziału w walce o danej taktyce (lub dowolnej walce, jeżeli ma 2 kreski na WW i S).

Cytuj
Jesli wojownik ma kreski na WW i S to ma też kreske na P
Niekoniecznie - Trevor, Golgotha (TWP i Unleashed) - mają tylko po jednej kresce i o tym mówiłem. Mi nie trzeba tłumaczyć takich rzeczy ;)
Kreski przy dwóch cechach walki jednoćześnie i równiez przy pancerzu mówią, że wojownik taki nie może brać udziału w walce.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2009, 11:03:27 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

cthulhu

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 17, 2006, 02:42:19 am »

Mam pare pytań dotyczących tego typu wojaków:

1) czy Ilian może samą siebie obdarzyć Darem Mrocznej Harmonii? Np. dać sobie Wrzask czy Plagiat?

2) czy tego typu wojownicy mogą korzystać z ekwipunku i reliktów? Szef Sztabu Konstanty Romanow dostanie Okruch Czasu czy Urządzenie Przechwytujące, bo nieco trudniej go "zdjąć" ze stołu niż kogoś mogącego brać udział w walce

3) czy Prezydent Charles W. Colding może za pomocą Dpata niszczyć umocnienia? Teoretycznie nie może brać udziału w walce, ale czy może wykonywać akcje ataku?

4) przeciwnik wystawia wojownika na Placówce. Musze przenieść kogoś mogącego brać udział w walce, czy to zmartwienie mojego przeciwnika,że nie może zaatakować i został przyblokowany? ;)

5) i tak na zakończenie: dobieram na początku gry wojownika nie mogącego brać udziału w walce, czy w związku z tym mogę skorzystać z Daru Kardynała?

Chciałem jeszcze o coś zapytać , ale jakoś mi uciekło ;) jak sobie przypomne, to dopisze ;)
Zapisane

Nicodemus

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 592
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.doomtrooper.pl
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 17, 2006, 01:03:43 pm »

Wiec moze ja napisze co o tym mysle ;)
1. Moze - to normalny wojak ktory nie moze uczestniczyc w walce. Nie ma zapisu ze czegos innego tez nie moze (oczywiscie ukrywac tez sie nie moze i tyle) ;)
2. Mogą - patrz wyzej
3. Akcji ataku nie moze wykonac - zapis na karcie.
4. Zapewne chodzi Ci o przeniesienie wojownika nie mogacego brac udzialu w walce. Wiec trzeba przenosic wojownikow ktorzy moga brac w niej udzial jesli nikogo nie mam na placowce.
5. To wojownik, wiec nie mozna skorzystac z Daru Kardynala
Zapisane

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2008, 03:21:43 pm »

Z góry przepraszam jeżeli ten temat się powtarza bo mam wrażenie że o tym już czytałem ale nie wiedziałem jak to wpisać w wyszukiwarce ;/

Otóż co waszym zdaniem decyduje że wojownik nie może wziąć udziału w walce? kreski na statach bojowych, czy zapis że nigdy nie może brać udziału w walce? A może oba naraz /lub  czy oba osobno działają podobnie (jeżeli jest tylko zapis na karcie lub tylko brak statystyk bojowych?). Czy da się np rzucić Posiłki na przywódcę korporacji by kogoś "wspomógł" - posiada on np jakiś przydatny ekwipunek typu przenośna mina. A jeżeli dojdzie już do takiej walki to co ? nic się nie dzieje przy porównaniu statystyk? Czy da coś jeżeli rzucę na takiego wojownika lewitację?

Napiszcie co o tym sądzicie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2008, 03:38:11 pm »

Moim zdaniem - i jedno i drugie wykluczają opcję udziału w walce. Jak ma kreskę zamiast cyfry - w takiej walce nigdy brać udziału nie może. Jak ma zapis, że nie może - tak samo, nie ma opcji chyba, żeby to obejść.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2008, 11:19:42 am »

Cytuj
Otóż co waszym zdaniem decyduje że wojownik nie może wziąć udziału w walce? kreski na statach bojowych, czy zapis że nigdy nie może brać udziału w walce?
Tylko to drugie - jeśli rzucimy ZŁUDZENIE i skopiujemy nim cechy wojownika pozbawionego cech, nie przerwie to walki (i nawet nie jest to wzgląd na zasady Fazy Modzfikacji). Zastanawia mnie tylko to, czy można skopiować cechy, których wojownik nie ma...
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2008, 09:20:11 pm »

Nie wiem czy można skopiować złudzeniem coś czego nie ma. "-" nie oznacza zera, tylko brak cechy.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2008, 01:58:50 am »

Zgadza się - dlatego mi to trochę śmierdziało... Podtrzymuję jednak swoją opinię, co do pytania Lapsona - wojownik nie może walczyć, tylko jeśli nie może walczyć.

A wracając do ZŁUDZENIA, wychodzi na to, że kopiując cechy non-combatanta (Apostoła czy czegoś podobnego), kopiujemy wyłącznie jego W, ponieważ innych cech on nie posiada... Dziwna sprawa.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2010, 08:21:06 pm »

"A player may be directly attacked if he has no warriors in play THAT ARE ABLE TO BE IN COMBAT. This means that APOSTLES, CORPORATE LEADERS and warriors on SHORE LEAVE may NOT prevent a player from being directly attacked if they are the only warriors in play for that player.

An important distinction here is that this only means warriors who may not be in combat AT ALL. It does NOT mean that the warriors in play simply cannot attack one another. For example, if the only warrior I have in play is a Brotherhood warrior, and you just have Imperial warriors, you cannot directly attack me because the Brotherhood warrior is in the way. He may not be attacked by the Imperial warriors, but he is allowed to BE IN combat, whereas APOSTLES and the rest are not allowed to be in combat at all."

Jeśli nie jest noncombatantem to znaczy, że broni przed wjazdem. O ile się nie mylę ustalaliśmy, że definicją noncombatanta jest to, że nie może atakować i być atakowany.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 06, 2010, 10:00:55 pm »

I własnie dlatego że zgadzam sie ze uspiony wojownik jest nonkombatantem uważam że jedynym logicznym momentem na użycie Snu jest moment przed okresleniem agresora i obrońcy. Inaczej w dowolnym momencie walki zmiana wojownika na nonkombatanta powinna przerwać walkę. Zresztą zgadza sie to z tym co pisał kiedys Pretor. Wojownik nie może atakowac ani byc atakowanym, ale skoro zaatakował to juz po ptokach ;).   
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2010, 10:50:50 pm »

Nie wiem co za problem z tym stawaniem się noncombatantem macie - jeśli stanie się to do fazy przerywania walki - walka przerwana, jeśli stanie się to po tej fazie - walka trwa mimo tego, że w teorii jest on noncombatantem. Tak samo z falą prawości - można zagrać ją podczas fazy modyfikacji i jeśli zagrana zostanie skutecznie to wojownik spadnie zaraz po walce, bo walka już musi się zakończyć.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 07, 2010, 08:21:54 am »

Podam kilka argumentów.

Pierwszy logiczny. Jeżeli w trakcie walki wojownik staje sie nonkombatantem to znaczy że walka nie może sie odbywac dalej. Nie ma znaczenia w którym momencie walki to się stanie. Nonkombatant nie może atakować ani być atakowany. Przykład z Falą jest o tyle chybiony że jest jasno określona faza walki w której można tą kartę skutecznie zagrać. W przypadku Snu nie ma takiego momentu.

Drugi konsekwentny. W wątku o Tchórzostwie pojawił się podobny problem. Ustaliliśmy wtedy że wojownik po tym gdy zaatakuje nawet jeśli zostanie ukryty będzie mógł dalej atakować mimo że wojownicy w ukryciu nie mogą atakować.

Trzeci mechaniczny. Jest ogromna róznica miedzy zagraniem Snu przed określeniem agresora i obrońcy a zagraniem Snu juz po tej fazie. W pierwszym wypadku max bedzie można uśpić 3 wojowników ( chyba że ktoś zagra druga Inspirację ) w drugim usypiam już jednego konkretnego wojownika, który atakuje i mogę wykonac jeszcze dwie akcje. Nie ukrywam że jestem zwolennikiem pierwszej wresji. 
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2010, 09:35:22 am »

A gdzie masz określone, kiedy mozna zagrać Falę? Chyba w tym samym miejscu co Sen, czyli nigdzie - umówilismy sie na jedną fazę przerywania - i jeśli w tej fazie wyeliminujesz z walki w jakiś sposób woja to walka się kończy i już - niezaleznie od tego czy to Sen, czy Fala, czy Zaginiony w Akcji, czy Przeniesienie z Inspiracji. Po tej fazie przerwać walki się już nie da - efekty zagranych później kart przerywających wejda po walce. Tchórzostwo trzeba zagrać wcześniej - po deklaracji ataku i wtedy wojownik pod jego wpływem nie może zaatakować, jak juz wybierzesz woja to Tchórzostwo walki nie przerwie, tylko go ukryje, a walka trwa dalej - bo wojownik w chwili zaatakowania nie był ukryty = mógł atakować. Argument trzeci zupełnie do mnie nie trafia, ja takiej "strasznej różnicy" nie widzę ;)
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry