Październik 24, 2018, 12:49:27 am

Autor Wątek: Czary bojowe  (Przeczytany 5965 razy)

qki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Czary bojowe
« dnia: Październik 15, 2006, 07:05:47 pm »

Pytanko, bo nie znalazłem na forum (może nie szukałem za mocno) a w instrukcji jest trochę niejasno - czy można użyć czarów bojowych/osobistych czarów bojowych atakując gracza?
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2009, 02:23:54 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
czary bojowe
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2006, 08:09:51 pm »

Atak na gracza to rodzaj walki gdzie obrońcą jest gracz i o ile nie zostanie taka walka przerwana, to kończy się automatycznym sukcesem. Czary bojowe mozna więć rzucać w większości, ale większość nie ma sensu ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

qki

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
czary bojowe
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2006, 08:25:37 pm »

brat klaudiusz + lewitacja = wymiana po kursie 2 A za 3 Z + 4 punkty gratis.

np. wymiana z 7 PZ w 35 PA - 4 PA na przywołanie zaklęcia + wjazd i lewitacja za 93 = 51 PZ. Ale zgoda, że większośc nie ma sensu :)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
czary bojowe
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2006, 08:46:44 pm »

Lewitacja nie zwiększa W niestety ;) To błąd na polskiej karcie. Zwiększa ona WW, S i P :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

WingedHussar

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
Czary bojowe
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2010, 12:48:31 pm »

Gdy rzucam czar zwiększający powiedzmy pancerz o 1 za każdy pkt akcji. Powiedzmy że przeznaczam 6 pkt akcji żeby uzyskać +6 do pancerza. Gdy przeciwnik rzuci sobie jakąś kartę wzmacniającą jego atak i to czy mogę dorzucić dodatkowe pkt akcji do czaru ? Czy też czar traktuje się jako już wykorzystany i mogę co najwyżej rzucić kolejny ?
Zapisane

Qlig

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 794
  • Władca Pechów
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2010, 01:15:52 pm »

musisz rzucic kolejny
Zapisane
ktoś będzie miał przerażającego pecha...

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2010, 03:38:20 pm »

Żeby była jasność - Winter pisał co innego, pisał, że można dowalać PA do czarów ile wlezie... Ale zmieniliśmy to ze względu na errory jakie to powodowało.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1984
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2011, 11:34:25 am »

Czarów bojowych może używać wojownik który nie bierze udziału w walce i tak dla przykładu znawca potrafi zagrać pacyfizm na dwóch wojowników którzy walczą. Pytanie teraz brzmi następująco: czy można zagrywać czary bojowe typu przegnanie choroby (czary które pompują) wojownikiem który nie bierze udziału w walce na wojownika który właśnie walczy i go dopompować (nawet jeśli nie jest on w naszej SZ/K)? Nie ma znaczenia fakt że wojownik na którego zostaje zagrany taki czar nie może korzystać z sztuki (przykładowo cybertronic)?
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2011, 12:27:16 pm »

Czary bojowe można zagrywać na biorących udział w walce z wyjątkiem wspomagania LC vs ŻZ i oczywiście jeśli nie są wojownicy odporni. Cyber nie może "cast" art spells, ale na nich rzucać sztukę można innym wojem - nie są "Immune"  ;)
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1984
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2011, 12:32:54 pm »

Ok czyli taką lewitacją znawca przypakuje cybera w szwadronie innego gracza?
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2011, 01:44:21 pm »

Zgadza się. :D
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2011, 03:29:50 pm »

No nie wiem. A co z zapisem "caster".
Dlaczego Lewitacje można by użyć, a Nietykalności czy Samodoskonalenia już nie? 
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2011, 03:31:46 pm »

Kurde... znalazłem pewien error ;) Personal Combat Spell zawsze mają chyba słowo Caster :D Trzebaby to jakoś rozwiązać - żeby nie było potem sytuacji, że zmiana Personal CS na CS nic nie daje :)

Muleq mi się wtrącił :) No własnie wszystkie PCS mają praktycznie zapis 'caster', a CS mają 'affected warrior' czy coś... Ale po coś są opcje tej zmiany.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 29, 2011, 06:01:41 pm »

Można użyć bo "traktowanie OCB jako CB" to umożliwia - Samodoskonalenie i Nietykalność nie są żadnym z tych typów i tam pozostaje tylko określenie Caster.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Czary bojowe
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 29, 2011, 07:49:50 pm »

Popieram zasadniczo rękami i nogami... Skoro Personal zawsze będzie 'caster', a zwykły CS będzie affected warrior, to po prostu zmiana z PCS na CS powinna moim zdaniem pociągać za sobą zmianę z 'caster' na 'affected warrior' bo inaczej zdolność Znawcy w base set nie miałaby chyba żadnego zastosowania.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.