Wrzesień 20, 2018, 12:45:10 pm

Autor Wątek: Podwójna powinność  (Przeczytany 16608 razy)

cthulhu

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 18, 2007, 10:21:34 pm »

Jak w temacie: zagrywam Przegrupowanie na Podwójną Powinność. Podwójna wraca na rękę, a co się dzieje z wojownikiem? Wraca do ręki czy jest odrzucany? Jeśli wraca, to do ręki gracza który go wystawił czy tego, który go obecnie kontrolował?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 19, 2007, 11:06:24 am »

Przegrupowanie przenosi tylko i wyłącznie do ręki właściciela.
Uważam, że wojownik przeciwnika powinien pozostać, a Podwójna powinna wrócić do ręki właściciela. Nie widzę innego sensownego rozwiązania - nie można zmusić przeciwnika aby wrócił swojego wojownika na rękę, ani nie może on z tego powodu zostać odrzucony.
Możemy to potraktować jako ujawnienie pracowników WSI - agent został zdemaskowany i przestał spełniać funkcję agenta ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2143
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 19, 2007, 08:28:40 pm »

Cytat: "pretorianstalker"
nie można zmusić przeciwnika aby wrócił swojego wojownika na rękę
A to dlaczego?  Co z zasada "karty działajace na jednego działaja na obu"? Jak dla mnie sprawa jest prosta. Po zagraniu przegrupowania wojownik wraca na reke gracza który go w danej chwili kontroluje. Po grze oczywiscie jezeli zajdzie taka potrzeba nalezy oddac karte wojownika włascicielowi :P .
Zapisane
KORWiN - 4,76% - a jednak naprzód!! :)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2007, 09:11:40 pm »

Podwójna to inna karta będąca w grze, która reprezentuje tego samego wojownika. Przegrupowanie działa w ten sposób, że wraca kartę na rękę właściciela, a nie kontrolera. Jeżeli miałoby działać to na oryginalnego wojownika, to musiałoby Podwójną wrzucić na rękę przeciwnika, bo to na dobrą sprawę jest ten sam wojownik, którego właścicielem jest przeciwnik. Ponieważ jest to niezgodne z działaniem karty przegrupowanie, uważam, że w tym głupim przypadku powinno działać tylko i wyłącznie na kartę podwójnej powinności, bo tylko jej właścicielem jesteśmy.

Już prędzej byłbym za opcją, że nie można Przegrupować Podwójnej, bo jest to karta reprezentująca wojownika, którego właścicielem jest przeciwnik, a nie my. Wersja z wrzucaniem obydwóch na rękę dwóch graczy pokazuje, że wojowników jest dwóch, chociaż według zasad jest tylko jeden kontrolowany przez różnych graczy...
Po krótkim zastanowieniu, doszedłem do wniosku, że zakazanie rzucania przegrupowania na cudzych wojowników jest nawet sensowniejsze.
Idąc tym samym tokiem myślenia, również nie powinno się dać zagrać Zwrotu podatku na podwójną powinność.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2645
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 20, 2007, 12:31:49 am »

Moim zdaniem przegrupować podwójna można - bo to jest "nasza" karta, natomiast nie do końca wiem co się dzieje wtedy z oryginalnym wojem... Z jednej strony można uznać że też wraca na rękę kontrolera - bo każda karta działa na obydwu wojów, ale to się kłóci z samym przegrupowaniem nieco, z drugiej mamy pytanie co zrobić z podwójną gdy przegrupowany zostanie oryginalny wojownik? Czy ją się odrzuca czy też nie? Sądzę również że mozna rzucic śmiało zwrot podatku na podwójną - ona jest w końcu naszym wojem też... skomplikowane to nieco... - ale prawdziwe -  :> -
"When I have my opponent's warrior DOUBLE DUTIED, and it's his turn and he is attacking with him, may I play INSPIRED and put my warrior (and therefore his warrior) into cover? How much can I mess with a DOUBLE DUTIED card when it is not my turn?
You can mess with the card as much as you could screw with your own warrior - because he IS your own warrior. If you have a DOUBLE DUTY of another player's Doomtrooper in your Squad, then that DOUBLE DUTY card is no longer a Special card, it has been transformed into the warrior card. And it is your warrior, so you can mess with your warrior as much as you want, and it will just happen to mess with the same guy sitting in your opponent's Squad. "
Z powyższego wynika że zwrot podatku można śmiało zagrać na podwójną, która jest przecież naszym wojownikiem.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 20, 2007, 10:51:46 am »

Tylko jest jedna problematyczna kwestia :) Winter nigdy nie odróżniał WŁAŚCICIELA od KONTROLERA, mimo to, że na niektórych kartach raz wykorzystywano jeden zwrot, a na innych drugi. Gdzieś ustalaliśmy, że jednak te dwa zwroty odróżniamy - było to w kwestii Po namyśle i Hasty Getaway boddajże - na jednym jest, że karta wraca do ręki kontrolera, a na drugim, że do właściciela.

Winter nakazał odrzucać kartę za każdym razem gdy trafiała do ręki kogoś kto nie był jej włascicielem. Np: Przeprogramowanie -> Przegrupowanie i karta zamiast do ręki trafia na discard oryginalnego właściciela :) Było to trochę dziwne i dlatego gdzieś już tam pisaliśmy, że będziemy rozdzielać te dwie sprawy.

Jeżeli podwójna jest więc w grze, jest ona tą samą kartą WOjownika, która leży u przeciwnika - jest to karta, któej właścicielem jest przeciwnik, a my tego wojownika możemy kontrolować. W takim wypadku mimo, że jest to ta sytuacja: And it is your warrior, so you can mess with your warrior as much as you want - to jesteśmy tylko kontrolerem, co nie do końca pozwala nam zagrać Zwrot podatku - tam jest hasło: na jednego ze swoich wojowników, a nie na kontrolowanegho wojownika. Podobnie z Przegrupowaniem - na swoją kartę.

Pierwszą rzeczą jest więc kwestia ustalenia jak gramy - czy rozróżniamy Kontrolera i Właściciela, czy nie. Jak rozróżniamy, to nigdy właścicielem Podwójnej nie będziemy, bo to jest wojownik przeciwnika - ich nie ma przecież dwóch na raz - nie można rzucić Rosyjskiej ruletki na Podówjną i Wojownika, którego kopiuje :) Po prostu wojownik przeciwnika czasem jest w naszej kontroli :)

Jeżeli nie rozróżniamy Właściciela od Kontrolera (liczy się tylko kontrolowanie) to można rzucić Przegrupowanie na swoją kartę Podówjnej, bo podczas gdy to my kontrolujemy wojownika, jest on również naszym wojownikiem w sensie "własności". Nie mam pojęcia jednak co stanie się wtedy z oryginalną kartą wojownika - napewno nie wróci na rękę przeciwnika, bo niby czemu? Jak ma się z nią stać to samo co z Podówjną, to trafi na jedną rękę z podwójną i zostanie odrzucona w myśl zasady Wintera, że każda karta, która trafia do ręki "nie-właściciela" trafias do discardu właściciela :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Jasieq

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 264
  • Czyste Zło
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 16, 2007, 06:53:19 pm »

Podwójna to jednak naprawdę głupia karta jest...

Gracz A ma na placówce jednego legionistę ciemnoty  ;), a w szwadronie jednego ŻZ. Gracz B nie ma żadnego wojownika. W pierwszej akcji swojej tury gracz B zagrywa na ŻZ podwójną. Pytanie brzmi: co dalej? Teoretycznie powinien w drugiej akcji przejść na placówkę, ale wtedy przeszedłby też ŻZ gracza A, a to wyklucza zasada zabraniająca obecności na placówce ŻZ i legionisty. Co waszym zdaniem w takiej sytuacji?  ;D
Zapisane
Bringer of Light | Pan Nienawiści ;)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 16, 2007, 07:49:33 pm »

Nic :) Podwójna i ŻZ siedzą w szwadronie, a legionista kisi się na placówce. Ot co :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Izzi

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 16, 2007, 09:22:40 pm »

Pretorianstalker jednak mam pewne zastrzeżenia dotyczące Twojej odpowiedzi, ponieważ w drugim poście tego samego tematu pisałeś:
Cytuj
Wojownik z Podwójnej to ten sam wojownik, który skacze pomiędzy szwadronami/kohortami. U jednego gracza jest w szwadronie - u drugiego też. Jak u jednego gracza przejdzie na placówkę - u drugiego w kolejnej turze też jest na placówce, ale musi np uciekać bo jest razem z legionistami itd...

A z tego moim zdaniem wynika, że w sytuacji podanej przez Jaska ŻZ u gracza B powinien przechodzić na placówkę, natomiast u gracza A powinien, co turę wracać do szwadronu...  :-\

Ogólnie to zgadzam się, że jest to głupia karta i sry, że się czepiam, ale jestem po prostu ciekawy jaka będzie poprawna odpowiedź, a nie chce mi się czytać już dzisiaj tego, co pisał na ten temat Winter ;)
Zapisane
Sic vis pacem, para bellum

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 23, 2008, 12:37:52 am »

Sytuacja jest załóżmy taka:

Gracz A - Posiada Ilian "Panią Pustki" i Templariusza ze Zdolnością Przemiany i Zamrożeniem Czasu.
Gracz B - Posiada Kardynała Dominika i Podwójną Powinność zagraną na Ilian.

Co stanie się, gdy dojdzie do walki Templariusza z Dominikiem? Czy:
-górę weźmie gracz, którego wojownik atakuje?
-górę weźmie gracz, którego wojownik broni się?
-górę weźmie gracz, którego tura trwa?
-będzie wielki ch***j?!

Po krótkim zastanowieniu, uważam chyba, że gracz negujący odporność wygra... ale i tak sytuacja wydaje mi się dziwna!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 12:59:21 am wysłana przez Diablerist »
Zapisane

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 23, 2008, 12:56:54 pm »

Jak zawsze problemy z Podwójną Powinnością ;/. Sądzę że wygra Templariusz ale nie pamiętam jak to było z Podwójną - czy możesz korzystać z umiejętności  wojownika który był celem tej karty jak jest tura przeciwnika (chyba tak ale głowy nie dam :) - bo w końcu jeżeli byłby tylko ten wojownik w grze i przechodził co turę do obszaru danego gracza można by atakować w puste a tak nie jest).
Zapisane

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 23, 2008, 06:10:21 pm »

Wojownik, który jest celem Podwójnej Powinności może korzystać zawsze ze swoich zdolności zarówno na korzyść jednego jak i drugiego Gracza... Znajduje się on jakby na dwóch Obszarach jednocześnie - nie może zaatakować w puste pole, bo jednocześnie je blokuje (i nie jest ono tak na prawdę puste)!
Zapisane

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 23, 2008, 08:32:15 pm »

No to sądzę że sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie :)
Zapisane

Gothik

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 177
  • Zawód: Operator Wieżyczki
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 17, 2008, 12:45:20 pm »

Nieustający festiwal absurdów związanych z PP: historia która prawie wydarzyła się naprawdę ;D Czy po zagraniu tej karty na wojownika wystawionego w ukryciu (bo zakładam, że jest to możliwe) zagrywający (i tylko on) może sobie w swojej turze obejrzeć ukrytego? Czy też ma prawo tylko do wyjścia nim z ukrycia? I kto wtedy płaci za ujawnienie jego tożsamości: kontroler czy właściciel?
Zapisane
"Powtarzam sobie, że tam nie pojadę
Chociaż jestem juz w drodze"
 
                                Steve Albini, Big Black

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 17, 2008, 01:07:15 pm »

Możesz w dowolnym momencie obejrzeć ukrytego.
Zapłacić za niego będzie musiał ten kto pierwszy ujawni lub zostanie zmuszony do ujawnienia tożsamości. Nie wiem natomiast co jeśli nie zechce zapłacić - czy drugi właściciel może zapłacić całość lub dopłacić część...
Zapisane