Kwiecień 26, 2018, 11:18:58 am

Autor Wątek: Podwójna powinność  (Przeczytany 16011 razy)

Offline bogus

  • **
  • Wiadomości: 107
    • Zobacz profil
Podwójna powinność
« dnia: Maj 11, 2006, 06:26:17 pm »
Jak zagram podwójną powinność i zginie wojownik którego mam kopie to mój tez ginie a punkty ktoś dostaje za mojego?
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2009, 07:15:32 pm wysłana przez Nekro »

Offline Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2006, 06:30:15 pm »
Wojownik i Podwójna Powiność są tak naprawdę jednym i tym samym wojownikiem. Ty kontrolujesz go podczas swojej tury, a przeciwnik podczas swojej. Z tego wynika, że punkty za niego zdobywa się tylko raz. "Giną" jednocześnie.

Offline koszal

  • **
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2006, 08:14:16 am »
Sam już nie wiem. A co jeśli wystawię za pomocą owcy na rzeź takiego chemogena w szwadronie przeciwnika, potem wyłożę podwójną powinność a dołożę do chemogena zabójstwo. Jak będzie z punktami?

Offline bogus

  • **
  • Wiadomości: 107
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2006, 08:21:48 am »
jak dasz swojemu hemogenowi to jak zabije kogos to normalnie dostanie punkty z misji a kopiowanej karty nie moze atakowac tak wiec nie wiem o co ci chodz ??

Offline koszal

  • **
  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2006, 08:38:42 am »
Jak ktoś rąbnie moją podwójną powinność to wojownik z owcy na rzeź też zejdzie. Kto dostanie punkty jeśli oryginalny wojownik ma samobójczą misję?

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5271
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2006, 09:55:51 am »
Gracz, który akurat kontrolowal wojownika w czasie jego smierci.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline bogus

  • **
  • Wiadomości: 107
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2006, 12:26:55 am »
i jeszcze jedno pytanie jak moj przeciwnik ma tylko kopie w grze to mozna atakowac gracza ?? a i jeszcze jedno czy mozna ja (podwojna powinnosc ) usunac czyms co usowa karty specjalne

Offline Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2006, 02:19:46 am »
Nie możesz zaatakować Gracza. Nie możesz również usunąć Podwójnej Powinności kartami, które odrzucają Karty Specjalne. Jeżeli PP wejdzie do gry jest od tego momentu traktowana jak Wojownik. Można ją co najwyżej zakłócić podczas zagrywania.

Offline bulielmo

  • **
  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 14, 2006, 11:41:37 pm »
Sytuacja ma się następująco.
1) Gracz A zagrywa PP na jedynego wojownika Gracza B którym jest ŻZ na Placówce. Czy może swoją PP opuścic Placówkę gdy ma innego wojownika na Placówce?? Co dzieje się z oryginalnym wojownikiem na początku tury gracza B - czy zostaje w pacówce czy jest przeniesiony do Szwadronu, czy może musi dopiero się tam udać??

Pytanie to spowodowane jest sytuacją następującą
1) gracz B ma Cyryla Denta na Placówce i jest to jego jedyny wojownik. Gracz B ma na Placówce Nietoperza i Toshiro w Szwadronie. Zagrywa PP na Cyryla i swoją PP chce przejść do Szwadronu. Czy Cyryl Gracza B też automatycznie przechodzi?? Jeśli taka sytuacja ma miejsce przy kilku Przerażających znakach w grze można graczowi B skutecznie utrudniać granie. Jaka jest wasza koncepcja rozwiązania tej sytuacji??
Papierowa peleryna w rolce = Pancerz Legendarnego Zabójcy :-)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5271
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 15, 2006, 04:26:49 pm »
Wojownik z Podwójnej to ten sam wojownik, który skacze pomiędzy szwadronami/kohortami. U jednego gracza jest w szwadronie - u drugiego też. Jak u jednego gracza przejdzie na placówkę - u drugiego w kolejnej turze też jest na placówce, ale musi np uciekać bo jest razem z legionistami itd...
Polecam poczytać:
DOUBLE DUTY (INQ)

This is one card that has caused a bit of confusion, mostly, I think, due to a particular card from that "other" game called CLONE, which this isn't! We're going to beat this one to death here (you will see another such beating with TIGHT FORMATION, later) to make sure that everyone understands the purpose this card.

Can DOUBLE DUTY be used on a Personality?
Yes.

I also assume the last line means if I have a warrior DOUBLE DUTY-ing a warrior of an opponent the 2 may not be in combat with each other?
Yes. They are not clones, they are the EXACT SAME WARRIOR, and a warrior may never attack itself.

Can cards which change the attacker and defender, for instance GREATER HYPNOSIS or GREATER TELEPATHY, be used to make these two fight each other?
No, because a warrior will never ever ever attack itself. Remember, they are the EXACT SAME WARRIOR.

What happens if you have a warrior in play, and someone plays DOUBLE DUTY on it, and then you play ETERNAL CURSE on the original warrior. Since the warrior cannot be affected by Special cards, wouldn't the DOUBLE DUTY card be discarded, and therefore the original warrior as well?
Actually, no. Once played, the DOUBLE DUTY card is put into play and represents the original warrior. Therefore, the DOUBLE DUTY card really isn't a Special card anymore, it is a Warrior card! So, if either "copy" of the warrior is hit with an ETERNAL CURSE, it simply affects the warrior (and "neither" may be affected by Special cards).

If DOUBLE DUTY is discarded AT ALL, would the warrior that it's mimicking also be discarded?
Yes, because they are the EXACT SAME WARRIOR - the DOUBLE DUTY card is not a "mimic" or a "clone" or anything like that, it's the SAME guy!

Can a warrior have more than one DOUBLE DUTY played on it?
Sure, the warrior is just REALLY tired. Nothing else changes, except the warrior is now pulling TRIPLE duty. And "all three" are considered the EXACT SAME guy.

Since I can DOUBLE DUTY my own TIGHT FORMATION, can I then add that FORMATION to the original FORMATION and double it up?
No. A TIGHT FORMATION cannot be added to itself (it's very messy...).

Can my DOUBLE DUTY card and the original warrior card be in the same TIGHT FORMATION?
No. The warrior may not be in a TIGHT FORMATION with itself. It’s only one guy.

What happens to my opponent's original warrior card when I add my DOUBLE DUTY of the warrior to my TIGHT FORMATION?
The warrior convinces the FORMATION to go along with it, and your opponent gains the effects of the TIGHT FORMATION! A good way to think of this one is that the warrior doesn't join the FORMATION, the FORMATION joins the warrior! Therefore, warrior becomes a TIGHT FORMATION, and since all versions are the exact same guy, your opponent now has that TIGHT FORMATION working for him as well!

When I have my opponent's warrior DOUBLE DUTIED, and it's his turn and he is attacking with him, may I play INSPIRED and put my warrior (and therefore his warrior) into cover? How much can I mess with a DOUBLE DUTIED card when it is not my turn?
You can mess with the card as much as you could screw with your own warrior - because he IS your own warrior. If you have a DOUBLE DUTY of another player's Doomtrooper in your Squad, then that DOUBLE DUTY card is no longer a Special card, it has been transformed into the warrior card. And it is your warrior, so you can mess with your warrior as much as you want, and it will just happen to mess with the same guy sitting in your opponent's Squad. Remember, though, that in the situation you describe, the attack will STILL take place. Because the warrior ALREADY attacked, the attacker simply goes into Cover and gains the +3. For more on this see the TIMING section, above.

If my opponent plays DOUBLE DUTY on one of my Brotherhood warriors and the Brother casts NATHANIEL'S OPPORTUNITY, or any such Art that doesn't directly affect the warrior, does my opponent get the benefits of the spell as well?
No. The Brotherhood warrior casts the spell while he is working for you, and he casts it FOR you. He does not cast it FOR your opponent as well, and so the opponent does not get the benefits.

Can you use a DOUBLE DUTY card on someone with an ETERNAL CURSE?
No, but you can use an ETERNAL CURSE on a warrior with DOUBLE DUTY. Because the DOUBLE DUTY card IS a Special card when it is played on the warrior, the ETERNAL CURSE will prevent it from being played. However, since the DOUBLE DUTY card "becomes" a warrior card after it is played, the ETERNAL CURSE will work on both incarnations of the warrior. Tricky!!! A GREAT question.

If I give DOUBLE DUTY to my opponent's PRETORIAN STALKER, and he has two PRETORIAN STALKERS in his Kohort, would I get the bonus given by the second PRETORIAN STALKER?
No, because the PRETORIAN STALKER is working for you in your Kohort in his "off time", when he isn't working for your opponent in his Kohort. While he is fighting for you, he can't gain the +2 from another STALKER because you don't have another Stalker in your Kohort to help him out. When he is working for your opponent, he does gain the bonus due to his companion in the Kohort. Of course, if you had another DOUBLE DUTY card and were to hit the OTHER Stalker...

If the OTHER PRETORIAN STALKER attacks the one that I gave DOUBLE DUTY to in my Kohort, would he not get the bonus given by the other one since he isn't in HIS Kohort at that time, but in mine since he is attacking it?
Exactly. Since the Defender is in your Kohort, the Attacker won't get the bonus because the other STALKER “isn't there”.

Do I get the use of all Equipment/Art/Dark Symmetry cards on a warrior if I lay DOUBLE DUTY on a warrior with the Equipment/Art/Dark Symmetry cards on him?
You bet! That's the purpose of the card! If you DOUBLE DUTY a FOLLOWER OF ALGEROTH blistering with Equipment and Dark Symmetry you can assume that your Double Duty card has all that stuff too, and willing to use them! Of course, if you give your DOUBLE DUTY card a HELLHOUND NECROTANK, the other guy gets to use it as well.

If my opponent only has a single warrior in play, and I only have a DOUBLE DUTY of that warrior in play, may either PLAYER be attacked?
No, there is a stand-off. The warrior will not turn against either employer.

Sporo to wyjaśnia :)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5271
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 21, 2006, 08:17:49 pm »
Na turnieju wyniknęło pare dziwnych sytuacji z tą kartą i trzebaby wyjaśnić jej działanie dokładnie.
Uważam, ze powinniśmy zawsze w pierwszej kolejności rozpatrzyć, który z graczy kartę kontroluje w danym momencie. Przeważnie kontroluje wojownika ten, ktorego jest tura, ale jeżeli ktoś atakuje wojownika, którego ma również w swoim szwadronie w postaci Podwójnej powinności, wojownik ten jest kontrolowany przez przeciwnika. W tym momencie wszystkie punkty jakie zdobywa wojownik idą do kontrolującego go gracza. Wojownik nigdy nie może być kontrolowany przez dwóch graczy równocześnie więc nie powinno być problemów z przyznawaniem punktów za misje wkonywane przez podwójnego agenta, czy za inne czynności prowadzace do zdobywania PZ.
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline cthulhu

  • **
  • Wiadomości: 228
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 23, 2006, 01:12:00 am »
Ostatnio graliśmy i wyskoczył nam taki problem: zagrałem Podwójną na jedynego wojownika przeciwnika(sam mając pustą strefę), poprawiłem Treningiem i zrobił się dylemat-mogę jechać w puste? Ustaliliśmy, że tak w końcu trening działa na Szwadron/Kohortę, a nie konkretnego woja. Mam rację, czy to jeszcze jakoś inaczej wygląda? :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2010, 11:42:05 am wysłana przez Nekro »

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5271
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2006, 02:50:05 pm »
Możesz atakować, ale nie Podwójną ;) Nie działa na nią Trening, ale ona nie może atakować żadnego z graczy - ot taka zasada Wintera ;)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Offline Jasieq

  • **
  • Wiadomości: 259
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2006, 08:29:34 pm »
Więc jeśli zagram podwójną powinność  na wojownika posiadającego foreseeing talisman, to mogę owego talizmanu używać jedynie w trakcie mojej tury,bądź też gdy np.zostanie moja podwójna zaatakowana?Nie do końca to rozumiem... :/
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

Offline pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5271
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 07, 2006, 08:52:56 pm »
Na dobrą sprawę to chyba można używać kiedy się chce. Trik polega na tym, ze podczas walki się gość przenosi i może być tylko w jednym szwadronie na raz. Poza tym, można nim wykonywać czynności gdy jest poza naszym szwadronem... W sumie to powinni tej karty zakazać ;)
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.