Listopad 21, 2019, 10:09:38 pm

Autor Wątek: Noncombat-ant/anci  (Przeczytany 15918 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 11, 2010, 05:22:29 pm »

Jesteś gorszy od polityków ;). Zadałem krótkie proste pytania a Ty odpisałeś mi na pół strony i dalej nie wiem czy coś sie zmieniło czy nie?

Poza tym wciąż chciałbym wiedzieć jak chcesz zaatakowac z Inspiracji, Obozu czy Sojuszu po zagraniu Snu przed fazą wyboru agresora i obrońcy?
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5467
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 11, 2010, 07:28:09 pm »

1. Nic się nie zmieniło bo nikt nie przedstawił żadnych argumentów, które miałyby coś zmieniać.

2. Deklaruję atak, ktoś mi usypia wszystkich wojów z inspiracji, walę swoją i wystawiam wojownika - on atakuje. Wystawiam z obozu lub Sojuszu - on atakuje. Coś skomplikowanego tu widzisz?
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 12, 2010, 07:36:01 am »

Czyli rozumiem że jest faza walki przed wyznaczeniem agresora i obrońcy?

Co do Inspiracji. Jest zasada że atak może być ostatnia akcją w turze. Czy Inspiracja to obejdzie?

Z Obozu i Sojuszu chyba rzeczywiście wojownik bedzie mógł jeszcze zaatakować bo jego wystawienie nie kosztuje akcji i jest w dowolnym momencie. Aczkolwiek wydawało mi się że jeśli w pewnym momencie walki Gracz nie posiada wojowników zdolnych do ataku to akcja powinna przepaść.
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 12, 2010, 09:26:25 am »

Czyli rozumiem że jest faza walki przed wyznaczeniem agresora i obrońcy?
Gramy z fazą deklaracji ataku od dawna. A czy będzie ona fazą walki czy nie to nie widzę karty, dla której miałoby to jakiekolwiek znaczenie.

Co do Inspiracji. Jest zasada że atak może być ostatnia akcją w turze. Czy Inspiracja to obejdzie?
Nie znam takiej zasady :D

Z Obozu i Sojuszu chyba rzeczywiście wojownik bedzie mógł jeszcze zaatakować bo jego wystawienie nie kosztuje akcji i jest w dowolnym momencie. Aczkolwiek wydawało mi się że jeśli w pewnym momencie walki Gracz nie posiada wojowników zdolnych do ataku to akcja powinna przepaść.
Nic w DT nie przepada, dopóki wszyscy zainteresowani nie powiedzą "pas". Jakby wszyscy o tym pamiętali to nie byłoby takiego zdziwienia, że można Equilibrium odrzucić Ujawnienie zanim ujawniony Gracz dobierze do 10.
Zapisane

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 12, 2010, 02:58:50 pm »

"Gramy z fazą deklaracji ataku od dawna. A czy będzie ona fazą walki czy nie to nie widzę karty, dla której miałoby to jakiekolwiek znaczenie."

Cała dyskusja o Zesłaniu Snu o to sie toczyła i zakończyła sie wnioskiem że jest taka faza podczas walki.

"Nie znam takiej zasady"

To po co byłaby karta Chaos na polu bitwy?
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5467
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 12, 2010, 03:38:17 pm »

Co do zasady - Diabler chyba wychwycił jakiś szczegół językowy i się czepia :P A inspiracja - omg... Jasne, że obejdzie - przecież standardem jest rzucanie Inspiracji podczas walki, żeby np dodać Ekwipunek- a skoro podczas walki z Inspiracji dodajemy ekwipunek to siłą rzeczy Inspiracja była zagrana już po wykonaniu Akcji Ataku. Już nasi przodkowie doskonale to wiedzieli.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 03, 2011, 11:39:38 pm »

Ostatnio zaskoczyły mnie dwa pytania na które nie potrafiłem jednoznacznie odpowiedzieć. Trochę poszukałem i oto co znalazłem:
4) przeciwnik wystawia wojownika na Placówce. Musze przenieść kogoś mogącego brać udział w walce, czy to zmartwienie mojego przeciwnika,że nie może zaatakować i został przyblokowany? ;)

4. Zapewne chodzi Ci o przeniesienie wojownika nie mogacego brac udzialu w walce. Wiec trzeba przenosic wojownikow ktorzy moga brac w niej udzial jesli nikogo nie mam na placowce.

W sumie szukałem w zasadach i jedyne co znalazłem to to że pierwszą dostępną akcją trzeba przenieść wojownika. Są jakieś dodatkowe zasady że noncombatanci nie mogą przechodzić czy może czegoś nie doczytałem. Oczywiście taki non combatant nic nam nie da do czasu aż wystawimy normalnego wojownika ale jak mus przejścia to mus.

2. Skoro mamy wystawionego jakiegoś szefa korporacyjnego czy apostoła to oznacza że można mieć wszystkich pozostałych wojowników ukrytych w cieniu bez konieczności wyjścia dopóki ww. jegomość jest w grze?
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2773
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 04, 2011, 08:58:42 am »

Racja - w zasadach chyba nie ma takiego zapisu - przyjęliśmy że tak gramy (tak jest w 2nd ed chyba - choć dla nas to nie ma znaczenia) - Non-combatanci z "-" zamiast statystyk nie moga przechodzić w ogóle - a musimy przenosić walczących pierwszą dostępną akcją - inaczej Placówka byłaby delikatnie mówiąc poszkodowana...

Co do ukrycia - tak jak mamy szefa, to reszta może być w ukryciu - w czym problem?
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 04, 2011, 11:26:50 am »

Co do ukrycia - tak jak mamy szefa, to reszta może być w ukryciu - w czym problem?
Zawsze dobrze jest się upewnić ;)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5467
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 04, 2011, 03:30:46 pm »

Zasada z noncombatantami na placówce była w jakichś FAQ'ach - to nie forumowy wymysł o ile kojarzę :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2773
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 04, 2011, 04:43:15 pm »

Ok - moze i racja, że w FAQach...
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 22, 2012, 11:49:53 am »

Chciałbym się upewnić w kilku kwestiach:

1) Czy noncombatanta można zabić przy użyciu czaszek?

2) Czy noncombatanta można zabić przy użyciu wichrów (zakładając, że ma noncombatant ma P)

3) Czy noncombatanta można zabić przy użyciu granatu przeciwpiechotnego?

Jest dla mnie oczywiste, że odpowiedź na 3. pytanie jest negatywna, ale trochę mi się to kłóci czaszkowaniem apostołów czy wichrowaniem uśpionych.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5467
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 22, 2012, 12:18:02 pm »

Trik polega na tym, że Czaszki i Wichry nie są kierowane przeciwko konkretnemu wojownikowi - to jest taka globalna akcja ataku, więc Czaszki zabiją i Wichry też o ile ma P. A nie możesz wybrać na cel rzutu granatem wojownika będącego noncombatantem.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 22, 2012, 01:51:33 pm »

Ok, ale przecież skoro Wichry nie są kierowane przeciw konkretnemu wojownikowi, to jak może przed nimi chronić odporność na MH konkretnego wojownika?

Jeżeli mam w grze dwóch wojowników (jeden odporny, drugi nie), przeciwnik używa Wichrów to mim tego, że kieruje akcję ataku na grupę, to z tej grupy wyłączany jest odporny wojownik.

Natomiast jeżeli zamiast odpornego miałbym noncombatanta, to nie zostałby wyłączony z tej grupy. Pytanie - jaka jest zasadnicza różnica między tymi sytuacjami?
Zapisane

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Noncombat-ant/anci
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 22, 2012, 02:39:15 pm »

Odporność na MH to ta zasadnicza różnica.
Zapisane