Lipiec 16, 2018, 10:01:14 pm

Autor Wątek: Podwójna powinność  (Przeczytany 16255 razy)

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 21, 2008, 11:35:18 am »

Nie można nie zapłacić. Musisz zapłacić jak tylko masz PA, a jak nie masz to płacisz z PZ, a jak nie masz to gość spada :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

asetine

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 16, 2008, 01:41:45 am »

A z tego moim zdaniem wynika, że w sytuacji podanej przez Jaska ŻZ u gracza B powinien przechodzić na placówkę, natomiast u gracza A powinien, co turę wracać do szwadronu...  :-\

Chyba jednak nie, bo w momencie pierwszego przeniesienia gracz B tworzyłby sytuację nielegalną, więc z tym wydaje mi się nie ma problemu  - nie może przenieść i tyle.

Zastanawiają mnie jeszcze konsekwencje tego:

Na dobrą sprawę to chyba można używać kiedy się chce. Trik polega na tym, ze podczas walki się gość przenosi i może być tylko w jednym szwadronie na raz. Poza tym, można nim wykonywać czynności gdy jest poza naszym szwadronem... W sumie to powinni tej karty zakazać ;)

Jak w takim razie ma się to do rzucania zaklęć sztuki? Rozumiem (patrząc chociażby na rozwiązanie dotyczące inspiracji) - że mogę nim rzucać zaklęcia zarówno w czasie tury przeciwnika, jak i w czasie walki (w tym wszelkiego rodzaju samodoskonalenia, czy bojowe)?

Z drugiej strony - czy jak wojownik jest u przeciwnika, normalnie zdobywam PZ za zabicie go?

(sorry, jeśli poruszam kwestie, które zostały już gdzieś rozstrzygnięcie, ale nie znalazłem na to odpowiedzi)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 16, 2008, 01:57:37 pm »

Nigdy na raz wojownik nie może być kontrolowany przez dwoch graczy. Jeśli więc jeden go kontroluje i zdobywa PZ - to zdobywa PZ i nie ma tu żadnych wątpliwości - inacze drugi gracz mógłby zadeklarować, że na chwilkę pożycza woja, bierze PZ i oddaje ;)

Jeśli gracz przenosi go na swoją placówkę, to nie do końca w tej chwili musi się on znajdować w placówce przeciwnika, bo akurat w tym momencie jest u tego kto go przenosi i nie ma tu nic nielegalnego. Nielegalne bedzie dopiero kiedy drugi gracz przejmie kontrolę i wojownik wyląduje w jego placówce - wtedy będzie się musiał starać wydostać pierszą dostępną akcją.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

asetine

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 16, 2008, 11:29:03 pm »

Ok, co do tego, że wojownik nie może być kontrolowany przez dwóch graczy naraz uznałbym to za logiczne - ale co w takim razie z wyjaśnieniem dotyczącym inspiracji i ukrycia wojownika w czasie ataku, kiedy przeciwnik kontroluje wojownika? Skoro mogę zrobić coś takiego, to chyba równie dobrze mogę użyć nim samodoskonalenia?

W takim razie powinien np. przejść układ, w którym atakuję wojownika, na którego dałem Podwójną Powinność, innym swoim wojownikiem, następnie samodoskonalę Podwójnego i biorę za niego Podwójną ilość PZ. A żeby ułatwić sobie zadanie to - nie szukając daleko i biorąc pierwszą kartę z brzegu - atakuję go strzelecko, zagrywam Szaleństwo bitewne i obniżam P do 0.

Podkreślam, że opieram swoje rozumowanie właśnie na tym fragmencie, który dotyczy inspiracji, z którego wynika, że podczas tury przeciwnika w jakiś sposób mogę sprawować kontrolę nad Podwójnym.

Co do przeniesienia na placówkę, to rzeczywiście problem ma raczej drugi gracz (tak przynajmniej wynika z polskiego tłumaczenia zasad Paradise Lost) - zakaz jest kierowany do konkretnego gracza, a nie dotyczy tego, że po prostu na jednej Placówce nie mogą być LC i ŻZ.


Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 17, 2008, 11:35:06 am »

Uważam, że można przejąć na chwilę kontrolę nad wojownikiem jeśli mamy coś do zrobienia - np rzucić czar itp. Dziwna ta karta jest i powoduje sporo problemów :) Niezależnie od tego ile rzeczy wyjaśnimy i tak zaraz coś nowego wypłynie.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

panczen

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 01, 2009, 11:19:11 pm »

Czy zagrywając np. zrównanie, equilibrum, falę prawości czy choćby przekleństwo algerotha aby usunąć PP to drugi "prawdziwy" wojownik też zostaje odrzucony?

Druga kwestia to czy zagrywając np. po namyśle PP wraca do ręki?
Trzecia to czy jak ktoś zrobi przebicie na woja, na którego jest PP to dostaje dwóch przebitych do P?
Zapisane

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 01, 2009, 11:24:25 pm »

Ze zrównania z ziemią nie odpada po podwójna jest traktowana jak wojownik. Więc analogicznie tyczy się to wykrycia agentów itd.

Przy po namyśle wraca do ręki tylko oryginalny wojownik wraca od ręki - podwójna jest odrzucana.

Przebijasz tylko jednego... więc tylko jeden pancerz doliczasz :P

Ogólnie przeczytaj ENG Podwójną powinność - da Ci to inny pkt widzenia (chodzi o to że to jest jeden wojownik a nie bliźniak (coś jak rozdwojenie jaźni :P )
Zapisane

panczen

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 01, 2009, 11:26:36 pm »

Czyli usuwjąc PP jako kartę specjalną z gry, ten prawdziwy wojownik też zostaje odrzucony?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2009, 09:16:42 am wysłana przez panczen »
Zapisane

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 01, 2009, 11:34:19 pm »

Nie da jej się usunąć ponieważ wtedy nie jest traktowana jako specjal lecz wojownik.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 02, 2009, 12:04:22 am »

Traktuj powinność jako tą samą kartę, którą kopiuje :P A co do Po Namyśle to się zastanawiam co się z Podwójną Powinno stać, skoro w grze jest wojownikiem :) Troche jak z Jokerem...
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Jimmy

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 80
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 02, 2009, 06:49:47 am »

Jeśli nie jest traktowana jako karta specjalna a wojownik to po rzuceniu Po Namyśle tez powinna wrócić do ręki "Wszystkie karty działające na jednego z wojowników, wpływają na obu" - tak pisze na Podwójnej.
Zapisane

panczen

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 02, 2009, 09:14:25 am »

No to jak jest traktowana jak "wojownik" to przeniesienie również powoduje wtasowanie PP do talii.
Wkurzająca jest ta karta trochę  :) Powinna być zakazana ;)

Zapisane

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 02, 2009, 11:21:25 am »

Cóż na turnieju graliśmy że była odrzucana w każdej takiej sytuacji. Ale osobiście uważam że powinna wracać na rękę/do talii.

A przesadzona bynajmniej nie jest - wg mnie dość słaba karta :)
Zapisane

panczen

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 04, 2009, 12:36:07 pm »

Po użyciu skrytobójcy lub płomień oczyszczenia spada tylko PP czy obaj "bliźniacy"? Analogicznie po rzuceniu na oryginalnego woja czy spada też PP?
Zapisane

Pako

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Legionista
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 04, 2009, 12:41:34 pm »

Spada to i to w obu przypadkach.
Zapisane
Zasady warszawskie

Cytat: Paul Beakley
Beg, borrow or steal every Manifest Destiny you can find (...)