No to inaczej - karty, które czynią wojowników non-combatantami mogą:
a) zakazać ataku - jeśli zagrasz je przed wyznaczeniem agresora/obrońcy,
b) przerwać walkę - jesli zagrasz je w fazie przerywania - i tylko do tego momentu, potem juz nie da się przerwać walki. Te karty WYKLUCZAJĄ wojownika z walki - a bez wojownika walka odbyć się nie może, więc jest przerwana - czyli tak jak Falą, Zaginionym W Akcji itp.
Tchórzostwo może:
a) zakazac ataku- jeśli zagrasz je przed wyznaczeniem agresora/obrońcy,
b) nic więcej nie może - walki nie przerywa, bo ukryty wojownik może wziąć udział w walce.
Pamiętajmy że non-combatant nie jest wojem który "tylko" nie może zaatakować, ale w ogóle nie może uczestniczyć w żadnej walce jako agresor lub obrońca - dlatego przerywamy walkę po jego wyłączeniu.
Masz rację Muleq, że zakaz atakowania nie przerwie walki która sie rozpoczęła (tchórzostwo), ale brak możliwości uczestniczenia w walce już ją przerwie - a że kart czyniących z wojów non-c. można użyć w różnych momentach, to maja one dwojakie działanie i tyle - mogą zakazać ataku lub przerwać walkę.