Rzecz jest niesłychanie prosta. To nie ja powinienem Tobie tłumaczyć jak to działa, ale to Ty powinieneś wytłumaczyć jak chcesz przerwać tym walkę
Otóż tak się sprawy mają. Wojownik będący w ukryciu nie może atakować, co nie zmienia faktu, ze ukrycie po zaatakowaniu walki nie przerywa co jasno Winter napisał. Wojownik atakuje w momencie kiedy deklaruje się go jako agresora. Podobnie sprawa wygląda z przynależnościami itp. Imperial nie może atakować Imperialu, ale jeśli zaatakujemy powiedzmy Morskim Lwem złotego Lwa i damy Morskiemu Pasowanie na rycerza, walki nie przerwiemy. Możemy conajwyżej walce zapobiec poprzez zagranie Pasowania przed rozpoczęciem walki i spowodować, że jeden nie będzie mógł wybrać drugiego na obrońcę. Różnica pomiędzy Tchórzostwem i Zesłaniem Snu jest oczywista i zasadnicza. Tchórzostwo nie jest kartą, która ma cokolwiek wspólnego z walką. Tej karty nie zagrywa się w czasie walki, ale w dowolnym momencie. Można ją zagrać np po deklaracji ataku i w tym momencie przeciwnik nie może zaatakować. Jeśli jednak zagramy po ogłoszeniu atakującego i obrońcy to nic więcej się nie stanie, ponad to, że agresor będzie w ukryciu. Atakował nie będąc ukrytym, ale ukrył się podczas walki co walki nie przerywa. Zesłanie snu wykorzystuje się podczas walki, co wynika jasno z karty. Jak psiałem wcześniej, walka rozpoczyna się deklaracją agresora i obrońcy. Przed ogłoszenie agresora i obrońcy trzeba jednak zasygnalizować, że będzie się atakował, żeby karty zagrywane przed taką deklaracją miały jakikolwiek sens. Zesłanie snu możesz zagrać dopiero po rozpoczęciu walki, a więc po zadeklarowaniu agresora i obrońcy. W tym momencie ukrywając kogoś walki nie przerwiesz. Nadal jednak możesz spowodować, ze dowolny wojownik przeciwnika się ukryje. Jeśli ukryje się agresor, to nie będzie on mógł zaatakować w kolejnej turze, kiedy to będzie musiał wyjść z ukrycia. Jeśli ukryje się jakiś inny wojownik - sprawa będzie wyglądała podobnie. Wygląda na to, że za każde 5 A, można schować dowolnego wojownika, ale tylko podczas walki. Wyjaśnij mi natomiast jak miałaby działać ta karta, gdyby zapobiegała rozpoczęciu walki, w której zostaje użyta? TO byłoby standardowe granie w tył... albo może nawet niestandardowe. Wykorzystanie efektu tej karty na wszystkich wojownikach przeciwnika, powoduje, że żaden nie próbował nawet atakować, a co za tym idzie żadna walka się nawet nie rozpoczęla, a co za tym idzie Zesłania nie można było zagrać
Deklaracja ataku nie jest ani fazą walki, ani czymkolwiek nowym i nie jest wymyślona przez nas, tylko wydaje się być oczywista, skoro są takie karty jak Think Again. Jak bez zadeklarowania ataku zagrać taką kartę? z reguły grało się tak. Akcja 3 - Alakhai atakuje wręcz Dominika. I co teraz? Co z kartami zagrywanymi przed wybraniem agresora i obrońcy? Nie miały zastosowania bo nigdy nie było możliwości ich zagrania. Po prostu mówimy, że będziemy atakować zdecydowanie nie jest fazą walki.
Wracając jeszcze do zastosowań - poza tym co jasno wynika z powyższej wypowiedzi, można zapobiegać dzięki tej karcie wielokrotnym atakom, łączyć jej efekt z Tchórzostwem czy misjami, ewentualnie szarakiem o czym częściowo wspomniał już Daiblerist. Można też np blokować Grindera wojownikiem, którego sami sobie uśpiliśmy ze względów bezpieczeństwa. Usypiamy żeby nikt go nie zaatakował, a jak Grinder nam wjeżdża, to wjedzie tylko raz
Po pierwszej walce się schowa i mamy spokój na jakiś czas.