Październik 23, 2018, 02:13:38 pm

Autor Wątek: Sojusz cybertronic  (Przeczytany 11314 razy)

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 24, 2009, 10:45:19 am »

A to ciekawe... jakieś poruszenie względem sojuszu??

Wszystkie poprzednie dyskusje wskazywały na to że Cybertronic może mieć ale nie może używać Rozkazy Ataku... więc dlaczego nagle zmieniamy zdanie?
Zapisane

Czysiaczek

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 54
  • Umiesz liczyc, licz na siebie.
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 24, 2009, 10:47:04 am »

Ja uważam, że czynicie wysoką nadinterpretację zapisu na karcie sojuszu Cybertronicu. Jeśli byłoby tak jak piszecie, że umiejętności się przenoszą na korporację, to wynosicie na wyższy poziom i tak mocną kartę. Według mnie ta karta działa tak, że pozwala wyposażać wojowników Cybertronicu w dowolne karty ekwipunku i reliktór (za wyjątkiem LC), ale nie zmienia zapisu na samych kartach. Tzn., że wojownik Cyberu może mieć "Rozkaz Ataku", ale nie znaczy to, iż będzie mógł czerpać z niego kożyści (no chyba, że jest jednocześnie wojownikiem Cyber i Capitolu). Alez doświadczenia wiem, że czasami sposób w jaki intepretujecie karty jest nieco odmienny od mojego  :P.

A w przypadku Shillelagha i Dai-Sho. To jeśli chcielibyście przenosić umiejętności tak jak pisał Skoq, to w takim razie Shill odrzucałby wojów niebohaterów za wyjątkiem Cyberu a Dai-sho akcję wyjścia z ukrycia tylko Cyberowi. Tylko co w wypadku, gdy np. posiadając Dai-sho w rękach cyborga, macie na stole Keitoku - to i jeden i drugi może atakować z ukrycia?? Moim zdaniem tylko ten drugi.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 24, 2009, 11:08:00 am »

Lapson - ja zdania nie zmieniam (póki co) - do tej pory uważam, że Cyber może skorzystać z Rozkazu ataku.

Czysiaczek - Shillelagh nie zmienił by swojego działania - sojusz omija zapisy o tym KTO może użyć reliktu, a nie JAK się go używa - a to w sensie JAK dotyczy odrzucania nie-bohatera i nie-imperialowca. W przypadku Dai-Sho i Rozkazu Ataku sojusz omija ograniczenia co do tego KTO może z niego skorzystać - kwestia JAK pozostaje bez zmian. Poza tym - karty tu nie zamieniają określeń korporacji, tylko (jeśli już tak to sobie wyobrażamy) "dopisuje" nazwę "Cybertronic" do grona wojów mogących wykorzystać zdolności reliktu.

NIESTETY CAŁA moja teoria może mieć chwiejną podstawę w postaci samego sojuszu Cyberów - nie pamiętam w tej chwili - czy odróżniliśmy na forum sojusz Cyberów od zdolności Algerotha? Chodzi mi o to czy nie uznaliśmy obu przypadków za działające tak samo, tylko dla różnych organizacji - stricte mam na myśli czy przez "korzystać" rozumiemy "otrzymać"? Na karcie Algerotha jest zdaje się "may be equipped" , a na sojuszu "may use" . Jeśli tak uznaliśmy to za tożsame, to musimy się chyba trzymać interpretacji Preta - czyli dać można, ale używać można już tylko zgodnie z zapisem... (i tylko wywołałem niepotrzebną dyskusję  ;D ), ALE JEŚLI NIE - to dyskusja jest dalej aktualna....  :D
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

date

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 24, 2009, 11:24:06 am »

Skoqu, wlasnie pozwalajac zamienic akcje na atak wojokowi Cyberow z "rozkazem ataku" zmianiamy zapis na karcie ktory wyraznie mowi ze takie "dodatkowe" ataki moga przeprowadzac jedynie wojownicy capitolu. Moim zdaniem jedyna mozliwoscia zeby cyberowie wykorzystali "rozkaz akaku"  jest posiadanie wojownika w szwadronie ktory by mial przynaleznosc do capitolu...rozkaz ataku takiej przynaleznosci nie daje.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 24, 2009, 11:37:20 am »

Ale na tej samej zasadzie (czyli dzięki sojuszowi) zmieniamy zapis o tym, że Rozkaz może otrzymać też Cyber a nie tylko Capitol ;D Poza tym - sojusz nie daje żadnej przynależności, tylko pozwala korzystać z ekwipunku i reliktów innych korporacji niż Cyber - bez względu na przynależność.

Dodatkowo  - widzę że jest tu problem w uznaniu działania "zbiorowego" relktu (Rozkaz i Dai-Sho działające na wszystkich Cyberów), bo sądzę, że gdyby był na Rozkazie napis "ten wojownik może zamienić akcje na akcje ataku i ten wojownik może zaatakować 3x", to by nie było problemu z sojuszem i Atylla by sobie bez problemu zamieniał akcje na ataki -  a przecież "ten wojownik" = "Ten wojownik CAPITOLU" tylko nie było potrzebne powtórzenie nazwy korporacji po określeniu, że relikt może dostać wojownik Capitolu....  :D - i co? gdyby zapis dotyczył tego jednego woja, to też nie mógłby atakować, bo jest napisane, że wojownik Capitolu może? Bezsens...

Cały czas nie pamiętam czy uznalismy działanie Algerotha i Sojuszu za identyczne tylko działające dla różnych organizacji - pamięta ktoś? To jest tu kluczowe... ;)

Mało tego - przy Plagiatowaniu Lutków konwertujemy nazwę wojownika na plagiatującego, a w przypadku sojuszu i rozkazu ataku / dai sho już skonwertować nazwy korporacji nie możemy? Dlaczego?

« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 11:43:13 am wysłana przez Skoq »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 24, 2009, 01:41:55 pm »

Co do Plagiatu - Plagiat działa tak, że daje danemu wojownikowi umiejętności innego wojownika - inaczej byłby bez sensu, bo większość zdolnośći by nie działała.

Co do sojuszów, algerothów - dla mnie to wszystko daje tylko opcję obdarzania wojowników sprzętem bez względu na znak przynależności.

Co do samego Rozkazu Ataku - moim zdaniem można dać, ale nadal wrażliwi są na niego tylko członkowie capitolu - tak jak z Sierżantami, którzy zmieniają przynależności... Nie mogą podłączyć wojowników z nowej przynależności. Rozkaz ataku ma zapis, że chodzi o CApitol dwa razy - ten pierwszy zapis możemy obejść z Sojuszu, ale ten drugi zapis już jets moim zdaniem nie do obejścia z Sojuszu. Bo co się stanie jeśli dostanie go wojownik Cybertronicu i potem zmienimy mu przynależność - np odwiedziny ciemności - i co? Jedziemy ataki legionem? Use/Give zawsze znaczy to samo, bo karty nie spadają po zmianie przynależności :) I co - potem ma kartę, ale nie może używać? Można mu dać, ale karta działa tak jak na niej zapisano - to co przenosimy to ŻZ <-> LC i w drugą stronę, ale nie pomiędzy korporacjami, apostołami itp.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

date

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 24, 2009, 01:48:01 pm »

Skoqu, strasznie zakreciles :-)

przeciez jesli ktos gra capitolem to czy pojedynczy cyber z jego szwardonu tez moze przeprowadzic dodatkowe ataki ?  bez sensu prawda ?

w druga strone idzie tak samo...cyber z sojuszem otrzymujacy rozkaz ataku MOZE UZYWAC reliku, nikt mu nie broni, to ma sens i jest jak najbardziej dozwolone....ale tylko w sytuacji gdys ktos z jego szwardonu badz on sam jest czlonkiem capitolu...nie jestem specialista w tej dziedzinie ale to mi sie wydaje poprostu logiczne i co wazniejsze, zgodne (doslownie) z opisem na kartach.

z mojej strony to wszystko, pozdr
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2655
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 24, 2009, 01:57:46 pm »

Ok  - reflektuję się - ustaliliśmy wcześniej, że Algeroth i Sojusz dają mniej więcej to samo, tylko LC i ŻZ odpowiednio - i GIVE = USE, tak więc sojusz omija tylko GIVE, czyli pierwszą część zapisu relitków, dalszy zapis obowiązuje - inaczej zaczniemy rozgrzebywać wszystkie możliwe karty, na których mamy use zamiast give i będziemy mieli sytuacje, gdzie wojownik ma coś, ale nie może z tego korzystać, a tego chcieliśmy przecież uniknąć. Plagiat w sumie działa tak jak proponowałem wcześniej Rozkaz Ataku, ale w tym konkretnym przypadku umówiliśmy się, że konwertujemy nazwę wojownika (patrz temat o plagiacie), by Plagiat pozostał kartą z sensem  :D, Jeżeli mamy use=give, to nie ma możlwiości sojuszu do konwertowania wszystkich napisów ograniczających przynależność na używanych ekwipunkach / reliktach, omijamy tylko ograniczenia przynależności związane z możliwością wyposażenia - niech i tak będzie... to tyle w temacie  ;) Ale zamąciłem ;D
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 02:02:44 pm wysłana przez Skoq »
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 24, 2009, 04:13:44 pm »

Wg mnie jeśli decydujemy sie na przenoszenie zdolności to konsekwentnie musimy uznac że dzięki Sojuszowi Cyber może korzystac "normalnie" z ekwipunków i reliktów innych korporacji. Argumenty w stylu "co by było gdyby" mnie nie przekonują. Także w tej sprawie uważam że skoro Sojusz daje możliwośc używania reliktu to nie po to żeby tylko leżał na stole. Podobnie zresztą z Valpurgiusem itp. Skoro może rzucać sztukę to Uleczenie obrażeń mimo ograniczenia tylko do Doomtrooper równiez używac może. 
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 24, 2009, 04:29:23 pm »

No to co? Kell dostaje przynależnosć do Mishimy i daje +3 mishimie? Nie o to chodzi w przenoszeniu - przenoszenie obchodzi tylko przypadki, które wynikają z nieprzystosowania sztuki do do legionu i z zasady, która mówi, że żołnierze zagłądy nie mogą pomagać legionistom i na odwrót. Nie przenosimy zdolności sierżantów na inne korporacje jak tylko dostaną przynależnośc, gliniarz bauhausu nie łapie za zabijanie członków np imperialu jeśli sam ma przynależność, a shillelagh nie zmienia działania w rękach członka cybertronic tak samo jak rozkaz ataku - relikt, który działa na capitol. Nie ma znaczenia kto go trzyma. Gdyby nie miał ograniczenia co do tego komu można go dać, ale pisałoby dalej na nim wyraźnie że działa tylko na capitol to co? Przenosilibyśmy na każdą przynależność? No i co z odwiedzinami ciemności - dajemy Rozkaz Ataku członkowi capitolu, odwiedziny ciemności dajemy i co? Legion może atakować? Na karcie pisze wyraźnie, że relikt pozwala graczowi konwertować akcje ataku, ale tylko jeśli atakuje członkiem Capitolu. Nie ma to nic wspólnego z wcześniejszym zdaniem, które mówi o tym, do jakiego wojownika można to dołączyć.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 743
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 24, 2009, 09:00:56 pm »

GIVE nie rowna sie w zadnym razie USE. durand po odwiedzinach moze korzystac z pancerza, ale nie mozesz mu takowego dac. algeroth moze obdarowac legioniste jakimstam ekwipunkiem i w tym momencie obchodzi ograniczenie, pozniej legionista moze korzystac z tego ekwipunku gdyz juz nie ma zadnych innych ograniczen do obchodzenia. wojownik cybertronicu moze korzystac z kart ekwipunku tzn moze w kazdej chwili gdy chce jakiegos ekwipunku/reliktu uzyc obejsc ograniczenie mu towarzyszace. w przypadku rozkazu taki wojownik uzywa tej karty nawet gdy nie jest jej posiadaczem i dzieki sojuszowi moze w kazdej chwili obejsc ograniczenie.

no jeszcze dodam, ze przyklad z kellem i mishima w ogole nie ma tu nic do rzeczy. oczywiscie kell mishimie nic nie dodaje.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 09:16:16 pm wysłana przez Lechu »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 24, 2009, 09:12:17 pm »

W ogóle nie rozumiem powyższej wypowiedzi... Nie wiem o czym mowa. W Doom Trooperze nie ma czegoś takiego jak USE - jak dostaje to dostaje i koniec - dopóki ma to korzysta. Nie wiem więc o co chodzi z tym rozróżnianiem USE i GIVE - była o tym dyskusja setki razy przy różnych okazjach i zawsze było traktowane na równi, właśnie po to, żeby nie było błedów. Jeśli GIVE nie jest równe USE to proszę o konkretny przykład z konkretną kartą i różnicę jaka z tego wynika w grze. Jak ktoś coś dostaje to zawsze może tego używać dopóki to ma i jakaś konkretna kata mu tego nie zabrania.

« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 09:17:18 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 743
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 24, 2009, 09:15:54 pm »

czy durand po odwiedzinach moze USE pancerz? moze. use znaczy tyle co korzystac.
czy durandowi po odwiedzinach mozna GIVE pancerz? nie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5305
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 24, 2009, 09:17:30 pm »

Rozumiem, że np hasło May not use equipment oznacza, że można komuś ekwipunek dać, ale nie będzie on go używał?

Chyba nie ma takiego akurat określenia co do ekwipunku...
Przeglądam karty :)

« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2009, 09:21:43 pm wysłana przez pretorianstalker »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 743
    • Zobacz profil
Odp: Sojusz cybertronic
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 24, 2009, 09:20:00 pm »

haslo takie oznacza, ze nie moze on korzystac z ekwipunku.
tez poprzegladam ;)
Zapisane