Październik 22, 2018, 08:09:35 pm

Autor Wątek: Biogigant  (Przeczytany 13878 razy)

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2652
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Biogigant
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 19, 2016, 09:16:13 am »

Snake - no to mnie przyłapałeś... ;) Ale fakt - z napisu wynika co innego, niż przyjęliśmy również w tym przypadku (że zapisy wojownika nie działają, zanim ten wejdzie do gry).
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Biogigant
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 19, 2016, 05:23:15 pm »

Jeśli założymy, że umocnienia używa wojownik to faktycznie wyjdzie jakaś bzdura bo dopóki wojownika w grze nie ma, to niewiele może robić.
A jeśli założymy, że umocnienia używa wojownik, który jest w grze, nie będzie żadnej bzdury. Przemyślałem sprawę i uważam, że z Laba korzysta ten, który jest w grze. To on się kopiuje i dzięki temu gracz nie musi płacić.

Snake - no to mnie przyłapałeś... ;)
Skoq, najlepszym zdarza się zapomnieć to, co napisali. Może Bilobil? ;)
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5304
    • Zobacz profil
Odp: Biogigant
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 21, 2016, 12:19:55 am »

Wojownika nie ma w grze dopóki nie zapłacisz. :) Nie można najpierw wystawić, a potem zapłacić.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Biogigant
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 21, 2016, 09:42:37 am »

A wystawianie w ukryciu? :) Najpierw wystawiasz, potem płacisz. Ale nie o tym.

Nie zrozumieliśmy się, więc podam przykład. Wystawiam Niszczyciela, płacę 7 PA. Dodaję Replicant Lab do kohorty. Niszczyciel - ten opłacony, który jest w grze - używa Laba, żeby się skopiować. Do gry wchodzi klon, za którego nie płacę. Wtedy zdanie A warrior may only use a Lab if it is in the same Squad or Kohort ma sens.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5304
    • Zobacz profil
Odp: Biogigant
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 21, 2016, 01:02:00 pm »

Co do wystawiania w ukryciu - to oczywiście sytuacja szczególna opisana w instrukcji, ale nadal działa zasada, że zdolności wojownika nie działają dopóki go nie opłacisz. Bo wystawiony w ukryciu, powiedzmy Durand, nie może negować odporności na sztukę tak długo jak nie zostanie opłacony.

A co do używania Laba - no można by tak to interpretować... Zapis jest dość dziwny jako całość - mogliby to wprost napisać, bo wyszło im tak trochę naokoło. ;) Ale interpretacja taka ma ręce i nogi. Nie spojrzałem na to w ten sposób. W gruncie rzeczy to przychylam się do takiej interpretacji. Odkąd pierwszy raz przeczytałem kartę, dopuszczałem tylko dwie opcje. Pierwsza, że karta jest używana bezpośrednio przez gracza, a druga, że karty używa wojownik, który wchodzi do gry, a nie ten, który już w grze jest.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.