Lipiec 19, 2019, 08:55:53 am

Autor Wątek: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz  (Przeczytany 2981 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« dnia: Maj 11, 2006, 11:36:30 pm »

Na Przerażających Znakach stoi, że gracz zawsze musi mieć możliwość wykonania jednej akcji w turze. Czy to oznacza, że przy 2 egzemlarzach tej karty w grze nie wolno mi już rzucić na przeciwnika Przymusowego Marszu?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2006, 11:47:06 pm »

To znaczy, że przerażające znaki nie mogą zabrac ostatniej akcji. Jeżeli na przymusowym marszu nie pisze, że musi mu pozostać jedna akcja, to nie musi on mieć możliwości jej wykonania. Po zagraniu 2x Znaki zostaje mu 1 akcja - wtedy dodajemy 1x przymusowy i gotowe :)
0 akcji.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nicodemus

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 597
    • Status GG
    • Zobacz profil
    • http://www.doomtrooper.pl
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2006, 01:15:57 am »

Cytuj
To znaczy, że przerażające znaki nie mogą zabrac ostatniej akcji. Jeżeli na przymusowym marszu nie pisze, że musi mu pozostać jedna akcja, to nie musi on mieć możliwości jej wykonania. Po zagraniu 2x Znaki zostaje mu 1 akcja - wtedy dodajemy 1x przymusowy i gotowe  
0 akcji.

Dodam ze dziala to tylko wlasnie w tej kolejności, a nie odwrotnie :)
Zapisane

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2010, 11:43:53 am »

w archiwach juz jest taki watek, zostal zamkniety bez wiekszej dyskusji.
uwazam, ze jedyna mozliwoscia by odebrac przeciwnikowi wszystkie akcje to zagranie 3x przymusowego marszu. jakakolwiek kombinacja przerazajacych i przymusowego nie zabierze przeciwnikowi ostatniej akcji ze wzgledu na zapis na przerazajacych.

powiedzmy, ze sa 2x przerazajace na stole i przeciwnik zagrywa przymusowy. wchodzi efekt przymusowego do gry, a wiec w nastepnej turze mam -1 akcje. rozpoczyna sie moja tura, patrzymy ile mam akcji, zaczynam od 2, przerazajace odbieraja juz tylko jedna, wiec pozostaje jedna.

chodzi o to, ze nie ma konkretnego momentu, w ktorym przerazajace odbieraja mi te akcje, wiec nie mozna powiedziec, ze odbieraja akcje przed przymusowym. jesli by tak bylo to zagranie wykrycia w mojej turze nie przywrociloby mi akcji zabranych przez przerazajace, bo efekt wszedl do gdy.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2010, 12:08:14 pm »

Przerażające nie odbierają akcji w gruncie rzeczy - karta specjalna w grze to po prostu nowa zasada, której trzymamy się cały czas kiedy działa. Przerażajace tak długo jak są to działają. Ich działanie polega na tym, że w turze zamiast trzech akcji masz np dwie czy jedną - zamiast standardowych trzech. Jak masz Czwarty Zakon i 3x Znaki to i tak możesz chyba dwie akcje wykonać.

Cytuj
powiedzmy, ze sa 2x przerazajace na stole i przeciwnik zagrywa przymusowy. wchodzi efekt przymusowego do gry, a wiec w nastepnej turze mam -1 akcje. rozpoczyna sie moja tura, patrzymy ile mam akcji, zaczynam od 2, przerazajace odbieraja juz tylko jedna, wiec pozostaje jedna.


Nie mam pojęcia czemu najpierw policzyłeś Marsz, a potem Znaki - jakbyś policzył odwrotnie to by wyszło zero. A ja bym właśnie liczył odwrotnie z tego powodu, że Znaki są w grze i działają na zmniejszenie ilości trzech standardowych akcji, a przymusowy marsz już np nie. Więc - 2x Znaki + Marsz vs gracz zagrywający inicjatywę - Przymusowy zabiera jedną, Znaki zabierają już tylko drugą akcję z dwóch standardowych i zostają dwie?? Bez sensu moim zdaniem. Moim zdaniem będzie to tak - Znaki zabierają dwie spośród trzech standardowych, a Marsz trzecią i zostaje jedna z inicjatywy. A jeśli mówisz, ze nie ma momentu kiedy znak9i odbierają akcję przed przymusowym to kiedy jest moment kieyd marsz odbiera akcję przed znakami? A jeśli któreś ma odbierać pierwsze, to właśnie znaki, które odnoszą się tylko do trzech standardwoych akcji - to tak jak z wpływaniem na cechę lub na cechę bazową. Najpierw działąsz na cechę bazową.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Lechu

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 25, 2010, 12:19:31 pm »

Rzeczywiscie przekonales mnie - jest to karta tworzaca nowa zasade. W takim wypadku rzeczywiscie marsz odbierze ostatnia akcje.

Zwrociles jednak uwage na cos nowego, co umknelo nam na turnieju. Przerazajace odbieraja tylko akcje standardowe. Jesli mam czwarty zakon i ksiege praw na stole to zeby mnie pozbawic wszystkich akcji, nawet gdy na stole jest 5x przerazajace znaki, przeciwnik musi zagrac 3x przymusowy marsz.

jesli rzeczywiscie tak powinno byc to szkoda, ze takie rzeczy wychodza po turnieju...
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2010, 12:48:11 pm »

Wcześniej w sumie nie miałem takiej sytuacji i nie pamiętam jakbym to rozpatrywał ze Znakami i Zakonem np - teraz tak  mi wpadło do głowy i myślę, że tak powinno być w związaku z zapisem na karcie Znaków.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

oan

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2010, 07:49:21 pm »

A ja byłym się nie zgodził co do kwestii czwartego i przerażajacych.

3x znaki na przeciwnika z zakonem, powinny mu odebrać tą trzecią akcję. Zgodnie z zapisem, nadal pozostawiamy mu tą jedna akcję.

Tak samo powinno byc w przypadku znaków i marszu. Nie powinno się odbierać wszystkich akcji. Jedna zawsze powinna pozostac dla gracza. W tym przypadku zapisa na znakach koliduje z marszem, więc efekt marszu powinien być zneutralizowany przez przerażajace.

Ale to jest tylko moje zdanie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5428
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2010, 08:14:37 pm »

Możemy sobie dyskutować na to co komu się wydaje, ale i tak najpierw należy kartę doczytać.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2762
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Przerażające Znaki+Przymusowy Marsz
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2010, 12:41:01 am »

Wow - w sumie to wiele zmienia - faktycznie na Znakach jest mowa o "one of three standard actions", a potem "Additional actions from card effects are permitted" - to by się zgadzało z opinią Preta. Sorry więc za nie do końca właściwe rozstrzyganie tej kwestii na ostatnim turnieju... ;)
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D