Sierpień 15, 2018, 03:22:50 pm

Autor Wątek: Sojusz cybertronic  (Przeczytany 10992 razy)

cthulhu

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 229
    • Zobacz profil
Sojusz cybertronic
« dnia: Listopad 12, 2006, 06:20:58 pm »

Ostatnio kombinuje jak złożyć talie Cybertronic i mam 2 pytanka odnośnie karty sojuszu.
1) Korzystając z Sojuszu daje Rozkaz Ataku któremuś z wojowników Cybersów. I tu pytanie-czy zasada o zamianie akcji w ataki odnosi się dalej do Capitolu? Czy mogę wykorzystać te ataki wojownikami Cybertronic? A co z Księgą Praw? Mogą z niej korzystać Cybersi jeśli jest w grze sojusz?
2) Tu się tylko chciałem upewnić-korzystając z sojuszu mogę wyposażyć swoich wojów w ekwipunek Plemion np. Blitztanka?
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2009, 03:22:05 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2006, 06:27:41 pm »

1. Rozkaz nie wiem, ale chyba nie przechodzi. Xięga owszem.
2. Tak.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2006, 10:40:41 pm »

Ten zapis odnośnie capitolu omija fakt korzystania bez względu na przynależność - cybersi korzystają z właściwości tego reliktu - a przynależność omijają sojuszem... :)
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2009, 12:07:47 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Father

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2006, 10:51:42 am »

Przynależność kart jest w tym momencie usuwana [staje się dostępna dla cybertroniku] ale działanie zostaje działaniem.. możesz dać wojownikowi capsów [w tym przypadku cybertronikowi] ale działanie jest nie naruszone! Czyli nie edytujecie dalszej części tekstu w karcie - na swoją korzyść.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2009, 12:17:10 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Cyryl Dent

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 20, 2008, 11:38:14 pm »

Czy sojusz pozwala wojownikom Cybertronic'u korzystać z tego ekwipunku? Jest na nim (sojuszu) napisane: "za wyjątkiem tych, które są zastrzeżone dla Legionu Ciemności", natomiast na Koordynatorze: "Może go używać każdy kurator"?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 12:54:53 am wysłana przez Diablerist »
Zapisane

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2008, 12:42:18 am »

Sojusz Cybertronicu jak i podobne karty (Algeroth, Technomanta) pozwalają obejść tylko ograniczenia wynikające z przynależności. Nie pozwalają obejść wymagań Wartości ani bycia konkretnym typem Wojownika.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5294
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 26, 2009, 12:22:50 pm »

Rozkaz nie zadziała na Cybertronic - zapis mówi o Capitolu i tu się nic nie zmieni. To tak jakby zmienić zapis na Shillelaghu, że nie odrzucisz bohatera i wojownika cybertronic.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

necrobutcher

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 728
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 24, 2009, 08:04:29 am »

Moi Drodzy Parafianie, pytanie brzmi jak to w końcu jest: czy działa ten rozkaz ataku z sojuszem czy nie??

Moim skromnym zdaniem DT laika to on działa gdyż w opisie jest wymieniona korporacja a nie np. rodzaj wojownika dajmy na to kurator, mortyfikator itd.

Czy ta kwestia została ostatecznie rozstrzygnięta??
Zapisane
Non Serviam !

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 24, 2009, 09:17:51 am »

No właśnie - dla mnie ta kwestia jest nierozstrzygnięta - bo niby mówimy, że Toshiro omija zdolność Mrocznego Myśliwego "bez względu na przynależność", gramy na przenoszenie zdolności  - Valpurgius użyje Uleczenia Obrażeń na sobie, Plagiatujemy Luterańskich Wiernych i anihilujemy Dzieci Ilian (konwertując zapis z lutków), a tu raptownie nie możemy "bez względu na przynależność" skorzystać z Rozkazu Ataku "bo nie"? Bądź co bądź w tym ostatnim zdaniu nadal mamy do czynienia z przynależnością którą sojusz omija, a nie z innymi ograniczeniami - jak np typem wojownika, czy pojęciem bohatera (nie trafiłeś z tym przykładem Pret). Jak dla mnie Rozkazu Ataku można użyć mając na stole sojusz Cybertronic ;)
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

date

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 24, 2009, 09:30:13 am »

no ja (tym razem) sie zgadzam z pretorem, zapis na karcie mowi ze moze uzywac go wojownik capitolu....i tu oczywiscie sojusz to niweluje. Ale dalej na karcie jest zapis ze dodatkowe atami moga przeprowadzic tylko wojownicy capitolu....to troche tak jakby wszyscy z cyberow nagle dostali przynaleznosc do capitolu.

rozkaz ataku dziala z cyberami pod warunkiem ze w szwadronie masz wojownika capitolu ktory bedzie mogl przeprowadzic dodatkowe ataki....takie jest moje zdanie

Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 24, 2009, 09:47:17 am »

Ale Date - jesli dasz Cyberowi Shillelagh to tak jakby obdarowany Cyber miał przynależność Imperialu... - to właśnie omija sojusz... Innymi słowy Sojusz pozwala na użycie akcji ataku z Rozkazu Ataku Cyberowi, bo pozwala pominąć WSZYSTKIE zapisy o przynależności z tego reliktu dotyczące wojownika, który może dostać / użyć tego reliktu - więc zarówno DOSTAĆ relikt może Cyber, jak i SKORZYSTAĆ z niego może Cyber - jeden i drugi przypadek to ograniczenie przynależnością i nic poza tym.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 10:36:39 am wysłana przez Skoq »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

date

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 24, 2009, 09:55:53 am »

no cos mi tu nie pasuje....jesli Atylla z sojuszem Cyberow moze korzystac z rozkazu ataku (zamieniac akcja na akcje ataku) to Atylla z Shilllelagh moze odrzucic z gry dowolnego wojownika z IMPERIALU (nie bedacego hetero oczywiscie)

w jednym i drugim przypadku chodzi o przynaleznosc przeciez...jesli przybijami sie na takie zasady to na nastepnym trunieju gram cyberami :-D

rozumeim Twoj tok rozumowania oczywiscie ale argumenty nie sa zero-jedynkowe...nawet jak ktos bedzie tak gral to nie sadze zeby to bylo jakies przegiecie. w takich przypadkach zawsze proponuje glosowanie
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2011, 05:43:09 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 24, 2009, 10:10:49 am »

Atylla z sojuszem i Shillelagh odrzuca każdego nie-bohatera, nie-Imperialistę kosztem 3 akcji i 5 PA - co tu jest niejasne? W tym przypadku zapis o nie odrzucaniu wojów Imperialu nie ma żadnego związku z ograniczaniem przynależności używającego relikt - opisuje tylko przeciwko komu można użyć SHillelagh - Rozkaz Ataku natomiast określa kto może z niego skorzystać - ograniczając przynależność UŻYWAJĄCEGO - to sojusz Cyberów omija.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 10:34:28 am wysłana przez Skoq »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 743
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 24, 2009, 10:11:32 am »

dla mnie jest jasne, ze jest tak jak mowi Skoq. argument z Shilllelagh jest, moim zdaniem, nietrafiony; nie widze analogii. na stole jest rozkaz, kazdy wojownik cybertronic w tym samym szwadronie moze z niego korzystac dzieki sojuszowi. co wiecej, uwazam, ze moze z niego korzystac nawet gdy rozkaz jest w posiadaniu wojownika capitolu.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2636
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 24, 2009, 10:20:35 am »

I na tej samej zasadzie przy użyciu Dai-Sho (z sojuszem w grze) Cybersi mogą wychodzić z ukrycia i atakować w tej samej turze.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 10:23:02 am wysłana przez Skoq »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D