Sierpień 20, 2019, 08:07:31 pm
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu

Autor Wątek: Podwójna powinność  (Przeczytany 18004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 18, 2019, 09:56:52 pm »

Ale przykładowo - używamy PP żeby skopiować Ożywionego Legionistę. Korzystamy więc z jego kart dołączonych jak również korzystamy z bonusów +5 od Legionistów Czerwonej Gwardii znajdujących się w kohorcie właściciela karty. Ożywiony dostaje te bonusy jako wojownik tego samego gracza, który ma w kohorcie LCW i dostaje te bonusy nawet kiedy jest poza tą konkretną kohortą.

Ze strony Wintera:

If I give DOUBLE DUTY to my opponent's PRETORIAN STALKER, and he has two PRETORIAN STALKERS in his Kohort, would I get the bonus given by the second PRETORIAN STALKER?
No, because the PRETORIAN STALKER is working for you in your Kohort in his "off time", when he isn't working for your opponent in his Kohort. While he is fighting for you, he can't gain the +2 from another STALKER because you don't have another Stalker in your Kohort to help him out. When he is working for your opponent, he does gain the bonus due to his companion in the Kohort.

If the OTHER PRETORIAN STALKER attacks the one that I gave DOUBLE DUTY to in my Kohort, would he not get the bonus given by the other one since he isn't in HIS Kohort at that time, but in mine since he is attacking it?
Exactly. Since the Defender is in your Kohort, the Attacker won't get the bonus because the other STALKER "isn't there".
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2019, 10:18:45 pm wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane

Marcino

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 233
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 19, 2019, 08:47:18 am »

Tu jeszcze dorzucę do wyjaśnienia.

1. Jeśli Snake rzuca PP na mojego wojownika, niech to będzie Lew Morski i w swojej turze schodzi nim na placówkę, to oznacza, że w mojej turze Lew jest już na placówce?
Tak graliśmy pierwsze 2 gry, później nie wiedzieć czemu zmieniliśmy zdanie.

2. Jeśli ja w mojej turze wystawie innego woja i chcę tym Lwem opuścić Placówkę, to oznacza, że Snake w swojej turze znów musi zejść PP, czyli de facto moim Lwem na placówkę, gdy nie ma innego woja?
Czyli tak możemy w kółko? :)

3. Jeśli postanowię zaatakować PP innym wojownikiem, i go zabiję to rozumiem że mój Lew też ginie? Dostaję wtedy PZ czy PA?
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 19, 2019, 09:52:01 am »

1 i 2. Moim zdaniem, kiedy wojownik pracuje u mnie i przejdzie na placówkę, to jest na niej tylko u mnie. W turze Marcina powinien wrócić tam, gdzie był ostatnio (do placówki/szwadronu/kohorty). Nie widzę powodu, dlaczego miałoby być inaczej. Na PP jest info o kartach działających na jednego i śmierci jednego, nie ma słowa o tym, że dubluje się wszystko, co wojownik robi. Wiem, że Winter w jednej z odpowiedzi na FAQ napisał, że jeśli u jednego gracza wojownik się ukryje, to u drugiego też, ale moim zdaniem to błąd. Kwestia dogadania i ustalenia.

3. Na pewno tylko PA, bo mimo że pracuje dla mnie, to Twój wojownik.
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2762
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 19, 2019, 10:12:24 am »

1. Nie ma tu błędu - przechodzi na Placówkę i się ukrywa (tak jak Winter napisał) - tak PP jak i "oryginalna powinność" - to jest TEN SAM wojownik a nie taki sam - jedyna różnica jest taka, że raz jest u jednego gracza, raz u drugiego.
2. Jak zabijesz PP to masz PZ za PP i nic więcej- bo wtedy normalnie zabijasz wojownika u przeciwnika (czyli nie ma go u Ciebie = nie dostajesz PA dodatkowo za "oryginał"). Na tej samej zasadzie dostaje się PZ za zabicie Powołanego / Przeprogramowanego wojownika (chodzi tu o Twojego woja pod kontrolą przeciwnika - czym de facto jest również PP).
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 19, 2019, 11:17:08 am »

Powołanie/Przeprogramowanie to jednak inna bajka, bo wojownik przechodzi na stałe, a ten z Podwójną działa na dwa fronty (ma dwie umowy o pracę). I jeśli go zabijesz, to według mnie powinieneś dostać tylko PA=W, bo w końcu zabiłeś swojego pracownika.
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 19, 2019, 03:09:03 pm »

Kto zapłaci za wojownika z PP, jeśli gramy we trzech i trzeci gracz w swojej turze zagra Podatek? Gracz z wojem i ten z PP?
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 335
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 20, 2019, 12:07:16 am »

Tak na moją logikę to "bulić" powinien gracz, który miał tego PP ostatni. Wojak nie zdążył jeszcze "przejść" pod kontrolę drugiego gracza (zrobi to w momencie startu jego tury, czyli na początku jego kroku 1.).
A z innej beczki - jest w DT jakaś karta, która wywołuje równie wiele wątpliwości, różnych interpretacji, kontrowersji itd?

Taki mi wpadł pomysł do głowy. PP jest źle napisana i stąd problemy/spory/kontrowersje. Skoro jest nadal jeden i ten sam wojownik, to powinien przechodzić od jednego gracza do drugiego, co turę (pierwsze przejście - w momencie użycia PP, która zostaje anihilowana po zagraniu). Bierzesz woja (z całym dobytkiem, jak siedzi w Grabieżcy, to z niego wychodzi), oczywiście trzymając się obszaru. Alek idzie do Kohorty, Grinder na Placówkę itd. Gracz (właściciel karty) odzyskuje nad nim kontrolę z chwilą startu jego tury, i tak w kółko.
Zalety rozwiązania:
wojak fizycznie jest tylko jeden na stole, więc odpadają problemy przechodzenia typu Placówka- Szwadron
(jak se go przeniosę na Ziemię, to i właściciel ma go na swoim Pograniczu)
(chyba) odpada 90% problemów działania innych kart, być może pojawiają się nowe ;).   
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2019, 12:22:59 am wysłana przez Kapitan Shinobi »
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 20, 2019, 12:00:29 pm »

Problem w tym, że obaj gracze go kontrolują. Jeśli to np. legionista z Pound of Flesh, to i jeden, i drugi gracz może odrzucić ten dar. Dlatego moim zdaniem zapłacić powinni obaj.

Czy jakieś inne karty wywołują tyle wątpliwości? Chyba tylko nietoperze.
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 579
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 20, 2019, 12:26:23 pm »

To, co napisałeś o przenoszeniu od jednego gracza do drugiego, ma sens i jest zgodne z tym, co napisał Winter w FAQ. Może taka od początku była jego intencja? Oczywiście nikomu nie chciałoby się przenosić woja, więc PP i tak leżałaby na stole. Można by tak grać, gdyby nie zdanie: This card is considered an exact copy of it.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2019, 12:32:04 pm wysłana przez Snake PL_issken »
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 335
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 20, 2019, 10:43:24 pm »

Tak, to zdanie burzy moją koncepcję Podwójnej Powinności. Z tym, że ja tylko rozważałem jak wg mnie powinna ona działać - żeby było mniej errorów w grze.
Co do intencji - trzeba by jego zapytać, a na to nie widzę szans. Karta jest jaka jest, niestety.
Pound Of Flesh - tu mam proste rozwiązanie. W momencie gdy przejąłem woja z POF, rzucam to od razu, i "po ptokach". Jeśli nie zrobię tego - rzuci to drugi gracz, gdy przyjdzie jego kolej ;) Nie kontrolujemy woja we dwóch na raz, tylko na zmianę (w każdym momencie czasu gry jest tylko jeden kontroler).

Co do aspektu fizycznego przenoszenia wojaka. Jak dla mnie żaden problem - mnie by się chciało. ;)
Czym to się różni od wzięcia wojaka z Programmed albo Powołania? Nawet jeśli rzeczony woj ma np. 5 dołączonych kart, nadal nie widzę problemu. Zbieram i rozkładam. Jak jest multipl, np 4 graczy, i mam za daleko, to ktoś może przecież pomóc.
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5436
    • Zobacz profil
Odp: Podwójna powinność
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 21, 2019, 12:12:44 am »

Pounda rzucić pierwszy może akurat przeciwnik, bo po każdej akcji musisz oddać przeciwnikowi inicjatywę żeby mógł na akcję zareagować.

Co do przesuwania - zasadniczo tak to działa, bo wojownik "fizycznie" jest tylko w jednym miejscu. W jednej turze może pojawiać się u każdego z graczy go kontrolujących jeśli jest taka potrzeba i płacą chyba obydwa Podatek. Ale z tego samego powodu jak zejdzie na placówkę to tam zostaje.

Ta karta właśnie z tego powodu na turniejach jest zbanowana. Po każdym turnieju było z 5 nowych pytań jej dotyczących... I ze 3 stare... :D
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry