Czerwiec 04, 2020, 10:06:27 pm

Autor Wątek: Niewinna sztuczka  (Przeczytany 2450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Niewinna sztuczka
« dnia: Maj 11, 2006, 09:34:31 pm »

Cytuj
Bulielmo:
1. Czy niewinną sztuczkę można dołączyć do wojownika który siedzi w pojeździe w którym nie można korzystać z innego ekwipunku???
2. Czy niewinną sztuczkę można dołączyć do wojownika Zaginionego w akcji??? Na niewinnej jest napisane dołącz do wojownika znajdującego się w grze a Zaginiony chyba się w grze nie znajduje.
3. Czy na Niewinną Sztuczkę którą ktoś dołączył do mojego wojownika mogę rzucić przejęcie i wyposażyć w nią np innego mojego wojownika (lub tego samego) ale teraz ja kontroluję tę kartę czyli np. wkładam sobie niewinną do zbrojowni.

pretorianstalker:
1.Tego jeszcze do końca nigdy nie wyjaśniłem  Zawsze interesowało mnie jak to działa z Pancerną skorupą  Uważam jednak, ze ponieważ Niewinna sztuczka jest dołączana do wojownika przez wroga, a dołączać karty ekwipuku wojownikom w pojazdach można, to wojownik ne musi z niej korzystać - traci po prostu wszystk8ie karty dołączone.
2.Ustalilismy, że taki wojownik nie ma żadneog wpływu na grę - nie można nic więc do niego dołączać.
3.Ciekawe rzecz  Tak - teraz dopiero przejmuje się kontrolę nad tą karta i można z nią robić co się chce. Można wtedy dodać ją do zbrojowni. Dopóki kontroli się nie przejmie, kontrolującym nadal jest przeciwnik.

koszal:
Do pancernej skorupy to raczej dodać niewinnej sztuczki nie można. Jednak znowu pojawia się problem z ekwipunkiem: używać , posiadać, korzystać etc. etc. Trzebaby to ujednolicić.

Skoq:
Odnośnie odpowiedzi pretora - ad .1 i ad.3 - jak najbardziej ok, ale co do dołączania do zaginionych i innych tego typu to nie jestem pewien....moim zdaniem można dołączyć niewinną do taakiego np zaginionego i tym samym odrzucić "zaginionego".

Nocturne:
A ja mam pytanie. Jeżeli ktoś dal mojemu wojownikowi niewinna sztuczkę, a ja użyje uszkodzenie to niewinna sztuczka ma wcześniej swój efekt czy tez nie?

pretorianstalker:
Uszkodzenie odrzuca sztuczkę po tym jak ona już zadziała.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2009, 09:26:53 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Engineer

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2011, 12:48:49 pm »

Czy wojownik z Niewinną Sztuczką może korzystać/rzucać sztukę?
Generalnie chodzi mi o to, że są czary które dołączamy (no właśnie dołączamy czy nie?) do wojownika, np Samodoskonalenie, Nietykalność. Są też czary Bojowe zwiększające statystyki, zmieniające agresora/obrońce, które już chyba nie są dołączane. Jak to jest z tymi czarami i Niewinną Sztuczką?
Zapisane

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2779
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2011, 03:18:51 pm »

Żaden czar sztuki nie jest do niczego dołączany z wyjątkiem promocyjnego Oczarowania. Samodoskonalenie i Nietykalność działają przez jakis czas, ale nie sa uważane za karty dołączone, więc Sztuczka nie ma z nimi żadnego związku.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 607
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2019, 02:23:42 pm »

Cytuj
Bulielmo:
3. Czy na Niewinną Sztuczkę którą ktoś dołączył do mojego wojownika mogę rzucić przejęcie i wyposażyć w nią np innego mojego wojownika (lub tego samego) ale teraz ja kontroluję tę kartę czyli np. wkładam sobie niewinną do zbrojowni.

pretorianstalker:
3.Ciekawe rzecz  Tak - teraz dopiero przejmuje się kontrolę nad tą karta i można z nią robić co się chce. Można wtedy dodać ją do zbrojowni. Dopóki kontroli się nie przejmie, kontrolującym nadal jest przeciwnik.


To jak gramy? Była dyskusja przy okazji Przywołania przedmiotu i dalej nie wiem, czy mogę przejąć Niewinną i dać swojemu.
A czy mogę od razu włożyć swoją Niewinną do Zbrojowni? Nie widzę powodu, żeby nie móc. Tak samo jak nie widzę powodu, żeby mój wojownik nie mógł jej sobie z tej zbrojowni wyjąć.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2019, 09:17:56 pm »

Teraz z perspektywy czasu wydaje mi się, że NIE byłoby lepszą odpowiedzią. Ale chodzi o działanie Przejęcia. Przejmujesz kontrolę, ale nie możesz dać swojemu wojownikowi Sztuczki. Więc zasadniczo Się to wyklucza. Więc w sumie nic to nie daje. Tak czy inaczej Sztuczki do Zbrojowni nie odłożysz.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 607
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2019, 09:44:27 pm »

Z ręki też nie? Dlaczego??
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 425
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2019, 10:52:19 pm »

Chciałbym nawiązać do postu Skoqa
Cytuj
Żaden czar sztuki nie jest do niczego dołączany z wyjątkiem promocyjnego Oczarowania. Samodoskonalenie i Nietykalność działają przez jakis czas, ale nie sa uważane za karty dołączone, więc Sztuczka nie ma z nimi żadnego związku.

Zawsze grałem w ten sposób, że czary typu Samodoskonalenie dokładałem do wojownika, a odrzucałem w momencie gdy kończyło się jego działanie. Z punktu widzenia mechaniki nie wiele to zmienia, choć w przypadku takich kart jak Niewinna robią się schody. Rozumiem, że tego typu czary lądują od razu na stosie odrzuconym, a gracze są zobowiązani pamiętać co kto i kiedy rzucił.

Co do tematu Niewinna vs Zbrojownia, to ja to widzę tak - mój wojak nie może wyjąć Niewinnej z tegoż przybytku (bo nie jest wojownikiem przeiwnika), natomiast logika podpowiada, że włożyć może, podobnież z ręki. W tej sytuacji Zbrojownia w jakimś stopniu chroniłaby przed Niewinną, ale nie mam na to żadnego argumentu.
O ileż życie Żołnierza Zagłady było by prostsze, gdyby ta cała Sztuczka była specjalką ;)
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2020, 10:51:04 pm »

Czary lecą bezpośrednio do discardu jak specjalne. Ma to dodatkowo znaczenie w przypadku zagrywania tych kart z discardu (dar losu, przywołanie) kiedy poprzednio rzucony czar jeszcze działa.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 425
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2020, 10:24:21 pm »

Co znaczy "ma to znaczenie"?. Czy rzucając wojem samodoskonalenie, mogę je wziąć Darem Losu i rzucić jeszcze raz (tym samym wojem), by przez chwilę mieć x4?
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2779
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2020, 10:20:00 pm »

Możesz je wziąć Darem Losu i rzucić innym wojem np, bo rzucenie tym samym to trochę jak palenie karty - pierwsze Samodoskonalenie daje x2, rzucenie drugiego nic nie zmienia - nie kumulują się.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 425
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2020, 10:40:48 pm »

To może z innej beczki.
Mój wojak walczy. Ma pistolet +2 S. Ma Eksperta i daję mu drugi pistolet +2 S. Ma +4 jak mniemam.
Dlaczego Działa (cecha X)+2+2 a (cecha X)x2x2 już nie?

Zresztą pomińmy powyższy przykład z samodoskonaleniem. Przypuśćmy, że jest czar Przemian typu, nie wiem, Słabe Samodoskonalenie. Wszystko to samo, tylko mod. zamiast x2 równa się +5. Czy taki czar wojownik mógłby legalnie rzucić tak jak w przykładzie wyżej (z Daru Losu i w trakcie działania pierwszego)?

PS. Czy to znaczy, że nie można kumulować pojazdów typu T-32 z czarami/M Ki o podobnym działaniu?
 
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Niewinna sztuczka
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 26, 2020, 09:48:15 pm »

Samodoskonalenie się nie kumuluje bo działa na bazowe. Podwaja bazowe, a nie modyfikowane. Karty dodające +X raczej się kumulują o ile mogą być razem zagrane. Z tego co paimętam, to jest zasada, że nie można dwóch takich samych specjalnych w czasie walki zagrać.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.